آموزش اشپزی, سوسیس

انواع روش های پخت سوسیس

سوسیس چیست؟

انواع روش های پخت سوسیس موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی و صحبت درباره آن را داریم. در واقع شما با سوسیس می‌توانید غذا های مختلفی را تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه غذا های متنوع با سوسیس را به شما آموزش دهیم. دوستان عزیز تا پایان مطلب همراه ما باشید.

سوسیس چیست؟

در ابتدا مقاله انواع روش های پخت سوسیس بهتر است که در رابطه با سوسیس و طرز تهیه آن کمی اطلاعات داشته باشیم. سوسیس یک فرآورده گوشتی است که از ترکیبات گوشت گوساله چرخ کرده، سبزیجات معطر، نمک، ادویه‌های مخصوص پخته و تهیه می‌شود. گوشتی که برای تهیه سوسیس در خاورمیانه استفاده می‌شود، گوشت گاوی یا گوساله است. در ترکیبات فرآورده‌های گوشتی ادویه‌ها، طعم دهنده‌ها و مواد نگهدارنده کاربرد زیادی دارند.

سوسیس چیست؟

سوسیس سرخ شده با پیاز

برای طرز تهیه این غذا خوشمزه که یکی انواع روش های پخت سوسیس است، ابتدا پیاز را پوست کنده، بشویید و خرد کنید. روغن را در ماهیتابه ریخته و زمانی که کاملا داغ شد، پیازها را اضافه کنید. پیازها را تفت داده تا کاملا سرخ شوند. وقتی پیاز طلایی رنگ شد، آن را به ظرف دیگری منتقل کنید و دوباره کمی روغن در ظرف بریزید. سوسیس‌ها را به صورت حلقه ای برش زده و در روغن داغ شده بریزید. از هر دو طرف سوسیس‌ها را سرخ کنید تا کاملا سرخ شده و طلائی شوند. پیاز سرخ شده را درون تابه بریزید و آن را همراه با سوسیس کمی تفت داده تا کاملا با هم آغشته و مخلوط شوند.

سوسیس و پیاز سرخ شده

سوسیس و سیب زمینی پنیری

همراهان گرامی به دنبال مقاله انواع روش های پخت سوسیس، هدف ما بررسی طرز تهیه سوسیس و سیب زمینی پنیری برای شما عزیزان است. سیب زمینی را پوست گرفته و با توجه به سلیقه‌تان به صورت حبه ای یا خلالی خرد کنید. در یک تابه بزرگ مقداری روغن ریخته و اجازه دهید کاملا داغ شود. سپس سیب زمینی‌ها را در تابه ریخته هم بزنید تا روغن کامل روی سیب زمینی را بگیرد. سپس سیر را رنده کرده به همراه نمک و ادویه به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند. سیب زمینی های سرخ شده را از تابه خارج کنید و سوسیس حلقه حلقه شده را با همان روغن سرخ کنید. سینی مخصوص ماکروویو را کمی چرب کرده و مقدار از سیب زمینی‌ها را کف ظرف ریخته و رویش را با یک لایه پنیر پیتزا بپوشانید. بقیه سیب زمینی‌ها را به همراه سوسیس سرخ شده در طرف ریخته و باقیمانده پنیر پیتزا را بر روی آن قرار دهید. این نوع غذا را با سس بشامل میل می‌کنند. برای تهیه این سس آرد و روغن را با هم روی حرارت هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند، سپس شیر را هم به مواد اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا غلیظ و یکدست شود. سس آماده شده را روی سوسیس‌ها بریزید و در صورت تمایل کمی سبزیجات معطر مانند آویشن بپاشید.

سوسیس و سیب زمینی پنیری

خوراک سوسیس و لوبیا

خوراک سوسیس و لوبیا یکی از انواع روش‌های پخت سوسیس است. برای تهیه این غذا ابتدا روغن را در ظرف ریخته و اجازه می‌دهیم کاملا داغ شود. سوسیس های خرد شده را به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت دهید تا سرخ شوند، سپس پیاز نگینی خرد شده را اضافه کنید و آن‌ها را تا زمان طلایی شدن هم بزنید. گوجه فرنگی پوره شده را هم اضافه کنید و سپس لوبیای کنسرو شده یا از قبل پخته شده را بریزید. مواد ترکیب شده را به مدت 10 دقیقه با هم بپزید و بعد میل کنید.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه 13 نوع غذای ساده با سوسیس

خوراک سوسیس و لوبیا

کاسرول سیب زمینی با قارچ

در ادامه مقاله انواع روش های پخت سوسیس قصد داریم طرز پخت کاسرول سیب زمینی با قارچ را مورد بررسی قرار دهیم. در مرحله اول قارچ‌ها را تمیز شسته و خرد کنید. سیب زمینی‌ها را خرد کرده و 20 دقیقه در آب جوش بگذارید. بعد از این که سیب زمینی‌ها را آبکش و سرخ کردید، سوسیس‌ها را هم به صورت حلقه‌ای خرد کرده و تا زمانی طلایی شدن تفت دهید. یک ظرف شیشه‌ای برداشته و کف آن را چرب کنید. ابتدا سیب زمینی‌ها را بریزید و در لایه بعدی پنیر ریخته و پس از آن سوسیس‌ها را اضافه کنید. یک لایه دیگر پنیر بر روی سوسیس‌ها ریخته و بعد از آن قارچ‌ها را اضافه کنید. در مرحله آخر باز هم پنیر را اضافه کنید و در اجاق یا ماکروویو قرار دهید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید سیر، گوشت و پیاز خرد شده را هم به عنوان ترکیبات بیشتر به کاسرول خود اضافه نمایید. این غذا بسیار لذیذ بوده و محبوبیت زیادی بین ایرانیان دارد.

کاسرول سیب زمینی با سوسیس

سوسیس سوخاری

برای پخت سوسیس سوخاری در مرحله اول باید آرد را در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و شیر را آروم آروم به آن اضافه کنید. بعد از این که شیر و آرد را به خوبی با هم مخلوط کردید سوسیس‌ها را از وسط برش زده و به دو نیم تقسیم کنید. پنیرها را به صورت ورقه‌ای روی سوسیس‌‌ها بچینید. در مرحله بعد سیخ های کوچکی برداشته و تک به تک سوسیس‌ها را به سیخ بکشید و سوسیس های سیخ شده را داخل مخلوط آرد و شیر ببرید، مرحله آخر سوسیس های طعم دار شده را در آرد سوخاری قرار دهید و در سینی بگذارید. در یک ظرف روغن ریخته و اجازه دهید تا روغن کامل داغ شود، سپس شعله اجاق را کم کنید و سوسیس‌ها را درون روغن داغ بیندازید تا طلایی شوند. ممنون از این که تا پایان مقاله انواع روش های پخت سوسیس با ما همراه بودید.

سوسیس سوخاری

خرید فرآورده گوشتی سالم و ارگانیک از دهکده پروتئین

در این مقاله طرز تهیه انواع روش های پخت سوسیس را به صورت خلاصه برای شما قرار دادیم. در این مطلب لیست غذاهای خوشمزه و ساده ای است که زمان کمی برای پخت نیاز دارد. اما لازم است به خرید سوسیس سالم و ارگانیک و تهیه آن از فروشگاه‌های معتبر توجه زیادی کنید. توصیه ما به شما فروشگاه دهکده پروتئین است. شما می‌توانید با خیالی آسوده از ایمنی سلامت خود و خانواده‌تان از شعبه‌های مختلف فروشگاه ما به صورت حضوری و آنلاین خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید