نان

طرز تهیه نان تست سبوس دار خانگی

طرز تهیه نان تست سبوس دار

نان تست سبوس دار یکی از انواع نان های دنیا است که اصالت آن فرانسوی است و از این کشور محبوبیت فراگیری پیدا کرد. این نان پر طرفدار، از آرد گندم سبوس دار تهیه می کنند. این نان با آردی که در آن استفاده می شود، ماندگاری بالا و طولانی دارد و همچنین برای کاهش وزن، بهتر عمل کردن دستگاه گوارش و تحریک کردن روده ها بسیار مفید است. در این مقاله سعی کردیم راحت ترین روش تهیه این نان را در اختیارتان قرار دهیم. تا انتهای این مقاله و طرز پخت نان سبوس دار همراه ما بمانید.

نان تست معروف فرانسوی

این نان تست سبوس دار، به دلیل خواص بالایی که دارد بسیار بین مردم محبوب است. علاوه بر این که می توان با این نان ساندویچ های خوش طعم و سالمی تهیه کرد، می توان سلامتی خود را نیز تضمین نمود. این نان به دلیل سبوسی که در آرد خود دارد، برای کسانی که رژیم دارند و غذاهای رژیمی استفاده می کنند، بسیار مناسب است. این نان، بهترین نان برای لاغری می باشد.در ادامه به طرز تهیه این نان مقوی خواهیم پرداخت.

نان تست معروف فرانسوی

طرز تهیه نان تست سبوس دار

مواد لازم:

  • آرد گندم سبوس دار: 250 گرم معادل 2 پیمانه
  • آرد سفید: 1 پیمانه
  • خمیر مایه: 2 و نیم قاشق چایخوری
  • شیر داغ :1 پیمانه
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری
  • شکر: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

در طرز تهیه نان تست سبوس دار، ابتدا آرد گندم سبوس دار را به همراه  نصف آرد سفید، شکر، خمیر مایه و نمک در کاسه ای نسبتا بزرگ ریخته و با قاشق شروع به هم زدن آن می کنیم تا به خوبی با هم مخلوط شود.

شیر را در شیر داغ کن یا قابلمه ای کوچک ریخته و روی حرارت می گذاریم تا بجوشد. قبل از این که شیر سر برود، آن را از روی حرارت برداشته و در پیمانه مورد نظر میریزیم. همانند تهیه نان باگت خانگی، شیر را به کاسه حاوی مخلوط آردها اضافه کرده و با قاشق چوبی، همزن دستی و یا همزن برقی به مدت 5 دقیقه شروع به هم زدن مواد می کنیم تا مایعی یک دست به دست بیاید. تخم مرغ را در کاسه ای کوچک میشکنیم و با چنگال و یا همزن دستی شروع به هم زدن آن می کنیم. پس از این که مقداری روی تخم مرغ کف مشاهده کردیم، آن را به همراه روغن مایع به مواد دیگر اضافه می کنیم. مجدد 5 دقیقه دیگر مواد را مخلوط می کنیم تا یک دست شوند.

طرز تهیه نان تست سبوس دار

حال در این مرحله از تهیه نان تست سبوس دار، نصف پیمانه باقی مانده آرد سفید را به صورت تدریجی و آهسته به مواد اضافه می نماییم. در این حین به دلیل این که مواد به شکل خمیر درمی آید و منسجم می شود، مانند تهیه نان مک دونالد، بهتر است با دست ادامه آردها را اضافه کرده و ورز می دهیم. مقدار آرد سفید تقریبی است و ما تا زمانی آرد سفید اضافه می کنیم که خمیر نرم و لطیفی که بع دست نچسبد داشته باشیم.

در سطح کار یا میز آشپزخانه مقداری آرد پاشیده و خمیر را روی آن قرار می دهیم و با دست شروع به ورز دادن آن می کنیم. اگر هنوز خمیرمان به دست میچسبید و چسبناک بود، مقداری دیگر آرد سفید به آن اضافه می کنیم. خمیر را خوب ورز می دهیم و به اندازه 30 الی 40 بار خمیر را برداشته و روی سطح کار می کوبیم تا زمانی که خمیر لطیف و نرمی داشته باشیم. خمیر را در کاسه  ای می گذاریم و روی آن را سلفون می کشیم. به مدت 30 دقیقه در محیطی گرم اجازه استراحت به آن می دهیم.

همچنین بخوانید:  معرفی بهترین نان تست برای لاغری

پس از 30 دقیقه، زمانی که خمیر نان تست سبوس دار ما به خوبی پف کرد و حجم آن دوبرابر شد، آن را مجدد روی سطح کاری که آرد پاشیدیم، قرار می دهیم. خمیر را با وردنه باز کرده و به شکل مستطیل در می آوریم. از یک طرف شروع به رول کردن خمیرمان می کنیم. انتهای خمیر را به بقیه خمیر میچسبانیم تا باز نشود. مانند تهیه مینی باگت، خط انتهای خمیر رول شده را نیز با فشار دست کاملا محو می کنیم. خمیر را در قالب 20 در 30 سانتی قرار می دهیم و روی آن را با پارچه نازک و یا سلفون می پوشانیم و در جای گرم به مدت 30 دقیقه می گذاریم.

در این مدت فر را روشن کرده، درجه آن را روی 190 درجه سانتیگراد تنظیم می کنیم و در داخل آن ظرف آب جوشی قرار می دهیم. پس از 30 دقیقه، زمانی که خمیر دوباره حجیم شد وقت پخت آن است.

خمیر را در فر قرار داده و اجازه می دهیم 15 دقیقه در دمای 190 درجه سانتیگراد یا 375 درجه فارنهایت بپزد. پس از این 15 دقیقه، درب فر را باز کرده و روی قالب را با فویل آلومینیومی می پوشانیم تا به این وسیله روی نان تست سبوس دار ما خیلی تیره نشود. سپس دوباره به مدت 15 دقیقه در فر با همان درجه قرار می دهیم و اجازه می دهیم به طور کامل بپزد.

نکات مهم در تهیه نان تست سبوس دار

پس از این مدت، نان ما به طور کامل پخته می شود و آن را از داخل فر خارج می کنیم. قالب را به همان شکل در مکانی قرار می دهیم تا نان خنک شود. پس از 10 دقیقه از قالب خارج کرده و مجدد 15 دقیقه اجازه خنک شدن کامل به آن می دهیم. سپس آن را برش زده و به هر صورت که خواستیم آن را مصرف می کنیم. هم به عنوان نان صبحانه با کره و مربا و هم به صنوان نان ساندویچی درون ساندویچ ساز می توان مصرف نمود.

نکات مهم در تهیه نان تست سبوس دار

برای تهیه نان تست سبوس دار، حتما باید در دو نوبت به مدت 30 دقیقه به خمیر استراحت بدهید تا خوب حجیم شود. اما اگر زمان کافی نداشتید، این زمان را تا 20 دقیقه کاهش دهید.

برخلاف قالب نان بولکی، حتما باید قالب مستطیلی داشته باشید. ولی اندازه آن می تواند به سلیقه خودتان تغییر کند. نیمی از آرد سفید را به تدریج به خمیر اضافه کنید تا به اندازه باشد و خمیر شما شکننده نشود.

خرید نان تست سبوس دار تازه از دهکده پروتئین

خرید نان تست سبوس دار تازه از دهکده پروتئین

خرید انواع نان در طی روز از خریدهای واجب هر خانواده ای می باشد. باید دقت کرد نان باکیفیت و تازه ای تهیه کنید تا مزه غذاهایتان بهتر و خوشمزه تر شود. نان تست سبوس دار برای انواع ساندویچ ها بسیار مناسب است و میان وعده ای عالی برای بچه ها به حساب می آید. بنابراین مهم است از فروشگاه هایی تهیه نمایید که کیفیت برای آن ها بسیار مهم باشد. دهکده پروتئین ایران با در نظر داشتن سلیقه مشتریان خود همیشه سعی بر رضایت آن ها دارد و مواد اولیه با کیفیتی تهیه می کند تا محصولات خوبی را در اختیارشان قرار دهد. شما با مراجعه حضوری به شعب متعدد دهکده پروتئین، می توانید روند تهیه انواع محصولات را مشاهده نمایید و با اطمینان خاطر خرید نمایید. همچنین با خرید محصولات پروتئینی و هر محصول دیگری از این فروشگاه، در اسرع وقت آن را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید