آموزش اشپزی, دسته‌بندی نشده

طرز تهیه سالاد مرغ و شوید مجلسی با سیب زمینی

سالاد شیک و مجلسی مرغ و شوید

سالادها انواع مختلفی دارند و میان مردم از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند. انواع سالادها بسیار زیاد است و به همین دلیل باب میل و ذائقه خیلی از افراد می باشد. سالاد مرغ و شوید یکی از انواع سالادها است که طرفداران زیادی دارد. به خصوص که به صورت رژیمی نیز قابل سرو می باشد و برای همه افراد با هر سنی مناسب است. در ادامه به طرز تهیه این سالاد خوشمزه و مجلسی به همراه نکات آن می پردازیم.

سالاد شیک و مجلسی مرغ و شوید

سالاد مرغ و شوید یک غذای شیک برای مهمانی ها نیز به حساب می آید و می توانید به عنوان پیش غذا و عصرانه در دورهمی ها و تولد ها از آن استفاده نمایید. این سالاد به همراه سیب زمینی تهیه می شود و علاوه بر طعم خوبی که ایجاد می کند، وعده ای کامل و مقوی برای کودکان و بزرگسالان به حساب می آید. این غذا برای افرادی که رژیم دارند و غذای رژیمی مصرف می کنند بسیار گزینه مناسبی است و می توانند به جای سس آن از انواع ماست های مختلف به همراه سرکه سیب استفاده نمایند. همچنین می توانید از ژامبون نیز در این سالاد برای خوشمزه تر شدن آن استفاده کنید. با ما در طرز تهیه این سالاد خوش طعم همراه باشید.

سالاد شیک و مجلسی مرغ و شوید

طرز تهیه سالاد مرغ و شوید مجلسی با سیب زمینی

مواد لازم:

  • سینه مرغ: 1 عدد
  • سیب زمینی متوسط: 2 عدد
  • خیارشور متوسط: 4 عدد
  • شوید تازه خرد شده: 5 قاشق غذاخوری
  • ذرت: 4 قاشق غذاخوری
  • پیازچه خرد شده: 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسط: 1 عدد
  • سیر: 2 حبه
  • سس مایونز: 3 قاشق غذاخوری
  • ماست چکیده یا محلی: 3 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری
  • شوید خشک شده: 1 قاشق غذاخوری
  • پودر آویشن، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک: به میزان کافی

طرز تهیه:

برای تهیه سالاد مرغ و شوید همراه با سیب زمینی، ابتدا پوست پیاز را جدا کرده، آن را شسته و به 4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. حبه های سیر را نیز پوست گرفته و از وسط به 2 قسمت تقسیم می کنیم. قابلمه متوسطی را تا نیمه پر از آب کرده، سینه مرغ را به همراه پیازها و سیرها به قابلمه اضافه می کنیم. مقداری زردچوبه، نمک و فلفل نیز به آن اضافه کرده و روی حرارت متوسط به مدت 2 ساعت قرار می دهیم. در صورت تمایل می توان به جای مرغ، از کالباس نیز استفاده کرد.

سیب زمینی ها را نیز کاملا شسته و درون قابلمه ای مناسب قرار می دهیم و تا نصفه آن را پر از آب می کنیم. روی حرارت متوسط رو به بالا قرار میدهیم تا به مدت 1 ساعت خوب پخته شوند.

پیازچه ها و شوید ها را به خوبی می شوییم و می گذاریم تا آب آن ها خارج شود و خشک شود. سپس روی تخته آشپزخانه دسته شوید را با دقت خرد کرده و پس از آن ساطوری می کنیم. سپس پیازچه ها را نیز به صورت حلقه ای و بسیار نازک برش داده و خرد می کنیم. آن ها را در ظرفی ریخته و کناری می گذاریم.

طرز تهیه سالاد مرغ و شوید مجلسی با سیب زمینی

در این مرحله همانند تهیه سالاد مرغ ساده، پس از 2 ساعت که سینه مرغ کاملا پخته شد، آن را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم تا مقداری خنک شود. پس از آن که خنک شد، آن را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با کارد تیزی، آن ها را به مکعب های کوچک تقسیم می کنیم. می توانیم در صورت تمایل و به دلخواه سینه مرغ را به جای خرد کردن، ریش ریش کنیم.

قابلمه کوچکی را تا نصفه از آب پر کرده و روی حرارت بالا قرار می دهیم تا سریع جوش بیاید. پس از آن که آب جوش آمد، ذرت ها را در آن ریخته و اجازه می دهیم مقداری نرم شوند. پس از ده دقیقه آن ها را آبکش می کنیم.

در این مرحله از طرز تهیه سالاد مرغ و شوید، برای اینکه متوجه شویم سیب زمینی ها پخته شدند، چنگال را درون آن میزنیم. اگر به راحتی و بدون فشار زیاد چنگال وارد سیب زمینی شد، یعنی پخته شده و آماده است. اما اگر سفت بود، به اسن معناست که باید صبر کنیم تا کاملا پخته شوند.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه ساندویچ ژامبون تنوری لذیذ و خوشمزه

سیب زمینی ها را پس از آب پز شدن، از قابلمه خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود. پس از خنک شدن، پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس خیارشور ها را نیز شسته و آن ها را نیز نگینی خرد می کنیم.

مانند سالاد مرغ آمریکایی، در کاسه ای بزرگ سینه مرغ خرد شده یا ریش ریش شده، سیب زمینی های نگینی و ذرت ها را با هم مخلوط می کنیم. سپس خیارشور ها را به مواد اضافه می کنیم و دوباره مخلوط می کنیم. در آخر شوید های ساطوری شده و پیازچه های خرد شده را به ترکیب اضافه می کنیم. مواد را کنار می گذاریم و به سراغ تهیه سس سالاد می رویم.

نکات مهم تهیه سالاد مرغ و شوید مجلسی

برای تهیه سس سالاد مرغ و شوید، در کاسه ای کوچک سس مایونز را ریخته و با چنگال خوب به هم میزنیم. سپس ماست را به سس اضافه کرده و دوباره تا جایی به هم میزنیم که کاملا یک دست شوند. در مرحله بعد، آبلیمو را به همراه فلفل سیاه و نمک به کاسه اضافه کرده و مجدد هم میزنیم.

سپس 3 قاشق از آب مرغ را به سس اضافه می کنیم. این کار باعث خوش طعم تر شدن سس این سالاد و سالاد مرغ و کاهو می شود. در آخر نیز شوید خشک شده و پودر آویشن را به سس اضافه کرده و سس را تکمیل می کنیم.

سس را به مواد سالاد به آرامی می افزاییم و آرام به هم میزنیم. سپس کاسه دیگری به اندازه سالاد تهیه شده، برداشته و کف آن را خیس می کنیم. کیسه فریزری را کف کاسه پهن کرده و سپس مواد را روی آن میریزیم و با پشت قاشق کاملا سطح آن را صاف می نماییم. روی کاسه را نیز کیسه فریزر یا سلفون می کشیم و همانند سالاد مرغ ترکیه ای، در یخچال به مدت 2 ساعت استراحت می دهیم.

پس از این مدت، ظرف سالاد مرغ و شوید را از یخچال خارج کرده و در ظرف مورد نظرمان بر میگردانیم و روی آن را به دلخواه با شوید و آویشن تزیین می کنیم. سالاد ما آماده سرو است. نوش جان

نکات مهم تهیه سالاد مرغ و شوید مجلسی

  • سالاد مرغ و شوید برای کسانی که رژیم دارند و به فکر سلامت خود هستند گزینه بسیار مناسبی می باشد.
  • برای تهیه سس رژیمی به جای سس مایونز، از ماست چکیده به همراه ماست محلی استفاده نمایید.
  • می توانید از هر نوع سبزی معطری به سلیقه خودتان در سالاد استفاده نمایید.
  • می توانید از سیب زمینی کمتری استفاده نمایید.
  • برای تهیه سس، به سلیقه خود از سرکه سیب استفاده نمایید.
  • برای خوش طعم تر شدن سالادتان، می توانید از سوسیس و کالباس ارگانیک در ترکیب آن استفاده کنید.

خرید محصولات پروتئینی با کیفیت از دهکده پروتئین

خرید محصولات پروتئینی با کیفیت از دهکده پروتئین

برای تهیه انواع سالاد مانند سالاد مرغ و شوید به همراه سیب زمینی، نیازمند گوشت با کیفیت و تازه ای هستیم تا غذای با کیفیت تری داشته باشیم. غذاهای ایرانی اغلب با گوشت و محصولات پروتئینی تهیه می شوند و این محصولات جایگاه ویژه ای در زندگی ما دارد و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. دهکده پروتئین با هدف سلامتی مشتریان خود، همواره بهترین و بالاترین کیفیت مواد پروتئینی را مورد استفاده قرار می دهد. برای اطمینان مشتریان نیز تمام مراحل آماده سازی محصولات در شعب مختلف قابل مشاهده است. شما می توانید با یک بار خرید محصولات پروتئینی از دهکده پروتئین، مشتری همیشگی این مجموعه شوید. دهکده پروتئین برای رفاه حال شما عزیزان، خرید آنلاین از سایت را مهیا ساخته است تا علاوه بر صرفه جویی در زمان، در اسرع وقت درب منزل دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید