آموزش اشپزی

آموزش سالاد کلم و کالباس و ذرت خوشمزه

آموزش سالاد کلم و کالباس و ذرت

طرز تهیه سالاد کلم و کالباس و ذرت از آموزش های آشپزی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. سالاد کلم یکی از پیش غذا های خوشمزه و محبوب است و اگر به همراه کالباس و ذرت باشد می‌تواند یک وعده غذا اصلی سبک و مقوی باشد. به شما توصیه می کنیم که در ادامه آموزش این سالاد ساده و پرطرفدار همراه ما باشید.

سالاد کلم و کالباس و ذرت

 

سالاد کلم و کالباس

سالاد کلم و کالباس و ذرت یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. حتی از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد ذکر شده است. این نوع سالاد را می‌توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود یا به صورت شام سبک در خانه تهیه کرد. مخلوط کلم در ترکیبات این سالاد، علاوه بر طعم خوبی که با خیار شور و کالباس و ذرت ایجاد می‌کند، بسیار مقوی بوده و برای سلامتی مفید است. ترکیب کلم بنفش آنتی اکسیدان زیادی دارد و برای افزایش ایمنی بدن توصیه می شود. برای مقوی ترشدن به جای کالباس می‌توان از سینه مرغ پخته شده هم استفاده کرد. اگر تمایل داشته باشد این سالاد رژیمی تر باشد می‌توانید به جای سس مایونز از ترکیب مایونز با ماست همزده یا سس ماست نیز استفاده نمود. البته دقت داشته باشید که کالباس و ژامبون  را به صورت ارگانیک از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا از سلامت آن ها اطمینان داشته باشید.

 پخت سالاد کلم و کالباس و ذرت

مواد اولیه لازم برای تهیه سالاد کلم و کالباس و ذرت

برای تهیه سالاد کلم و کالباس و ذرت لازم است که در ابتدا مواد اولیه آن را تهیه کنید که شامل ترکیبات زیر است (این مقادیر برای 4 الی 5 نفر مناسب می‌باشد).

  • کالباس خرد شده 200 گرم
  • کلم قرمز خرد شده 100 گرم
  • سیب زمینی آبپز 3 عدد
  • خیارشور خرد شده 2 عدد
  • سس مایونز 3 قاشق غذا خوری
  • فلفل و نمک به مقدار لازم
  • ذرت 1 پیمانه

مواد اولیه پخت سالاد کلم و کالباس و ذرت

مراحل تهیه سالاد کلم و کالباس و ذرت

مرحله 1. برای تهیه سالاد کلم و کالباس و ذرت در مرحله اول لازم است تا خیار شور را به صورت نگینی ریز و خرد کنید. بعد درون آبکش ریخته تا آب اضافه آن خارج شود. حالا سیب زمینی ها را شسته و در یک قابلمه با کمی آب بگذارید تا بپزد.

مرحله 2. هنگامی که سیب زمینی ها کامل پخته شد، آن ها را از آب خارج کرده و پوست بکنید. بعد اجازه می‌دهیم کمی خنک شود و بعد آن را با رنده درشت، رنده می کنیم. حتی می‌توانید سیب زمینی ها را به صورت نگینی خیلی ریز خرد کنید. بخش سفید پیازچه ها را ریز خرد کرده و کنار بگذارید.

مرحله 3. در این مرحله کالباس ها را هم به صورت نگینی خرد کنید. البته همانطور که در ابتدا مطلب گفته شد می توانید به جای کالباس از سینه مرغ پخته شده هم استفاده کنید. ترکیب کلم بنفش را هم نگینی و ریز خرد کنید همچنین برای راحتی می‌توانید با رنده درشت نیز آن را رنده کنید.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه شنیسل مرغ به روش رستورانی

مرحله 4. در ادامه آموزش سالاد کلم و کالباس و ذرت باید سیب زمینی ها و پیازچه و خیار شور و کالباس و کلم و ذرت را درون کاسه بزرگی ریخته و با آرامی با هم مخلوط کنید. بعد درون کاسه دیگر، سس مایونز و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. زمانی که به خوبی با هم مخلوط شدند و سس یکدست شد باید به مواد اضافه کنید و به خوبی همه مواد را با هم مخلوط کنید تا همه مواد به سس آغشته شود.

مرحله 5. اکنون در این مرحله باید مواد سالاد را که به خوبی با سس آغشته شده است به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند و مزه ها به خورد هم برود. سپس شما می توانید برای زیباتر شدن، ترکیبات سالاد را درون یک قالب بریزید به این صورت که، نخست داخل یک قالب را سلفون یا نایلون فریزری می‌کشیم. بعد مواد سالاد را درون آن می ریزیم و با پشت قاشق آن را فشار می دهیم تا منسجم شود  سپس آن را درون یخچال قرار دهید.

مرحله 6. زمانی که مواد یک ساعت درون یخچال قرار گرفت سالاد را در ظرف مناسب سرو، بر می‌گردانیم و سلفون را از روی آن جدا می کنیم. به جهت تزیین این سالاد می‌توان از هویج ورقه ای یا خیار گل درست کرد و روی سالاد بچینید. البته یکی از روش های جالب و زیبا برای تزئین این سالاد استفاده از پیازچه ها می‌باشد به این صورت که پیازچه ها را با چاقو تا نصفه برش بزنید و درون آب سرد به مدت نیم ساعت قرار دهید تا پیازچه از هم باز شود به شکل گل در می آید. در صورت تمایل می‌توان با استفاده از ماست چکیده، و با قیف مخصوص خامه کشی و ماسوره، روی سالاد را تزئین کنید.

مراحل پخت سالاد کلم و کالباس و ذرت

خرید سوسیس وکالباس ارگانیک از دهکده پروتئین

در این مقاله طرز تهیه سالاد کلم و کالباس و ذرت را به صورت مختصر به شما آموزش دادیم. شما با خواندن این مطلب می‌توانید به راحتی این سالاد خوشمزه و مقوی را در منزل خود و برای مجالس تهیه کنید. برای خرید مواد اولیه این سالاد مانند کالباس به صورت کاملا طبیعی و ارگانیک باید توجه زیادی کنید و از فروشگاه معتبر خرید خود را انجام دهید. یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه تولید محصولات پروتئینی نظیر سوسیس، کالباس و ژامبون دهکده پروتئین است که تولید کننده انواع محصولات بدون مواد نگهدارنده و در حضوری مشتری با مهر وزارت بهداشت می‌باشد. این فروشگاه امکان خرید آنلاین و خرید از طریق شعب موجود را برای مشتریان خود فراهم ساخته است. همین حالا محصول دلخواه خود را سفارش داده و در کوتاه ترین زمان درب منزل دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید