آموزش اشپزی

آموزش سالاد الویه با مرغ

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ

سالاد الویه با مرغ یکی از محبوبترین غذاهای دنیاست. مادران می‌توانند به واسطه طعم فو‌ق‌العاده این غذا مواد مفید و پرخاصیتی مانند نخودفرنگی، ذرت و هویج را به فرزندان خود بدهند. این غذا جایگاه خوبی در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها دارد و برای پذیرایی گزینه مناسبی است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه  این غذا محبوب آشنا کنیم.

سالاد الویه با مرغ یا کالباس

در تهیه سالاد الویه سیب زمینی ماده غذایی اصلی به حساب می‌آید. این ماده غذایی خوش‌طعم بین بچه‌ها بسیار محبوب است و آنها از هرغذایی که سیب زمینی داشته باشد، به خوبی استقبال میکنند. اما در استفاده از سایر مواد غذایی دستورهای مختلفی وجود دارد. برخی سالاد الویه با مرغ را ترجیح می‌دهند و برخی نیز سالاد الویه با کالباس را بهتر می‌پسندند. در نوع اول سالاد مزه طبیعی‌تری دارد اما زود باید خورده شود. چرا که مرغ خیلی زود طعم کهنگی می‌گیرد و مزه کل غذا را خراب می‌کند. در نوع دوم مزه کالباس طعم سالاد الویه را تغییر می‌دهد و برای بچه‌ها محبوبیت بیشتری دارد. سالاد الویه به شکل کلاسیک با مرغ درست می‌شود و طعم اصیل آن در کنار مرغ بهتر خود را نشان می‌دهد.

سالاد الویه با مرغ

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ

برای تهیه سالاد الویه با مرغ معمولا خلاقیت‌های زیادی به کار رفته است. هریک از این دستورالعمل‌ها طعم بسیار متفاوتی ایجادخواهد کرد. استفاده از سس‌های مختلف یا تفاوت در میزان نمک و فلفل یا میزان خیارشور و هویج غذای شما را دگرگون می‌کند. سالاد الویه باید به شکلی تهیه شود که مزه همه مواد را منعکس کرده و در عین حال طعم هیچ‌کدام بر سایر مواد داخل آن غلبه نکند. به همین دلیل بهترین روش تهیه این غذا ساده‌ترین نوع آن است. در اینجا با یکی از دستورات ساده و کلاسیک این غذا شما را آشنا می‌کنیم:

مواد لازم:

مرغ (سینه یا ران) 500 گرم
سیب زمینی (متوسط) 4 عدد
هویج 2 عدد
خیارشور 100 گرم
تخم مرغ 3 عدد
نخودفرنگی 100 گرم
ذرت شیرین 100 گرم
سس مایونز 200 گرم
ادویه (نمک، فلفل) به مقدار لازم
لیموترش 2 عدد

مواد لازم در تهیه سالاد الویه با مرغ

مراحل تهیه:

  1. برای تهیه سالاد الویه با مرغ ابتدا سیب زمینی‌ها را در آب جوش ریخته و بگذارید کاملا بپزند. بعد از گذشت چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت چنگال را در بافت آنها فرو کنید. اگر به راحتی بافت سیب زمینی با چنگال باز می‌شود، سیب زمینی شما کاملا پخته شده است.
  2. هویج‌ها را در ظرف دیگری به همراه کمی نمک و شکر بپزید. وقتی کاملا پخته شدند، کنار بگذارید تا در کنار سیب زمینی‌ها خنک بشوند.
  3. برای پختن مرغ نیاز به سرخ کردن آن یا پیازداغ درست کردن ندارید. مرغ را در قابلمه ریخته و بگذارید با پیاز بپزد. باقت مرغ را بعد از یک ساعت چک کنید. در صورتیکه چنگال به سادگی آن را پاره می‌کند، مرغ شما آماده است. از قابلمه خارج کنید و بگذارید خنک شود.
  4. ذرت و نخود فرنگی به همراه یکدیگر پخته می‌شوند. افزودن نمک در این مرحله مزه مواد شما را بهتر می‌کند.
  5. خیارشورها را رنده کنید و کنار بگذارید تا آب اضافی آنها از بین برود.
  6. سیب زمینی و هویج را با رنده ریز رنده کنید.
  7. مرغ‌ها را با قیچی گوشت‌بری به قطعات کوچک اسلایس نمایید.
  8. نخودفرنگی و ذرت، خیارشور، مرغ‌های اسلایس شده، سیب زمینی رنده شده، نمک و فلفل و هویج رنده شده را در طرف بزرگی بریزید و سس مایونز را به آن بیفزایید.
  9. آب لیموترش را هم در مخلوط خود بچکانید و مخلوط را با قاشق بهم بزنید. سعی کنید طوری هم بزنید که سس مایونز به تمام سالاد برسد.
  10. سالاد آماده شده را در یخچال بگذارید و اجازه دهید کاملا خنک شود. بهتر است این غذا سریع سرو شود زیرا مزه تازگی مرغ از بین می‌رود و مواد داخل آن کهنه می‌شوند.
  11. سالاد الویه غذای مناسبی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های شماست. می‌توانید آن را با نان باگت یا نان‌لواش سرو کنید. برای راحت‌تر شدن کار پذیرایی ممکن است از قبل ساندویچ‌های الویه را آماده کنید. اما ساندویچ‌ها باید سریع سرو شوند و در صورتی‌ که فاصله زیادی بین آماده شدن آنها و سرو کردنشان بیفتد، نان‌ها باگت کهنه شده و رطوبت سالاد را به خود می‌کشند.
همچنین بخوانید:  آموزش فینگر فود کالباس

نکات مهم برای مزه دار شدن سالاد الویه مرغ

  • برای تهیه سالاد الویه با مرغ می‌توانید از سینه یا ران مرغ استفاده کنید. برخی آشپزها توصیه می‌کنند حتما از سینه مرغ استفاده کنید. علت این توصیه سفید و یک دست بودن این باف به اضافه لطافت آن است. به علاوه ممکن است سیاهی‌های بافت ران مرغ در سالاد شما جلوه خوبی نداشته باشد. در هرصورت شما برای انتخاب هردو گزینه مخیر هستید.
  • خیارشوری که برای استفاده در این غذا انتخاب می‌کنید، نباید خیلی شور باشد. شوری بیش از حد باعث می‌شود طعم خیارشور همه مزه‌های دیگر را تحت‌الشعاع قرار داده و به نوعی سالاد را خراب می‌کند.
  • هویج و سیب زمینی باید کاملا پخته شوند و نرم باشند. سعی کنید از نوع شیرین و خوش طعم آن استفاده کنید.
  • سس مایونز نقشی اساسی به عنوان چاشنی این غذا دارد. اما از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنید. سعی کنید برای مزه دار کردن سالاد خود از لیموترش تازه استفاده کنید. آبلیموی کهنه ممکن است مزه سالاد شما را خراب کند.
  • می‌توانید مقداری از آب مرغ خود را هنگام هم زدن مخلوط بیفزایید تا سالاد شما چرب و خوش‌طعم شود.
  • از آنجا که می‌توانید سالاد الویه را با کالباس هم تهیه کنید، استفاده از انواع ژامبون در این سالاد توصیه می‌شود.

 

استفاده از انواع ژامبون در تهیه سالاد الویه با مرغ

خرید مواد اولیه پروتئینی با کیفیت از دهکده پروتئین

در این مقاله شما را با طرز تهیه سالاد الویه با مرغ آشناکردیم. شما می‌توانید این سالاد را با استفاده از ژامبون مرغ یا ژامبون گوشت هم تهیه کنید. این غذای خوش‌طعم و لذیذ با مواد اولیه ارگانیک و با کیفیتی که از دهکده پروتئین تهیه می‌کنید، به وعده‌ای مفید و مقوی برای فرزندان شما تبدیل می‌شود. تهیه سوسیس و کالباس سالم و دست ساز باعث می‌شود با اطمینان خاطر در غذای خود از مواد پروتئینی استفاده کرده و نگران سلامتی فرزندان خود نباشید. مواد نگه‌دارنده و طعم‎‌دهنده‌های مصنوعی در تهیه سوسیس و کالباس دهکده پروتئین به کار نرفته‌است. شما می‌توانید به مراجعه به شعب ما به شکل حضوری خرید خود را انجام دهید و یا از طریق سایت آنلاین خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید