آموزش اشپزی, سلامت

طرز تهیه سالاد مرغ و کاهو خوشمزه

سالاد خوشمزه مرغ و کاهو

سالادها از انواع پیش غذاهای متنوع و پر طرفدار محسوب می شوند و محبوبیت بسیاری میان مردم دارند. سالاد مرغ و کاهو، یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین انواع سالاد است که در زمان کمی می توانید آن را برای اعضای خانواده تان تهیه کنید و لذت ببرید. در ادامه به طرز تهیه این سالاد آسان و لذیذ می پردازیم. با ما همراه باشید.

سالاد خوشمزه مرغ و کاهو

سالادها از مواد مختلف و متفاوتی تهیه می شوند که هر کسی نسبت به ذائقه خود می تواند آنها را تهیه کند. یکی از این سالادها، سالاد مرغ و کاهو است که بسیار ساده و راحت تهیه می شود. شما می توانید در هر وقت که خواستید در سریع ترین زمان ممکن این سالاد خوش طعم را برای خود و اعضای خانواده تان تهیه نمایید. این سالاد برای کسانی که رژیم دارند نیز بسیار مناسب است. اگر رژیم دارید نگران سس آن نباشید و با سس رژیمی که در انتها به شما آموزش میدهیم، خوشمزه ترین سالاد را درست کرده و تجربه نمایید.

سالاد خوشمزه مرغ و کاهو

طرز تهیه سالاد مرغ و کاهو خوشمزه

این طرز تهیه سالاد مرغ و کاهو، برای تعداد 4 نفر آماده شده است. شما می توانید به دلخواه و به تعداد افرادی که هستید، مواد لازم آن را کم و یا زیاد نمایید. در صورت تمایل نیز می توانید از ژامبون در تهیه این سالاد بهره بگیرید.

مواد لازم:

  • سینه مرغ: 1 عدد کامل
  • کاهو: 1 عدد کوچک
  • پیاز: 1 عدد متوسط
  • سیر: 2 حبه
  • خیارشور: 8 عدد
  • هویج: 2 عدد کوچک
  • ذرت: 1 پیمانه
  • ماست: 2 پیمانه سر خالی
  • سس مایونز: 3 قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش:  قاشق غذاخوری
  • پودر نعنا خشک شده: 1 قاشق مرباخوری
  • پودر آویشن و زردچوبه: به میزان کافی
  • نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز: به میزان کافی

طرز تهیه سالاد مرغ و کاهو خوشمزه

طرز تهیه:

برای تهیه سالاد مرغ و کاهو ساده و خوشمزه، می توانیم به دو روش با توجه به ذائقه خودمان، مرغ را طبخ کنیم.

در روش اول مانند سالاد مرغ و شوید، ابتدا پوست پیاز را جدا کرده، آن را می شوییم و به 4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. حبه های سیر را نیز پوست کنده و هر کدام را به 2 قسمت تقسیم می کنیم. سپس قابلمه متوسطی را انتخاب کرده، سینه مرغ را به همراه سیر ها و پیازهای قسمت شده در آن می گذاریم. 2 پیمانه آب درون قابلمه ریخته و مقداری زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و مقدار خیلی کمی فلفل قرمز به آن اضافه می نماییم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم به مدت 2 ساعت کاملا پخته و آب پز شود.

در روش دوم مانند سالاد مرغ آمریکایی، سینه مرغ را در ظرفی قرار داده و مقداری روغن زیتون روی آن میریزیم و با دست کاملا آن را در همه نواحی پخش می کنیم. سپس پیاز را پس از شستن، به صورت خلالی خرد کرده و به همراه حبه های سیر روی سینه مرغ می ریزیم تا مزه دار شود. نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، مقداری زردچوبه و یک قاشق آبلیمو نیز به سینه مرغ اضافه می کنیم. روی ظرف را با سلفون پوشانده و در یخچال قرار می دهیم تا کاملا سینه مرغ طعم دار شود. پس از 1 ساعت، آن را از یخچال خارج کرده و با کارد آن را به قطعه های مکعبی تقسیم می کنیم. در تابه ای، مقداری روغن زیتون ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس سینه مرغ را در آن ریخته و تفت می دهیم و پس از آن کنار می گذاریم.

در روش اول نیز پس از 2 ساعت که سینه مرغ کاملا پخته شد، آن را از قابلمه خارج می کنیم. پس از خنک شدن، آن را به صورت مکعبی خرد کرده یا با دست ریش ریش می کنیم و مقداری پودر آویشن به آن می افزاییم.

طرز تهیه salad مرغ و کاهو

در ادامه تهیه سالاد مرغ و کاهو، کاهوها را از یکدیگر جدا کرده و در ظرفی قرار می دهیم. آن را کاملا شسته و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود. سپس به سراغ هویج ها رفته و پس از شستن و پوست کندن آن ها، با دنده ریز رنده هویج ها را رنده می کنیم و کنار می گذاریم. کاهوها را نیز به صورت ریز خرد کرده و با هویج ها مخلوط می کنیم.

همچنین بخوانید:  10 فست فود سالم و خوشمزه مناسب کودکان

قابلمه کوچکی را انتخاب کرده و تا نیمه در آن آب می ریزیم و سپس روی حرارت بالا قرار می دهیم. پس از آن که آب جوشید، ذرت ها را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت 5 الی 10 دقیقه در آب جوش بماند. سپس آن ها را آبکش کرده و پس از سرد شدن، به ظرف کاهو و هویج ها اضافه می نماییم. میتوانیم در صورت تمایل از کالباس نیز برای تهیه این سالاد استفاده نماییم.

مرغ های خرد شده یا ریش ریش شده را با مقداری نمک، فلفل قرمز، نعنا خشک شده و فلفل سیاه طعم دار کرده و مخلوط می کنیم. سپس آن ها را به بقیه مواد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. خیارشور ها را نیز شسته و به صورت نگینی خرد می کنیم و به ظرف حاوی بقیه مواد درست شده اضافه می کنیم.

در ادامه تهیه سالاد مرغ و کاهو، به سراغ تهیه سس خوشمزه آن می رویم. ماست را در کاسه ای ریخته و با چنگال خوب به هم میزنیم تا کاملا یک دست شود. سپس سس را به آن اضافه می کنیم و مجدد هم می زنیم. آبلیمو را نیز به همراه مقداری پودر آویشن و فلفل سیاه به سس می افزاییم و برای بار آخر به هم می زنیم.

سسی را که آماده کردیم به آرامی و در چند مرحله به کاسه حاوی مواد سالاد می افزاییم. پس از هر بار ریختن سس، سالاد را به خوبی هم می زنیم و زیر و رو می کنیم. پس از آن که همه سس را به ظرف مورد نظر انتقال دادیم و کاملا هم زدیم، روی مواد را با سلفون می پوشانیم و در یخچال به مدت 1 الی 2 ساعت استراحت می دهیم. سپس آن را در ظرف مورد نظر انتقال داده و روی آن را با ذرت، هویج و خیارشور تزیین می نماییم. سالاد مرغ ساده ما آماده سرو است. نوش جان

نکات مهم تهیه سالاد مرغ و کاهو لذیذ و خوشمزه

نکات مهم تهیه سالاد مرغ و کاهو لذیذ و خوشمزه

  • در زمان تهیه سالاد مرغ و کاهو، برای کسانی که رژیم هستند و نمی توانند از سس مایونز استفاده کنند، می توانند به جای آن از ماست چکیده و محلی یا ماست یونانی استفاده کنند و مقداری سرکه سیب به ترکیب سس خود اضافه نمایند.
  • حواستان به مقدار فلفل سیاه و نمک استفاده شده در مراحل باشد تا در انتهای کار سالاد شما طعم شوری یا تندی زیادی نگیرد.
  • می توانید در تابه گریل، سینه مرغ خود را گریل نمایید و سپس آن را خرد کنید تا بتوانید روغن را به طور کامل حذف نمایید.
  • برای روی سالاد و برای مقوی تر شدن آن می توانید از روغن زیتون یا روغن کنجد استفاده نمایید.
  • همچنین می توانید به صورت دلخواه از سوسیس و کالباس ارگانیک برای تهیه سالاد نیز استفاده نمایید.

خرید محصولات پروتئینی با کیفیت از دهکده پروتئین

خرید محصولات پروتئینی با تولید در حضور مشتری دهکده پروتئین

برای تهیه انواع غذاهای ایرانی و همچنین سالادهای متنوع مانند سالاد مرغ و کاهو خوشمزه، نیازمند مواد اولیه تازه و با کیفیت به ویژه محصولات پروتئینی هستیم. مرغ و گوشت جزء مهم ترین مواد اولیه در تهیه انواع غذاها می باشد که باید در تهیه آن دقت فراوان انجام شود تا سلامتی افراد را تضمین نماید. بنابراین به فروشگاهی معتبر احتیاج است تا از نظر کیفیت و تازگی محصولات بهترین باشد. دهکده پروتئین با در نظر گرفتن سلامتی و رضایت شما عزیزان، تمام تلاش خود را می کند تا بهترین مواد پروتئینی و گوشتی را به دست مشتریان خود برساند. شما می توانید با مراجعه حضوری به یکی از شعب دهکده پروتئین و خرید محصولات پروتئینی، کیفیت و روش انجام کار مجموعه ما را از نزدیک مشاهده نمایید. افرادی که وقت کافی جهت خرید حضوری را ندارند، می توانند با مراجعه به سایت دهکده پروتئین، محصول خود را سفارش داده و در اسرع وقت درب منزل دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید