آموزش اشپزی

آموزش تهیه ساندویچ مونتو کریستو

ساندویچ مونتو کریستو

تهیه ساندویچ مونته کریستو یکی از انواع غذای فست فودی است که در این مقاله قصد داریم آن را آموزش دهیم. ساندویچ  تست شده یا همان مونته کریستو یک غذای خوشمزه فرانسوی است که امروزه بسیار محبوب و پرطرفدار است. در واقع این ساندویچ نوعی ژامبون تست شده تفت داده به همراه نان تست است که بسیار خوشمزه و لذیذ بوده و طرفداران زیادی در میان ایرانیان و مردم جهان پیدا کرده است. برای یادگیری بیشتر در ادامه این مطلب آموزشی همراه ما باشید.

ساندویچ مونته کریستو

مواد اولیه برای تهیه ساندویچ مونته کریستو

در تهیه ساندویچ مونته کریستو شما نیاز به مواد اولیه زیر دارید، این میزان مواد برای یک عدد ساندویچ بوده و شما به تعداد نفرات می‌توانید مواد را اضافه کنید.

  • ژامبون گوشت 100 گرم
  • نان تست 3 عدد
  • پنیر ورقه ای 100 گرم
  • سس مایونز 2 قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ 1 عدد
  • شیر 3 قاشق غذا خوری
  • پاپریکا و نمک و فلفل و آویشن به میزان لازم
  • کره 2 قاشق غذا خوری

مواد اولیه برای تهیه مونته کریستو

مراحل تهیه ساندویچ مونته کریستو

مرحله 1. برای مرحله اول لازم است که سس این ساندویچ خوشمزه را آماده کنید. برای این کار باید سس مایونز را با ادویه‌ها طعم دار کنید و سپس یک نان تست را برداشته و آن را با سس مایونز که از قبل آماده کرده‌اید آغشته کنید. حالا یک لایه پنیر ورقه ای گذاشته و یک لایه ژامبون و در صورت تمایل تکرار لایه ها را انجام دهید. در انتها نان دیگری که به سس مایونز ادویه دار آغشته کردید را بر روی ساندویچ خود قرار دهید.

مرحله 2. بعد از این که کار چیدن مواد تمام شد لبه های نان را ببرید. به دلیل اینکه لبه ها هنگام سرخ کردن ممکن است زیادی خشک و سفت شوند. حالا وقت آن است که ساندویچ را فشار دهید تا متراکم شود و سس خوب به خورد نان ها برود و ساندویچ شما هنگام سرخ کردن وا نرود، حتی این کار باعث می‌شود که مایه تخم مرغی بیش از حد به ساندویچ نفوذ نکند. متراکم کردن و فشار دادن ساندویچ یکی از نکات ریز و در عین حال مهم در تهیه این ساندویچ لذیذ است. طرز فشار دادن ساندویچ به سلیقه شما ربط دارد، می‌توانید چند ثانیه با دست آن را فشار دهید یا با قرار دادن جسم سنگینی روی آن ساندویچ را متراکم کنید. نهایتا ضخامت ساندویچ باید به اندازه یک ساندویچ با 2 نان تست شده باشد و لایه میانی ساندویچ تقریبا محو شده باشد.

مرحله 3. برای سومین مرحله از تهیه ساندویچ مونته کریستو به این منظور که ساندویچ شما به خوبی به هم متصل شود و ظاهر خوبی به خود بگیرد، می‌توانید از یک خلال دندان استفاده کنید.

مرحله 4. اکنون درون یک ظرف شیشه‌ای گود تخم مرغ ها را بشکنید و شیر را به همراه کره آب شده اضافه کنید و کمی ادویه بزنید و به خوبی هم بزنید تا مواد یکدست و روان شود. سپس ساندویچ مونته کریستو خود را که طبق مراحل قبل آماده کرده اید را درون این مواد قرار دهید

همچنین بخوانید:  طرز تهیه سالاد سزار

مرحله 5. نهایتا یک تابه را بردارید و درون آن به اندازه یک فنجان روغن بریزید و اجازه دهید تا روغن به خوبی گرم شود. سپس ساندویچ مونت کریستوی آغشته به مواد تخم مرغی را در روغن سرخ کنید و برگردانید تا هر دو طرف آن سرخ شود و از روغن در آوردید. ساندویچ را چند دقیقه روی دستمال یا حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش گرفته شود، اکنون شما می‌توانید این ساندویچ خوشمزه را به همراه سس و چاشنی های مختلف دیگر میل کنید.

مراحل تهیه ساندویچ مونته کریستو

نکاتی مهم در تهیه ساندویچ مونته کریستو

  • تمامی مراحل تهیه این ساندویچ جدید مشابه نوع فرنچ تست است.
  • برای تنوع، این ساندویچ خوشمزه را می‌توانید برش های کوچک بزنید و به عنوان یک فینگر فود سرو کنید.
  • این نوع به دو شکل داغ و سرد سرو می‌شود.
  • از دو نان تست برای تهیه آن می‌توانید استفاده کنید.
  • حتما توجه کنید بعد سرخ شدن ساندویچ کاملا خنک شود بعد شروع به برش زدن کنید، زیرا در غیر این صورت پنیر درون ساندویچ خارج می‌شود.
  • ساندویچ را به مدت طولانی درون مایع تخم مرغ نگه ندارید زیرا باعث خمیری آن می‌شود.
  • با توجه به تفاوت ذائقه‌ها به جای سس مایونز می توانید از سس خردل هم استفاده کنید.
  • یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای جایگزین پنیر گودا استفاده از پنیر ورقه ای چدار است البته این موضوع کاملا سلیقه‎ای می‌باشد.
  • حتما توجه کنید که از یک نوع سس یا کره در ساندویچ استفاده کنید. این کار باعث بهم چسبیدن و استحکام بیشتر غذا می‌شود.
  • در لایه‌های ساندویچ می‌توانید از ورقه های کاهو نیز استفاده کنید.
  • اگر تمایل دارید هنگام سرخ کردن ساندویچ از پودر سوخاری نیز استفاده کنید.

نکات تهیه مونته کریستو

خرید محصولات پروتئینی ارگانیک از دهکده پروتئین

در این مقاله روش تهیه ساندویچ مونته کریستو را به شما آموزش دادیم. طرز تهیه این ساندویچ بسیار ساده و راحت بوده و شما به آسانی می‌توانید در منزل خود این ساندویچ را تهیه کنید. فقط توجه داشته باشید که برای تهیه این غذا از ژامبون ارگانیک استفاده کنید زیرا در طعم ساندویچ شما بسیار تاثیر دارد. یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه فرآورده های گوشتی و محصولات پروتئینی دهکده پروتئین است که تولید کننده انواع سوسیس، ژامبون، همبرگر به صورت کاملا طبیعی و بدون مواد  نگهدارنده است. این فروشگاه با تولید محصولات در حضور مشتری، امکان خرید  آنلاین و اینترنتی را نیز برای مشتریان خود فراهم ساخته است. می‌توانید از شعب مختلف این فروشگاه یا به صورت اینترنتی سفارشات خود را ثبت کرده و به زودی درب منزل دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید