آموزش اشپزی, پیتزا, سوسیس

طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس

طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس

پیتزا غذایی است بسیار پرطرفدار و کمتر کسی می‌تواند از آن بگذرد. این غذای فست فودی انواع مختلفی دارد و به شکل های گوناگونی آن را تهیه می‌کنند. یکی از این روش ها پیتزا ساده با سوسیس است که راحت ترین و سریع ترین نوع پیتزا نیز به شمار می‌رود و مواد اولیه کمتری را به خود اختصاص داده است. در ادامه به طرز تهیه آن می‌پردازیم.

پیتزا با سوسیس

همانطور که گفته شد این نوع پیتزا طرز تهیه بسیار راحت و کم هزینه ای دارد. و به آسانی می‌توانید آن را در خانه و در کمترین وقت آماده کنید و غذایی خوشمزه و لذیذ داشته باشید. برای تهیه پیتزا ساده با سوسیس به مواد اولیه‌ای احتیاج دارید که در ادامه آن ها را کاملا نام میبریم. پیتزا با خمیر پیتزای مخصوص که خودتان تهیه کنید مزه بهتری دارد و بیشتر به مزاجتون خوش می‌آید. دستورالعمل خمیر مخصوص پیتزا را در ادامه با شما به اشتراک می‌گذاریم.

طرز تهیه پیتزا با سوسیس

مواد لازم خمیر مخصوص پیتزا

توجه داشته باشید که این مواد لازم برای تهیه پیتزا ساده با سوسیس برای 2 خمیر پیتزا نسبتا بزرگ می‌باشد.

  • آرد همه منظوره یا آرد نان باگت: 500 گرم
  • تخم مرغ به دمای محیط رسیده: 1 عدد
  • روغن مایع یا روغن زیتون: 6 قاشق غذا خوری
  • شیر: 1 لیوان یا 250 میلی لیتر ( می‌توانید در صورت تمایل به جای شیر از آب گرم استفاده نمایید.)
  • مخمر یا مایه خمیر فوری: 1 قاشق غذا خوری
  • نمک: 1 قاشق چای خوری
  • شکر: 1 قاشق مربا خوری

طرز تهیه خمیر مایه مخصوص پیتزا

برای تهیه این خمیر مخصوص خوشمزه که برای پیتزا ساده با سوسیس می‌خواهید استفاده کنید، لازم است ابتدا شیر را مقداری گرم کنید ( نیازی به این اینکه به دمای جوش برسد نیست). سپس در ظرفی تقریبا بزرگ و گود، تخم مرغ به دمای محیط رسیده را همراه خمیر مایه، شیر گرم، نمک و شکر مخلوط نمایید. پس از آن که به خوبی به هم زدید، روغن مایع یا ترجیحا روغن زیتون را اضافه نموده و خوب ترکیب نمایید.برای یک دست شدن و بهتر ترکیب شدن مواد با یکدیگر، بهتر است از همزن دستی استفاده نمایید.

خمیر مایه مخصوص پیتزا

در مرحله بعدی آرد را با الک و به آرامی به مواد اضافه نمایید. تا زمانی اضافه کردن آرد را ادامه دهید که خمیر نرمی به دست آمده باشد و خیلی به دست نچسبد. زیرا خمیر پیتزا باید مقدار کمی چسبندگی نیز داشته باشد. در نهایت که خمیر پیتزا ساده با سوسیس ما یک دست و کاملا صاف شد دیگر نیازی به اضافه کردن آرد نیست اما اگر حس کردید که خمیر شما بیشتر از حد معمول به دستتان می‌چسبد، با احتیاط مقداری آرد به آن اضافه نمایید.

در مرحله سوم که آخرین مرحله تهیه خمیر پیتزا  می‌باشد، کاسه ای را مقداری با روغن مایع یا روغن زیتون چرب نمایید و خمیر آماده شده را در آن بگذارید. روی خمیر مایه را نیز با روغن چرب نمایید. کاسه را با سلفون یا یک دستمال پارچه ای تمیز بپوشانید. آن را در جای گرمی قرار دهید تا خمیر به میزان پف اولیه خود برسد. 20 الی 30 دقیقه بعد روی آن را بردارید و با دست پف آن را بخوابانید.

خمیر مخصوص پیتزایی که به شما آموزش دادیم نیاز زیادی به ورز دادن ندارد. روی سطحی که می‌خواهید خمیر را بگذارید مقداری آرد بپاشید و خمیر را به مقدار کمی حدود 2 دقیقه ورز دهید. برای تهیه این پیتزا خانگی، خمیر را با وردنه پهن کرده و روی سطح خمیر را قبل از ریختن مواد پیتزا، آن را با مقداری روغن چرب نمایید.

طرز تهیه خمیر مایه مخصوص پیتزا

طرز تهیه پیتزا خانگی و ساده با سوسیس

برای تهیه این پیتزا خانگی همانطور که گفتیم در صورت عدم زمان کافی برای تهیه خمیر مخصوص پیتزا، می‌توانید از خمیر آماده بیرونی استفاده نمایید. اما استفاده از این خمیر پیتزا به شما تجربه‌ای متفاوت در پخت این غذای خوشمزه را خواهد داد و با اطمینان طعم پیتزا ساده با سوسیس شما را دلنشین تر خواهد کرد. در ادامه موادی که در داخل این خمیر باید اضافه نمایید را نام میبریم.

همچنین بخوانید:  آموزش تهیه ساندویچ مونتو کریستو

مواد لازم پیتزا ساده با سوسیس

  • انواع سوسیس: 400 گرم
  • پنیر پیتزا: 3 لیوان یا 3 پیمانه
  • سس کچاپ یا سس پیتزا: به مقدار دلخواه
  • سیر تازه: 3 حبه
  • فلفل دلمه‌ای: 1 عدد متوسط
  • فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • پودر آویشن: به میزان دلخواه

نکته:

در صورت ناسازگاری یا در دسترس نبودن فلفل دلمه‌ای، می‌توانید آن را به کل حذف نمایید و یا از قارچ اسلایس شده به جای آن استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از کالباس خانگی نیز استفاده نمایید.

طرز تهیه پیتزا خانگی و ساده با سوسیس

طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس

در طرز تهیه پیتزا با سوسیس در مرحله اول، ابتدا فر را روشن نمایید و دمای آن را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید تا فر به آرامی گرم شود.

سوسیس‌ها را از کاور خود خارج کرده و به صورت گرد و نازک آن‌ها را اسلایس کنید و کنار بگذارید. ژامبون های مختلف نیز در صورت موجود داشتن می‌توانید استفاده نمایید.

در صورت استفاده از فلفل دلمه‌ای، آن را خوب بشویید و سپس به صورت نگینی خرد نمایید. برای استفاده از قارچ نیز آن رابلانچ کنید. به این صورت که قارچ‌ها را به میزان دلخواه خرد کرده و در آب جوش بریزید. حدود یک دقیقه صبر کنید و سپس آن را آبکشی کرده و با آب سرد بشویید.

طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس

کف سینی فر را چرب کرده و دو خمیر پیتزایی که از قبل آن را ورز داده و پهن کرده بودید را در سینی فر قرار دهید. روی خمیرها را مقداری سس کچاپ ریخته و کاملا آن را پخش کنید. نیمی از پنیر پیتزا را روی سطح خمیر پخش نموده و سپس با فلفل دلمه‌ای خرد شده یا قارچ اسلایس شده بپوشانید. سوسیس ها را در تمامی سطح پیتزا پخش کرده و کاملا پر کنید.

روی موادی که ریختید را باقی مانده پنیر پیتزا ها را ریخته و روی آن را پودر آویشن و مقداری فلفل سیاه بپاشید. توجه داشته باشید اگر نوع سوسیس شما پپرونی باشد، خود آن تند است پس نیازی به ریختن فلفل سیاه نیست.

بعد از ریختن مواد، خمیرهایی که در سینی فر قرار دارند را داخل فر گذاشته و در طبقه وسط فر قرار دهید. 20 الی نهایت 30 دقیقه به آن زمان دهید تا خمیر به خوبی طلایی شود. اما حواستان باشد زیر پیتزا نسوزد و تا حدی نرم بماند. بیشتر از زمان گفته شده باعث می‌شود پیتزا ساده با سوسیس شما خشک شده و وسط آن سیاه شود. بعد از 20 الی 30 دقیقه که کامل پیتزای شما طلایی شد، گریل فر آن را روشن کنید تا روی پیتزای شما نیز پته و پنیرهای روی پیتزا طلایی رنگ شود.

 خرید انواع پیتزا سوسیس در دهکده پروتئین

 خرید انواع پیتزا سوسیس در دهکده پروتئین

درست کردن و آماده کردن انواع پیتزا در خانه بسیار لذت بخش است و طعم آن برای افراد دلنشین تر می‌شود. اما بسیاری افراد زمان اینکه پیتزا را در خانه تهیه آماده کنند ندارند و به همین دلیل پیتزاهای آماده در بازار موجود شد. همچنین سوسیس و کالباس ارگانیک دهکده پروتئین با در نظر گرفتن تمامی موارد و فوت و فن‌های تهیه پیتزای خوشمزه، این محصول را در بسته بندی‌های آماده. و در نهایت کیفیت و با استفاده از بهترین مواد غذایی و تازه ترین آن‌ها، تدارک دیده است. برای کسانی که علاقه مند به انواع پیتزاهای خوشمزه و بیرونی هستند، می‌توانند با خرید محصولات پروتئینی از دهکده پروتئین، آن را از شعب مختلف دهکده تهیه کرده و یا با خرید آنلاین آن را درب منزل دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید