دسته‌بندی نشده, ساندویچ, کالباس

طرز تهیه ساندویچ سرد به روش هایدا و سس مخصوص

ساندویچ سرد هایدا

ساندویچ سرد هایدا یکی از برندهای مشهور می‌باشد که در بین مردم محبوبیت ویژه‌ای دارد. دارای سابقه طولانی و مزه‌ای خاص است که آن را بین بقیه برندها متمایز و منحصر به فرد می‌کند. یکی از قدیمی‌ترین ساندویچ‌هاست که سس مخصوصی دارد. در ادامه به طرز تهیه این ساندویچ و سس مخصوص آن که نکات خاص و ریزی دارد اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ساندویچ سرد هایدا

درباره ساندویچ سرد هایدا

این برند از دهه شصت خورشیدی شروع به کار کرده و قصد آن از ابتدا تهیه ساندویچ ارزان و فوری بین راهی بوده است که علاوه بر اینکه قسمت پایینی داشته باشد، حجیم و پر باشد تا همه را بتواند سیر کند.

برای کسانی که شاغل بودند یا فرصتی برای درست کردن غذا با حتی خوردن آن نداشتند، این ساندویچ‌ها بهترین غذا برای آن‌ها به شمار می رفت و علاوه بر آن سریع و راحت با رسپی مخصوصی آماده ارائه به مشتری‌ها میشد.

امروزه شرکت‌های زیادی در ایران وجود دارد که به صورت زنجیره‌ای، غذاها و ساندویچ‌های آماده‌ای تولید می‌کنند و به دست مصرف کننده می‌رسانند که هر کدام علاقه مندان مخصوص به خود را دارند.

ساندویچ هایدا نیز از قدیم تا کنون مشتریان خود را داشته و هر روز نیز به علاقه مندان آن اضافه می‌شود.

یکی از مزایای بسیار خوب این ساندویچ، این است که می‌توانید به عنوان ساندویچ مدرسه به فرزندان خود بدهید. همچنین برای انواع مهمانی‌های دورهمی و جشن تولد و مناسبت‌های دیگر، در صورت دلخواه می‌توانید این ساندویچ‌ها را سرو کنید و یا به عنوان عصرونه در مهمانی‌هایتان استفاده نمایید.

طرز تهیه ساندویچ سرد هایدا

این طرز تهیه ساندویچ سرد هایدا که در ادامه به آن می پردازیم از رسپی یکی از شعب قدیمی این ساندویچ در منطقه شریعتی تهران گرفته شده است و نکات ریز و مهمی را در خود جای داده تا شما مزه آن ساندویچ هایدا را کاملا حس کنید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ سرد هایدا:

  • نان باگت: 2 عدد
  • ژامبون گوشت: 150 گرم
  • ژامبون مرغ: 150 گرم
  • کالباس پپرونی: 150 گرم
  • کاهو: 5 تا 10 برگ
  • گوجه گیلاسی: 5 الی 10 عدد به دلخواه و ذائقه خودتان
  • چیپس خلالی: یک بسته
  • سس مایونز: یک پیمانه
  • فلفل قرمز و سیاه: به میزان دلخواه

مواد لازم تهیه ساندویچ هایدا

این ساندویچ یکی از  انواع ساندویچ سرد است و نکته مهمی که در تهیه این ساندویچ حائز اهمیت است، این است که ترتیب چیدن مواد اولیه آن نقش مهمی در طعم ساندویچ هایدا دارد و بسیار مهم است. به طوری که اگر جای هر کدام تغییر کند، باعث خمیر شدن و خراب شدن بافت داخل ساندویچ خواهد شد.

  • برای درست کردن ساندویچ سرد هایدا، ابتدا نان باگتی تازه و ترد را تهیه می‌کنیم . سپس خلال‌های چیپس را داخل نان باگت می‌ریزیم و کامل سطح نان پخش می‌کنیم.
  • روی چیپس خلالی به صورت پر ژامبون‌ها را می‌چینیم . می‌توانید ژامبون‌ها را با هم ترکیب کنید یا به صورت ساده از یک نوع کالباس استفاده نمایید.
  • سپس روی ژامبون‌ها را کاملا به سس مایونز آغشته می‌کنیم و دوباره یک لایه دیگر ژامبون روی ژامبون‌های قبلی قرار می‌دهیم تا طعم سس مایونز در ساندویچ ماندگار و خاص شود.
  • در این مرحله گوجه گیلاسی‌ها را به همراه چند پر کاهو به صورت پر می‌چینیم. دقت داشته باشید به هیچ عنوان از گوجه‌های معمولی استفاده نکنید تا ساندویچ‌ها آب نیندازد. بعد از آن نان باگت را می‌بندیم و دور آن را کاغذ ساندویچی و سپس پلاستیک ساندویچ می‌پیچیم.
  •  در مرحله آخر می‌گذاریم ساندویچ چند ساعت درون یخچال استراحت کند تا مواد بهتر با هم ترکیب شوند و اصل مزه ساندویچ سرد هایدا حس شود. در نهایت می توانید این ساندویچ خوشمزه را میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.
همچنین بخوانید:  طرز تهیه نان تست خوشمزه به روشی ساده

این سس ساندویچ سرد هایدا شیوه‌های مختلفی دارد و در شعب مختلف به گونه‌های مختلفی سرو می‌شود. اما قدیمی‌ترین حالت آن سس مایونز است که در صورت نداشتن مواد کافی می‌توانید از همان سس مایونز برای ساندویچتان استفاده نمایید. دستورالعمل زیر یکی از سس‌های ویژه مورد استفاده در فست فود هایدا می‌باشد که طعم بهتری به ساندویچ شما می‌دهد.

طرز تهیه ساندویچ سرد هایدا

مواد لازم برای تهیه سس ویژه هایدا

  • سس مایونز: سه قاشق غذاخوری
  • سس کچاپ: یک و نیم قاشق غذاخوری
  • سس خردل: یک قاشق چایخوری
  • خامه ترش شده: نصف قاشق غذاخوری
  • پودر سیر: نصف قاشق غذاخوری
  • پودر آویشن: نصف قاشق غذاخوری
  • پودر پاپریکا: یک سوم قاشق قاشق غذاخوری
  • شکر: یک قاشق چایخوری
  • پودر فلفل قرمز: نصف قاشق چایخوری (به میزان دلخواه)

سس مایونز، کچاپ و خردل را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا خوب مخلوط شوند. سپس خامه ترش را اضافه نمایید و به هم بزنید. سپس پودر سیر، آویشن، پاپریکا و فلفل قرمز و در نهایت شکر را اضافه نمایید و ترکیب کنید.

بعد از اینکه خوب به هم زدید آن را دو ساعت در یخچال بگذارید تا طعم سس بهتر شود. این سس مزه مخصوصی دارد و باعث خوش طعم‌تر شدن ساندویچ سرد هایدا می‌باشد و می‌توانید برای ساندویچ‌های دیگر نیز استفاده کنید.

 سس ساندیچ

نکات مهم تهیه ساندویچ هایدا

مهم ترین نکته برای تهیه این ساندویچ سرد هایدا که بسیار خوشمزه است این می‌باشد که به هیچ عنوان از خیارشور و گوجه اسلایسی در آن استفاده نمی‌شود زیرا در زمان استراحت در یخچال، توسط این دو آب می‌اندازد و ساندویچ شل و خراب می‌شود.

نکته بعدی سس آن است که باید دقیقا مانند رسپی که در ادامه آموزش آن را برایتان قرار می‌دهیم، باشد. چون اصلی ترین مزه دلچسب این ساندویچ سرد خانگی، مخصوص سس آن است. اما می‌توانید در صورت عجله داشتن از سس مایونز و سفید معمولی استفاده نمایید.

این ساندویچ سرد به دلیل داشتن مقدار سس زیاد، به هیچ عنوان رژیمی نیست. سس مایونز در این ساندویچ باید کاملا به چشم بیاید و در دهان حس شود به همین دلیل اگر به هر دلیلی در رژیم هستید یا نمی‌توانید از غذاهای چرب و پر کالری استفاده نمایید، ساندویچ سرد را بدون سس مصرف نمایید. اما به دلیل این که اصلی ترین ماده این ساندویچ، سس آن است ترجیحا زمانی استفاده کنید که از سلامت خود و نداشتن رژیم به خصوصی مطمئن باشید.

 

خرید انواع ساندویچ سرد آماده در دهکده پروتئین

امروزه ساندویچ‌های سرد به دلیل آماده شدن فوری آن و به قولی ساندویچ آماده ، بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. به دلیل مشغله‌های کاری فرصت درست کردن غذاهای گرم یا حتی سفارش دادن غذا نیز در برخی اوقات ندارند. این ساندویچ‌های سرد به ویژه ساندویچ سرد هایدا، با ماندگاری بالا و بدون مواد افزودنی می‌باشند که شما می‌توانید در هر وقت از شبانه روز بدون زحمتی آن را تهیه و سرو نمایید. ساندویچ‌های سرد دهکده پروتئین با بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در حضور مشتری تهیه می‌شود و این امکان را به شما می‌دهد که همه مراحل آماده و سرو کردن آن را مشاهده نمایید. شما می‌توانید با مراجعه به هریک از شعب دهکده پروتئین و یا حتی خرید آنلاین از دهکده پروتئین و  دریافت آن درب منزلتان از طعم بی نظیر این ساندویچ‌های خوشمزه لذت ببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید