آموزش اشپزی

آموزش بهترین پیش غذاها برای مهمانی خانواده شوهر

سفره مهمانی

یکی از دغدغه‌های مهم بانوانی که به تازگی آشپزی را آغاز کرده‌اند، نحوه پذیرایی از مهمانانشان است. تهیه پیش غذای مناسب می‌تواند مکمل خوبی برای تزیین سفره شما باشد و در چشم‌گیر بودن سبک پذیرایی بسیار اثربخش است. در ادامه این مقاله شما را با طرز تهیه چند پیش غذا برای مهمانی خانواده شوهرآشنا خواهیم کرد.

آموزش انواع پیش‌ غذای ساده و خوشمزه

پیش غذا به خوراکی کم‌حجم و کم‌کالری می‌گویند که میزبان برای تحریک اشتهای مهمانان تهیه می‌کند. پیش‌غذا معمولا از وعده اصلی کوچک‌تراست. از آنجا که فینگرفودها حجم زیادی ندارند و طرز تهیه آنها بسیار ساده است، پیش‌ غذای مناسبی هستند. درتهیه بهترین پیش‌ غذا برای مهمانی خانواده شوهرتوصیه می‌شود از مواد تازه و با کیفیت استفاده کنید تا طعم مطلوب و ظاهری شکیل به دست بیاید. در ادامه شما را با چند پیش غذای ساده آشنا می‌کنیم.

طرز تهیه سوپ جو با شیر

سوپ جو یکی از پیش‌ غذاهای مرسوم و محبوب در همه جای جهان به حساب می‌آید. در تهیه این سوپ می‌توان از چاشنی رب یا شیر استفاده کرد. در این مقاله به دستور سوپ جو با شیر اشاره می‌شود:

مواد لازم:

مرغ (سینه یا ران) 500 گرم
جو (پرک یا بلغور) 200 گرم
شیر تازه پرچرب دو لیوان
هویج متوسط دو عدد
جعفری تازه خرد شده دو قاشق غذاخوری
پیاز دو عدد
خامه دو قاشق غذاخوری
قارچ 300 گرم

مراحل تهیه:

  1. ابتدا پیازهای نگینی‌شده را در ماهیتابه سرخ کنید. وقتی سبک و طلایی شد قطعات مرغ را در پیاز انداخته و اجازه دهید آب میان‌بافتی آن تبخیر شود و سطح آن از رنگ صورتی به طلایی تغییر کند.
  2. جو را کنار مرغ ریخته و در روغن کمی تفت بدهید. اکنون به مخلوط مرغ و جو مقداری آب جوش اضافه کنید. آب باید سطح مواد داخل قابلمه را بگیرد و به هیچ‌وجه بیشتر از این مقدار نباشد. بعد از گذشت یک ساعت از پخت مرغ و جو شعله را خاموش کنید و چند دقیقه اجازه دهید از قل خوردن بیفتد.
  3. هویج‌ها را رنده ریز کنید و به همراه قارچ‌های نگینی‌شده به مخلوط مرغ و جو بیفزایید.
  4. وقتی غذای شما از حرارت افتاد، کم‌کم شیر را به آن اضافه کرده و هم بزنید. درب قابلمه را برداشته و اجازه دهید طعم مواد غذایی با شیر ادغام شود.
  5. مدتی که از پخت مواد با شیر گذشت و شیر ریزجوش زد، نوبت افزودن خامه است. برای باز شدن خامه کمی از شیر داخل سوپ را به ظرف خامه اضافه کنید و وقتی بافت آن کاملا باز شد، به سوپ بیفزایید.
  6. پنج دقیقه قبل از سرو این پیش غذا برای مهمانی خانواده شوهر، جعفری‌های خرد شده را بیفزایید و اجازه دهید چند قل بخورد.

نکات لازم  در تهیه این پیش غذا:

  • می‌توانید قارچ‌ها را قبل از افزودن به سوپ، سرخ کنید. البته این کار ضرورت چندانی ندارد و در طعم غذا اثر زیادی نمی‌گذارد. تنها به پخت سریع آن کمک می‌کند.
  • نگینی کردن هویج در تهیه این سوپ با بافت لطیف آن منافات دارد. رنده کردن هویج هم در طعم آن اثر بهتری دارد و هم به لطافت این پیش غذا آسیبی وارد نمی‌کند.
  • جعفری به هیچ عنوان نباید بیشتر از چند دقیقه در غذا بجوشد و رنگ سبز آن تغییر کند. طعم تازه این سبزی با جوشیدن زیاد از بین می‌رود و بافت لهیده‌ای پیدا می‌کند.

سوپ جو با شیر

طرز تهیه فینگرفود کشک بادمجان

کشک بادمجان یکی از انواع غذای ایرانی است که هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان پیش غذا برای مهمانی خانواده شوهر استفاده می‌شود.

مواد لازم:

بادمجان متوسط قلمی 3 عدد
کشک 200 گرم
سیر یک کله
نان تارت 20 عدد
پیازداغ 100گرم
ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه) به مقدار لازم

مراحل تهیه:

  1. برای تهیه این پیش غذای برای مهمانی خانواده شوهر ابتدا تلخی بادمجان‌ها را با کمک نمک از بین ببرید. سپس آنها را در ماهیتابه ریخته و با مقداری روغن سرخ کنید. وقتی هردوطرف بادمجان‌ها سرخ شد، با مقداری آب بگذارید بپزند.
  2. بادمجان‌های پخته‌شده را در ظرفی ریخته و به همراه دو حبه سیر له کنید.
  3. کشک را به مخلوط سیر و بادمجان بیفزایید و بهم بزنید.
  4. نان‌های تارت را آماده کرده و در هرکدام دو قاشق غذاخوری از کشک بادمجان بگذارید.
  5. سطح تارت‌ها را با مقداری پیازداغ، نعنا داغ و سیرداغ تزیین کنید. در سایت دهکده پروتئین می‌توانید با دستور پخت انواع فینگر فود با لواش آشنا بشوید.
همچنین بخوانید:  بهترین روش تهیه همبرگر مخلوط با گوشت و سویا

کشک بادمجان فینگر فودی

طرز تهیه کیک مرغ

در تهیه کیک مرغ می‌توانید به جای استفاده از مرغ، از سوسیس و کالباس دست ساز استفاده‌ کنید. اما دستور اولیه این غذا بر پایه استفاده از مرغ نوشته شده است.

مواد لازم:

مرغ (سینه) 500 گرم
نان تست 20 عدد
پیازچه 300گرم
ذرت شیرین 100 گرم
نخودفرنگی 100گرم
ماست پرچرب و غلیط 400گرم
خیارشور 100 گرم
جعفری 100 گرم

مراحل تهیه:

  1. ابتدا سینه‌های مرغ را با پیاز می‌پزیم. برای پخت سینه‌های مرغ مدت یک ساعت کافی است.
  2. در مدت پخت سینه‌های مرغ جعفری‌ها و پیازچه‌ها را خرد کنید.
  3. اگر ذرت خام است به همراه نخودفرنگی در قابلمه‌ای کوچک ریخته و بگذارید بپزند.
  4. خیارشورها را رنده کنید.
  5. وقتی سینه‌های مرغ کاملا پخته شد و از حرارت افتاد، آنها را با قیچی گوشت بری تکه می‌کنیم. در تهیه این پیش غذا برای مهمانی خانواده شوهر سالم بودن تکه‌های مرغ بسیار مهم است.
  6. اکنون تکه‌های مرغ، خیارشور رنده شده، پیازچه و جعفری خرد شده، ذرت و نخودفرنگی پخته شده را به مخلوط ماست و سس بیفزایید و بهم بزنید. چند قاشق از مخلوط ماست و سس را برای تزیین نهایی کار بگذارید.
  7. با توجه به اندازه دیسی که برای چیدن کیک مرغ تعیین کرده‌اید، نان تست کف آن بچینید و چند قاشق از مواد خود را روی آنها پهن کنید.
  8. روی مواد خود دوباره نان تست بچینید و لایه‌های کیک را بچینید. بعد از چیدن نان تست روی لایه آخر مواد، سطح کیک را با ماست و سس بپوشانید و با پشت قاشق صاف کنید.
  9. کیک مرغ باید تا موقع سرو در یخچال نگه داری شود تا خنک و تازه بماند. روی کیک را می‌توانید با ذرت، جعفری، نخودفرنگی و … تزیین کنید. به عنوان پیش غذا برای مهمانی با طرز تهیه ماشروم برگر هم آشنا بشوید.

کیک مرغ

طرز تهیه کوردن بلو با پنیر چدار

این پیش غذا برای خانواده شوهر بسیار مناسب است و طعم بی‌نظیری دارد.

مواد لازم:

سینه‌مرغ 500 گرم
پیاز یک عدد
کالباس 300 گرم
پنیر چدار ورقه‌ای به تعداد لازم
آرد سوخاری 100 گرم
ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه) به مقدار لازم
نشاسته ذرت دوقاشق غذاخوری
تخم مرغ دو عدد

مراحل تهیه:

  1. برای تهیه این پیش غذا برای مهمانی خانواده شوهر ابتدا سینه‌های مرغ را ورقه ورقه کنید و یک ساعت در پیازهای نگینی شده بگذارید. سپس آنها را با بیفتک کوب بکوبید تا صاف شوند.
  2. سینه‌ها را در سینی بچینید و یک ورقه کالباس و پنیر چدار روی آن بگذارید.
  3. سینه‌ها را رول کنید و بپیچید.
  4. آرد سوخاری را در بشقاب صافی ریخته و سینه‌های رول شده را در آن بغلطانید. می‌توانید به مقدار لازم نمک و فلفل و زردچوبه در آرد سوخاری بریزید تا طعم آن مطلوب شما باشد.
  5. تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ای شکسته و با چنگال از هم باز کنید. رول‌هایی که در آرد سوخاری غلطانده‌اید، در تخم‌مرغ بزنید و دوباره در آرد سوخاری بغلطانید.
  6. رول‌های آماده شده را در روغن داغ بیندازید و زیر آن را کم کنید تا به خوبی سرخ شوند. حرارت بیش از حد پنیر چدار را می‌سوزاند.

کوردن بلو

خرید محصولات پروتئینی کیفیت از دهکده پروتئین

در این مقاله شما را با تهیه چهار پیش غذا برای مهمانی خانواده شوهر آشنا کردیم. پیش غذا به عنوان یک مکمل عالی برای غذای اصلی به کار می‌رود و نقش آن را نمی‌توان در زیبایی سفره نادیده گرفت. در تهیه این پیش غذاهای خوش‌طعم برای مهمانان خود می‌توانید با تهیه مواد اولیه ارگانیک و تازه از دهکده پروتئین مهمانان خود را با آشپزی بی‌نظیر و هیجان‌انگیز خود غافلگیر کنید. شما با خرید انواع سوسیس، ژامبون، همبرگر و … از فروشگاه‌های معتبر دهکده پروتئین به سالم بودن غذاها و پیش غذاهایی که تهیه می‌کنید، اطمینان خواهید داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید