ژامبون, ساندویچ, فراورده های گوشتی دهکده پروتئین

طرز تهیه ساندویچ آماده بیکن

قیمت ساندویچ بیکن

بیکن یک نوع محصول فراوری شده از گوشت خوک می‌باشد که بسیار شبیه به ژامبون و کالباس بوده و در کشورهای اسلامی برای استفاده ساندویچ‌ها به جای گوشت خوک، از انواع گوشت گوساله، گوسفند، بوقلمون و مرغ تهیه می‌شود. این کلمه از واژه آلمانی bacho گرفته شده است. ساندویچ ژامبون بیکن آن بسیار خوشمزه است که در ادامه به طرز تهیه آن می‌پردازیم.

بیکن چیست

بیکن چیست؟

گوشت در انواع مختلفی در جهان عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها که بسیار در جهان پرطرفدار و محبوب است، گوشت بیکن می‌باشد. در واقع بیکن لایه نازک گوشت است که می‌توان به طریق‌ گوناگون با مواد دیگر ترکیب کرد و انواع غذاهای مختلف را تدارک دید. در ادامه درباره اینکه بیکن چیست، چگونه تهیه می‌شود و ساندویچ‌های آن به خصوص ساندویچ ژامبون بیکن چگونه آماده می‌شود را به رشته تحریر درمی‌آوریم.

برای تهیه بیکن از گوشت بخش‌های مختلف مانند شکم، شانه و زیر فک استفاده می‌کنند. این گوشت‌ها را به صورت نازک برش می‌زنند و سپس آن را نمک سود کرده و در بسته بندی‌های مختلف به فروش می‌رسانند. در واقع بیکن از گوشت خوک تهیه می‌شود و منبع اصلی آن، این گوشت می‌باشد و از گوشت‌های قسمت‌های مختلف آن به عنوان بیکن‌های مختلفی تهیه و عرضه می‌شود. از بیکن‌ها برای تهیه انواع ساندویچ سرد نیز استفاده می‌کنند.

انواع بیکن های مختلف

انواع بیکن‌های مختلف

در خیلی از کشورها علاوه بر ایران، از گوشت‌های دیگر برای تهیه آن نیز استفاده می‌شود. مهم ترین انواع بیکن شامل موارد زیر می‌باشد:

  • بیکن شانه (cottage bacon) : این بیکن از قسمت شانه تهیه می‌شود و نسبت به بقیه بیکن‌ها، چربی کمتری دارد و بافت گوشت بهتری دارد. همچنین برای ساندویچ ژامبون بیکن نیز مناسب میباشد.
  • قطعه‌های درشت(slab bacon) : این بیکن‌ها با پوست به فروش می‌رسند. می‌توان به همان شکل آن را خریداری کرد و در خانه برش زد یا از فروشنده خواست که آن‌ها را برش بزند.
  • بیکن شکم (side bacon) : این بیکن بسیار محبوب است و دارای چربی زیادی می‌باشد.
  • بیکن زیر چانه (jowl bacon) : این بیکن بافت ژلاتینی دارد و از گوشت زیر چانه و فک تهیه می‌شود.

انواع بیکن های مختلف

تفاوت بیکن خارجی و ایرانی با یکدیگر

تفاوت مهم و قابل توجهی که بیکن ایرانی با بیکن‌های خارجی دارد در حلال بودن آن است. در صورتی که اصل بیکن با گوشت خوک آماده می‌شود، در ایران با توجه به قوانین اسلامی از حیوانات حلال گوشت استفاده و بیکن را تهیه و عرضه می‌کنند و ساندویچ‌هایی مانند ساندویچ ژامبون بیکن را تولید می‌کنند.

بیکن‌های ایرانی مانند بیکن خارجی، از بخش‌های متنوع گوشت تهیه شده و مقدار چربی آن‌ها نیز به همین شیوه متفاوت است.

بیکن‌های حلال گوشت که در انواع ساندویچ استفاده می‌شود، در قسمت‌های مختلف دنیا از گوشت گوساله، گاو و حتی گوشت ماهی مثل سالمون تهیه می‌شود.

ساندویچ ژامبون بیکن

ساندویچ ژامبون بیکن

به جرات می‌توان گفت ساندویچ ژامبون بیکن یکی از خوشمزه ترین‌ ساندویچ‌های دنیا به حساب می‌آید که میتوان به عنوان ساندویچ مدرسه نیز از آن استفاده کرد. این ساندویچ در کشورهای مختلف به گونه‌های متنوعی سرو می‌شود که ما بهترین رسپی آن را برایتان آماده کردیم . این ساندویچ را می‌توان به عنوان ساندویچ مدرسه نیز برای بچه‌ها استفاده نمود.

مواد لازم ساندویچ ژامبون بیکن

  • ژامبون گوشت: 2 برش
  • بیکن گوشت: 2 برش
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • پنیر گودا: 1 ورق
  • شیر: یک پنجم فنجان
  • نان تست: 2 عدد
  • کره: به مقدار دلخواه
همچنین بخوانید:  طرز تهیه فلافل

طرز تهیه ساندویچ ژامبون بیکن

در مرحله اول مانند ساندویچ سرد خانگی کالباس، کناره‌های برشته نان تست را با چاقو جدا کرده و نان تست را با وردنه صاف و فشرده می‌کنیم. سپس به ترتیب بیکن گوشت، پنیر گودا و ژامبون گوشت را روی هم قرار داده و نان تست بعدی را روی آن می‌گذاریم و فشار می‌دهیم تا مطمئن شویم از هم جدا نشود.

در کاسه‌ای تخم‌مرغ‌ها را شکسته و هم می‌زنیم تا زرده و سفیده آن با هم مخلوط شود سپس شیر را به آن اضافه کرده و پس از هم زدن مقداری نمک و فلفل سیاه نیز به دلخواه به آن اضافه می‌کنیم.

تابه را روی حرارت گذاشته و مقداری کره به آن اضافه می‌کنیم. بعد از آب شدن آن، ساندویچ ژامبون بیکن را در آن سرخ می‌کنیم. برای سرو آن می‌توانید از سس قرمز و خردل نیز استفاده نمایید.

ساندویچ بیکن گوشت و تخم مرغ

ساندویچ بیکن گوشت و تخم مرغ

این ساندویچ نیز همانند ساندویچ ژامبون بیکن بسیار خوش طعم است و می‌توانید در وعده‌های مختلف این غذا را سرو نمایید.

مواد لازم ساندویچ بیکن گوشت و تخم مرغ

  • نان همبرگر: 1 عدد
  • بیکن گوشت: 3 برش
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • پنیر گودا: 25 گرم
  • کره: 3 قاشق غذاخوری
  • سس کچاپ: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: به میزان دلخواه

طرز تهیه ساندویچ بیکن گوشت و تخم مرغ

این دستور تهیه مقداری با ساندویچ ژامبون بیکن تفاوت دارد. به این صورت که ابتدا در تابه روغن زیتون می‌ریزیم و روی حرارت ملایم می‌گذاریم و بلافاصله بیکن‌ها را به ترتیب اضافه کرده و مقداری سرخ می‌کنیم. نان همبرگر را به دو قسمت تقسیم کرده و با کره آن را چرب می‌کنیم. آن را در تابه گرم یا فر یه توستر با مقداری روغن یا کره، قرار می‌دهیم تا مقداری ترد شود.

در تابه دیگری مقداری کره را ذوب کرده و تخم‌مرغ‌ها را میشکنیم و تفت می‌دهیم. زمانی که دو طرف سرخ شد، تابه را خاموش می‌کنیم. روی نان همبرگر به ترتیب یک لایه پنیر، گوشت بیکن و تخم‌مرغ‌ را قرار می‌دهیم. روی قسمت دیگر نان نیز سس کچاپ را مالیده و پخش می‌کنیم. سپس دو قسمت نان همبرگر را روی هم قرار می‌دهیم. ساندویچ شما آماده است. نوش جان

قیمت ساندویچ بیکن

قیمت ساندویچ بیکن

ساندویچ‌های بیکن به دلیل دارا بودن گوشت دارای خواص و پروتئین زیادی هستند و نسبت به کیفیت ساندویچ‌ها، دارای قیمت مناسب تری نیز هستند. شما به راحتی می‌توانید با خرید اینترنتی با قیمت مناسب این ساندویچ‌های بیکن و به خصوص ساندویچ ژامبون بیکن را خریداری کرده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

خرید ساندویچ آماده از دهکده پروتئین

با توجه به اینکه ساندویچ‌ها انواع مختلفی دارد و سلیقه‌های متفاوتی در آن‌ها وجود دارد، باید فروشگاه‌هایی وجود داشته باشد که همه نوع ساندویچ آماده در آن به عرضه برسد. دهکده پروتئین با در نظر داشتن این موضوع، انواع  ساندویچ‌ها مطابق سلیقه و مزاج مشتریان آماده کرده و در شعب مختلف خود به دست شما عزیزان می‌رساند. علاوه بر آن شما می‌توانید تمام محصولات خود را به صورت ارگانیک و سالم دریافت نمایید و از جهت سلامتی خود رضایت و اطمینان خاطر داشته باشید. برای رفاه حال شما عزیزان خرید آنلاین محصولات پروتئینی در دهکده پروتئین آماده خدمت رسانی به شماست تا با چند کلیک ساده، محصولات خود را درب منزل در سریع ترین زمان دریافت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید