آموزش اشپزی, استیک

استیک فیله مینیون چیست و به چه صورت تهیه می شود؟

استیک فیله مینیون چیست و به چه صورت تهیه می‌شود؟

می‌توان با مواد مختلف و نوع گوشت متفاوت انواع استیک را تهیه کرد؛ مثلاً استیک فیله مینیون غذای پرطرفداری است که از گوشت فراوری می‌شود. تمام انسان‌های موجود در جهان برای داشتن تغذیه سالم و بقا مجبورند از گوشت حیوانات مختلف تغذیه کنند؛ بنابراین خاستگاه اولیه این غذای خوش خوراک مشخص نیست. در کشورهای آمریکایی و اروپایی استیک به عنوان یک غذای پرطرفدار سرو می‌شود و در نواحی دیگر جهان نیز طرفداران خاص خود را دارد. ‌

استیک فیله مینیون چیست و به چه صورت تهیه می‌شود؟

درباره استیک لذیذ فیله مینیون

فیله مینیون یکی از لذیذترین اما گران‌ترین نوع استیک است که نخستین بار در فرانسه طبخ شده است. فیله مینیون یک قسمت از گوشت لذیذی است که از دو طرف ستون فقرات گاو عبور می‌کند و برداشته می‌شود. فیله مینیون بسیار لطیف است که از راسته گاو تهیه می‌شود و برای افرادی که تصمیم دارند رژیم غذایی مقبولی داشته باشند مناسب است.

طرز تهیه استیک راحت است و به راحتی می‌توان در خانه برای مهمان‌هایتان استیک را تهیه کنید و در تهیه آن بهتر است از گوشت تازه استفاده نمایید. البته ناگفته نماند که ضخامت برش فیله مینیون حداقل ۴ سانتیمتر بوده و طعم این استیک فیله مینیون تا حدودی شبیه به کباب ایرانی است و در نقاط مختلف جهان به روش‌های متنوعی طبخ می‌شود. فیله مینیون را می‌توانید با انواع سبزیجات آب پز مانند لوبیا فرنگی، هویج و سیب زمینی تنوری و سرخ شده، سیب زمینی پوره و مارچوبه یا قارچ و سایر سبزیجات مورد پسند سرو نمایید. 

اطلاعاتی در مورد فیله مینیون 

معرفی کامل استیک و خواص آن برای ورزشکاران 

فیله مینیون برای افرادی که رژیم غذایی دارند و ورزشکاران پیشنهادی ایده آل بوده و دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین ب ۱۲ است که باعث سلامت جسمانی می‌شود. پیشنهاد می‌شود این افراد حتماً در برنامه غذایی خود استیک را قرار دهند. از آنجایی که گوشت استیک از راسته گوساله گاو برداشته می‌شود دارای رگه‌هایی از چربی بوده و می‌توان آن را درون تابه یا بر روی آتش قرار داده و مانند دیگر کباب‌ها طبخ کرد. استیک را به خصوص استیک فیله مینیون را می‌توانید با انواع سس‌ها مورد علاقه سرو کنید. در زبان فرانسوی فیله مینیون به معنای برش‌هایی از گوشت خوک است اما امکان دارد اشاره به فیله چند حیوان نیز باشد. 

معرفی کامل استیک و خواص آن برای ورزشکاران 

پخت فیله مینیون 

مواد لازم برای تهیه استیک فیله مینیون:

  • 300 گرم استیک لطیف و جوان گوساله با ضخامت ۶ سانتی متر
  • روغن زیتون فرابکر
  • نمک دریا یا نمک کاشر
  • فلفل سیاه تازه

توجه کنید نباید چربی و رگ‌ها و پی فیله گوساله را بردارید همچنین اگر فیله گوساله یخ زده دارید باید نیم ساعت قبل از پخت استیک آن را از یخچال بیرون آورده و در دمای محیط قرار دهید تا دمای فیله با دمای محیط هم دما شود.

ابتدا گوشت را با روغن زیتون فلفل سیاه و نمک دریا به خوبی مزه دار کنید. مزه دار کردن فیله را بهتر است با دست انجام دهید تا تمام قسمت‌های گوشت گوساله به غیر از کنار آن به خوبی مزه دار شود. در مرحله بعد دمای فر را بر روی ۲۴۵ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید.

سپس در یک ماهیتابه مقداری روغن زیتون بریزید (در صورت نداشتن روغن زیتون می‌توانید از سایر روغن‌های استفاده کنید) برای پخت استیک فیله مینیون روغن را داغ کرده و به مدت ۴ دقیقه فیله گوساله را در روغن سرخ کنید‌. بعد از گذشت ۴ دقیقه باید فیله را از تابه خارج کرده و به سینی فر منتقل نمایید تا به مدت ۵ دقیقه فیله نیمه پخته و آبدار شود.

در صورتی که تمایل دارید فیله را در سطح مدیوم پخت نمایید باید ۶ تا ۷ دقیقه فیله را درون فر نگهداری کنید اما اگر تمایل دارید گوشت فیله به خوبی مغز پخت شده باشد باید بعد از گذشت هشت دقیقه فیله را از فر خارج کنید. 

پخت فیله مینیون 

روش پخت دیگر استیک فیله مینیون

برای روش دوم پخت این استیک نیاز به مواد زیر دارید:

  • فیله گوساله
  • روغن زیتون
  • ماءالشعیر
  • سیر و رزماری
  • ادویه‌ها شامل فلفل سیاه و پودر پاپریکا
  • دانه فلفل سیاه
  • پولبیبر
  • تخم گشنیز
  • نمک
  • سبزیجات (از جمله فلفل دلمه‌ای و کدوی سبز، هویج و کلم بروکلی)

بعد از برش فیله گوساله باید ادویه‌جات را به خوبی با کف دست بر روی فیله ماساژ دهید سپس ماءالشعیر و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و در مرحله بعد فلفل سیاه و تخم گشنیز را بیفزایید. چند شاخه رزماری و چند حبه سیر و مقداری پول بیبر را بر روی فیله بگذارید و در درون یخچال به مدت ۷ تا ۸ ساعت نگهداری کنید تا مزه دار شود. سبزیجات را برش زده و با روغن زیتون درون تابه بچینید و بر روی آن‌ها کمی نمک بریزید و بگذارید کمی گریل شوند. استیک فیله مینیون را در بگذارید و ۷ و ۸ دقیقه زمان دهید تا بپزد و در این مرحله نمک را اضافه کنید.

همچنین بخوانید:  آموزش تصویری همبرگر مرغ و قارچ خوشمزه و خانگی

  روش پخت دیگر استیک فیله مینیون

نکات مهم مزه دار کردن و گریل کردن فیله مینیون ایتالیایی

برای مزه دار شدن استیک فیله از سرکه بالزامیک و عسل استفاده کنید تا طعم فیله لذیذتر شود. برای مزه دار کردن هر ۳۰۰ گرم فیله مینیون باید ۱ عدد فلفل سبز، نصف قاشق چای خوری سرکه بالزامیک و نصف قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری سس خردل را میکس کرده و به مدت ۴ تا ۵ ساعت فیله مینیون را درون آن قرار دهید تا به خوبی مزه دار شود.

شما می‌توانید استیک فیله مینیون را در روش‌های مختلف طبخ کنید این روش‌ها شامل طبخ در ماهی تابه چدنی، گریل و باربیکیو است. برای گریل کردن فیله مینیون باید ۵ و ۶ دقیقه زمان بگذارید. 

برای اینکه فیله مینیون را سرخ کنید می‌توانید از دو شاخه‌ها  ترخون تازه و خرد شده و سیر له شده استفاده کنید، برای این کار لازم است در ابتدا در ترخون‌های خرد شده و سیر له شده را تفت دهید سپس فیله گوشت گوساله را به ظرف اضافه نمایید.

نکات مهم مزه دار کردن فیله ایتالیایی

سس قارچ برای فیله مینیون

معمولاً استیک فیله را با سس قارچ سرو میکنند. برای تهیه سس قارچ باید ۱۰۰ گرم قارچ را شسته و خرد کنید سپس با فلفل سیاه و کمی کره آن را تفت دهید. در مرحله بعد مقداری پنیر خامه‌ای و نمک و فلفل سیاه، سس خردل و پنیر پارمزان رنده شده را به سس قارچ اضافه نمایید و مخلوط کنید و در نهایت با استیک فیله مینیون سرو نمایید. استاندارد وزن استیک خوشمزه و لذیذ ۳۰۰ گرم است. 

سس قارچ برای فیله مینیون

استیک فیله مینیون با سس ورچستر 

برای طرز تهیه فیله مینیون ورچستر باید مطابق با روش بالا فیله مینیون را در ضخامت مناسب برش داده و آن را بر روی چدن گریل کنید البته می‌توانید بر روی کباب پز نیز فیله مینیون را طبخ کنید. توجه کنید در این روش باید فیله گوساله به صورت آبدار پخته شود بنابراین ۳ تا ۴ دقیقه استیک را بر روی حرارت مستقیم چدن قرار دهید. برای تهیه سس ورچستر باید مقداری قارچ را درون کره تفت دهید سپس مقداری آرد ذرت را در آب حل نمایید و قارچ‌هایی که با کره تفت داده آید و مقداری سس ورچستر را به آن اضافه کنید در نهایت سس ورچستر را به استیک فیله مینیون طبخ شده اضافه کنید. 

استیک فیله مینیون با سس ورچستر 

اشتباهات رایج در پخت استیک مینیون

بهتر است گوشت فیله مینیون را جوری انتخاب کنید که کم چرب نباشد، چرا که گوشت کم چرب بعد از پخت خشک و سفت می‌شوند. اگر فیله گوشت گوساله به اندازه کافی چربی داشته باشد بعد از پخت کاملاً  آبدار و نرم شود. استیک پخته شده به دلیل عطر عالی کاملاً هوس‌انگیز است اما بهتر است بعد از پخت کمی به آن استراحت دهید. اگر بعد از پخت استیک به سرعت آن را برش دهید رطوبتی که در گوشت وجود دارد بر روی بشقاب پخش می‌شود و استیک فیله مینیون شما رطوبت خود را از دست داده و بی مزه و خشک می‌شود. 

اشتباهات رایج در پخت استیک مینیون

خرید محصولات پروتئینی از سایت دهکده پروتئین 

در این مقاله در ارتباط با استیک فیله صحبت شد. به خاطر داشته باشید لازمه طبخ استیک خوشمزه و لذیذ استفاده از گوشت تازه گوساله است. با توجه به این موضوع افراد زیادی قادر به تهیه گوشت تازه گوساله نیستند، بنابراین نمی‌توانند طعم واقعی یک استیک لذیذ فیله مینیون را بچشند. شما می‌توانید برای خرید محصولات پروتئینی وارد وب سایت دهکده پروتئین شوید و این محصولات را به صورت آنلاین و به شکل کاملاً ارگانیک و سالم تهیه کنید. با مراجعه به وب سایت دهکده پروتئین می‌توانید محصولات مورد نظر خود را در مدت زمان بسیار کمی انتخاب و خریداری کرده تا در زمان کمی به دست شما برسند. 

دیدگاهتان را بنویسید