آموزش اشپزی

طرز تهیه پنینی ژامبون گوشت یا مرغ کافی شاپی

طرز تهیه پنینی با ژامبون گوشت

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه پنینی با ژامبون گوشت را مورد بررسی قرار دهیم. در واقع پنینی یا پانینی از غذاهای معروف ایتالیایی می‌باشد که به معنای نان کوچک است و به صورت برشته و تست سرو می‌شود. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با دستور عمل تهیه این غذا معروف و خوشمزه آشنا شوید.

پنینی     

تاریخچه غذا پنینی

قبل از بررسی طرز تهیه پنینی بهتر است که با تاریخچه این غذا محبوب ایتالیایی آشنا شویم. اولین دستور تهیه این غذا در قرن شانزدهم میلادی در رستوران های ایتالیا برای سرو ارائه شد و از آن زمان مورد توجه مردم قرار گرفت. در واقع ایتالیا یکی از کشور های است که از تنوع غذای بالایی برخوردار است و به همین دلیل افراد زیادی به غذا‌ها و فست فود های ایتالیایی علاقمند هستند که ساندویچ معروف پنینی هم جز آن می‌باشد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید مقاله طرز تهیه  10ساندویچ معروف کافی شاپ را نیز مطالعه بفرمایید.

تاریخچه پنینی

مواد اولیه برای طرز تهیه پنینی با ژامبون گوشت

  • سینه مرغ ۱ عدد ( در صورت تمایل از ژامبون گوشت هم می‌توانید استفاده کنید)
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری
  • خامه صبحانه ۲ قاشق غذا خوری
  • پیازچه ۱ دسته
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نان تست یا همبرگر یا نان باگت به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

مواد اولیه برای تهیه پنینی

مراحل تهیه پنینی

مرحله 1. در ابتدا برای طرز تهیه پنینی با ژامبون گوشت باید مرغ را آماده کنیم. به این صورت که استخوان سینه مرغ را جدا کرده و به صورت نواری یا مربعی خرد می‌کنیم. بعد پیاز را خلالی یا نگینی خرد کرده و داخل تابه با کمی روغن تفت می‌دهیم. حالا سینه مرغ خرد شده را به همراه ادویه ها و نمک اضافه کرده تفت می‌دهیم تا سینه مرغ پخته شود و تغییر رنگ دهد. در صورت تمایل شما می‌توانید سینه مرغ را جداگانه با پیاز آبپز کنید و بعد از پخت ریش ریش کنید.

مرحله 2. برای این مرحله ابتدا باید قارچ ها را آماده کنیم. حتما لازم است تا قارچ ها را به خوبی شسته و خرد کنید سپس به آن آبلیمو اضافه کنید و داخل تابه کمی تفت دهید. حتما توجه داشته باشید قارچ ها در حرارت بالا تفت دهید تا آب آن ها به خوبی گرفته شود.

مرحله 3. در این مرحله تهیه پنینی، ابتدا فلفل دلمه را خرد می‌کنیم. حالا پیازچه را شسته و ریز می‌کنیم و به قارچ های در تابه مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم تا مخلوط یکدستی حاصل شود. بعد در انتها خامه را اضافه ‌کرده و از روی حرارت برمی‌داریم حتما در این مرحله باید خوب هم بزنیم تا مایه پنینی شما یکدست شود.

مرحله 4. اکنون نان تست یا همبرگر را برداشته و به دلخواه روی مواد کمی سس قرمز یا مایونز می‌زنیم و از مواد پنینی که در مراحل قبل آماده شده است، روی سس ریخته و روی آن پنیر پیتزا می‌ریزیم و یک نان دیگر روی مواد گذاشته می‌شود.

همچنین بخوانید:  آموزش غذاهای شیک مجلسی

مرحله 5. در مرحله آخر پخت اگر ساندویچ ساز شما صفحه گریل دارد مواد را داخل دستگاه قرار دهید و کمی روی صفحه را چرب کنید. بعد نان ها را در آن قرار دهید و درب دستگاه را ببندید و اجازه دهید تا برشته شوند. البته اگر به جای دستگاه تابه گریل هم داشته باشید می‌توانید این ساندویچ را درست کنید به این صورت که تابه گریل را کمی چرب کرده و نان ها را روی تابه قرار دهید سپس با کفگیر فشار دهید تا کاملا خط روی نان ها افتاده و نان ها برشته شود. حالا نان ها را از وسط برش بزنید و با سس مورد نظر سرو کنید.

مراحل تهیه پنینی

نکات طلایی در طرز تهیه پنینی با ژامبون گوشت

  • شما می‌توانید از هر نوع ژامبون چه مرغ و گوشت استفاده کنید.
  • شما می توانید حتی از گوشت سفید و یا قرمز استفاده کنید.
  • برای تهیه پنینی می‌توانید از سس های مختلف استفاده کنید.
  • اگر دستگاه و یا ساندویچ ساز ندارید می‌توانید آن را در فر و یا کبابی کنید.
  • به دلخواه می‌توانید به مواد خود کمی رب بزنید و تفت بدهید.
  • برای رژیمی تر شدن پنینی می‌توانید پنیر را حذف کنید.
  • می‌توانید کمی جعفری خرد شده را در مواد پنینی بریزید.
  • اگر تمایل ندارید طعم غذای شما تند شود از فلفل کمتری استفاده کنید.
  • به جای آبلیمو می‌توانید از برش‌های لیمو هم استفاده کنید.

نکات تهیه پنینی

تهیه پنینی با ژامبون مرغ و سس سیر

در ادامه مقاله طرز تهیه پنینی با ژامبون گوشت می‌خواهیم روش پخت پنینی با ژامبون مرغ را نیز به شما آموزش دهیم. ترکیبات اولیه برای این مدل پنینی هم مانند مورد اول است تنها با این تفاوت که از ژامبون مرغ استفاده شده است. در نخستین مرحله سس پنینی را آماده می‌کنیم. به جهت انجام این کار ریحان، جعفری، پیازچه، سیر، پنیر خامه‌ای، کره و روغن زیتون را در میکسر و یا مخلوط کن ریخته و خوب با هم میکس می‌کنیم. پس از آماده شدن سس لازم است که نان باگت مخصوص پنینی را سس زده و در آن ژامبون، قارچ و پنیر ورقه‌ای قرار دهید. حالا ساندویچ آماده شده را در دستگاه پنینی ساز و یا ساندویچ ساز قرار دهید.

پنینی با گوشت مرغ

خرید محصولات پروتئینی ارگانیک و با کیفیت از دهکده پروتئین

در این مقاله طرز تهیه پنینی با ژامبون گوشت را آموزش دادیم. همانطور که گفته شد این ساندویچ بسیار محبوب و خوشمزه بوده و در کافی شاپ ها سرو می‌گردد. اما به شما توصیه می‌کنیم برای خرید محصولات پروتئینی مانند سوسیس، کالباس و ژامبون به صورت کاملا ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده حتما به وب سایت دهکده پروتئین مراجعه نمایید. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این فروشگاه تولید فرآورده ها به صورت کاملا طبیعی و بدون مواد نگهدارنده و در حضور مشتری است. دهکده پروتئین امکان خرید آنلاین و از شعبات مختلف را برای مشتریان خود فراهم ساخته است. با دیدن محصولات ما، محصول مورد نظر خود را سفارش داده و با خیالی آسوده سفارشات خود را در زمانی کوتاه درب منزل تحویل بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید