آموزش اشپزی

چطوری سالاد اندونزی درست کنم؟

یکی از دسرهایی که در کنار غذای اصلی یا به عنوان یک وعده غذای سبک سرو می‌شود انواع مختلف سالاد می‌باشد. انواع مختلف سالاد با سبزیجات متفاوت و در برخی موارد، از کالباس، مرغ پخته و … تهیه می‌شود. سالاد اندونزی یکی از سالاد های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است. این نوع بسیار مقوی بوده و حتی آن را می‌توان جایگزین یک وعده غذا کرد. در ترکیبات این سالاد، علاوه بر کلم و ذرت و نخود، از ژامبون نیز استفاده شده است. سالاد اندونزی به دلیل وجود کلم و هویج دارای فیبر زیادی است که می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی رژیمی عالی نیز عمل کند. برای یادگیری آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد اندونزی در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

سالاد اندونزی

مواد اولیه برای طرز تهیه سالاد اندونزی ( این مقادیر برای 4 الی 5 نفر مناسب می‌باشد)

  • هویج پوست گرفته شده 3 عدد
  • خیارشور 3 عدد
  • ذرت 1 پیمانه
  • کالباس خرد شده 2 پیمانه
  • کلم برگ قرمز یک پیمانه
  • کلم برگ سفید یک پیمانه
  • نخود فرنگی یک سوم پیمانه
  • سس مایونز به اندازه لازم
  • کشمش پلویی یک پیمانه
  • فلفل سیاه و نمک به اندازه کافی

 

مواد اولیه برای تهیه سالاد اندونزی

مراحل طرز تهیه سالاد اندونزی

 

مرحله 1. برای نخستین مرحله در طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه و مخصوص، کلم قرمز و کلم برگ سفید را کاملا از هم باز می‌کنیم و به خوبی می‌شوییم. بعد آن ها را درون آبکش می‌ریزیم تا آب اضافی موجود در لایه های کلم به طور کامل خارج شود.

مرحله 2. برای این مرحله هویج را به خوبی می‌شوییم، سپس با رنده درشت، رنده می‌کنیم و داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم. سپس کلم برگ و کلم قرمز را به صورت نواری ریز، خرد می کنیم. به جهت زیباتر شدن سالاد باید کلم ها را تقریبا یک اندازه خرد کنیم.

مرحله 3. اکنون ژامبون را هم مانند کلم ها به صورت نواری نازک و یکدست خرد می‌کنیم و به همراه کلم ها به کاسه حاوی هویج اضافه می‌کنیم. حالا نخود فرنگی و ذرت را به صورت آبپز می پزیم، بعد آبکش می‌کنیم و به کاسه می‌افزاییم.

مرحله 4. با توجه به تمایل خودمان می‌توانیم از کنسرو ذرت و کنسرو نخود فرنگی به صورت آماده استفاده کنیم. سپس در ادامه آب لیمو تازه را به صورت کلی روی مواد سالاد می ریزیم. به منظور تهیه سس مخصوص سالاد یک کاسه کوچک انتخاب می‌کنیم.

مرحله 5. سپس در این مرحله سس مایونز را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و با هم مخلوط می‌‌کنیم تا تمام مواد مزه دار شود. با توجه به ذائقه افراد خانواده می‌توانیم از ادویه های دیگری مثل زنجبیل هم به سلیقه خود در سس استفاده کنیم.

مرحله 6. حالا سس را به سالاد اضافه می‌کنیم و به خوبی ترکیب می‌کنیم، بعد روی سالاد سلفون می کشیم و درون یخچال به مدت 1 تا 2 ساعت استراحت می‌دهیم تا طعم ها با هم مخلوط و سالاد آماده شود. حالا آن را در ظرف مناسب سرو می‌کنیم.

مراحل پخت سالاد اندونزی

طرز تهیه سالاد اندونزی قالبی

در صورت تمایل شما می‌توانید این سالاد را به صورت قالبی در بیاورید.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه ساندویچ با ژامبون بوقلمون

مرحله 1.  برای انجام این کار باید سالاد کمی سفت‌تر از حالت معمولی باشد بنابراین از سس کمتری استفاده کنید، به این منظور لازم است در ابتدا سس را کمتر بریزید بعد وقتی سالاد را از قالب خارج کردید با استفاده از یک برس یا قاشق روی سطح آن سس بیشتری بزنید.

مرحله 2. سپس در مرحله بعدی برای طرز تهیه سالاد اندونزی یک کیسه فریزر را با قیچی برش بزنید و کاملا باز کنید. حالا آن را داخل قالب مورد نظرتان قرار دهید به صورتی که مقداری از کیسه فریزر از قالب خارج شود تا هنگام خارج کردن سالاد از قالب مشکلی پیش نیاید.

مرحله 3. بعد از انجام این مراحل لازم است که مواد موجود در قالب منسجم شود و آن را حدود ۳ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله 4. بعد از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کنید بعد قالب را روی یک دیس یا بشقاب برگردانید و به آرامی قالب را بردارید تا سالاد از قالب خارج شود و کیسه فریزر را هم به آرامی جدا کنید. حالا سالاد قالبی شما آماده می‌باشد.( در صورت تمایل می‌توانید از کشمش هم در ترکیبات خود استفاده کنید)

سالاد اندونزی قالبی

سالاد اندونزی رژیمی                  

در ادامه مقاله طرز تهیه سالاد اندونزی در رابطه با سالاد رژیمی صحبت خواهیم کرد. مصرف سس مایونز در ترکیبات سالاد اندونزی باعث می‌شود که کالری این سالاد خیلی بالا برود. به جهت کم کردن کالری این سالاد توصیه می شود به جای استفاده سس مایونز یا سس های پر کالری دیگر از ماست کم چرب یا روغن زیتون استفاده کنید. علاوه بر حذف سس، ترکیبات دیگر هم که کالری بالایی دارند مانند کشمش بهتر است حذف کنید.

 

نکات مهم  تهیه سالاد اندونزی

  • در طرز تهیه سالاد اندونزی باید کشمش را از قبل به مدت یک الی دو ساعت در یک ظرف آب بریزید تا کاملا خیس بخورَد. بعد آن را آبکش کرده و به سالاد اضافه کنید.
  •  در صورت تمایل شما می‌توانید سالاد اندونزی رژیمی هم درست کنید به این صورت که از سس مایونز، کشمش و انواع مواد با کالری بالا در آن استفاده نشود.
  •  اگر علاقه مند به حذف سس مایونز از این سالاد باشید، می‌توانید ماست های ترش را جایگزین نمایید.

 

نکات تهیه سالاد اندونزی

خرید محصولات پروتئینی ارگانیک و طبیعی از دهکده پروتئین

در این مقاله طرز تهیه سالاد اندونزی را آموزش دادیم. با خواندن این مقاله شما می‌توانید به راحتی این سالاد خوشمزه را در خانه خود تهیه کنید.البته که برای خرید مواد اولیه آن مانند کالباس باید دقت کنید و از فروشگاه معتبر خرید خود را انجام دهید تا یک سالاد مقوی و سالم داشته باشید. یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه تولید فرآورده های گوشتی، سوسیس، کالباس و ژامبون دهکده پروتئین است که تولید کننده انواع محصولات به صورت کاملا طبیعی می‌باشد. محصولات دهکده پروتئین کاملا بدون استفاده از مواد نگهدارنده  و در حضور مشتری تولید می‌شوند. از دیگر ویژگی های دهکده پروتئین امکان خرید اینترنتی و یا از طریق شعب موجود می‌باشد. با سفارش محصولات ما سلامتی را خوشمزه میل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید