آموزش اشپزی

آموزش سالاد الویه با کالباس

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

سالاد الویه با کالباس یکی از غذاهای لذیذی که  با مواد اولیه متفاوت از جمله انواع کالباس یا ژامبون بهمراه سایر مواد از جمله خیارشور، سیب زمینی،هویج و ذرت تهیه می شود. این غذا در عین سادگی بسیار خوش‌طعم بوده و می‌تواند به عنوان وعده اصلی برای شام یا  یک میان وعده سرو شود. سالاد الویه به سادگی تهیه می‌شود و مناسب ذائقه کودکان و بزرگسال است. در این مقاله با طرز تهیه این میان وعده  خوشمزه آشنا شوید.

 طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

سالاد الویه با کالباس غذای مفید و ساده‌ای است که با چاشنی‌های مختلفی مزه‌دار می‌شود. بانوان محترم معمولا در تهیه این غذا توصیه‌های منحصر به فردی دارند. برخی در نحوه پخت سیب‌زمینی نظراتی دارند و برخی نیز با سس‌های مختلف آن را طعم‌دار می‌کنند. ما شما را با ساده‌ترین دستور پخت الویه آشنا می‌کنیم. طرز تهیه سالاد الویه با مرغ به همین دستور نزدیک است.

 

مواد لازم:

سیب زمینی سه عدد
کالباس 300 گرم
سس مایونز 70 گرم
هویج یک عدد
نخودفرنگی 50 گرم
ذرت 50 گرم
خیارشور سه عدد
تخم مرغ دو عدد

 

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه با کالباس

مراحل تهیه:

  1. ابتدا سیب زمینی‌ها را با آب کافی در قابلمه بریزید و بگذارید کاملا بپزند. طوری که وقتی چنگال می‌زنید در بافت آن به راحتی فرو برود.
  2. در تهیه سالاد الویه با کالباس نیازی به سرخ کردن کالباس ندارید. اما در درست کردن ساندویچ با سرخ کردن انواع کالباس می‌توانید با سرخ کردن کالباس طعم آن را چندبرابر کنید.
  3. هویج‌ها را با مقداری آب و شکر و نمک بپزید. بگذارید خنک شوند و رنده کنید.
  4. تخم مرغ‌ها را در آب انداخته و بگذارید کاملا بپزد و سفت شود.
  5. وقتی سیب زمینی به طور کامل پخته شد، آن را در ظرفی ریخته و رنده کنید یا با گوشت‌کوب له نمایید.
  6. اکنون خیارشور و هویج پخته شده رنده شده را به سیب زمینی اضافه کرده و هم بزنید.
  7. نخودفرنگی را به همراه ذرت بپزید و اکنون به مخلوط خود بیفزایید.
  8. تخم مرغ‌های پخته و خنک شده را رنده کرده و به مخلوط بیفزایید.
  9. سس مایونز را اضافه کرده و با قاشق و چنگال مخلوط خود را زیر و رو کنید.
  10. وقتی همه مواد با هم به طور کامل مخلوط شدند، مقداری از آن را بچشید. در صورتی که خیارشور و سس مایونز نمک کافی را به غذای شما نداده بود، کمی نمک هم میتوانید اضافه کنید.
  11. سرو این غذا به صورت خنک بوده و باید حداقل یک ساعت قبل از سرو آن را در یخچال بگذارید تا دمای همه مواد آن یکسان بشود.

تهیه سالاد الویه با مرغ

نکات مهم در تهیه الویه با کالباس

  • سیب زمینی در این غذا به طور کامل باید پخته شود. پس چنان چه در پخت کوکو سیب زمینی را نیم‌پز برمی‌دارید، توجه کنید که در تهیه سالاد الویه با کالباس باید سیب زمینی به طور کامل له بشود.
  • در برخی از دستورهای پخت سالاد الویه، توصیه می‌شود سیب زمینی به جای له شدن، نگینی شود. در این مدل می‌توانید با نگینی کردن هویج بافت هماهنگی به الویه خود داده تا حالت مجلسی به خود بگیرد.
  • استفاده از انواع ژامبون مانند ژامبون مرغ، ژامبون گوشت یا ژامبون بوقلمون ممکن است و در متفاوت شدن طعم آن تاثیر بسزایی دارد.
  • برای افرادی که از طعم ترش لذت می‌برند، توصیه می‌شود مقداری آب لیموترش تازه نیز به الویه خود اضافه کنند. آبلیموی غیرتازه معمولا مزه خوشایندی ایجاد نمی‌کند.
  • می‌‌توانید در الویه خود به جای سس مایونز ساده از سس مخصوص الویه یا سس هایی مثل سس فرانسه یا هزارجزیره هم استفاده کنید.
  • برای حفظ کیفیت این غذا توصیه می‌شود حتما در یخچال نگه داری شود و در صورتی که قصد دارید آن را بیرون ببرید، حتما سریع سرو کنید.
  • در تهیه سالاد الویه برای تعداد افراد بیشتر به همین میزان به مواد خود بیفزایید. تناسب بین کالباس و سیب زمینی حتما باید رعایت شود تا هارمونی مزه این غذا خراب نشود.
همچنین بخوانید:  پیش غذای ساده و کم هزینه

استفاده از هویج تازه در الویه با کالباس

چند توصیه برای مغذی کردن سالاد الویه

وقتی اسم کالباس می‌آید، خانواده‌ها نگران سلامت فرزندان خود می‌شوند. در حالی که در تهیه سالاد الویه با کالباس اگر از سوسیس و کالباس سالم و دست ساز استفاده کنید، این مواد پروتئینی نه تنها مضر نیستند بلکه هم طعم متفاوت و هم خاصیت زیادی برای فرزندان شما دارند. پس اولین توصیه ما برای سالم درست کردن این غذا بهره بردن از مواد پروتئینی سالم است.

سعی کنید نخودفرنگی و ذرت تازه تهیه کنید و از خرید کنسرو خودداری نمایید. بهتر است از هویج فریز شده استفاده نکنید و هویج تازه بپزید. برای اینکه سالاد شما پرکالری و چرب نباشد، به جای مصرف بالای سس مایونز کمی آب لیموترش و نمک اضافه کنید. البته خیارشور هم چاشنی مهمی در این غذاست و با تکیه بر آن می‌توان به خوش طعم شدن این غذا اطمینان داشت.

استفاده از مقداری مرغ پخته شده و ریش شده در تهیه این غذا هم به طعم آن کمک می‌کند و هم خاصیت آن را بیشتر خواهد کرد. حتی می‌توانید مقداری از آب مرغ را برای خوش‌طعم شدن و چرب شدن سالاد الویه به آن بیفزایید.

خرید محصولات پروتئینی با کیفیت و دست ساز از دهکده پروتئین

در این مقاله شما را با دستور پخت سالاد الویه با کالباس آشنا کردیم. این غذای ساده و خوش‌طعم یکی از پرطرفدارترین غذاهایی است که مادران می‌توانند با پختن آن خانواده خود را غافلگیر کنند. شما می‌توانید برای بهبود طعم این غذا از انواع ژامبون یا کالباس دست ساز و سالم استفاده کنید. تا هم طعمی عالی به غذای خود بدهید و هم از مضرات کالباس‌های کارخانه در امان بمانید.

دهکده پروتئین تولید کننده انواع سوسیس، همبرگر و …. است. برای تهیه این سالاد  می توانید از محصولات دهکده پروتئین استفاده کنید چرا که در تهیه تمامی این محصولات از مواد اولیه سالم، تازه و با کیفیتی استفاده شده است.

عدم استفاده از افزودنی های مضر و مواد نگه دارنده در تولید محصولات دهکده پروتئین سبب می شود که با استفاده از این محصولات دیگر نگران مضرات سوسیس و کالباس نباشید. تمامی این محصولات سالم و خوشمزه را می توانید به راحتی از طریق سایت دهکده پروتئین به صورت آنلاین خریداری کنید. سفارش شما در اسرع وقت، درب منزل به شما تحویل داده می شود. علاوه بر این می توانید این محصولات را به صورت حضوری از شعب دهکده پروتئین نیز تهیه کنید.

ژامبون بوقلمون

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون بیکن

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون پپرونی

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون پسته ای

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون گوشت گوساله

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون گوشت گوسفندی

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون مرغ

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون مرغ و قارچ

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

2 دیدگاه در “آموزش سالاد الویه با کالباس

  1. سپیده گفت:

    من سالاد الویه رو با مرغ ترجیح میدم تا کالباس

  2. سارا گفت:

    آموزش تون خیلی جامع بود واقعا ممنون

دیدگاهتان را بنویسید