آموزش اشپزی, ژامبون

طرز تهیه رول ژامبون سوخاری لذیذ و خوشمزه

فینگر فودها از غذاهای مورد علاقه اکثر افراد به خصوص بچه ها می‌باشد. فینگر فود یک واژه لاتین و به معنای غذای انگشتی می‌باشد. غذاهای سبک و کوچکی که نیاز به قاشق یا کارد ندارند و می‌توان آنها را به راحتی با انگشت میل کرد, در دسته فینگرفودها قرار می‌گیرند. امروزه این نوع غذاها کاربرد فراوانی در جشن‌ها و مهمانی‌ها دارند و جای خود را به غذاهای سنتی و پرحجم داده‌اند و به همین دلیل مورد پسند اکثر افراد قرار گرفته‌اند. بعضی از این غذاها گرم و بعضی دیگر مانند سالاد الویه به صورت سرد تهیه می‌شوند. تنوع این غذاها بسیار زیاد است و با رنگ‌ها, شکل‌ها و طعم‌های متفاوت خود نظر همگان را به خود جلب می‌کند. باید توجه داشته باشید که بعضی از فینگرفودها به دلیل داشتن پنیر و انواع محصولات پروتئینی از غذاهای پرکالری محسوب می‌شوند ولی می‌توان با حذف پنیر و اضافه کردن سبزیجات, فینگر فود کم کالری مانند: رول کوکو سبزی, ته چین , بقچه بادمجان و غیره را نیز تهیه کرد. انواع ژامبون و سوسیس از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین فینگر فودها می‌باشند. یکی از انواع آن که بسیار خاص و خوشمزه است ژامبون سوخاری می‌باشد. این پیش غذای لذیذ برای مهمانی‌های خودمانی و دورهمی‌ها بسیار مناسب است و به راحتی و در زمان کمی تهیه می‌شود. شما می‌توانید مواد اولیه آن را با کیفیت بالا و به صورت ارگانیک و نیز با قیمت مناسب از دهکده پروتئین ایران خریداری کنید و این پیش‌غذای خوشمزه را تهیه کنید و آن را نوش‌جان فرمایید. در ادامه با ما در دهکذه پروتئین همراه باشید تا طرز تهیه رول ژامبون سوخاری را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه رول ژامبون سوخاری

مواد لازم برای تهیه رول ژامبون سوخاری

قبل از تهیه این غذای لذیذ نیازمند مواد غذایی هستیم که بهتر است آن‌ها را به صورت ارگانیک تهیه کرده و یا از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. بدین ترتیب می‌توانید برای تهیه ژامبون خانگی مقالات پیشین ما را مطالعه نمایید.  اکنون برای تهیه ژامبون سوخاری به مواد زیر نیاز داریم:

  • خمیر یوفکا 10 ورق
  • ژامبون مرغ یا گوشت 10 ورق
  • پنیر گودا 15 ورق
  • پودر سوخاری یک و نیم پیمانه
  • تخم مرغ 2 عدد
  • پودر سیر 2/1 قاشق چایخوری
  • نمک 2/1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه ژامبون سوخاری

 

طرز تهیه رول ژامبون سوخاری

  • در مرحله اول برای تهیه رول ژامبون سوخاری خمیر یوفکا را باز می‌کنیم و آن را با آب کمی مرطوب می‌کنیم. برای مرطوب کردن خمیر می‌توانیم از یک برس آغشته به آب استفاده کنیم. سپس در ادامه یک ورق از انواع ژامبون, مرغ یا گوشت را به صورت دلخواه روی خمیر قرار می‌دهیم.
  • در مرحله بعدی روی ژامبون را با پنیر گودا می‌پوشانیم و سپس خمیر را رول می‌کنیم. انتهای رول خمیر را با آب مرطوب می‌کنیم تا خمیر به آن بچسبد و در هنگام سرخ شدن باز نشود. بقیه رول‌ها را به همین ترتیب آماده می‌کنیم.
  • در این مرحله تخم‌مرغ ها را در ظرفی می‌شکنیم و هم می‌زنیم. سپس پودر سیر و نمک را به آن اضافه می‌کنیم و به خوبی هم می‌زنیم تا تخم‌مرغ ها به طور کامل از هم باز شوند.
  • در ادامه تهیه  این غذای لذیذ و خوشمزه رول‌های ژامبون را درون تخم‌مرغ ها می‌غلتانیم. سپس آن را خارج کرده و درون پودر سوخاری قرار می‌دهیم. این عمل را دوبار انجام می‌دهیم تا پودر سوخاری بیشتری جذب رول‌ها شود.
  • در مرحله بعدی مقداری روغن مایع سرخ‌کردنی را درون ظرفی می‌ریزیم و میگذاریم روغن به قدر کافی گرم شود. سپس رول‌های ژامبون را درون روغن قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم به آرامی سرخ شود. وقتی که یک طرف آن سرخ شد, طرف دیگر رول‌ها را نیز سرخ می‌کنیم.
  • در مرحله آخر رول‌‌ها را از ظرف خارج کرده و روی دستمال مخصوص جذب روغن قرار می‌دهیم تا روغن اضافی آن خارج شود. اکنون رول ژامبون سوخاری بسیار خوشمزه و لذیذ ما آماده شده است. آن را در ظرفی دلخواه سرو کنید و به همراه سس دلخواه نوش جان فرمایید.
همچنین بخوانید:  ادویه سوسیس کارخانه ای

مراحل تهیه zahmbon sokhari

سایر نکات در خصوص تهیه رول ژامبون سوخاری

  • برای تهیه این رول خوشمزه به جز خمیر یوفکا می‌توانید از نان تست و خمیرهای دلخواه دیگر نیز استفاده کنید. فقط در هنگام رول کردن باید بسیار مراقب باشید تا خمیر و یا نان تست پاره نشود.
  • تفاوت مهم برای تهیه رول ژامبون سوخاری در انتخاب نان تست نسبت به خمیر یوفکا در این است که در تهیه ژامبون سوخاری با نان تست باید ابتدا کناره‌های نان تست را جدا کنید. سپس آن را با وردنه نازک کنید و روی آن را سس مایونز بریزید. و بعد از انجام مراحل بعدی و رول کردن, باید روی رول‌ها سلفون بکشید و مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید, سپس آنها در تخم‌مرغ و آرد سوخاری زده و سرخ کنید.
  • نکته مهم دیگر در تهیه این فینگر فود لذیذ اندازه ژامبون‌ها می‌باشد که باید طوری باشد که از خمیر یوفکا و نان تست کوچک‌تر باشند و بیرون نزنند.
  • برای تهیه یک  این رول  سوخاری از یک ژامبون و یک ورق پنیر استفاده کنید, زیرا استفاده بیش از یک عدد باعث پارگی خمیر و خرد شدن نان تست می‌شود.
  • انتخاب طعم ژامبون و پنیر کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود از انواع پنیرها, ژامبون مرغ یا ژامبون گوشت, استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید از پودرهای سوخاری رنگی برای زیباتر شدن ژامبون سوخاری استفاده کنید که این کار برای بچه‌ها و مهمانی‌ها انتخاب کاملا مناسبی می‌باشد. برای رنگی کردن پودر سوخاری از انواع رنگ‌های مجاز خوراکی و یا از زعفران, پودر سبزی‌ها, پودر لبو یا گوجه استفاده کنید.

نکات مهم در تهیه رول سوخاری

 

خرید انواع محصولات پروتئینی سالم و ارگانیک از دهکده پروتئین ایران

در این مقاله به طرز تهیه رول ژامبون سوخاری پرداختیم و نکات مهم در ارتباط با تهیه این رول سوخاری لذیذ را برای شما بیان کردیم. اکنون از شما می‌خواهیم برای خرید مواد پروتئینی ارگانیک و سالم از جمله انواع ژامبون گوشت و مرغ، انواع برگر، جوجه کباب، استیک و سایر محصولات پروتئینی  به دهکده پروتئین ایران مراجعه کنید. دهکده پروتئین ایران تمامی محصولات خود را به صورت کاملا ارگانیک برای شما عرضه داشته است. در این مجموعه تهیه و تولید انواع سوسیس و کالباس, از چرخ کردن گوشت تا اضافه کردن ادویه و در نهایت تولد محصول نهایی, در حضور مشتری انجام می‌شود. این فروشگاه تمام محصولات خود را بدون مواد نگهدارنده و با کیفیت سالم عرضه داشته است تا با کسب رضایت مشتریان بهترین کیفیت را ارائه دهد.  شما می‌توانید علاوه بر خرید حضوری, با خرید آنلاین از دهکده پروتئین ایران مواد پروتئینی مورد نیاز خود را با کیفیت بالا و به صورت طبیعی درب منزل خود تحویل بگیرید و در وقت خود نیز صرفه‌جویی کنید. با خرید از دهکده پروتئین تفاوت را تجربه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید