آموزش اشپزی, دسته‌بندی نشده, نان

طرز تهیه نان همبرگر خانگی

نان خوشمزه ترین ساندویچ جهان

تهیه نان در همه دوره ها برای انسان ها امری طبیعی بوده است و به تعداد تمام فرهنگ ها در اقصی نقاط جهان، گونه های مختلفی نان وجود دارد. یکی از انواع نان ها که بسیار پرطرفدار است و همه مردم جهان به آن علاقه دارند، نان همبرگر است. این نان خوش طعم، به شکل گرد است و طرز پخت راحتی دارد. در این مقاله سعی داریم ساده ترین طرز پخت این نان را به شما آموزش دهیم.

 نان همبرگر، نان محبوب مک دونالد

نان همبرگر شاید به این دلیل محبوب باشد که برای برگر  که یک غذای جهانی و لذیذ است مورد استفاده قرار می گیرد.  این نان به شکل گرد است تا به راحتی همبرگر در آن جا بگیرد. پخت این نان فانتزی در اروپا از قرن 18 شروع شد و به دلیل محبوبیت آن در میان مردم، به سرعت به شهرت جهانی رسید به طوری که در هر گوشه دنیا که هستید می توانید این ساندویچ خوشمزه را با نان مخصوص خودش تجربه نمایید. علاوه بر آن، پخت این نان فانتزی مانند نان مک دونالد، بسیار راحت و آسان است. با طرز تهیه ای که برای شما قرار می دهیم، می توانید به سادگی در منزل این نان را برای خود و اعضای خانواده تان تهیه نمایید.

نان همبرگر

طرز تهیه نان همبرگر خانگی

مواد اولیه:

  • آرد سفید ( آرد نان بربری یا سنگک) : 4 پیمانه
  • تخم مرغ کامل: 1 عدد
  • زرده تخم مرغ: 1 عدد
  • خمیر مایه یا پودر مخمر: 2 قاشق غذا خوری
  • شیر: یک و نیم پیمانه
  • کره آب شده: یک سوم پیمانه
  • شکر: 3 قاشق غذا خوری
  • نمک: 1 قاشق چایخوری
  • کنجد: به میزان دلخواه

طرز تهیه:

برای طرز تهیه نان همبرگر، ابتدا یک قابلمه کوچک یا شیر داغ کن را برداشته و شیر را درون آن می ریزیم. آن را روی حرارت و شعله کم قرار می دهیم. به میزانی اجازه می دهیم شیر گرم شود که دست را نسوزاند. شیر نباید بجوشد؛ بنابراین پس از 2 دقیقه شیر را از روی حرارت بر میداریم و یا حرارت آن را خاموش می کنیم.

شیر را در ظرف یا کاسه ای متوسط ریخته و خمیر مایه یا پودر مخمر را به همراه یک و نیم قاشق غذا خوری از شکر را به آن اضافه می کنیم. بر خلاف طرز تهیه نان جو، به هیچ وجه مواد را به هم نمی زنیم تا کار خراب نشود. بشقابی را روی ظرف گذاشته و اجازه می دهیم تا خمیر مایه به مدت زمان 15 الی 20 دقیقه در محیط گرمی به عمل بیاید.

در این مرحله از تهیه نان همبرگر، آرد را پس از اینکه 3 مرتبه الک کردیم، در ظرفی ریخته و کنار می گذاریم. کره را که به دمای محیط رسیده است، در پیاله کوچکی روی حرارت غیر مستقیم سماور یا کتری قرار میدهیم تا ذوب شود. پس از ذوب شدن، کنار گذاشته تا مجدد به دمای محیط برسد. در ظرف یا کاسه ای بزرگ تر، کره آب شده را به همراه تخم مرغ و نمک به خوبی با یک دیگر مخلوط کرده و مخمری را که در این مدت به عمل آمده را به مواد اضافه می کنیم. نیمی از شکر باقی مانده را نیز در این مرحله به مواد اضافه می کنیم.

طرز تهیه نان همبرگر خانگی

آردی را که 3 مرتبه الک کرده بویم را در چند مرحله و آهسته به ترکیب به دست آمده اضافه می کنیم. با همزن دستی شروع به هم زدن مواد کرده و آنقدر این کار را تکرار می کنیم تا خمیر مقداری جمع شود. در این مرحله از تهیه نان همبرگر شروع به ورز دادن خمیر می کنیم. اگر خمیر به دستمان چسبید، مقداری آرد به آن اضافه می کنیم. تا زمانی آرد به خمیر می افزاییم که دیگر به دستمان نچسبد. هنگامی که دیگر خمیر چسبندگی نداشت، آن را از ظرف خارج می کنیم و روی میز کار یا سطح آشپزخانه قرار می دهیم. به مدت 10 دقیقه خمیر را خوب ورز می دهیم. تا وقتی که خمیری یک دست و منظم داشته باشیم.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه دلمه بادمجان لذیذ و مجلسی

همانند نان باگت خانگی، خمیر ورز داده شده را به صورت یک چانه بزرگ جمع می کنیم و درون ظرف یا کاسه ای که از قبل چرب کردیم، قرار می دهیم. روی کاسه را سلفون کشیده و در محیطی گرم به مدت 1 ساعت قرار می دهیم. پس ازاین زمان، خمیر به دست آمده که حجم آن بیشتر شده را برداشته و با دست ورز میدهیم تا پف خمیر گرفته شود.

در این مرحله از تهیه نان همبرگر، خمیر را مجدد روی سطح کار قرار داده و به وسیله کاردک نانوایی و یا هر وسیله جداکننده دیگری، خمیر را به قسمت های کوچک 100 گرمی تقسیم می کنیم. هر قطعه را به صورت چانه های کوچک در آورده و در سینی فر که از قبل چرب کرده ایم، قرار می دهیم. روی خمیرها را پارچه ای نخی که نمناک است می کشیم و اجازه می دهیم به مدت 15 الی 20 دقیقه برای دومین بار استراحت کند.

در این فاصله استراحت، فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. پس از این زمان، زرده تخم مرغ را با چنگال به خوبی هم میزنیم. با کمک فرچه روی چانه های خمیر آماده شده میزنیم و روی هر کدام مقداری  کنجد میریزیم. سینی فر که حاوی خمیرهای آماده شده هستند را داخل فر می گذاریم. به مدت 20 دقیقه زمان پخت به آن ها می دهیم. زمانی که زیر نان همبرگر ها کاملا طلایی شد، شعله بالایی فر یا همان گریل فر را روشن می کنیم تا روی نان ها نیز به خوش رنگ و طلایی شوند. پس از 5 دقیقه، سینی را از داخل فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا نان ها کاملا خنک شوند. نان ما آماده است و می توانیم آن را درون سبد نان قرار داده و استفاده نماییم. نوش جان.

نکات مهم در تهیه نان برگر

نکات مهم برای تهیه نان همبرگر خانگی

  • هر چه کیفیت آرد استفاده شده بهتر باشد، کیفیت نان نیز بیشتر است.
  • در  طرز تهیه همبرگر خانگی، استفاده از نان خانگی به طعم بهتر ساندویچ شما بسیار کمک خواهد کرد.
  • در صورتی که نمی توانید به مدت طولانی خمیر را ورز دهید، می توانید به صورت مداوم خمیر را بلند کرده و روی سطح کار بکوبید.
  • خمیر را حتما چانه گیری کنید تا بافت نان همبرگر خوبی داشته باشید.
  • مطمئن شوید پودر مخمری که تهیه می کنید سالم و با کیفیت باشد تا در نهایت نان اسفنجی با کیفیتی داشته باشید.
  • اگر می خواهید نان فانتزی شما در هنگام پخت خشک نشود، قبل از روشن کردن فر ظرف آب جوشی را در فر قرار داده تا بخار آ« مانع از خشک شدن نان ها شود.
  • در صورت تمایل برای تهیه نان سبوس دار، می توانید از آرد سبوس دار نانوایی ها استفاده نمایید.

خرید نان برگر تازه از دهکده پروتئین

خرید نان همبرگر  و انواع محصولات پروتئینی از دهکده پروتئین

برای تهیه نان همبرگر به روش خانگی، شما نیازمند وقت کافی در منزل هستید تا در فرصت مناسب بتوانید این نان فانتزی محبوب را آماده نمایید. این نان ضمن این که پخت راحتی دارد، نیازمند صبر در به عمل آمدن خمیر آن است بنابراین افرادی که وقت کافی در منزل ندارند و یا شاغل هستند بهتر است این نان را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایند. تا علاوه بر صرفه جویی در وقت خود، نان با کیفیتی را در سفره های خود قرار دهند. دهکده پروتئین با داشتن شعبه های متعدد و دسترسی راحت همواره خاطر شما را از بابت تازگی و مرغوب بودن محصولات آُوده می نماید. همچنین شما می توانید علاوه بر خرید انواع نان، از خرید محصولات پروتئینی این مجموعه نهایت خرسندی را داشته باشید. در دهکده پروتئین شما تمامی مراحل تهیه محصولات را مشاهده می کنید و اعتماد لازم جهت خرید را خواهید داشت. علاوه بر آن، برای سهولت خرید می توانید از سایت دهکده پروتئین محصولات خود را سفارش داده و در اسرع وقت درب منزل دریافت نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید