آموزش اشپزی

شام فست فودی چی بپزم؟

شام فست فودی چی بپزم؟ این عنوان احتمالا سوال خیلی از خانم‌ها باشد. در واقع دغدغه بسیاری از خانم‌ها به خصوص شاغلین این است که برای شام چه غذایی بپزند که علاوه بر تنوع، راحت و سریع هم آماده شود. اما دیگر لازم نیست نگران باشید زیرا در این مطلب قصد داریم تا دستور چند غذا فست فودی را به شما آموزش دهیم که علاوه بر راحت بودن سالم هم هستند. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 طرز تهیه انواع شام فست فودی با سوسیس و کالباس

سالاد پاستا و سوسیس

نخستین شام فست فودی که قصد معرفی آن را داریم، سالاد پاستا با سوسیس می‌باشد. به منظور تهیه این شام خوشمزه در ابتدا باید یک بسته پاستای فرمی را به روش معمول در آب جوش ریخته و بعد از نرم شدن آن را در آبکش بریزید. مواد اولیه دیگری که در این سالاد استفاده می‌شود عبارتند از سوسیس پخته خرد یا ورقه شده، خیار شور ریز شده، ذرت پخته یا کنسروی، زیتون حلقه شده و کمی جعفری خرد شده است. همه‌ی این مواد را با هم مخلوط کنید و در آخر کامل تفت دهید، به همین راحتی پاستا شما آماده خواهد شد.

شام فست فودی آسان

قارچ شکم پر با گوشت و سوسیس

برای تهیه این غذا فست فودی خوشمزه لازم است تا یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در تابه‌ای حاوی روغن داغ تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را هم با کمی زردچوبه، نمک، فلفل به پیاز خود اضافه کرده و دوباره همه را تفت بدهید. سپس سوسیس را خرد کرده و به ترکیبات تابه اضافه کنید. زمانی که آب ترکیبات به خوبی کشیده شد، آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. موادی که آماده شده است را داخل شکم قارچ‌های گود شده بریزید. روی آن‌ها را با کمی پنیر پیتزای رنده شده پر کنید و روی قارچ ها را نیز با کمی روغن آفتابگردان یا روغن زیتون چرب کنید. ترکیبات را به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. اکنون این غذای خوشمزه آماده سرو است.

کوکو سیب زمینی با سوسیس

یکی دیگر از غذاهای پیشنهادی در مقاله شام فست فودی، کوکو سیب زمینی با سوسیس می‌باشد. برای پخت این کوکو سیب زمینی متفاوت لازم است تا سیب‌ زمینی را آب‌پز و بعد نگینی خرد کنید. در تابه‌‌ای کمی روغن بریزید. سپس پیاز خرد شده و حبه سیر له شده را در روغن تفت دهید. حالا سوسیس کوکتل حلقه شده اضافه و سرخ کنید. تابه را از روی حرارت برداشته و کناری بگذارید تا خنک شود. در کاسه‌ای  تخم‌مرغ بشکنید و با چنگال مخلوط کنید، روغن زیتون در تابه بریزید تا داغ شود. مواد کوکو را در تابه ریخته و سطح آن را صاف کنید. روی غذا می‌توانید پنیر فتای خرد شده بریزید و به مدت نیم ساعت در حرارت فر قرار دهید.

کوکو سیب زمینی با سوسیس

سالاد سیب زمینی و کالباس

یادگیری طرز پخت این غذای خوشمزه بسیار راحت است. در ابتدا باید سیب‌ زمینی را آب‌پز کرده و سپس آن را مکعبی خرد کنید. کالباس‌ها و خیارشورها را هم نیز خرد کرده و به همراه کرفس‌های ریز شده به سیب زمینی‌ها اضافه کنید. در ظرفی دیگر طبق سلیقه خود سس سالاد را درست کنید. مواد دیگری مثل پیازچه، شوید، جعفری یا گشنیز خرد شده را می‌توانید به سالاد اضافه کنید. احیانا اگر می‌خواهید کالری این غذا کم شود، میزان مایونز را کم کنید و به جای آن ماست اضافه کنید.

همچنین بخوانید:  آموزش سالاد الویه با مرغ
رولت بادمجان و ژامبون

یکی دیگر از گزینه‌های شام فست فودی که می‌خواهیم طرز تهیه آن را آموزش دهیم، رولت بادمجان و ژامبون می‌باشد. برای این کار بادمجان های  قلمی انتخاب کرده و آن ها  را بشویید و به صورت طولی و نازک ورقه کنید. سپس آن‌ها را به مدت زمان یک ربع در محلول آب و نمک خیس کرده و بعد از این مدت خشک‌شان کنید و در تابه روغن داغ آن‌ها را تفت دهید. اکنون گوشت چرخ کرده و پیاز و ژامبون با ادویه های لازم را تفت داده و روی هر ورقه بادمجان کباب شده بریزید و بادمجان را رول کنید. توسط یک خلال دندان رول را ثابت کنید. رول‌ها را آماده کنید و در ظرف دلخواه بچینید. غذای آماده شده را با برگ تازه نعنا هم می‌توانید تزئین کنید.

رولت بادمجان با ژامبون

سوپ کوکتل پنیر و سبزیجات

200 گرم لوبیا سفید را یک شب تا صبح خیس کرده و چند بار آب آن را عوض کنید. سپس آن‌ها را با مقدار مناسبی آب در زودپز بپزید. به مقدار 300 گرم اسفناج را پاک کنید و بشویید و نواری درشت خرد کنید. 200 گرم برگ کلم را هم به همین صورت آماده کنید. اکنون به قابلمه 4 پیمانه آب مرغ اضافه کنید. هنگامی که سوپ جوش آمد، ادویه‌جات و نمک را به همراه سوسیس و لوبیای پخته به سوپ اضافه کنید. غذا جا افتاده و آماده را داغ سرو کنید.

هات داگ با سس مخصوص

یکی دیگر از غذاها برای شام فست فودی هات داگ با سس مخصوص است. چند عدد گوجه‌ فرنگی را پوره کرده سپس در قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن زیتون بریزید و روی حرارت بگذارید. در این مرحله پیاز یا پیازچه ریز خرد شده را در روغن تفت دهید. مقدار کمی نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و سپس پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. بعد از سرخ کردن یا کباب کردن هات داگ‌ها، آن‌ها را داخل نان بگذارید و سس آماده را روی هات داگ بریزید و روی آن را هم با کمی پنیر گودا، چدار یا موزارلای رنده شده تزئین و سرو کنید.

شام فست فودی با سوسیس

 

تولید محصولات پروتئینی ارگانیک و سالم در دهکده پروتئین

در این مقاله طرز تهیه چند نوع شام فست فودی ساده و خوشمزه را به شما آموزش دادیم، که علاوه بر خوشمزه بودن بسیار سالم هم می‌باشند. تنها در تهیه این غذا ها باید دقت کنید که از سوسیس و کالباس سالم و خانگی استفاده کنید. یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه تولید محصولات پروتئینی و فرآورده های گوشتی مثل سوسیس، کالباس و ژامبون به صورت ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده دهکده پروتئین بوده که امکان خرید از شعبات مختلف و یا به صورت اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم ساخته است. همین حالا محصول دلخواه خود را با خیالی آسوده ثبت سفارش کرده و در زمانی کوتاه درب منزل دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید