آموزش اشپزی, کالباس

طرز تهیه سالاد ماکارونی لذیذ و مجلسی با کالباس

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس به بهترین روش

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سالاد ماکارونی با کالباس یا ژامبون یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین انواع سالاد است. برای تهیه کردن سالاد ماکارونی می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود عمل کنید و مواد اولیه را تغییر دهید. این سالاد را می توانید در کنار غذای اصلی در مهمانی های ناهار و یا شام به عنوان پیش غذا هم سرو کنید. این سالاد خوشمزه خیلی سریع و راحت آماده می شود و طعم و مزه خیلی خوبی هم دارد. می توانید مطمئن باشید که همه مهمانان شما از بچه ها گرفته تا بزرگترها از این سالاد خوشمزه استقبال خواهند کرد.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس به بهترین روش

همان طور که گفتیم می توانید سالاد ماکارونی را در انواع بسیار گوناگونی تهیه کنید. می توانید از مرغ، سوسیس و  … نیز برای تهیه این سالاد خوشمزه استفاده کنید. اما در این نوشته قصد داریم طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس را آموزش دهیم که بسیار خوشمزه می باشد. برای تهیه این سالاد پر طرفدار می توانید از هر نوع کالباسی که بیشتر دوست دارید و طعم آن را می پسندید استفاده کنید. مواد اولیه ای که برای تهیه این نوع سالاد ماکارونی نیاز دارید عبارتند از:

مواد لازم:

  • یک بسته ماکارونی فرمی
  • صد و پنجاه گرم خیارشور
  • 50 گرم قارچ
  • یک لیوان کالباس نگینی شده
  • نصف پیمانه نخود فرنگی پخته شده
  • نصف پیمانه ذرت پخته شده
  • دو عدد هویج متوسط
  • سه پیمانه سس مایونز

سالاد ماکارونی با کالباس

  1. تهیه کردن این نوع سالاد بسیار راحت است و سریع هم انجام می شود. برای تهیه این سالاد ماکارونی باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم.
  2. ابتدا باید آب جوش آماده کنیم و ماکارونی فرمی را در آب جوش بریزیم. مقداری روغن و نمک هم به آن اضافه می کنیم.
  3. زمانی که ماکارونی ها کمی نرم شدند آن ها را آبکشی می کنیم.
  4. خیارشورها را به صورت نگینی خرد می کنیم.
  5. هویج ها را رنده می کنیم.
  6. خیارشور و کالباس نگینی شده، هویج رنده شده، ذرت و نخود فرنگی پخته شده را با ماکارونی هایی که آبکش کرده ایم مخلوط می کنیم.
  7. سس را با سالاد ماکارونی با کالباس مخلوط می کنیم و سالاد را در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.

نکات سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی

  • در طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس برای خوشمزه تر شدن این سالاد می توانید سیب زمینی های نگینی سرخ شده را هم به آن اضافه کنید.
  • در صورت تمایل می توانید مقداری سس فرانسوی هم به سالاد اضافه کنید تا خوش طعم تر شود.
  • می توانید در سالاد ماکارونی از گوجه های نگینی شده و کاهوی ریز شده هم استفاده کنید.
  • کلم بنفش رنده شده هم سالاد شما را زیباتر خواهد کرد.
  • می توانید مرغ رشته رشته شده را نیز به سالاد اضافه کنید.
  • سوسیس نگینی و سرخ شده نیز سالاد ماکارونی را خوشمزه می کند.
  • تزیین سالاد ماکارونی بسیار راحت است و می تواند سفره یا میز غذای شما را شیک تر کند.

نکات سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس و سیب زمینی

مواد لازم:

  • ماکارونی فرمی : یک لیوان
  • سیب زمینی : دو عدد
  • خیارشور : ۶ عدد
  • تخم مرغ : سه عدد
  • هویج : سه عدد
  • نخود فرنگی : یک لیوان
  • شوید خشک : یک قاشق چایخوری
  • ژامبون : ۳۰۰ گرم
  • سس مایونز : به مقدار لازم
  • آبلیمو : به مقدار لازم
  • نمک و فلفل : به مقدار لازم
  • کره : به مقدار لازم

برای تهیه سالاد ماکارونی با کالباس و سیب زمینی در  ابتدا پوست سیب زمینی ها را گرفته و سپس آن ها را به صورت مربعی خرد کنید. بعد سیب زمینی ها  را با مقداری نمک و آب و کره بپزید. دقت کنید که سیب زمینی ها نباید بیش از اندازه خورد شوند. بعد از آن پوست هویج ها را گرفته و بصورت  نگینی خرد کنید.  با مقداری آب؛  هویج ها را بپزید و نخود فرنگی را هم درون ظرفی مناسب بریزید و به همراه مقداری نمک و آب و کره بپزید. در مرحله بعد تخم مرغ ها را آبپز کنید و سفیده آن ها را به شکل نگینی خرد کنید. درون قابلمه ای مناسب مقداری آب ریخته و بعد وقتی آب به دمای جوش رسید ماکارونی های فرمی را درون آب بریزید و اجازه دهید تا ماکارونی ها به مرحله آبکشی برسند سپس آن ها را درون آبکش بریزید و با آب سرد بشویید.

خیارشور و ژامبون را به شکل نگینی خرد کنید. ظرفی مناسب را تهیه کنید سپس درون ظرف مقداری آبلیمو و نمک و سس مایونز و فلفل ریخته  و همه این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید. سیب زمینی و نخود فرنگی و ژامبون و هویج و سفیده تخم مرغ و خیارشور را درون ظرف بریزید و مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

همچنین بخوانید:  پیش غذای ساده و کم هزینه

سپس ماکارونی فرمی آبکش شده را به مواد بیفزایید و مواد سالاد را به صورت دورانی هم بزنید تا له نشوند. در مرحله نهایی میتوانید زرده تخم مرغ را روی سالاد رنده کرده و سالاد را به مدت حداقل یک ساعت درون یخچال قرار دهید. سپس سالاد را از درون یخچال بیرون آورید و یک وعده غذایی بی نظیر و خوشمزه را تجربه کنید.

سوسیس و کالباس ارگانیک

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس و پنیر پیتزا

در طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس و پنیر پیتزا، ابتدا پیاز ها را پوست گرفته و نگینی خرد کنید .سپس  به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا  طلایی شود. در ادامه رب را به همراه ادویه ها و کمی نمک اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. در ادامه کالباس ها را به شکل دلخواه برش بزنید و داخل تابه بریزید و به همراه رب و پیاز تفت دهید تا طعم دار شود. سپس قارچ ها را اسلایس کنید و به کالباس اضافه کنید و تفت دهید. برای استفاده از مواد ماکارونی، از محصولات پروتئینی  دست ساز استفاده نمایید. بهتر است در این مرحله حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ کشیده شود سپس مواد که به خوبی یکدست شد را از روی حرارت بردارید.

داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاد سپس به دلخواه کمی زردچوبه برای خوش رنگ شدن و کمی نمک و روغن اضافه کنید. سپس ماکارونی دلخواه را افزوده و صبر کنید تا نرم شود سپس آبکش کنید. در ادامه کف قابلمه ته دیگ مورد نظر را قرار دهید و مواد میانی را به همراه ماکارونی بریزید و هم بزنید سپس دمکنی روی درب قابلمه قرار دهید تا ماکارونی دم بکشد.

سپس داخل بشقاب کشیده و روی آن کمی جعفری و پنیر پارمزان و همچنین مقداری بیکن نیز اضافه کنید. اما دقت کنید برای پخت در فر مواد میانی را با ماکارونی خوب مخلوط کنید. کف یک ظرف پیرکس را چرب کنید و نصف مواد را ریخته و مقداری پنیر پیتزا در بین آن بریزید. سپس مابقی ماکارونی و در انتها روی مواد را با پنیر کاور کنید و برای ۳۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته و پنیر ذوب شود.

سالاد ماکارونی با کالباس و پنیر

 

خرید سالاد الویه دست ساز از دهکده پروتئین

دهکده پروتئین تولید کننده انواع سوسیس، ژامبون، همبرگر و … است. برای تهیه سالاد ماکارونی با کالباس می توانید با خیالی آسوده از محصولات دهکده پروتئین استفاده کنید. دهکده پروتئین برای تهیه تمامی محصولاتش از مواد اولیه سالم، تازه و مرغوب استفاده می کند. همچنین می توانید این محصول را از دهکده پروتئین خریداری نمایید. 

علاوه بر استفاده از مواد اولیه با کیفیت، عدم استفاده از مواد افزودنی مضر و مواد نگهدارنده نیز یکی دیگر از امتیازات این محصولات خوشمزه می باشد. به همین دلیل می توانید بدون نگرانی در مورد مضرات سوسیس و کالباس ارگانیک از محصولات دهکده پروتئین استفاده کنید و از عطر و طعم آن ها لذت ببرید.

محصولات دهکده پروتئین را می توانید به راحتی به صورت آنلاین از فروشگاه دهکده پروتئین یا به صورت حضوری از شعب دهکده پروتئین خریداری کنید.

ژامبون بوقلمون

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون بیکن

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون پپرونی

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون پسته ای

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون گوشت گوساله

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون گوشت گوسفندی

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون مرغ

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون مرغ و قارچ

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

2 دیدگاه در “طرز تهیه سالاد ماکارونی لذیذ و مجلسی با کالباس

  1. سپیده گفت:

    سالاد ماکارونی رو با مرغ هم میشه درست کرد یا فقط باید از کالباس استفاده کرد؟

  2. سارا گفت:

    سالاد ماکارونی برای تولد خیلی خوبه ؛ ویدیوتون رو هم توی اپارات دیدم برای سالاد ماکارونی اونم جالب بود مرسی

دیدگاهتان را بنویسید