آموزش اشپزی, سوسیس, فراورده های گوشتی دهکده پروتئین

طرز تهیه سوسیس کبابی به سه روش متفاوت

ژامبون مرغ و قارچ خانگی

سوسیس کبابی به نوعی از پخت سوسیس گفته می‌شود که در طبخ آن روغن زیادی به کار نمی‌رود. طعم این نوع سوسیس تفاوت زیادی با موارد سرخ کرده دارد. این شیوه طبخ طرفداران زیادی دارد. و به دلیل کم بودن روغن در طرز تهیه آن، سالم‌تر است. در این شیوه معمولا از سس‌های متنوعی استفاده می‌شود. روش‌های مختلفی برای کباب کردن سوسیس وجود دارد.

سوسیس کبابی خوش‌طعم و پرطرفدار

سوسیس کبابی یکی از پرطرفدارترین انواع سوسیس است. استفاده از سس‌های مختلفی مانند سس کچاپ، سویا، باربکیو یا سس خردل در طعم آن تاثیر دارد. طبخ با حرارت آتش طعم کبابی خوشایندی ایجاد می‌کند. کبابی کردن سوسیس یکی از گزینه‌های محبوب افرادی است که به کمپ و گردش می‌روند. طبخ با ذغال در کنار قارچ و جوجه کبابی مکمل فوق‌العاده‌ای برای نهار شما خواهد بود.

شما می‌توانید بر اساس امکاناتی که در دست دارید، این غذا را به روش‌های مختلفی تهیه کنید. استفاده مستقیم از آتش، کبابی کردن در ماهیتابه‌های گریل یا دو طرفه، یا پختن با مقدار کمی آب شیوه‌های متفاوتی برای کبابی کردن سوسیس هستند. درادامه با ما همراه باشید تا سه شیوه مختلف را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه سوسیس کبابی

روش اول: تهیه سوسیس کبابی روی حرارت مستقیم

در طرز تهیه سوسیس کبابی روی آتش، باید مراقب نفوذ حرارت باشید. قرار دادن سوسیس‌ها بر حرارت مستقیم امکان سوختن آنها را ایجاد می‌کند. پس ابتدا باید حرارت ذغال‌ها را تنظیم کنید. وقتی شعله آتش فروکش کرد و ذغال‌هایتان کاملا برافروخته شدند، وقت کباب کردن آن‌ها فرا رسیده است:

مواد لازم:

سوسیس 500 گرم
کره 50 گرم

 

مراحل تهیه:

  1. برای تهیه سوسیس کبابی ابتدا سوسیس‌های خود را به سیخ‌های چوبی یا فلزی بکشید. بافت سوسیس بسیار حساس و لطیف است. پس سعی کنید به سیخ کشیدن آنها را به آرامی انجام دهید.
  2. اگر سوسیس خانگی استفاده می‌کنید، روغن کمتری در بافت آن وجود خواهد داشت. پس احتمالا حرارت ذغال‌ها آن را خشک خواهد کرد. می‌توانید با رومال کردن کره روی بافت‌ آن از خشک شدن روی حرارت جلوگیری کنید.
  3. بعد از اینکه سوسیس‌ها را به سیخ کشیدید، با چاقو به آرامی شیارهای نازکی در بافتشان ایجاد کنید. این شیارها را به موازات هم و با فاصله کافی بزنید. این شیارها کمک می‌کند حرارت زغال سریع‌تر به عمق غذا برسد و آن را مغز پخت کند. بدون اینکه آسیبی به بافت حساسش بزند.
  4. مقداری از کره را به وسیله قلموی مخصوص آشپزی در شیارها بمالید.
  5. توری فلزی مخصوص را روی زغال‌ها بگذارید. سیخ‌های سوسیس را روی توری چیده و به آرامی زغال‌ها را باد بزنید.
  6. سیخ‌ها را مرتب بچرخانید تا یک طرف آن‌ها نسوزد. وقتی هر دو طرف کاملا کبابی شد، آنها را از روی توری بردارید. وقتی خنک شدند، در نان باگت گذاشته و نوش جان کنید. توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی خود از سوسیس و کالباس دست ساز استفاده کنید.

 

روش دوم: پخت سوسیس کبابی با ماهیتابه گریل

در این روش برای پخت سوسیس کبابی به ماهیتابه‌های چدن مخصوص گریل نیاز دارید. البته می‌توانید استفاده از ماهیتابه‌های دو طرفه را جایگزین آنها کنید.

مواد لازم:

سوسیس 500گرم
کره 50گرم
سس کچاپ 25 گرم
سویا سس 25 گرم
سس خردل 25 گرم
ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه) به مقدار لازم

 

مراحل آماده سازی:

  1. در پختن سوسیس کبابی به وسیله ماهیتابه، ابتدا سطح ماهیتابه خود را کاملا با کره چرب کنید.
  2. سوسیس‌ها را به سیخ بزنید. و شیارهای سطحی روی آنها ایجاد کنید.
  3. سس کچاپ، سویا سس، سس خردل و کره را با هم مخلوط کرده و به کمک قلموی آشپزی سطح آنها را با سس آماده شده بپوشانید.
  4. سیخ‌های آماده شده را روی ماهیتابه بچینید. زیر حرارت را کم کنید.
  5. در ماهیتابه را ببندید. و اجازه دهید پنج دقیقه با حرارت بپزند.
  6. دوباره در آن را باز کنید و سیخ‌ها را چک کنید. یک لایه دیگر سس بمالید. و باز روی ماهیتابه گریل بگذارید.
  7. سوسیس‌ها باید حالت شکفتگی پیدا کرده باشند. شیارها از هم باز شده و مغزشان کاملا پخته شده باشد.
  8. وقتی چند بار سس را تجدید کردید و سوسیس‌ها کاملا پخته شدند، زیر حرارت را خاموش کنید. و آنها را از داخل ماهیتابه بردارید.
همچنین بخوانید:  فروشگاه اینترنتی محصولات پروتئینی

سوسیس کبابی

روش سوم: تهیه سوسیس کبابی به صورت بخارپز

در این شیوه برای تهیه سوسیس کبابی، از مقداری آب استفاده می‌کنیم. بخارپزکردن شیوه‌ای عالی برای پختن این غذا است. شیوه‌ای که درادامه توضیح خواهیم داد، با پختن سوسیس آبپز تفاوت دارد. در ادامه با این شیوه بیشتر آشنا خواهید شد:

مواد لازم:

سوسیس 500 گرم
برگ بو یک قاشق غذا خوری
آب دو لیوان
زغال دو قطعه

 

 

مراحل آماده سازی:

  1. برای تهیه سوسیس کبابی به شیوه بخار پز، می‌توانید از سبد بخار پز تاشو استفاده کنید. ابتدا توری را در قابلمه بگذارید و آب را در آن بریزید. شعله زیر قابلمه را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید.
  2. بعد از به جوش آمدن آب، برگ بو را در آن بیندازید تا آب معطر و خوش طعم شود.
  3. سوسیس‌ها را از روکش آنها خارج کنید. آنها را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. و روی توری بگذارید.
  4. شعله را کم کنید. توری بخار پز را ببندید. و در قابلمه را بگذارید.
  5. وقتی مغز پخت شدند، آن را به همراه سبد بخارپز از قابلمه پر از آب جوش خارج کنید.
  6. زغال‌های خود را به وسیله انبر زغال روی شعله گاز بگیرید. صبرکنید تا کاملا گداخته شود. زغال ها که کاملا آماده شد، آنها را در قابلمه خالی دیگری بگذارید.
  7. اکنون سوسیس‌ها را به همراه سبد بخارپز در قابلمه بگذارید و سبد را باز کنید.
  8. چند قطره روغن روی زغال‌های گداخته بچکانید. وقتی دود زغال‌ها بلند شد، در قابلمه را بگذارید تا غذای شما کاملا دودی بشود.
  9. در خرید سوسیس به درصد گوشت آن توجه داشته باشید. سوسیس‌هایی که درصد پایینی داشته باشند، هم کیفیت خوبی ندارند و هم به در شیوه بخارپز مزه خوبی نخواهند داشت.

سوسیس کبابی

خرید سوسیس و کالباس دست ساز از دهکده پروتئین

در این مقاله با طرز تهیه سوسیس کبابی آشنا شدیم. استفاده از حرارت مستیقیم آتش، ماهیتابه گریل و سبد بخار پز در تهیه این سبک از سوسیس لازم است. از آنجا که سوسیس و کالباس خانگی مضراتی برای کودکان یا نوجوانان ممکن است داشته باشد، بهتر است از محصولات پروتئینی دست ساز و سالم استفاده کنید. شما می‌توانید برای خرید سوسیس و کالباس ارگانیک از دهکده پروتئین بهره‌مند شوید. با مراجعه به شعب دهکده پروتئین خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید. و یا با مراجعه به سایت ما به صورت آنلاین خرید کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید