آموزش اشپزی

طرز تهیه سالاد سوسیس خوشمزه

سالاد سوسیس خوشمزه

سالاد سوسیس یکی از انواع سالادهای پرطرفدار و خوشمزه بین المللی است که می‌توان از آن به عنوان یک شام سبک  و یا یک دسر شیک هم استفاده کرد. به شرط اینکه سوسیس به طرز کاملا سالم و ارگانیک تهیه شده باشد. برای یادگیری طرز تهیه این سالاد در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

سالاد سوسیس

مواد لازم تهیه سالاد سوسیس ( این مقادیر برای 4 الی 5 نفر مناسب می‌باشد)

برای تهیه این سالاد ساده و مقوی به ترکیبات زیر نیازمندیم. واضح است که اگر این سالاد را برای افراد بیشتر یا کمتری خواستید درست کنید باید مقادیر را ضرب یا تقسیم کنید.

  • سوسیس 2 عدد
  • سیب زمینی 500 گرم
  • خیارشور 200 گرم
  • سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
  • پیازچه 2 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو ترش 2 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • سس خردل 1 قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مواد اولیه برای تهیه سالاد سوسیس

دستور تهیه سالاد سوسیس

مرحله 1. به جهت تهیه سالاد سوسیس خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۲ پیمانه آب و مقداری نمک داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم، بعد قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید و سیب زمینی ها آبپز شوند.

مرحله 2. بعد از این که سیب زمینی ها پختند، پوست شان را می‌گیریم، بعد به صورت حبه ای خرد می‌کنیم و داخل کاسه سالاد خوری می‌ریزیم. حالا در ادامه سوسیس ها را به صورت حلقه ای خرد می‌کنیم و در روغن سرخ می‌کنیم.

مرحله 3. توجه کنید نیاز نیست سوسیس ها را خیلی برشته کنیم و بهتر است کمی نرم تر آنها را از روغن خارج کنیم. حالا در ادامه سوسیس های سرخ شده را به کاسه سالاد اضافه می کنیم. سپس خیارشور و پیازچه را به صورت ریز خرد کرده و به کاسه اضافه می‌کنیم.

مرحله 4. به جهت تهیه سس سالاد در یک کاسه کوچک سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش، سس خردل، روغن زیتون و مقداری نمک فلفل سیاه و آویشن مخلوط می‌کنیم تا با هم به خوبی ترکیب شوند سپس به سالاد اضافه می‌کنیم.

مرحله 5. بعد به آرامی سالاد را زیر و رو می‌کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. اکنون روی کاسه سالاد را با سلفون پوشانده و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا علاوه بر این که طعم ها با هم ترکیب شوند، سالاد نیز خنک شود.

مرحله 6. بعد از گذشت ۲ ساعت سالاد را از یخچال خارج کرده و در صورت تمایل به ظرف های یک نفره انتقال می‌دهیم. توجه داشته باشید که این سالاد خیلی مقوی و سنگین بوده و نیاز نیست برای هر نفر مقدار زیادی درست کنید. حالا این غذا آماده سرو است. نوش جان.

همچنین بخوانید:  چطور در تعطیلات عید خوش بگذرانیم؟

مراحل پخت سالاد سوسیس

ارزش غذایی سالاد سوسیس

انواع مختلف سالاد یکی از بهترین گزینه ها برای گذاشتن بر میز شام و ناهار هستند. طعم های متنوع سالاد باعث شده انتخاب زیادی برای درست کردن آن برای اهل خانه و میهمان داشته باشیم. سالاد سوسیس علاوه بر طعم عالی بسیار مقوی بوده و مواد معدنی، سبزیجات و فیبر لازم را برای بدن شما تامین می‌کند. حتی شما می‌توانید این سالاد را به عنوان یک میان وعده، پیش غذا و حتی وعده اصلی میل کنید .ویتامین های موجود در این سالاد باعث رشد طبیعی، بهتر شدن عملکرد دستگاه گوارش، سلامت پوست و چشم و حفظ ایمنی بدن شده و آنزیم های متابولیسم اسیدهای چرب و متابولیسم اسید فولیک را فعال کند.

سالاد سوسیس خوشمزه

نکات تهیه سالاد سوسیس

  • اگر تمایل دارید سالاد سوسیس را به صورت رژیمی میل کنید حتما از سس مایونز کمتری استفاده کنید.
  • به جای استفاده آب لیمو از خود لیمو ترش هم می‌توانید استفاده کنید.
  • برای این که این سالاد طعم منحصر به فردی به خود بگیرد از نصف قاشق چای خوری تخم گشنیز در ترکیبات آن استفاده کنید.
  • با توجه به ذائقه اعضای خانواده تان به جای سس خردل از سس باربیکیو و سس گوجه فرنگی هم می‌توانید استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید سالاد شما بیشتر جا بیفتد و مزه ها به خورد هم بروند مدت زمان بیشتری در یخچال به آن استراحت دهید.
  • در انتها می‌توانید سالاد خود را با برگ های جعفری، ترخون و برش های چغندر آبپز شده تزئین کنید.
  • این سالاد ترکیبات سردی دارد، برای این که بدنتان آزرده نشود پودر زنجبیل یا زیتون نیز در کنار آن تناول نمایید.

نکات تهیه سالاد سوسیس

خرید فرآورده گوشتی ارگانیک و طبیعی از دهکده پروتئین

ما در این مقاله طرز تهیه سالاد سوسیس و ارزش غذایی آن را به صورت مختصر توضیح دادیم. یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه تولید فرآورده های گوشتی، سوسیس، همبرگر، کالباس و ژامبون دهکده پروتئین است که تولید کننده انواع محصولات به صورت کاملا طبیعی و بدون مواد نگهدارنده است. یکی از مزیت های این فروشگاه تولید ارگانیک در حضوری می‌باشد. فروشگاه دهکده پروتئین امکان خرید آنلاین و یا از طریق شعبات مختلف را برای مشتریان خود فراهم ساخته است. همین حالا محصول دلخواه خود را سفارش داده و با خیالی آسوده در کوتاه ترین زمان درب منزل دریافت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید