سلامت

نکاتی درباره خرید سوسیس و کالباس که باید بدانید.

سوسیس و کالباس یکی از انواع محصولات غذایی و فراورده های گوشتی است که به دلیل ترکیبات موجود در آن ایده­‌آل تر است آن را به مدت طولانی نگهداری نکنید. نکته مهم تری که قبل از پخت و تهیه سوسیس باید به آن توجه شود نکات و شرایط خرید این محصول است، ما در این مقاله نکاتی درباره خرید سوسیس و کالباس که باید آن‌ها را بدانید برای شما بیان می­‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا خریدی درست و سالم از این محصولات را داشته باشید. 

نکاتی درباره سوسیس وکالباس

نکات مهم خرید سوسیس و کالباس و فراورده های گوشتی

یکی دیگر از نکات  خرید سوسیس و کالباس این است که در زمان خرید به سالم بودن بسته بندی این محصول توجه کنید و اینکه جلد پلاستیکی روی آن خدشه دار نشده باشد. از خریدن محصولات غذایی خصوصا فرآورده های گوشتی که به بسته بندی شان خدشه وارد شده است بپرهیزید.

  • مهم است که بدانید قبل از خرید هر گونه محصولی که قابلیت فاسد شدن دارد باید حتما تارخ انقضای آن را چک کنیم خصوصا اگر آن محصول یک فرآورده غذایی و گوشتی مانند سوسیس و کالباس باشد.
  • در هر بار خریدتان فقط به میزان مصرف همان وعده خود محصول را خریداری کنید و آن را به مدت زمان طولانی در یخچال نگهداری نکنید .
  • در زمانی که می‌خواهید جلد محصول را باز و آن را مصرف کنید حتما به رنگ و بوی آن دقت کنید زیرا این گزینه ها نشان دهنده سالم بودن و فاسد نشدن آن فرآورده است.
  • هر چه میزان گوشت در سوسیس و کالباس بیشتر باشد آن فرآورده کیفیت بیشتری دارد.
  • حتما فرآورده های گوشتی خود را از برند هایی که تولید کارخانه معتبری هستند و همچنین فروشگاه‌های مطمئن خریداری نمایید.

نکات خرید سوسیس و کالباس

اهمیت مهر استاندارد و سیب سلامت در فرآورده‌های گوشتی

یکی دیگر از مسائل مهم دیگری که در خرید سوسیس و کالباس اهمیت دارد این است که فرآورده هایی را خریداری نمایید که  توسط کارخانه‌های معتبر تولید شده‌ و دارای مهر استاندارد و نشان سیب سلامت هستند. زیرا این کارخانه ها تحت نظارت بیشتری از سمت وزارت بهداشت و سازمان های مربوطه هستند و ترجیحا محصولات آن‌ها، دارای ایمنی و سلامت بیشتری است. همچنین بدانید رنگ سوسیس ملاک و مشخصه درست و معتبری برای سالم بودن فرآورده نیست بلکه مهمترین مشخصه برای تشخیص سوسیس سالم بسته بندی سالم و صحیح آن و نداشتن بوی بد و رنگ غیر طبیعی آن محصول است .

پخت و نگهداری سوسیس

نکاتی درباره پخت و نگهداری 

در راستای مقاله خرید سوسیس و کالباس بهتر است شما را با نکات جالبی درباره پخت آن نیز آشنا نماییم. در ذیل این موارد را به صورت مختصر نام می‌بریم. 

  • سوسيس‌ها را بیشتر از 36 ساعت و به مدت طولانی در یخچال نگهداری نکنید و برای نگهداری سوسیس‌ها به مدت طولانی تر آن‌ها را به قسمت فریزر انتقال دهید و منجمد کنید .
  • هر میزانی که درصد گوشت به کار رفته در ترکیبات موجود در این فرآورده ها بالاتر باشد کیفیت و مطلوبیت آن نیز بالاتر است و هنگام پختن کاهش حجم نمی دهند و به عبارت خودمانی تر آب نمی‌شود.
  • هرچه درصد گوشت استفاده شده در ترکیبات آن ها کمتر باشد جمع شدن و کوچک شدن بیشتری بعد از پخته شدن در آن رخ می دهد. توجه کنید که سوسیس و کالباسی که تهیه می کنید دارای لکه های تیره مانند خاکستری و سبز رنگ نباشد.
  •  یکی دیگر از نکات خرید سوسیس و کالباس مدت زمان پخت آن است. برخی از محققان و متخصصان غذایی معتقدند برای پیشگیری از مسمومیت غذایی به خصوص در فصل‌ گرما و وجود باکتری‌هایی نظیر سالمونلا، مدت زمان پخت فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس طولانی ترشود. درحقیقت به جای 6 دقیقه پخت به مدت 12 دقیقه روی حرارت قرار گیرند. بنابراین بهتر است قبل از سرخ شدن آن‌ها را آب پز و سپس سرخ نمایید .
همچنین بخوانید:  چگونه بفهمیم سوسیس و کالباس فاسد شده؟

طرز پخت سوسیس سالم

 

ویژگی های خرید سوسیس و کالباس با کیفیت

  • برای خرید سوسیس و کالباس توجه  کنید که این فرآورده‌ها باید دارای پوست براق بوده و سطح آن تمیز باشد .
  • دارای بسته بندی مناسب و بدون حباب هوا باشد و همچنین حائز اهمیت است که هیچ گونه خدشه ای به جلد آن وارد نشده باشد .
  • اگر فرآورده کیفیت گوشتی خوبی داشته باشد بعد از پخته شدن کاهش حجم نمی‌دهد.
  • هرچه درصد گوشت بکار رفته در ترکیبات فرآورده پایین‌تر باشد، میزان جمع شدن و کوچک شدن سوسیس و کالباس نیز پس از پخت بیشتر خواهد شد .
  • هرچه درصد گوشت در فرآورده بیشتر باشد، مرغوبیت و کیفیت آن نیز بالاتر خواهد رفت.
  • در این فرآورده‌ها از خرده های نان، آرد و چربی بیش از اندازه استفاده نشده باشد .
  • فاقد مشخصه گلوتن باشد. یعنی فاقد خرده نان، پودر سیب زمینی، آرد و برنج باشند.
  • سوسیس و کالباس نباید دارای لکه های تیره خاکستری و سبز رنگ باشند .

سوسیس با کیفیت بالا

خرید انواع محصولات پروتئینی ارگانیک از دهکده پروتئین

در این مقاله در ارتباط با خرید سوسیس و کالباس و نکات مهم در تهیه این فرآورده‌ها پرداختیم. به نکات عرضه شده در این مقاله در مورد شرایط خرید، زمان نگهداری، پخت، و توجه به رنگ و بوی فرآورده گوشتی حتما توجه کنید تا با یک خرید سالم و ایمن، سلامت اعضای خانواده خود را تضمین نمایید. دهکده پروتئین تولید کننده انواع سوسیس و کالباس گیاهی و ارگانیک در خدمت شما است، با خیالی آسوده می‌توانید از محصولات ما به صورت آنلاین خریداری و لذت ببرید.  

دیدگاهتان را بنویسید