آموزش اشپزی

طرز تهیه سالاد مرغ آمریکایی خوشمزه به روش رستورانی

سالاد مرغ از نوع آمریکایی

سالاد ها یکی از پیش غذاها و بعضا غذاهای خوشمزه و بسیار متنوع در فرهنگ های گوناگون جهان هستند که با توجه به ذائقه افراد، از مواد متفاوتی تهیه می شود. یکی از انواع سالاد ها، سالاد مرغ آمریکایی می باشد. در ادامه به طرز تهیه این سالاد خوشمزه و بسیار لذیذ می پردازیم. تا انتهای این مقاله تهیه سالاد همراه ما باشید.

سالاد مرغ از نوع آمریکایی

سالاد مرغ آمریکایی دستور تهیه راحتی دارد و خیلی سریع آماده می شود. این پیش غذای خوشمزه، اصالتی آمریکایی دارد و به همین دلیل به این اسم معروف شده است. اما برخلاف اسم آن، بسیار سالاد آسان و مجلسی می باشد. این سالاد خوشمزه را می توانید برای اعضای خانواده تان تهیه و نوش جان کنید.

سالاد مرغ از نوع آمریکایی

طرز تهیه سالاد مرغ آمریکایی

برای تهیه سالاد مرغ آمریکایی، لازم نیست وقت زیادی را صرف کنید و وعده ای خوشمزه و سبک برای میان وعده بچه ها نیز محسوب می شود. مواد لازم نوشته شده برای 4 نفر می باشد؛ شما می توانید به تعداد افراد مورد نظرتان، مواد را کم و یا زیاد نمایید. همچنین می توانید به دلخواه از ژامبون نیز بهره بگیرید.

مواد لازم:

  • سینه مرغ: 2 عدد کامل
  • کرفس: 2 ساقه
  • پیاز قرمز: 1 عدد متوسط
  • پیاز سفید: 1 عدد کوچک
  • سیر: 2 حبه
  • سس مایونز: 4 قاشق غذاخوری
  • سس خردل: 1 قاشق چایخوری
  • آب لیمو ترش: 3 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل قرمز و فلفل سیاه: به میزان کافی

طرز تهیه:

برای تهیه سالاد مرغ آمریکایی ساده و خوشمزه، می توانیم به دو روش با توجه به ذائقه خود و اطرافیانمان ، مرغ را طبخ کنیم.

در روش اول مانند سالاد مرغ و شوید، ابتدا پوست پیاز را جدا کرده، آن را می شوییم و به 4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. حبه های سیر را نیز پوست کنده و هر کدام را به 2 قسمت تقسیم می کنیم. سپس قابلمه متوسطی را انتخاب کرده، سینه مرغ را به همراه سیر ها و پیازهای قسمت شده در آن می گذاریم. 2 پیمانه آب درون قابلمه ریخته و مقداری زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و مقدار خیلی کمی فلفل قرمز به آن اضافه می نماییم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم به مدت 2 ساعت کاملا پخته و آب پز شود.پس از این که آب قابلمه شروع به جوشیدن نمود، کف های سطح قابلمه مرغ را با قاشق جمع کرده و خارج می کنیم تا مرغی که آماده می کنیم بوی زهم نگیرد و طعم خوبی داشته باشد.

در روش دوم مانند سالاد مرغ ترکیه ای، سینه مرغ را در ظرفی قرار داده و مقداری روغن زیتون روی آن میریزیم و با دست کاملا آن را در همه نواحی پخش می کنیم. سپس پیاز را پس از شستن، به صورت خلالی خرد کرده و به همراه حبه های سیر روی سینه مرغ می ریزیم تا مزه دار شود. نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، مقداری زردچوبه و یک قاشق آبلیمو نیز به سینه مرغ اضافه می کنیم. روی ظرف را با سلفون پوشانده و در یخچال قرار می دهیم تا کاملا سینه مرغ طعم دار شود.

پس از 1 ساعت، آن را از یخچال خارج کرده و با کارد آن را به قطعه های مکعبی تقسیم می کنیم. در تابه ای، مقداری روغن زیتون ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس سینه مرغ را در آن ریخته و تفت می دهیم و پس از آن کنار می گذاریم.

در روش اول نیز پس از 2 ساعت که سینه مرغ کاملا پخته شد، آن را از قابلمه خارج می کنیم. پس از خنک شدن، آن را به صورت مکعبی خرد کرده یا با دست ریش ریش می کنیم و مقداری پودر آویشن به آن می افزاییم. می توانیم از کالباس نیز در تهیه سالاد استفاده نماییم.

طرز تهیه سالاد مرغ آمریکایی

در ادامه طرز تهیه سالاد مرغ آمریکایی، ساقه های کرفس را برداشته و نخ وسط آن را جدا می کنیم. سپس آن را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با کارد آن ها را به صورت نگینی و ریز خرد کرده و در ظرفی می ریزیم و کنار می گذاریم.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه پنینی ژامبون گوشت یا مرغ کافی شاپی

در مرحله بعد، پیاز قرمز را به صورت خلالی، نازک و کوتاه خرد می کنیم و سعی می کنیم یک دست خرد نماییم. سپس در کاسه ای اضافه می کنیم و به سراغ تهیه سس خوشمزه سالاد مرغ آمریکایی می رویم.

برای تهیه سس سالاد مرغ ساده آمریکایی، ابتدا سس مایونز را در کاسه ای ریخته و با چنگال شروع به هم زدن آن می کنیم. وقتی کاملا یک دست شد، سس خردل را به آن اضافه کرده و با یک دیگر مخلوط می کنیم. نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را نیز به آن اضافه کرده و با هم ترکیب می نماییم.

در ادامه، شوید را روی تخته به صورت ساطوری خرد کرده و به کاسه حاوی سس سالاد اضافه می کنیم. آب لیمو ترش را نیز اضافه کرده و مجد با چنگال به هم میزنیم تا سس کاملا یک دست و خوش رنگی را داشته باشیم.

حال کرفس ها را به کاسه مرغ ها اضافه کرده و سپس پیازهای خلالی شده را نیز به ظرف می افزاییم. پس از این که با قاشق مواد را هم زدیم، سس سالاد را به آرامی به کاسه اضافه می کنیم و بعد از اضافه کردن هر قاشق مانند سالاد مرغ و کاهو، شروع به هم زدن می کنیم تا به اندازه کافی و دلخواه درون سالاد سس بریزیم.

در انتهای کار، روی ظرف حاوی سالاد مرغ آمریکایی را با سلفون پوشانده و به مدت 2 ساعت در یخچال به آن استراحت می دهیم. این کار باعث می شود تا کاملا طعم سس با سالاد ترکیب شود و مزه بهتری داشته باشد. بعد از این مدت، سالاد را از یخچال خارج کرده و در ظرف مورد نظر ریخته و با شوید و آویشن روی آن را تزیین می کنیم و سپس سرو می کنیم. نوش جان

نکات مهم تهیه سالاد مرغ آمریکایی خوشمزه

نکات مهم تهیه سالاد مرغ آمریکایی خوشمزه

  • در تهیه سالاد مرغ آمریکایی، می توانید از سس رژیمی استفاده نمایید. به این صورت  که از ماست چکیده و یا محلی به جای سس ها استفاده کنید . می توانید از روش اول که آب پز کردن مرغ است، بهره ببرید تا سالاد شما کالری کمتری داشته باشد.
  • پیاز قرمز در سالاد باعث تندی طعم آن می شود. اگر به تند بودن سالاد علاقه ندارید، می توانید از پیاز سفید در آن استفاده نمایید.
  • این غذا مقدار انرژی بالا و کالری پایینی دارد و مناسب همه افراد با هر سنی می باشد. مخصوصا کسانی که ورزش می کنند و غذاهای سالم مصرف می نمایند.
  • می توانید برای مجلس ها و مهمانی ها از این سالاد خوشمزه استفاده نمایید. همچنین می توانید از سوسیس و کالباس ارگانیک برای خوشمزه تر شدن آن بهره بگیرید.

خرید محصولات پروتئینی سالم از دهکده پروتئین

برای تهیه انواع سالادهای پروتئین دار مانند سالاد مرغ آمریکایی، لازم است ماده اصلی این غذاها یعنی گوشت و مرغ دارای بالاترین کیفیت و تازگی باشد. در زندگی روزمره برای تامین انرژی لازم بدن خود، نیازمند غذاهای مقوی هستیم تا سلامت ما را نیز تامین کنند. برای خرید محصولات پروتئینی باید نهایت دقت لازم را داشته باشید و از جای مطمئنی خرید کنید. دهکده پروتئین سلامتی مشتریان خود را هدف خود قرار داده و در این راستا می کوشد با فراهم کردن گوشت کشتار روز و با کیفیت، احساس رضایت را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. برای خرید محصولات، می توانید از سایت نیز اقدام به خرید نمایید و در اسرع وقت درب منزل دریافت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید