آموزش اشپزی, ساندویچ, سلامت

انواع ساندویچ ساده با سیب‌ زمینی

انواع ساندویچ با سیب زمینی

ساندویچ ساده با سیب زمینی یکی از انواع غذاها یا میان‌وعده‌های بسیار مقوی و خوشمزه است که می‌توان آن را به صورت آبپز و یا سرخ‌کرده و با ترکیبی از قارچ، مرغ، تخم‌مرغ، پنیر پیتزا، سوسیس و… با خیارشور و سبزیجات به صورت ساندویچ استفاده کرد. این نوع ساندویچ ها به سادگی و در زمانی کوتاه تهیه می‌شود و برای تغذیه کودکان و نوجوانان غذایی مفید و سالم  است.

طرز انواع ساندویچ ساده با سیب‌ زمینی

تغذیه سالم در بهبود سیستم ایمنی بدن کاربرد فراوانی دارد و یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد. امروزه به دلیل اینکه بیشتر خانم‌ها شاغل هستند و هر روز فرصت کافی برای پختن هر نوع غذایی را نخواهند داشت، نیاز آنها به انواع غذاهایی که سریع آماده می‌شود چند برابر شده است. بنابراین باید از پخت غذاهایی که هم سالم هستند و زمان پخت کمتری دارند، آگاهی داشته باشند تا بتوانند در مدت کوتاه بهترین و سالم‌ترین غذاها را برای خود و خانواده‌شان آماده کنند. یک نمونه از غذاهایی که سریع آماده می‌شوند ساندویچ‌ها هستند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند به عنوان غذای اصلی یا یک میان‌وعده کاربرد داشته باشند.

ساندویچ‎‌ها از غذاهای مورد علاقه در بین افراد بخصوص کودکان، نوجوانان و جوانان است. شما می‌توانید انواع متنوعی از آن را برای عزیزانتان تهیه کنید. انواع غذا با سیب‌زمینی یکی از این موارد است که برای رشد و سلامت کودکان مفید است و نیز به دلیل فیبر کافی و ویتامین‌ها موجود در آن می‌تواند به عنوان غذای اصلی یا میان‌وعده استفاده شود. انرژی زیادی به بدن می‌دهد و یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین غذاها در میان افراد جامعه است. سیب زمینی را می‌توانید به صورت آبپز یا سرخ‌شده با ترکیبی از مواد دیگر به صورت ساندویچ استفاده کنید و یک غذای خوشمزه و مقوی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم انواع ساندویچ ساده با سیب‌ زمینی را آموزش دهیم.

انواع ساندویچ با سیب زمینی

1-ساندویچ سیب‌ زمینی و قارچ

یکی از انواع ساندویچ‌های ساده و سالم ترکیب سیب‌زمینی و قارچ است که بسیار مقوی می‌باشد. برای تهیه این ساندویچ ساده می‌توانید سیب‌زمینی را بپزید و سپس آن را رنده کنید یا بکوبید یا اینکه به صورت نگینی خرد کرده و سرخ کنید. همچنین می‌توانید سیب‌زمینی‌های رنده شده را کمی تفت دهید. قارچ‌ها را نیز به صورت ورقه‌ای برش دهید سپس آن را تفت دهید تا آب آن کشیده شود. در انتها سیب‌زمینی‌ها و قارچ را با هم مخلوط کرده و با نمک، آویشن و کمی فلفل سیاه آن را طعم‌دار کنید و آن را در نان باگت یا تست در کنار سبزیجات به عنوان یک میان‌وعده یا غذای اصلی سرو نمایید. این ساندویچ می‌تواند غذای مناسبی برای بچه‌ها باشد و تغذیه خوبی برای مدرسه نیز است.

 

2-ساندویچ سیب‌ زمینی و مرغ

مرغ و سیب‌زمینی یک ترکیب فوق‌العاده خوشمزه و مقوی است. هر دو به خاطر پروتئینی که دارند می‌توانند جای غذای اصلی را بگیرند. برای تهیه این ساندویچ ابتدا مرغ را با پیاز و فلفل و نمک می‌پزیم. آب را به اندازه‌ای می‌ریزیم که بعد از پخت مرغ، آبی نداشته باشد. بعد از پختن مرغ آن را به صورت نگینی خرد کرده یا ریش‌ریش ‌کنید و کنار بگذارید. سیب‌زمینی‌ها را به صورت نگینی خرد کرده و سرخ کنید و قبل از برداشتن مرغ را هم به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید. از فلفل سیاه و نمک به اندازه لازم استفاده کنید. توجه داشته باشید که روغن کم بریزید تا غذای سالمی تهیه کرده باشید. این غذا را داخل نان باگت قرار داده و با خیارشور و کاهو تزئین کرده و سرو کنید. ساندویچ مرغ و سیب‌زمینی یک غذای مقوی و سالم است که می‌توان آن را به عنوان ساندویچ مدرسه برای بچه‌ها استفاده کرد.

 

3-ساندویچ سیب‌ زمینی و تخم‌مرغ

تخم‌مرغ نیز یکی از موادغذایی سرشار از ویتامین است که می‌تواند در کنار سیب‌زمینی نیاز روزانه شما را به ویتامین، آهن و پروتئین تامین کند. برای درست‌کردن یک ساندویچ ساده با سیب‌ زمینی می‌توانید از این دو ماده مغذی استفاده کنید. در مرحله اول سیب‌زمینی‌ها و تخم‌مرغ را در ظرفی آبپز کنید. سپس آنها را رنده کرده یا بکوبید و با هم مخلوط نمایید. ادویه‌های دلخواه را به همراه کمی نمک به آن اضافه کنید و برای اینکه بافت نرمی داشته باشد می‌توانید از کمی کره یا سس مایونز در هنگام مخلوط کردن استفاده نمایید.

سس چاشنی بسیار خوبی برای این ساندویچ است. بهتر است از سس کم‌چرب و به مقدار خیلی کم استفاده نمایید تا فقط مزه‌دار شود. همچنین می‌توانید با اضافه کردن پیازچه خردشده طعمی لذیذ را تجربه کنید. این ساندویچ می‌تواند به عنوان یک ساندویچ سرد برای مدرسه یا محیط کار یک میان‌وعده مناسب و سالم باشد. این غذای خوشمزه را می‌توانید با انواع نان فانتزی یا سنتی تهیه کنید و در کنار خیارشور یا سبزیجات دیگر میل نمایید.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه اشترودل سوسیس با ترکیب ویژه

ساندویچ سیب زمینی و تخم مرغ

4-ساندویچ سیب‌ زمینی و پنیر پیتزا

یکی دیگر از انواع ساندویچ ساده با سیب زمینی، ترکیب پنیر پیتزا و سیب‌زمینی می‌باشد. ابتدا سیب‌زمینی‌ها را به صورت خلالی برش دهید و سپس سرخ کنید. می‌توانید از نان باگت کوچک و یا نان تست در این ساندویچ استفاده نمایید. به این صورت که سیب‌زمینی را روی نان تست یا داخل نان باگت بریزید و روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید، سپس آن را داخل مایکروویو یا در ظرفی روی شعله ملایم گاز قرار داده و چند ثانیه اجازه دهید تا حرارت پنیر آن را ذوب کند. بعد از اینکه پنیر آب شد، ساندویچ را میل کنید.

5- ساندویچ ساده با سیب زمینی،  سیب‌ زمینی آبپز 

یکی دیگر از انواع ساندویچ با سیب زمینی آبپزکردن آن است که بسیار سالم و مقوی می‌باشد و می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده برای بچه‌ها در خانه و مدرسه و برای بزرگسالان در محیط کار استفاده شود. بعد از آبپز کردن و گرفتن پوست سیب‌زمینی، آن را به خوبی له کنید و با نمک و ادویه آن را مخلوط کرده و نوش جان نمایید. در صورت تمایل می‌توانید کمی کالباس خانگی نیز به آن اضافه کنید و طعم جدیدی را تجربه نمایید. یک روش دیگر نیز این است که برای اینکه بافت نرم‎‌تری داشته باشد می‌توانید آن را با شیر یا کره مخلوط کنید. یا با کمی کره یا روغن مایع تفت دهید. ساندویچ آبپز سیب‌زمینی یک غذای راحت و پرانرژی است.

6- ساندویچ سیب‌ زمینی و سوسیس

ساندویچ سیب‌زمینی و سوسیس یک غذای سریع است که بیشتر بچه‎‌ها به آن علاقه‌ دارند. برای درست‌کردن این ساندویچ خوشمزه سیب‌زمینی و سوسیس را به صورت نگینی خرد کنید و سپس هر کدام را جداگانه سرخ نمایید. بهتر است از سوسیس خانگی استفاده کنید و از پروتئین‌فروشی‌های معتبری که در حضور مشتری اقدام به تهیه سوسیس می‌کنند خریداری نمایید تا ساندویچ سالمی داشته باشید. با توجه به ذائقه خود می‌توانید مخلوط سوسیس و سیب‌زمینی سرخ‌کرده را با ادویه‌های مختلفی استفاده کنید. نان باگت برای این ساندویچ بهترین نان است.

برای خرید سوسیس سالم و دست ساز در حضور مشتری به لینک فوق مراجعه فرمایید.

ساندویچ سوسیس و سیب زمینی

 

نکات مهم در تهیه انواع ساندویچ ساده با سیب زمینی

برای تهیه انواع ساندویچ ساده با سیب زمینی بهتر است به نکاتی توجه کنید.

  • در تهیه انواع ساندویچ سیب‌زمینی می‌توانید با توجه به ذائقه خود سیب‌زمینی را آبپز یا سرخ کنید.
  • سعی کنید از نمک و روغن کمتر استفاده کنید.
  • ادویه‌ها نیز دلخواه هستند و می‌توانید آن را حذف کرده یا مقدار آن را کم و زیاد کنید.
  • ساندویچ سیب‌زمینی را می‌توانید با ترکیب مواد دیگر مخلوط کرده و با استفاده از سبزیجات میل کنید.
  • دقت کنید در هنگام تهیه ساندویچ سیب‌زمینی و مواد پروتئینی با خرید محصولات پروتئینی سالم و ارگانیک سلامتی خود و خانواده‌تان را تضمین نمایید.
  • شما می‌توانید از گشنیز و جعفری خرد شده برای طعم‌دار کردن ساندویچ سیب‌زمینی با مواد مختلف دیگر استفاده کنید.
  • نان باگت، بولکی، تست و انواع نان سنتی را می‌توان در این غذا استفاده کرد.

 

خرید آنلاین انواع ساندویچ و محصولات پروتئینی دست ساز از دهکده پروتئین

در این مقاله انواع ساندویچ ساده با سیب زمینی را توضیح دادیم و طرز تهیه هر یک را به صورت مختصر بیان کردیم. در ادامه دهکده پروتئین را معرفی می‌کنیم و از شما می‌خواهیم برای خرید محصولات با کیفیت پروتئینی و ارگانیک به دهکده پروتئین مراجعه نمایید. شما می‌توانید با خرید آنلاین از این مجموعه از تخفیفات آن بهره‌مند شوید و محصولات مورد نیاز خود را با کیفیت بسیار عالی تحویل بگیرید.

دهکده پروتئین عرضه‌کننده انواع محصولات پروتئینی ارگانیک بدون مواد نگهدارنده مانند: سوسیس، ژامبون، کالباس و همبرگر دست ساز می‌باشد. از مزایای دهکده پروتئین این است که برای اولین بار در ایران این محصولات را از گوشت و مرغ تازه در حضور مشتری تولید می‌کند. ورزشکاران و دیگر افراد می‌توانند برای داشتن رژیم غذایی مناسب به منظور رشد و تقویت عضلات خود از محصولات پروتئینی سالم و ارگانیک این مجموعه استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید