آموزش اشپزی, سوخاری

شنیسل سوخاری خانگی

شنیسل مرغ سوخاری یکی از غذاهای محبوب کودکان و بزرگسالان است. طرفداران گوشت مرغ به خوبی می‌دانند با این روش می‌توانند به خوشمزه‌ترین محصول پروتئینی ممکن دست پیدا کنند. مرغی که به این شیوه پخته می‌شود، طعم لذیذی دارد و برای هر ذائقه‌ای جذاب است. یکی از چالش‌های بانوان محترم این است که مایل هستند شنیسل را شبیه غذاهای آماده رستوران تهیه کنند تا جذابیت کافی را برای فرزندانشان داشته باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا همه نکات لازم برای تهیه این غذا با بهرین کیفیت را بدانید:

شنیسل چیست؟

شنیسل سوخاری یک غذای آلمانی است که اکنون در سراسر جهان محبوبیت دارد. شنیسل اغلب از گوشت گوسفند یا مرغ تهیه می‌شود. اما نسخه‌های گیاهی آن نیز وجود دارد. شنیسل معمولا تکه‌های نازک گوشت را شامل می‌شود که ابتدا با نک و فلفل سیاه تند شده و سپس در آرد، تخم‌مرغ غلتانده می‌شود. نتیجه نهایی یک تکه‌ مرغ با پوسته خوش‌طعم و کریسپ است.

شنیسل معمولا با سس‌های مخصوصی سرو می‌شود. می‌توان از جمله این سس‌ها سس شیرین، سس زغالی یا سس باربکیو را نام برد. این غذا درست مانند مرغ سوخاری با سالاد، سبزیجات تازه یا سیب‌زمینی سرخ شده سرو می‌کنند. این غذا یکی از پرطرفدارترین موارد در رستوران‌ها و کافه‌هاست. شما می‌توانید این غذا را به سادگی در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه شنیسل سوخاری

طرز تهیه شنیسل مرغ سوخاری خانگی به سبک رستورانی

وقتی تصمیم می‌گیرید برای اعضای خانواده یکی از فست‌فودهای محبوب را تهیه کنید، باید طعمی مشابه رستورانی به دست بیاورید. نگران نباشید. شما می‌توانید با تهیه مواد اولیه با کیفیت و رعایت نکات لازم، به شنیسل مرغ خانگی خوش‌مزه‌ای دست پیدا کنید. در ادامه با وبلاگ دهکده پروتئین همراه باشید تا با طرز تهیه این غذا آشنا شوید:

مواد لازم:

سینه مرغ ورقه‌شده پنج قطعه
آرد یک قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ دو عدد
پودر سوخاری یک فنجان
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن مایع یک فنجان

 

طرز تهیه:

  1. برای تهیه شنیسل مرغ سوخاری، ابتدا ورقه‌های سینه مرغ را با نمک و فلفل یا هرطعم‌دهنده دیگری مانند پاپریکا، طعم‌دار کنید. می‌توانید برای اینکه ادویه‌ به بافت گوشت برود، با بیفتک سینه‌ها را کمی بکوبید.
  2. تخم‌مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و از هم باز کنید.
  3. آرد را در بشقاب صافی بریزید و آن را پخش کنید.
  4. پودرسوخاری را در بشقاب دیگری بریزید و آن را هم در کف بشقاب پخش کنید.
  5. ورقه‌های مرغ را ابتدا در تخم‌مرغ بغلتانید. طوری که به تمام سطح آن برسد.
  6. از چسبندگی سطح ورقه‌های سینه مرغ استفاده کنید و آن را در آرد بغلتانید.
  7. وقتی آرد به سرتاسر سینه‌مرغ چسبید، دوباره سینه‌مرغ را در تخم‌مرغ بیندازید تا سطح آن چسبناک شود.
  8. این بار سینه مرغ را در آرد سوخاری بیندازید و خوب بغلتانید.
  9. سینه‌های مرغ آماده شده را در روغنی که از قبل در ماهیتابه داغ شده‌است بیندازید.
  10. شعله را پایین بیاورید که آرد سوخاری نسوزد. وقتی یک طرف شنیسل کاملا سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم به خوبی سرخ شود و مغز پخت شود.
  11. بعد از سرخ‌شدن کامل شنیسل سوخاری، آنها را از ماهیتابه خارج کنید و روی کاغذ روغنی یا دستمال کاغذی تمیز بگذارید تا روغن اضافه آنها خارج شود.
  12. شنیسل‌ها را با سبزیجات تازه و خوش‌طعمی مانند جعفری تزیین کنید و با سس‌های مختلف برای خانواده سرو نمایید.

شنیسل سوخاری به شیوه رستورانی

آرد سوخاری مناسب برای تهیه شنیسل خانگی

در تهیه شنیسل سوخاری خانگی، استفاده از آرد سوخاری تازه و باکیفیت بسیار مهم است. اگر شما را فرزندانتان نسبت به ادویه‌های تند حساسیت دارید، می‌توانید آرد سوخاری غیر تند تهیه کنید. آرد سوخاری مناسب باید بتواند باعث ایجاد پوشش خارجی، سبک و خوشمزه بر روی غذا بشود. اگر مایل هستید غذاهای دیگری مانند قارچ سوخاری یا سوخاری پاچینی هم تهیه کنید، از کیفیت آرد سوخاری مطمئن بشوید.

در صورتی که در منزل آرد سوخاری یا پانکو ندارید، از تهیه شنیسل سوخاری خانگی منصرف نشوید. شما می‌توانید با استفاده از آرد بدون سبوس گندم هم این غذای محبوب را تهیه نمایید. استفاده از نان خشک خرد شده هم برای این منظور مناسب است. قبل از غلتاندن ورقه‌های مرغ، نمک، زردچوبه و فلفل را در آرد خود بیفزایید. آرد سوخاری کریسپی نیز یکی از گزینه‌های محبوب تهیه این غذاست.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه هات داگ در مایکروفر

نکات مهم در تهیه شنیسل مرغ سوخاری

  • اولین نکته‌ای که باید در تهیه شنیسل مرغ سوخاری رعایت کنید، تازه و سالم بودن روغن مایع است. روغن کهنه‌ای که قبلا استفاده شده است، طعم و کیفیت غذای شما را به شدت خراب می‌کند.
  • نکته مهم دیگر تنظیم شعله گاز است. اگر شعله گاز در هنگام سرخ کردن شنیسل سوخاری بالا باشد، آرد سوخاری کاملا می‌سوزد و سینه‌های مرغ مغز پخت نمی‌شوند. اگر دما را بسیار پایین بیاورید، قطعات شنیسل آب می‌اندازد و آرد سوخاری از سطح آن به داخل روغن می‌‌ریزد.
  • وقتی قصد دارید ورقه‌های سینه مرغ را داخل تخم مرغ بیندازید، مایه شما ممکن است آلوده به ذرات آرد و مرغ بشود. پس بهتر است تخم‌مرغ‌ها را دانه دانه بشکنید. و هرگاه یکی از آنها تمام شد، از تخم‌‌مرغ بعدی استفاده نمایید.
  • در تهیه شنیسل خانگی می‌توانید سینه‌های مرغ را دو مرتبه در تخم‌مرغ و آردسوخاری بیندازید. این کار پوشش ضخیم‌تری به غذای شما می‌دهد.اما انجام آن ضرورتی ندارد. پس یک مرتبه‌ غلتاندن هم می‌توانید کافی باشد.
  • اگر مایل هستید غذای خلاقانه‌تری تهیه نمایید، ابتدا یک لایه پنیر روی ورقه‌های سینه بگذارید و آن را رول کنید. سپس رول‌ها را در مایه تخم‌مرغ و آرد سوخاری بیندازید. با این کار طعم متفاوتی به غذای خود می‌دهید.
  • برای رسیدن به بهترین نتیجه در تهیه شنیسل سوخاری حتما از گوشت مرغ تازه و با کیفیت استفاده کنید. می‌توانید در تهیه مواد اولیه پروتئینی از وب‌سایت دهکده پروتئین کمک بگیرید.
  • برای تامین رطوبت کافی در بافت شنیسل‌ها می‌توانید آنها را قبل از سرخ کردن در مخلوط آب و آبلیمو به مدت 15 الی 30 دقیقه بخوابانید. این کار سبب می‌شود. شنیسل‌ها بعد از سرخ شدن به هیچ‌وجه خشک نشوند.
  • ورقه‌های سینه‌مرغ نه چندان نازک باشند و نه چندان ضخیم. اگر آنها را ضخیم برش دهید، احتمالا مغز پخت نمی‌شوند. و اگر بسیار نازک باشند سوخته و خشک خواهند شد.
  • سوخاری شدن شنیسل‌ها معمولا بیشتر از 5 الی 8 دقیقه طول نمی‌کشد. البته دقت کنید و خودتان زمان مناسب را به دست بیاورید. اما رعایت بهترین زمان نکته مهمی در کیفیت شنیسل‌ها خواهد بود.
  • برای اطمینان از پخته شدن کامل شنیسل‌ها می‌توانید چنگال کوچکی را به آرامی در بافت یکی از آنها فروکنید. اگر چنگال به سادگی در آن رفت، غذای شما آماده است. اما در صورتی که برای فروبردن چنگال به فشار زیادی نیاز دارید، یعنی شنیسل شما هنوز آماده نیست.
  • همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، استفاده از سس‌های متنوع در هنگام سرو، خوردن این غذا را هیجان‌انگیز خواهد کرد. می‌توانید سس‌ها را به صورت خانگی یا آماده تهیه کنید.

نکات مهم در تهیه شنیسل سوخاری

خرید شنیسل مرغ سوخاری با کیفیت از دهکده پروتئین

در این مطلب طرز تهیه شنیسل سوخاری به سبک رستورانی به شما آموزش داده شد. نکاتی که در این مقاله گوشزد شدند، سبب می‌شود بهترین کیفیت را در تهیه شنیسل‌ها داشته‌باشید. این غذا یکی از گزینه‌های همیشگی خانواده‌ها در هنگام مراجعه به رستوران است. طعم خوب و لذیذ آن سبب می‌شود هرگز خرید آن را فراموش نکنید. تهیه شنیسل خانگی به شما کمک می‌کند سبد غذای خانوار را غنی سازید.

اگر به دنبال تهیه مواد اولیه با کیفیت یا شنیسل‌های سوخاری خوش‌طعم هستید، مراجعه به وب‌سایت دهکده پروتئین را به شما توصیه می‌کنیم. در این پایگاه اینترنتی خرید محصولات پروتئینی دست‌ساز با هزینه‌ای مناسب در کمترین زمان برای شما ممکن است. خرید آنلاین از وب‌سایت یکی از امکانات مهم دهکده پروتئین است. شما می‌توانید با مراجعه به شعب ما در تهران خرید خود را به صورت حضوری نیز انجام بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید