آموزش اشپزی, همبرگر

طرز تهیه همبرگر حرفه ای به روش رستورانی

همبرگر حرفه ای

یکی از انواع غذاهای معروف و پرطرفدار بین المللی همبرگر است که به دلیل محبوبیت بسیار بالایی که دارد با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می‌شود. به منظور مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه همبرگر حرفه ای در ادامه با ما همراه باشید.

همبرگر حرفه ای

مواد لازم برای تهیه همبرگر( برای 4 الی 5 نفر)

  • گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم
  • نان همبرگر ۴ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سیر ۲ عدد
  • آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

مواد اولیه برای تهیه همبرگر حرفه ای

طرز تهیه همبرگر حرفه ای

مرحله اول

به منظور تهیه همبرگر حرفه‌ای به روش رستورانی ابتدا گوشت چرخ کرده را یک یا دو بار دیگر چرخ کرده و روی یک سطح صاف مثل تخته آشپزخانه قرار می‌دهیم. حالا در مرحله بعدی پیاز را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می‌کنیم سپس با فشار دست آب پیاز را گرفته و به گوشت چرخ کرده اضافه می‌کنیم.

مرحله دوم

اکنون سیر را با رنده ریز رنده کرده و به مخلوط گوشت چرخ کرده و پیاز اضافه می‌کنیم. مرکز گوشت را با دست کمی باز کرده و تخم مرغ را اضافه می‌کنیم. حالا در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط می‌کنیم.

مرحله سوم

بعد از این که گوشت چرخ کرده با دیگر مواد به خوبی مخلوط شد اگر مواد شل و وارفته بود ۱ قاشق غذاخوری آرد سوخاری اضافه کرده تا باعث منسجم شدن مایه برگر حرفه‌ ای شود. حتما توجه داشته باشید که اضافه کردن بیش از حد آرد سوخاری مایه همبرگر را خشک می‌کند.

مرحله چهارم

اگر مایه  هنوز به مقدار کافی منسجم نشده بود مجددا کمی آرد سوخاری اضافه کرده تا مایه چسبنده شود. همینطور یکی از مهم ترین مراحل تهیه همبرگر حرفه ای ورز دادن گوشت است پس حتما  15 الی 20 دقیقه مواد را ورز دهید تا کاملا چسبناک شوند.

مرحله پنجم

سپس همبرگر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت گرد شکل داده و بین دو لایه پلاستیک فریزر قرار می‌دهیم. به منظور انجام این کار می‌توانید از یک قالب گرد یا درب یک شیشه استفاده کنید.

مراحل تهیه همبرگر

مرحله ششم

به منظور قالب زدن همبرگر حرفه‌ ای یک لایه پلاستیکی را داخل قالب گرد قرار داده و مایه را به سمت داخل فشار دهید تا حالت بگیرد. پس از این که همبرگرها آماده‌ی شده را از قالب خارج کردید آن‌ها را به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله هفتم

می‌توانید از دو روش برای پختن استفاده کنید. روش اول با استفاده از روغن اقدام به سرخ کردن  در منزل ‌کنید البته اگر گریل دارید حتما از آن به جای سرخ کردن استفاده کنید. زیرا گریل کردن باعث می‌شود که همبرگرها علاوه بر اینکه کوچک و جمع نشوند، آبدار نیز باشند.

همچنین بخوانید:  سوسیس سوجوک چیست،طرز تهیه سوسیس جوزوک ترکی

مرحله هشتم

اگر در منزل گریل نداشتید یک تابه مناسب را با روغن چرب کرده و روی حرارت قرار دهید و بعد آنها را به تابه اضافه کنید. بعد از این که یک طرف همبرگرها سرخ شد، آن‌ها را برگردانید تا سمت دیگرشان سرخ شود. اکنون همبرگر شما به همراه خیارشور، گوجه فرنگی، کاهو و نان مخصوص آماده سرو است.

سرو همبرگر
نکات تهیه همبرگر حرفه ای به روش رستورانی

  • حتما از گوشت تازه برای تهیه همبرگر حرفه‌ای استفاده کنید.
  • وسط گوشت را کمی گود کنید زیر بهتر است کناره‌های آن کلفت‌تر از مرکز آن باشد.
  • گوشت را قبل از طبخ حتما در جای سرد نگهداری کنید.
  • اگر می‌خواهید همبرگر مخلوط خود را از ترکیب سویا و گوشت چرخ کرده درست کنید. از ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده و نصف پیمانه سویا برای 4 نفر استفاده کنید. نخست سویا را به مدت ۱۵ دقیقه در آب سرد بخیسانید تا به خوبی خیس بخورد و حجیم شود. بعد با فشار دست آب اضافی موجود در سویا را بگیرید و آن را به مدت  چند دقیقه در یک تابه مناسب تفت دهید تا آب اضافه سویا به طور کامل تبخیر شود. بعد از خنک شدن سویا می‌توانید آن را به دیگر مواد همبرگر اضافه کنید.
  • مطلوب‌ترین روش پخت همبرگر حرفه‌ ای استفاده از صفحه گریل است. اگر توجه کرده باشید تمام رستوران های حرفه ای و سطح بالا آن را به صورت گریل شده طبخ می‌کنند. با این روش آب آن سریع خشک نشده و به همین خاطر همبرگر جمع نمی‌شود. البته ممکن است همه گریل نداشته باشند و مجبور شوند همبرگر را سرخ کنند. در صورتی که تابه دو طرفه دارید سمتی که مانند گریل خط دارد را کمی چرب کنید و آن را با حرارت بالا بپزید. در حین پخت اصلا آن را جا به جا نکنید چون آب می‌اندازد و جمع می‌شود.
  • اگر دوست داشته باشیم غذای ما خیلی آبدار باشد، باید آن را به مدت ۶ دقیقه سرخ کنیم. اگر بخواهیم نیمه آبدار داشته باشیم به مدت ۸ دقیقه و برای داشتن همبرگر خشک و بدون آب باید آن را به مدت ۱۰ دقیقه سرخ کنیم.

نکات تهیه همبرگر

خرید انواع همبرگر ارگانیک از فروشگاه دهکده پروتئین

ما در این مقاله طرز تهیه همبرگر حرفه‌ ای را به شما آموزش دادیم. توصیه ما به طرفداران انواع همبرگر و محصولات پروتئینی مراجعه و خرید از فروشگاه دهکده پروتئین است. فروشگاه دهکده تولید کننده انواع محصولات به صورت طبیعی بوده  و محصولات خود را کاملا ارگانیک و بدون استفاده از مواد نگهدارنده و در حضور مشتری تولید می‌کند. همچنین از دیگر ویژگی های این فروشگاه امکان خرید اینترنتی محصولات و یا مراجعه به شعبات مختلف است. مشتریان نیز می‌توانند محصول دلخواه خود را سفارش داده و در کوتاه ترین زمان درب منزل دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید