آموزش اشپزی

فینگر فود ساده و کم هزینه

طرز تهیه فینگر فود ساده

فینگرفود ساده نوعی پیش غذای خوش طعم و ارزان است. که در کنار غذای اصلی سرو می‌شود تا سفره شما را جذاب و رنگین سازد. معمولا در پخت این پیش‌ غذاها تنوع و خلاقیت زیادی به کار می‌رود. و با ساده‌ترین مواد نیز می‌توان آنها را تهیه کرد.

تهیه انواع فینگرفود ساده برای تنوع در پذیرایی

بانوان ایرانی مهمان‌نوازان درجه یکی هستند. آنها مایلند از مهمان خود به بهترین نحو پذیرایی کنند. و دوست دارند استقبالی که از مخاطبین خود دارند، در ذهن آنها باقی بماند. اما غذای اصلی در سفره‌های ایرانی دایره محدودی دارد. این نکته اختیار شما را کم می‌کند. و مانع از این می‌شود که سلیقه و علاقه خود به آشپزی را در سفره‌هایتان به تصویر بکشید. اینجاست که انواع فینگرفود ساده به داد شما خواهد رسید.

فینگرفود یا لقمک به غذایی می‌گویند که ساده و کم هزینه باشد. طبخ آن وقت زیادی از میزبان نگیرد، و صرف آن اشتهای مهمان را نبندد. سرو آن باید ساده باشد و طعم آن تنوع لازم را داشته‌باشد. در تهیه فینگرفود ساده از طیف متفاوتی از مواد غذایی می‌توان بهره برد. اما کالباس یا ژامبون معمولا نقش پررنگی دارند. رسپی تهیه این پیش غذاهای فوق‌العاده خلاقانه است. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود و مهمانانتان هر تغییری در دستور تهیه این پیش غذاها ایجاد کنید. با این مقاله همراه باشید تا درباره طرز تهیه انواع فینگرفودهای ساده برای شما توضیح بدهیم.

طرز تهیه فینگر فود ساده

فینگرفود ساده با تهیه محصولات پروتئینی

وقتی تصمیم می‌گیریم با استفاده از فینگرفودها پذیرایی خود را جلوه بیشتری ببخشیم، با گزینه‌های زیادی مواجه می‌شویم. انتخاب یک نوع فینگرفود ساده از بین این گزینه‌ها معمولا کاری دشوار است. به همین دلیل بهتر است قبل از روز مهمانی برای تهیه این پیش غذاها برنامه بریزید و مواد لازم آن را تهیه کنید. مثلا اگر انتخاب شما انواع فینگرفود با نان لواش است، از روز قبل نان لواش تازه و سفید را تهیه کرده و در فریزر نگه‌دارید تا تازه بماند.

معمولا فینگرفود ساده مواد اولیه گران و کم‌یابی ندارد. دستورالعمل‌های مختلفی برای آنها پیدا می‌شود. کافیست کمی حوصله خرج کنید تا با تهیه چند نوع از این پیش غذاها سفره خود را رونق ببخشید. خرید محصولات پروتئینی ازمراکز معتبری مانند دهکده پروتئین دست شما را در انتخاب نوع فینگرفود باز می‌کند. سینه مرغ هم از مواد اولیه مهمی است که در تهیه انواع فینگرفود به شما کمک خواهد. در ادامه با طرز تهیه چند فینگرفود جذاب و خوش‌طعم آشنا خواهید شد:

1. راتای مرغ

برای تهیه این فینگرفود ساده به قالب مونوپورشن نیاز دارید. البته بدون استفاده از این قالب هم می‌توان این فینگرفود را تهیه کرد. اما داشتن قالب‌های دایره یا مربع به شما کمک می‌کند، فینگرفودها را در سایزی معین به شکلی مرتب و زیبا سرو نمایید.

تهیه قالب مونوپورشن

مواد لازم:

سینه مرغ 200 گرم
ژامبون 5 ورق
پنیر خامه‌ای 2 قاشق
نان تست 1 بسته (15 عدد)
سس مایونز 3 قاشق
خیارشور 150 گرم
ادویه (نمک و فلفل) به مقدار لازم
پیاز دو عدد

 

مراحل آماده سازی:

  1. در تهیه این فینگرفود ساده ابتدا باید سینه مرغ را اسلایس کرده و با پیاز نگینی شده سرخ کنید. معمولا سینه مرغ در همین مرحله کاملا می‌پزد. اما برای نرم شدن بیشتر می‌توانید با افزودن مقداری آب اجازه دهید بیشتر بپزد.
  2. اکنون مرغ‌های کاملا پخته شده را در غذاساز بریزید. خیارشور، سس مایونزو پنیرخامه‌ای را هم به همراه مرغ میکس کنید.
  3. مواد غذایی داخل غذاساز را کاملا مخلوط کنید. اکنون مخلوط را به کاسه دیگری منتقل کنید. غلظت این مخلوط باید متوسط باشد. اگر مواد شما زیادی سفت بود، مقداری سس یا پنیر اضافه کنید.
  4. ژامبون‌ها را روی تخته به قطعات ریز خرد کنید. اگر ژامبونی که تهیه کرده‌اید، ورقه‌ای نشده است می‌توانید آن را رنده هم بکنید.
  5. ژامبون را به مخلوط خود افزوده و کاملا هم بزنید.
  6. نان‌های تست را به وسیله قالب مونوپورشن به دایره‌ها کوچک و منظم تقسیم کنید. قبل از اینکه قالب را از روی نان تست بردارید، مقداری از مواد مخلوط را روی نان بریزید. (دوقاشق کافی است.)
  7. قالب را بردارید. سطح و دور کار را با قاشق صاف کنید. می‌توانید با گوجه گیلاسی یا خیارشورهای برش خورده آن را تزیین کنید.
  8. راتای شما اکنون آماده است. لقمه‌های فینگرفود را در یک سینی بچینید و کنار سفره پذیرایی بگذارید. پیش غذاهای دیگری مانند سالاد مرغ و شوید دستورالعملی مشابه راتا دارند.
همچنین بخوانید:  طرز تهیه پاستا با سوسیس و قارچ

طرز تهیه راتای مرغ

2.شلز شکم پر

این فینگرفود ساده را باید با پاستای شلز تهیه کنید. این پاستاها قطعاتی بزرگ هستند تا بتوان مواد مورد نظر را در میان آنها ریخت.

مواد لازم:

پاستا شلز 250 گرم
گوشت چرخ کرده 300 گرم
پنیر پیتزا 100 گرم
قارچ 200گرم
فلفل دلمه‌ای 1 عدد
رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق
پیاز 2 عدد
سیر 2 حبه
ادویه (نمک و فلفل) به مقدار لازم

مراحل آماده سازی:

  1. در تهیه این فینگرفود ساده باید ابتدا پاستاهای خود را در آب جوش ریخته و اجازه دهید حداقل 15 دقیقه بجوشد.
  2. بافت پاستا را بعد از گذشت این زمان چک کنید. در صورتی‌که نرم شده بودند، آبکش کنید. و کنار بگذارید.
  3. گوشت چرخ کرده را با پیاز نگینی شده تفت دهید. وقتی کاملا سرخ شد، رب را به آن بیفزایید تا طعم خامی آن گرفته شود.
  4. سیر را به مخلوط رب و گوشت بیفزایید تا کمی سرخ شود. فلفل دلمه‌ای و قارچ را نگینی کرده و داخل مواد بریزید. به تفت دادن ادامه دهید تا بافت این سبزیجات کمی نرم شود.
  5. پاستاهای شلز را داخل ظرف بچینید. یک قاشق از مواد داخل هر پاستا بگذارید. مقدار کمی پنیر پیتزا روی هرصدف بریزید. آنها را در فر گذاشته و آن را روشن کنید.
  6. ابتدا برای پخت کامل مواد و طعم گرفتن پاستاها، روی ظرف را با فویل بپوشانید. بعد از گذشت ده دقیقه فویل را برداشته و گریل را روشن کنید تا پنیر پیتزای سطح صدف‌ها طلایی شود.
  7. پنج دقیقه بعد می‌توانید آنها را بردارید. فینگرفود شما بعد از خنک شدن آماده سرو است.

شلز شکم پز

3.سوسیس چوبی با خمیر یوفکا

خرید سوسیس سالم و خانگی برای تهیه این فینگرفود ساده لازم است. طعم سوسیس مهم‌ترین نکته در این فینگرفود است.

مواد لازم:

سوسیس هات داگ 2عدد
خمیریوفکا یک بسته
سیخ چوبی 10 عدد
کره 25 گرم

 

مراحل آماده سازی:

  1. برای آماده کردن این فیگرفود ساده و خوش‌مزه ابتدا سوسیس‌های خود را حلقه حلقه کنید.
  2. خمیرهای یوفکا را با کره آب شده و قلم موی آشپزی نرم کنید. و آنها را روی هم بچینید.
  3. به اندازه قطر سوسیس‌ها خمیریوفکا را برش دهید.
  4. سوسیس‌های سرخ شده را در خمیر یوفکا بپیچید. و به سیخ چوبی بزنید.
  5. اکنون سیخ‌های آماده شده را در روغن انداخته و با شعله پایین سرخ کنید.
  6. وقتی خمیر یوفکا طلایی شد، و بافت سوسیس کاملا نرم شد فینگرفود شما آمده سرو است.
  7. می‌توانید به جای استفاده از خمیر یوفکا سوسیس‌ها را به تنهایی در سیخ چوبی سرخ کنید. و آنها را با مینی‌ برگر برای مهمانان خود سرو نمایید.

طرز تهیه سوسیس چوبی با خمیر یوفکا

خرید محصولات پروتئینی ارگانیک و سالم از دهکده پروتئین

در این مقاله با طرز تهیه سه فینگرفود ساده آشنا شدید. برای تهیه این فینگرفودها به مواد اولیه‌ای مانند گوشت چرخ کرده، سوسیس و ژامبون نیاز دارید. می‌توانید با تهیه محصولات پروتئینی دست ساز از دهکده پروتئین فینگرفودهایی مفید و لذیذ برای مهمانان خود آماده کنید. برای خرید محصولات ما می‌توانید به صورت حضوری به شعب موجود در شهر تهران مراجعه کرده. و یا از طریق وب سایت دهکده پروتئین به صورت آنلاین خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید