آموزش اشپزی, ژامبون, ساندویچ

طرز تهیه ساندویچ ژامبون سرد و فوری  

ساندویچ ژامبون سرد یکی از انواع ساندویچ سرد محبوب بسیار لذیذ است که طرز تهیه آن فوق‌العاده راحت و آسان است. اولین بار ساندویچ سرد و فوری در قرن ۱۸ ابداع شد. در قرن ۱۸ این ساندویچ لذیذ با تکه‌های گوشت تهیه شد و امروزه به پرطرف‌دارترین نوع ساندویچ در سراسر جهان تبدیل شده است. تعداد بسیاری از شرکت‌های تولید مواد غذایی اقدام به تهیه ساندویچ سرد از جمله ساندویچ ژامبون کرده‌اند طرز تهیه و آماده کردن این ساندویچ به قدری راحت است که تعداد بسیاری از بانوان امروزه اقدام به تهیه این ساندویچ لذیذ در خانه می‌کنند.

طرز تهیه ساندویچ ژامبون سرد و فوری  

ساندویچ ژامبون سرد

همه ما عاشق غذاهای فست‌فودی حاضری و آماده هستیم. ساندویچ ژامبون یا ساندویچ‌های سرد از دسته ساندویچ‌های لذیذ پرطرف‌دار است که نه تنها بین جوانان حتی در بین میان‌سالان و بزرگسالان نیز پرطرفدار هستند. ساندویچ‌ها در کل به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند، گروه اول ساندویچ سرد و گروه دوم گرم. ساندویچ هر دو گروه لذیذ و خوشمزه هستند اما ساندویچ سرد به دلیل اینکه سریع‌تر آماده می‌شود و نوعی غذای فوری است از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. ساندویچ ژامبون سرد را با مواد اولیه سالم در مدت زمان بسیار کم می‌توانید در منزل تهیه کنید این ساندویچ به علت ترکیبات موادهای مختلف و متنوع بسیار خوش طعم است. غالباً برای عصرانه و دورهمی‌ها از ساندویچ سرد استفاده می‌شود. ساندویچ سرد سالم از بهترین و مناسب‌ترین غذاها برای کودکان در فصل مدارس است. با ما همراه باشید تا با نحوه آماده سازی یک ساندویچ سرد خوش طعم و لذیذ آشنا شوید.

ساندویچ ژامبون سرد

مواد مورد نیاز برای تهیه 

قبل از تهیه این ساندویچ لذیذ و فوری به مواد غذایی نیاز داریم که بهتر است آن‌ها را به صورت ارگانیک تهیه کنید و یا از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. اکنون برای تهیه ساندویچ ژامبون فوری و سرد به مواد زیر نیاز داریم:

  • ژامبون گوشت یا مرغ ۲۰۰ گرم
  • گوجه ۱ عدد
  • خیار شور ۲ عدد
  • کاهو ۲ برگ
  • سس مایونز ۴ قاشق غذا خوری
  • چیپس خلال ۴ قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

اگر تمام مواد مورد نیاز ذکر شده به اندازه تهیه شود و طبق دستوری که در ادامه یاد می‌شود، ترکیب می‌شود باعث ساخت و تهیه یک ساندویچ سرد فوق‌العاده لذیذ و خوش طعم می‌شود. در ادامه به صورت مرحله‌ای طرز تهیه ساندویچ ژامبون سرد را از ابتدا تا انتها با زبانی رسا و واضح شرح خواهیم داد.

مواد مورد نیاز برای تهیه ساندویچ ژامبون سرد و فوری

طرز تهیه ساندویچ ژامبون سرد

  • اولین مرحله آماده سازی مواد اولیه است. برای این کار نیاز به یک چاقو اره‌ای داریم تا یک شکاف اساسی و منظم بر روی نان (نان باگت یا نان تست) ایجاد کنیم و سپس باید خیارشور، گوجه و کاهو را متناسب با نان و به شکل دلخواه برش دهید.
  • دومین مرحله آماده سازی یک سس بسیار لذیذ و خوش طعم برای ساندویچ است. سس مخصوص و مورد نیاز برای داخل ساندویچ ما از ترکیب سس مایونز و فلفل سیاه و نمک تهیه می‌شود. برای تهیه سس در ابتدا مایونز را در درون یک کاسه بریزید و سپس نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا تمام مواد درهم‌آمیخته شود و در وهله آخر چیپس خلالی را به آن اضافه کنید و مجدد هم بزنید.
  • چهارمین مرحله طرز تهیه ساندویچ ژامبون سرد که مرحله اساسی تهیه ساندویچ سرد فوری است باید ژامبون‌ها را به دو نیمه تقسیم کنید و آن‌ها را داخل نان باگت یا نان تست قرار دهید و سپس سبزیجات (خیارشور، گوجه و کاهو) را در نان بچینید.
  • در مرحله آخر سسی که در مرحله دوم آماده کردید را بر روی ژامبون بریزید و سپس آن را نوش جان کنید.
همچنین بخوانید:  انواع غذاهای خوشمزه برای شب یلدا

طرز تهیه ساندویچ ژامبون سرد

مدت نگهداری ساندویچ سرد چه قدر است؟

با توجه به اینکه ساندویچ‌های سرد به صورت سرد مصرف می‌شوند و آماده سازی آن‌ها تقریباً راحت و بدون دردسر است اغلب افراد به یکباره تعداد زیادی از آن را تهیه و در طول مدت آن‌ها را نوش جان می‌کنند، از آن جایی که ساندویچ سرد ژامبون اغلب حاوی سبزی‌هایی مانند کاهو در کنار خیارشور و گوجه هستند؛ بهترین مدت زمان نگهداری آنها 3 روز است. بسیاری از افراد این ساندویچ‌ها را تا چندین هفته هم نگهداری می‌کنند اما باید بدانید که این کار اشتباه است.  این افراد با تکیه بر این مسئله که می‌توان ژامبون، سوسیس و کالباس را تا یک ماه در داخل یخچال نگهداشت، ساندویچ ژامبون سرد و دیگر ساندویچ های سرد را یک بار برای یک هفته درست می‌کنند در یخچال می‌گذارند. اما باید بدانید این ژامبون‌ها، کالباس و دیگر مواد پروتئینی در کارخانه تولیدی وکیوم می‌شوند و در پوشش‌های مخصوصی محافظت می‌شوند، اما زمانی که شما این پوشش را باز و آن‌ها در ساندویچ‌هایی که حاوی مواد مرطوبی مانند گوجه، خیارشور و کاهو هستند قرار می‌دهید، زمان فاسد شدن آن‌ها به کمتر از یک ماه کاهش می‌یابد. به صورت کلی نگهداری این ساندویچ‌ها بیشتر از سه روز بهداشتی نیست و اصلاً توصیه نمی‌شود. البته شاید نگهداری ۳ روز از ساندویچ سرد هم مدت زمان زیادی برای این غذا باشد؛ زیرا رعایت زنجیره سرمایی برای نگهداری این غذا اصل مهمی است و اگر رعایت نشود بهتر است که در همان روز که ساندویچ را تهیه می‌کنید آن را میل کنید.

مدت نگهداری ساندویچ سرد

نکات مهم در تهیه ساندویچ ژامبون سرد و فوری

  • اگر از طعم ژامبون خوشتان می‌آید برای خوش‌طعم‌تر شدن ساندویچ مقدار ژامبون را در ساندویچ‌ها به میزان ۲۰۰ گرم افزایش دهید.
  • می‌توانید از انواع ژامبون با هر طعم دلخواه در کنار هم برای خوش‌طعم‌تر شدن ساندویچ استفاده کنید.
  • اگر شما ساندویچ ژامبون سرد و لذیذ را برای محیط بیرون مثلاً پیک نیک آماده کرده‌اید و طی چند ساعت آینده قصد خوردن آن را ندارید بهتر است که سبزیجات را به خصوص گوجه فرنگی و خیارشور را در یک ظرف جدا برش دهید و در حین سرو به ساندویچ خود اضافه کنید. زیرا گوجه فرنگی و خیارشور پس از گذشت چند دقیقه آب می‌اندازد و ساندویچ را خیس می‌کند.
  • برای تزیین ساندویچ ژامبون با ظاهر مجلسی نان تست را به شکل مثلثی برش دهید و مواد را در درون آن بریزید و از سس‌های مختلف از جمله سس خردل برای تزئین روی غذا استفاده کرد.

نکات تهیه ساندویچ

خرید انواع ساندویچ ژامبون سرد از دهکده پروتئین

امروزه آماره خرید انواع ساندویچ سرد بسیار افزایش یافته است. اما اکثرا به فکر خرید ساندویچ بهداشتی تولید شده از گوشت و ژامبون سالم و تازه هستند. خرید ساندویچ سرد از دهکده پروتئینی معقول‌ترین و منطقی‌ترین انتخاب است زیرا این محصول در دهکده به صورت دست ساز از گوشت تازه ژامبون تهیه شده و به همراه نان باگت، قارچ تازه و بدون هیچ‌گونه مواد نگهدارنده آماده فروش است. علاوه بر خرید فرآورده‌های پروتئینی اقدام به خرید کیفیت و مواد غذایی سالم کرده‌اید. این مجموعه تمامی مجوزهای بهداشتی مورد نیازت را از وزارت بهداشت کسب کرده است و ساندویچ ژامبون سرد با بهترین کیفیت عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید