آموزش اشپزی, ساندویچ

طرز تهیه انواع ساندویچ خوشمزه و سالم برای مدرسه بچه ها

ساندویچ مدرسه

درست کردن ساندویچ مدرسه برای دانش آموزان و قرار دادن آن در کیف آنها می‌تواند بسیار آنها را خوشحال کند زیرا وقتی دانش آموزان در مدرسه هستند چیزی جز یک میان وعده یا ساندویچ خوشمزه و در عین حال سالم نمی‌تواند گرسنگی آنها را برطرف کند. به همین دلیل مهم است که والدین عزیز این لطف را در حق کودکان و فرزندان خود را بکنند و یک ساندویچ سالم برای مدرسه آنها تهیه کنند تا پس از ساعات طولانی پشت نیمکت نشستن و فعالیت و درس خواندن بتوانند آن را میل کرده و خستگی شان را در کنند.

همچنین خوردن یک ساندویچ خانگی علاوه بر رفع کردن گرسنگی، می‌تواند بر میزان یادگیری کودکان و دانش آموزان تاثیر بگذارد و در نتیجه باعث پیشرفت درسی آنها شده و میزان یادگیری را در آن ها بالا ببرد. اما در مقابل استفاده از خوراکی های غیر مقوی و ناسالم علاوه بر سیر نکردن آن ها برای طولانی مدت، باعث چاقی و ایجاد برخی بیماری ها هم در آن ها می‌شود. پس اگر نگران سلامتی فرزند عزیزتان هستید حتماً ساندویچی را برای مدرسه تدارک ببینید که هم قوی باشد و هم بتواند او را سیر کند.

ساندویچ مدرسه
طرز تهیه چند ساندویچ برای مدرسه

در ادامه طرز تهیه چند ساندویچ مدرسه که قطعاً در عین سالم بودن خوشمزه هم هستند را توضیح می‌دهیم. این ساندویچ ها شامل انواع ساندویچ سرد، انواع ساندویچ مرغ و  برخی دیگر از مدل های ساندویچ هستند. اگر می‌خواهید که فرزند شما در مدرسه یک میان وعده یا ناهار سالم و بسیار لذیذ را نوش جان کند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک یا چند مورد از ساندویچ های زیر را برای او تهیه کنید. اگر احیاناً فرزندی دارید که برخی غذاها را دوست ندارد هیچ نگرانی وجود ندارد چون ترکیبات زیر به گونه ای هستند که تنها ترکیبات داخل شان را پنهان خواهد کرد و بدون شک کودک تان از خوردن آن ها لذت خواهد برد.

  • ساندویچ تن ماهی برای مدرسه

 ساندویچ تن ماهی یک ساندویچ مدرسه بسیار لذیذ می‌باشد، زیرا اکثر دانش آموزان آن را دوست دارند. برای تهیه ساندویچ تن ماهی باید ابتدا تن ماهی را ۲۰ دقیقه درون آب جوش قرار دهید تا بجوشد سپس درب آن را باز کرده و محتویات داخلش را درون یک سبد بریزید و اجازه دهید تمام روغن آن خارج شود. در مرحله بعد باید مقداری کاهو و نیز خیارشور را خرد کنید و این دو را با تن ماهی که روغن آن گرفته شده است مخلوط کنید. حالا می‌توانید این مخلوط را درون نان باگت یا نان تست قرار داده و آن را به ابعاد دلخواه برش دهید.

طرز تهیه ساندویچ تن ماهی برای مدرسه

  • ساندویچ ژامبون و فلفل قرمز

شاید فکر کنید که ژامبون، سوسیس و غذاهایی از این قبیل برای کودکان چندان مناسب نیستند. اما درست کردن آنها هر چند وقت یکبار مثلاً یک یا دوبار در ماه مشکل ساز نخواهد بود و این کار اتفاقا باعث ایجاد تنوع هم می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای کودکتان این ساندویچ مدرسه را تهیه کنید. برای این کار ژامبون را همراه با ترکیباتی مثل گوجه، کاهو، سسی که فرزندتان دوست دارد، خیارشور و موارد این چنینی در نون باگت قرار دهید و اگر خواستید آنها را به قطعات دلخواه برش بزنید.

لقمه ژامبون و فلفل قرمز

  • اسنک فنجانی

برای تهیه این ساندویچ  خوشمزه و لذیذ می‌توانید از خمیر یوفکا، نان باگت حتی نان لواش یا هر چیزی مشابه این موارد استفاده کنید. برای اینکه این ساندویچ برای مدرسه کودکان را آماده کنید لازم است که خمیر دلخواهتان را ابتدا به شکل یک مربع ببرید و داخل آن را پر از ترکیبات قارچ ریز شده، گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای به اندازه دلخواه کنید. در مرحله بعد مانند یک سمبوسه آن را بپیچید و برای آماده شدن آن هم می‌توانید آن را درون فر گذاشته و یا درون یک ماهیتابه پر از روغن سرخ کنید. همچنین برای مقوی تر شدن آن بهتر است بر روی آن کمی کنجد بریزید. مزه این ساندویچ برای مدرسه بسیار لذیذ خواهد بود.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه پیتزا پپرونی

ساندویچ اسنک فنجانی

  • ساندویچ  مدرسه ژامبون تنوری

این ساندویچ راحت که یک ساندویچ عالی برای مدرسه است بسیار فوری آماده می‌شود. برای تهیه آن ابتدا باید قارچ ها را به خوبی بشویید و به شکل دلخواه برش دهید. سپس پیاز را خلالی خرد کنید، همچنین خیارشور را هم با رنده ریز رنده کنید. حالا درون تابه روغن بریزید و اجازه دهید که داغ شود حالا قارچ را اضافه کنید. وقتی این کار را کردید آویشن هم اضافه کنید، این ادویه طعم آن را بی نظیر خواهد کرد. حالا نوبت پودر سیر است که با قارچ تفت بخورد و نمک و فلفل سیاه را هم اضافه می‌کنیم و بعد از اینکه به خوبی باهم تفت خوردند زیر تابه آن را خاموش می‌کنیم.

ژامبون را روی یک سطح صاف قرار دهید مقداری پنیر ورقه ای روی هر کدام بگذارید و از قارچ تفت داده شده با موادی که آماده کرده بودیم روی هر کدام از آنها بریزید. در مرحله بعدی نوبت پنیر پیتزا است که باید روی مواد ریخته شود. سپس زیر آنها را کم کرده و مواد آماده شده را به طور آرام اضافه می‌کنیم تا مواد آن به هم نریزد. وقتی مواد به طور کامل سرخ شده و مانند سمبوسه شدند آنها را برمی‌گردانیم. حالا نان باگت را بریده و باز می‌کنیم و مقداری سس کچاپ روی دیوارهای نان می‌ریزیم و آن را پخش می‌کنیم. هرچقدر که دوست دارید گوجه و خیارشور را درون آن قرار دهید. حالا وقت آن است که ژامبون های سرخ شده را درون نون باگت قرار دهید.

ساندویچ مدرسه ژامبون تنوری

  • رول کاغذی برنجی

می‌دانید که کودکان و فرزندانتان خوراکی های رنگی و زیبا را بسیار می‌پسندند و این خوراکی ها برای آنها بسیار جذاب هستند. برای تهیه این ساندویچ مدرسه برنجی، گوشت و برنج پخته شده را همراه با سبزیجات دلخواه درون یک کاغذ بپیچید و به فرزندتان بگویید که آن را میل کند. البته می‌توانید به جای کاغذ از نان باگت یا لواش هم استفاده کنید که این به سلیقه و طبع خود شما بستگی دارد.

 رول کاغذی برنجی

  • ساندویچ مرغ و سیب زمینی

این ساندویچ برای مدرسه در عین ساده بودن بسیار هم خوشمزه است. برای تهیه آن ابتدا سینه مرغ را کامل بپزید و خرد کنید. برای بهتر شدن طعم آن مقداری پیاز و ادویه های دلخواه، نمک و پودر سیر را به آن اضافه کنید. سپس سیب زمینی را به صورت نگینی خرد کرده و سرخ کنید. درون تابه پیاز اضافه کنید و ادویه و نمک را با آن تفت دهید. سپس سیب زمینی و مرغ های مرحله قبل را به آن اضافه کنید. ترکیب آماده شده را درون خمیر یوفکا بریزید و در فر قرار دهید تا به طور کامل بپزد.

ساندویچ مدرسه مرغ و سیب زمینی

خرید انواع ساندویچ سالم  و ارگانیک از دهکده پروتئین

قطعاً همیشه برای غذایی که می‌خواهید برای دانش آموزان به عنوان میان وعده یا ناهار آماده کنید و آن را در کوله شان قرار دهید دغدغه داشته اید. به عنوان ساندویچ مدرسه هیچ چیزی بهتر از یک ساندویچ مقوی و لذیذ نخواهد بود. در بالا چند مورد از ساندویچ های مدرسه را نام بردیم و گفتیم که چطور می‌توانید آنها را تهیه کنید. اما یک راه حل دیگر هم وجود دارد که مطمئن شوید فرزندتان غذای سالمی را در مدرسه میل می‌کند و آن هم خرید ساندویچ سرد است. اگر می‌خواهید از کیفیت ساندویچی که می‌خرید مطمئن باشید و بدانید که محتویات داخل آن مورد پسند فرزندتان خواهد بود، ما به شما خرید انواع ساندویچ از دهکده پروتئین را پیشنهاد می‌کنیم. در خرید از این فروشگاه اینترنتی شما می‌توانید انواع ساندویچ های سالم و ارگانیک را مشاهده کرده و خریداری کنید و سپس آنها را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید