آموزش اشپزی

منو غذا برای میهمانی

بهترین غذاها برای مهمانی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

منو غذا برای میهمانی یکی از مهم ترین دغدغه های میزبان است. تهیه منو غذا برای مهمانی کاملا سلیقه ای و بسته به مهارت شما در آشپزی و یا هزینه ای که می خواهید صرف تدارک غذای مهمانی کنید می باشد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بهترین منوی غذای برای میهمانی را بیاموزید.

عوامل زیادی روی انتخاب غذاهایی که در مهمانی سرو می کنید تأثیر می گذارند. برخی از این عوامل تأثیر گذار عبارتند از:

  •  مهمانی شام دارید یا مهمانی ناهار و …
  •  مهمانان شما همگی بزرگسال هستند یا کودکان نیز در مهمانی حضور دارند؟
  •  مهمانان شما از نزدیکان شما هستند یا افرادی که با آن ها تعارف دارید؟
  •  آب و هوایی که مهمانی در آن برگزار می شود.
  •  مناسبت برگزاری مهمانی چیست؟
  •  تعداد مهمانان
  • و ….

 

در این نوشته سعی کرده اینم تا فهرست مناسبی تهیه کنیم که به شما در انتخاب منو غذا برای مهمانی کمک کند.

غذای لاکچری میهمانی

منوی غذای فانتزی برای مهمانی

غذاهای فانتزی، می توانند انتخاب خوبی در تدارک منو غذا برای میهمانی باشند. اصولا غذاهای فانتزی هم طرفداران زیادی دارند و هم میز یا سفره شما را شکیل تر می کنند. می توانید از غذاهای فانتزی به عنوان پیش غذا در کنار غذاهای اصلی استفاده کنید. برای مثال فینگر فودها از جمله غذاهای فانتزی به حساب می آیند که هم ظاهر بسیار زیبایی دارند و هم خوشمزه و پر طرفدار هستند. غذاهای فانتزی را می توانید در مهمانی های عصرانه یا جشن تولد و … نیز سرو کنید. در این قسمت چند غذای فانتزی مناسب مهمانی را با هم مرور می کنیم.

فیکن چیکن :

برای تهیه این منو غذا برای میهمانی ابتدا باید، یک عدد پیاز را خرد کرده و در روغن تفت می دهیم. صد و پنجاه گرم گوشت مرغ چرخ کرده را نیز به پیاز اضافه کرده و با آن تفت می دهیم. یک عدد فلفل دلمه ای نیز نگینی کرده و با مرغ و پیاز تفت می دهیم. اطراف نان تست را کمی می بریم. نان را کمی خیس می کنیم و با وردنه صاف می کنیم. کمی از این مواد را روی نان تست قرار می دهیم. روی مواد، قارچ سرخ کرده، ذرت پخته شده و پنیر پیتزا می ریزیم. حالا نان را به آرامی رول می کنیم. رول های آماده شده را در تخم مرغ زده شده فرو می بریم و بعد در آرد سخاری و پفک رنده شده می غلطانیم. حالا رول ها را در روغن سرخ می کنیم.

منوی غذای فانتزی برای مهمانی

کرپ در سوگی :

کرپ در سوگی نیز می تواند به عنوان یک غذای فانتزی در منوی منو غذا برای میهمانی قرار می گیرد. برای تهیه این غذا ابتدا باید، سس گوشتی آن را آماده کنید. این سس را می توانید مانند مایع ماکارونی آماد کنید. استفاده از گوشت چرخ کرده، گوشت مرغ چرخ کرده یا سوسیس کاملا سلیقه ای می باشد. 5 عدد تخم مرغ، 1 و 1/4 پیمانه آرد، 1 پیمانه شیر، 1 قاشق غذا خوری خامه، 2 قاشق غذا خوری روغن مایع، 1 قاشق چای خوری زعفران حل شده را با هم زن مخلوط کنید و نیم ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از بیرون آوردن از یخچال دوباره مواد را هم بزنید تا کاملا یک دست شوند. به کمک برس کف تابه را چرب کنید. یک ملاقه از این مایع را در تابه ریخته و دو روی آن را سرخ کنید. یک لایه کرپ گذاشته و روی آن سس گوشتی به همراه جعفری تازه و پنیر بریزید و لایه بعدی کرپ را بگذارید. این کار را تا سه لایه انجام دهید و روی لایه آخر پنیر پیتزا، جعفری و آویشن بریزید. کرپ درسوگی ها را در سینی فر بچینید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد بپزد.

رول بادمجان و اسپاگتی:

این نوع رول را نیز می توانید در منوی منو غذا برای میهمانی قرار دهید. برای تهیه این غذای فانتزی و خوشمزه، بادمجان را بعد از پوست کردن، به صورت نوارهای باریک برش دهید. دو طرف این نوارها را در روغن سرخ کنید. اسپاگتی را طبق دستور روی بسته بپزید و با سس قرمز مخلوط کنید. مقداری اسپاگتی را روی بادمجان ریخته و روی آن پنیر پیتزا بریزید و رول کنید. رول های را در سینی فر بچینید، روی آن ها هم کمی پنیر پیتزا و جعفری خرد شده بریزید. بعد از هشت دقیقه رول بادمجان و اسپاگتی آماده است.

 ژامبون با تخم مرغ فنجانی:

این غذا علاوه بر خوشمزه بودن، ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد. برای تهیه این غذای فانتزی ابتدا فر را با 400 درجه فارنهایت گرم کنید. ورق های ژامبون را در تابه ای چرب به مدت سه دقیقه روی حرارت قرار دهید. داخل فنجان ها با قالب های تست را چرب کنید. نان های تست را به اندازه کف فنجان برش دهید و داخل فنجان قرار دهید. ورقه های ژامبون را مانند دیوار دور نان درون فنجان قرار دهید. وسط نان هم پنیر پیتزا بریزید و روی آن یک تخم مرغ بشکنید. فنجان ها را به مدت 15 دقیقه درون فر قرار دهید تا تخم مرغ ها بپزند. حالا مواد را از فنجان خارج کنید.

منو غذاهای شیک برای مهمانی

 

منو غذاهای شیک برای مهمانی

اگر شما هم به دنبال لیست غذا برای مهمانی هستید، می توانید از غذاهایی که در این نوشته معرفی شده است استفاده کنید. در این قسمت تعدادی غذای شیک برای مهمانی را معرفی می کنیم و دستور پخت آن ها را هم قرار می دهیم تا بتوانید از آن ها به عنوان منو غذا برای میهمانی استفاده کنید.

1- آلبالو پلو با مرغ:

یکی از غذاهای شیک برای مهمونی، آلبالو پلو است. برای تهیه این غذا ابتدا باید هسته های آلبالو را جدا کنید. حالا آلبالو ها را با شکر و آب روی حرارت بگذارید تا بجوشد. برنج را آبکش کنید. در قابلمه به دلخواه ته دیگ بگذارید و حالا یک لایه برنج و یک لایه آلبالو بگذارید و روی برنج کمی روغن و کمی از شربت آلبالویی که تهیه کرده اید بریزید و دم کنی را قرار دهید. می توانید آلبالو پلو را با مرغ یا گوشت قلقلی سرو کنید. روی دیس را به دلخواه با برنج زعفرانی، خلال پسته، خلال بادام و … تزیین کنید.

2- مرصع پلو:

مرصع پلو نیز یکی از مهم ترین گزینه های منو غذا برای میهمانی می باشد. برای تهیه این غذا برنج را می پزیم بعد از دم کشیدن در دیس می کشیم و روی آن را با خلال بادام، خلال پسته، زرشک، برنج زعفرانی، خلال پوست پرتقال می پوشانیم. این برنج را با مرغ زعفرانی سرو می کنیم.

3- مرغ شکم پر:

برای تهیه مرغ شکم پر، مرغ کامل را خوب تمیز کنید و بشویید. پیاز را خلالی کنید به همراه فلفل دلمه خلالی و کمی هویچ و آبلیمو داخل شکم مرغ را پر کنید و چند ساعتی بگذارید تا بوی مرغ گرفته شود. حالا همه مواد را کاملا خالی کنید. پیاز داغ کنید و رب انار، گردو، زرشک، آلو، سبزی های معطر را تفت دهید و این مواد را داخل مرغ قرار دهید. روی مرغ را زعفران دم کرده بریزید. در ظرفی کره را تفت دهید و مقداری از همان موادی که داخل مرغ را با آن پر کردیم بریزید و تمام اطراف مرغ را به خوبی سرخ کنید. کمی آب بریزید و اجازه دهید مرغ بپزد.

همچنین بخوانید:  تفاوت ادویه سوسیس و کالباس

منو غذاهای شیک برای مهمانی

غذای دوم برای مهمانی

می توانید از سالادهایی مانند سالاد الویه، سالاد ماکارونی، سالاد تن ماهی و … نیز به عنوان غذای دوم برای مهمانی استفاده کنید. هم چنین کشک بادمجان، میرزا قاسمی، کوکو سبزی، انواع دلمه و … نیز به عنوان غذای دوم در منو غذا برای میهمانیانتخاب مناسبی می باشند.

غذای فوق العاده مجلسی

برخی از غذاها هستند که تنها برای مجالس و مهمانی ها تهیه می شود. اغلب این غذاها از میان غذاهای سنتی ما انتخاب می شوند. برای نمونه غذاهایی مانند جواهر پلو، مرصع پلو، باقالی پلو با ماهیچه، گوسفند بریان و … به عنوان غذاهای فوق العاده مجلسی نامیده می شوند.

غذای فوق العاده مجلسی

غذاهای جدید برای مهمانی

سرو کردن غذاهای جدید نیز ایده خوبی برای مهمانی ها به نظر می رسد. اغلب افراد تست کردن غذاهای جدید را دوست دارند. اگر از درست کردن غذاهای تکراری برای مهمانی هایتان خسته شده اید می توانید از میان فهرست زیر یک غذای جدید را انتخاب و تهیه کنید. تعدادی از غذاهای جدید برای مهمانی عبارتند از:

  • رولت گوشت با جعفری و گردو
  • کیک گوشت
  • پیراشکی مرغ و قارچ
  • کراکت سوسیس و سیب زمینی
  • گراتن مرغ و سیب زمینی
  • و ….

غذاهای لاکچری برای مهمانی

اگر دوست دارید در مهمانی خود منو غذا برای میهمانی سرو کنید، پیشنهاد می کنیم گزینه ای را از میان فهرست زیر انتخاب کنید. این غذاها طرفدار زیادی دارند. تعدادی از غذاهای لاکچری برای مهمانی عبارتند از:

  • رولت گوشت چرخ کرده
  • قلیه ماهی
  • مرغ شکم پر
  • ماهی شکم پر
  • شیشلیک در فر
  • کباب برگ تابه ای
  • چیکن آلفردو
  • خورشت داوود پاشا
  • و …

غذای لاکچری iran

غذا برای مهمانی خانواده شوهر

یکی از بزرگترین دغدغه های اغلب خانم ها خصوصا تازه عروس ها تصمیم گرفتن برای تعیین غذا برای مهمانی خانواده شوهر است. برای این مهمانی ها نیز می توانید از میان غذاهایی که در این نوشته معرفی کردیم انتخاب و تهیه کنید. غذاهای مجلسی مانند باقالی پلو با گوشت، مرصع پلو، مرغ و ماهی شکم پر، انواع تهچین و … انتخاب های بسیار مناسبی برای این مهمانی ها می باشند. بهتر است غذایی را انتخاب کنید که درست کردن آن برایتان دشوار نباشد یا اینکه قبلا آن را درست کرده باشید.

فراموش نکنید که تزیین غذا و سفره آرایی نیز به اندازه عطر و طعم غذا برای همه‌جا مخصوصا منو غذا برای میهمانی مهم است. می توانید در کنار غذای اصلی از انواع سالاد، دسر، سوپ و …. نیز استفاده کنید تا سفره رنگین تری داشته باشید. همچنین به یاد داشته باشید که نیازی به ریخت و پاش های غیر ضروری وجود ندارد.

غذا برای مهمانی خانواده شوهر

برای مهمانی شام چی بپزم؟

برای مهمانی شام چی بپزم؟ این یکی از مهم ترین سوالاتی است که ذهن میزبان را درگیر به خود می کند. برای اینکه بتوانید بهترین غذا را برای پذیرایی کردن از مهمانانتان انتخاب و تهیه کنید باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. برای مثال بهتر است غذایی را تدارک ببینید که به طور کلی عامه پسند است و اغلب سلیقه ها آن را می پسندند. غذاهای خیلی خاص و عجیب و غریب ریسک زیادی دارند و ممکن است نتوانند برخی از افراد را راضی کنند. بنابراین بهتر است این غذاها را در منوی منو غذا برای میهمانی قرار ندهید.

همچنین بهتر است با توجه به ترکیب سنی مهمانانتان، فصلی که می خواهید مهمانی برگزار کنید، محل زندگی خود، میزان رسمی یا خودمانی بودن مهمانی و … گزینه های مناسبی را برای لیست غذای مهمانی شام انتخاب کنید. درست کردن دو یا چند مدل غذا نیز کمک می کند تا مهمانان شما در انتخاب غذا آزادتر باشند. اگر از این مطلب خوشتان آمد؛ ما را با گذاشتن دیدگاه خود خوشحال کنید.

 

سوسیس و کالباس ارگانیک

 

 

پیشنهاد ویژه دهکده پروتئین

دهکده پروتئین تولید کننده انواع سوسیس، ژامبون، همبرگر و …  بدون مواد نگهدارنده میباشد و شما میتوانید از محصولات ما برای برگزاری مهمانی ها استفاده کنید. همین حالا سفارش خود را ثبت کرده و لذت یک غذای سالم و خوشمزه رو تجربه کنید.

ژامبون بوقلمون

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون بیکن

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون پپرونی

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون پسته ای

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون گوشت گوساله

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون گوشت گوسفندی

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون مرغ

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون مرغ و قارچ

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.
[vc_column]

سوسیس بوقلمون

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

سوسیس شکاری

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

سوسیس گوشت گوساله

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

سوسیس گوشت گوساله دودی

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

سوسیس گوشت گوسفندی

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

سوسیس مخلوط گوشت و مرغ

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

سوسیس مرغ

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

سوسیس نورنبرگ

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

3 دیدگاه در “منو غذا برای میهمانی

  1. سپیده گفت:

    واقعا برای بعضی مهمونا ادم نمیدونه چی درست کنه ، مخصوصا اگه رسمی باشه و مهمون غریبه باشه باید منو غذایی برای مهمان انتخاب کنی که کم ریسک باشه

  2. صبا گفت:

    انتخاب غذا برای خانواده شوهر واقعا سخته گاهی وقتا

    1. سارا گفت:

      دقیقا همه مهمونا یک طرف ؛ مادر شوهر یک طرف
      اینکه منو غذا برای مادر شوهر چی باشه بنظرم جاداره یه مطلب کامل براش بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید