فراورده های گوشتی دهکده پروتئین

راهنمای انتخاب غذای سالم برای کودکان و نوجوانان

غذای سالم برای کودک و نوجوانان

انتخاب غذای سالم برای کودکان و نوجوانان از اهمیت زیادی در رشد و سلامت کودکان برخوردار است. کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه در سن رشد هستند باید از مواد پروتئینی بیشتری استفاده کنند. این غذاها را می‌توانید از بین انواع محصولات پروتئینی که شامل گوشت قرمز، مرغ، بوقلمون، محصولات دریایی، انواع جوجه کباب، همبرگر خانگی و سوسیس و کالباس خانگی و سالم تهیه نمایید،

اهمیت غذای سالم برای کودکان و نوجوانان

تغذیه کودکان و نوجوانان در رشد جسمی و ذهنی آنها تاثیر بسزایی دارد و نیاز به یک رژیم غذایی سالم دارند. بنابراین باید از انواع محصولات باکیفیت و مقوی استفاده نمایند تا به بهبود رشد و تقویت حافظه آنها کمک کند. داشتن تغذیه مناسب از کودکی تا نوجوانی برای آنان به دلیل اینکه در سن رشد هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. علاوه بر 3 وعده غذایی سالم، میان وعده‌های مناسبی نیز باید برای این گروه از افراد تهیه شود. زیرا آنها نیاز بیشتری به مصرف مواد غذایی مغذی دارند. محصولات پروتئینی از جمله موادی هستند که برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید می‌باشند و در طول روز باید از این مواد پروتئینی استفاده نمایند.

پروتئین نقش مهمی در سلامت کودکان و نوجوانان دارد. والدین باید نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند تا در آینده فرزندان آنها رشد جسمی و ذهنی خوبی داشته باشند. آنها می‎‌توانند با فراهم کردن مواد مغذی و پخت مناسب آن با توجه به ذائقه فرزند خود غذای سالمی را برای آنها فراهم کنند. غذای سالم به رشد و سلامت کودکان و نوجوانان در بزرگسالی کمک می‌کند. تزیین بشقاب آنها یک روشی است که می‌تواند بچه‌ها را به خوردن غذاهایی که به آن تمایلی ندارند، ترغیب کند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا انواع غذای سالم برای کودکان و نوجوانان را به شما معرفی کنیم.

غذای سالم برای کودکان و نوجوانان

10 غذای سالم برای کودکان و نوجوانان

از آنجایی که کودکان و نوجوانان در سن رشد هستند و استفاده از مواد غذایی مغذی برای رشد و سلامت جسمی و ذهنی آنها بسیار مفید است، باید در انتخاب و پخت غذای آنها دقت کافی را داشته باشید. محصولات پروتئینی از جمله موادی هستند که به رشد و تقویت حافظه کودک و نوجوان کمک می‌کند. در ادامه 10 نوع غذای سالمی که برای رشد و ترمیم بافت‌های بدن کودکان و نوجوانان مفید می‌باشند را بیان می‌کنیم.

  1. تخم مرغ

تخم مرغ منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های A و D است و یک غذای سالم برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و باید در برنامه غذایی فرزندانتان قرار داده شود.

  1. مرغ و جوجه

یکی از محصولات پروتئینی که برای رشد و نمو کودکان و نوجوانان مفید است، مرغ می‌باشد. سینه مرغ سرشار از پروتئین است که می‌توانید آن را به صورت‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان خود استفاده نمایید. انواع جوجه کباب، مرغ کنتاکی، پخت مرغ با سبزیجات از غذاهایی است که با طعم‌دار کردن آن با توجه به ذائقه فرزندانتان می‌توانید آن را تهیه نمایید و بیشترین کاربرد را در برنامه غذایی آنها خواهند داشت.

  1. انواع کباب گوشت

بیشتر بچه‌ها تمایلی به خوردن گوشت قرمز نشان نمی‌دهند و معمولا آن را به صورت کبابی می‌پسندند. گوشت قرمز سرشار از آهن و پروتئین است که می‌تواند یک وعده غذای سالم و کاملی برای کودکان باشد. بچه‌ها انواع کباب کوبیده، چنجه و گوشت کبابی را بیشتر دوست دارند. بنابراین می‌توانید کباب کوبیده خانگی سالم را برای آن ها تهیه نمایید.

  1. همبرگر خانگی

یکی دیگر از غذاهایی که بچه‌ها به آن علاقه نشان می‌دهند انواع فست فودها می‌باشد. شما می‌توانید این نوع از غذاها را در خانه تهیه کنید. با خرید گوشت گوساله و گوسفند به صورت چرخ شده و اضافه کردن ادویه‌های مخصوص همبرگر این غذای خوشمزه را در منزل به صورت سالم و کاملا بهداشتی تهیه نمایید. همبرگر خانگی یکی از انواع غذای سالم برای کودکان و نوجوانان می‌باشد.

  1. سوسیس خانگی

از دیگر غذاهایی که کودکان و نوجوانان به آن تمایل دارند، انواع سوسیس می‌باشد که اکثر افراد آن را مضر می‌دانند و برای رشد کودکان و نوجوانان مناسب نمی‌دانند. دهکده پروتئین این مشکل را حل کرده است و با تولید انواع سوسیس با گوشت و مرغ تازه و تهیه آن در حضور مشتری اقدام به تولید انواع سوسیس ارگانیک می‌کند و شما می‌توانید با اطمینان و خیال راحت آن را به عنوان یک وعده غذا یا به صورت میان وعده برای فرزندان عزیزتان در نظر بگیرید. انواع سوسیس گوشت و مرغ را می‌توانید با توجه به ذائقه فرزندتان درست کنید.

  1. کالباس خانگی

کالباس و ژامبون نیز مانند سوسیس از غذاهای پرطرفدار است ولی بیشتر والدین آن را غذای مناسبی برای کودکان و نوجوانان نمی‌دانند. این محصول را نیز می‌توانید در دهکده پروتئین به صورت ارگانیک تهیه نمایید و آن را در خانه طبخ نمایید و دیگر نگران سلامت فرزندانتان نشوید. ژامبون خانگی غذایی سالم است که می‌توانآن را در انواع سالاد، یا به صورت ساندویچ استفاده کرد.

  1. ماهی

از دیگر غذاهایی که استفاده از آن برای رشد جسمی و ذهنی کودکان و نوجوانان بسیار اهمیت دارد، انواع ماهی می‌باشد. ماهی غذایی دریایی است که بر روی هوش و تقویت حافظه اثر مثبتی دارد. ماهی را می‌توان با ادویه‌های مخصوص خودش به صورت کبابی یا سرخ‌کرده طبخ نمایید. همچنین ماهی تن نیز برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید است.

  1. میگو
همچنین بخوانید:  بهترین غذا برای اوقات بی برقی

میگو نیز مانند ماهی یکی دیگر از غذاهای دریایی است که منبع غنی از ویتامین‌ها است. همچنین دارای کلسیم، آهن، روی، منیزیم و فسفر است. میگو نسبت به دیگر آبزیان فسفر بیشتری دارد و برای تقویت ذهن کودکان و نوجوانان بسیار مفید است. میگو را بپزید و سپس با ادویه‌های مخصوص آن و پودر سوخاری سرخ نمایید و با سس مخصوص به عنوان یک میان وعده یا وعده غذایی کامل برای کودکان و نوجوانان خود سرو نمایید.

  1. ناگت خانگی

ناگت نیز امروزه یکی از غذاهای پرطرفداری است که بیشتر کودکان و نوجوانان به آن علاقه‌مند هستند. ناگت مرغ را می‌توانید در خانه با استفاده از سینه مرغ چرخ‌شده همراه با ادویه‌های مخصوص و  پودر سوخاری درست کنید. این غذای سالم برای کودک و نوجوان به عنوان یک میان‌وعده برای آنها کاربرد دارد.

  1. بوقلمون

بوقلمون سرشار از پروتئین و ویتامین است و یک آنتی اکسیدان برای محافظت از سلول‌های بدن به شمار می‌رود. گوشت آن دارای آهن است و برای رشد کودکان و نوجوانان بسیار مفید است. اگر فرزندانتان به خوردن آن علاقه‌ای نشان نمی‎‌دهند، می‌توانید آن را به صورت کبابی یا به صورت سوسیس بوقلمون استفاده کنید و به این صورت یک غذای سالم برای کودکان و نوجوانان تهیه نمایید.

انواع محصولات پروتئینی سالم

تاثیر استفاده از مواد پروتئینی در سلامت کودکان و نوجوانان

پروتئین‌ها به عنوان یک ماده مغذی در سلامت ذهن و رشد جسمی کودکان و نوجوانان تاثیر زیادی دارند. دریافت پروتئین در سنین کودکی بسیار مهم است و سبب افزایش هوش آنها خواهد شد. افرادی که در سنین کودکی از انواع پروتئین‌ها استفاده کردند در بزرگسالی علاوه بر داشتن استخوان‌های محکم و جسمی سالم، حافظه قوی نیز دارند. همچنین این محصولات برای حفظ سلامت پوست و مو، تقویت عضلات و تامین نیازهای کودکان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.  تمرکز کودکان، تقویت حافظه، بهبود توانایی آنها در یادگیری به نوع تغذیه و استفاده از محصولات پروتئینی در دوران کودکی و نوجوانی افراد بستگی دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت فرزندان خود در دوران کودکی و بزرگسالی از مواد پروتئینی با کیفیت و سالم استفاده نمایید و آن را در برنامه غذایی روزانه آنها قرار دهید.

نکاتی برای انتخاب سوسیس و کالباس سالم

سوسیس و کالباس از غذاهای بسیار محبوب در بین افراد به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان می‌باشد. بنابراین باید در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید. انتخاب این محصول پروتئینی بسیار مهم است. بهتر است از کالباس و سوسیس خانگی استفاده نمایید و اگر خواستید آن را به صورت آماده تهیه نمایید، برای خرید آن حتما نکاتی را مورد توجه قرار دهید.

  • اولین نکته در خرید سوسیس و کالباس، انتخاب این محصول پروتئینی از فروشگاه‌های معتبر است. زیرا سوسیس و کالباس باید از گوشت و مرغ سالم تهیه شود تا کیفیت مطلوبی داشته باشد.
  • در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای این محصولات، علامت استاندارد و پروانه بهداشت درج شده بر روی محصول توجه نمایید.
  • دقت کنید بسته‌بندی این محصولات مناسب باشد و جلد روی آن پارگی نداشته باشد یا باز نشده باشد.
  • بهتر است سوسیس و کالباس را به اندازه نیاز خود خریداری کنید و تا 3 روز استفاده نمایید.
  • به هیچ وجه سوسیس و کالباس را در فریزر نگهداری نکنید، زیرا آب اضافی آن به بافت این محصولات آسیب می‌رساند.
  • محصولاتی که درصد گوشت و مرغ آنها بالاتر است با کیفیت‌تر هستند.
  • اگر در این محصولات لکه‌‌های سبز، زرد، سفید یا سیاه دیدید از مصرف آن خودداری نمایید.
  • بوی سوسیس و کالباس نیز در خرید آن به شما کمک کند. در صورت احساس بوی نامطبوع بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.
  • توصیه می‌کنیم از سوسیس و کالباس ارگانیک، سالم و با کیفیت استفاده نمایید.

سوسیس و کالباس خانگی

خرید آنلاین انواع محصولات پروتئینی از دهکده پروتئین

در این مقاله به بررسی غذای سالم برای کودکان و نوجوانان پرداختیم. همچنین انواع غذاهای سالم را برای آنها را بیان کردیم. در ادامه دهکده پروتئین را معرفی می‌کنیم و از شما می‌خواهیم برای خرید محصولات پروتئینی با کیفیت و ارگانیک به این فروشگاه مراجعه نمایید. شما می‌توانید با خرید آنلاین از این مجموعه از تخفیفات آن بهره‌مند شوید و محصولات مورد نیاز خود را با کیفیت بسیار عالی تحویل بگیرید.

دهکده پروتئین عرضه‌کننده انواع محصولات پروتئینی ارگانیک بدون مواد نگهدارنده می‌باشد. از مزایای دهکده پروتئین این است که برای اولین بار در ایران سوسیس و کالباس گیاهی و حیوانی را از گوشت و مرغ تازه در حضور مشتری تولید می‌کند. شما می‌توانید انواع سوسیس، کالباس، ژامبون مرغ و گوشت، همبرگر سالم، انواع گوشت، مرغ و جوجه کباب باکیفیت را از این فروشگاه تهیه نمایید و برای کودکان و نوجوانان خود به منظور رشد و تقویت حافظه آنها به عنوان غذای اصلی یا به صورت میان‌وعده استفاده نمایید. با خرید محصولات پروتئینی سالم و ارگانیک از دهکده پروتئین سلامت خود و فرزندانتان را تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید