آموزش اشپزی, سلامت

طرز تهیه پاستای خوشمزه با کالباس

طرز تهیه پاستا با کالباس

پاستا با کالباس از غذاهای پرطرفداری است که طعم بی‌نظیری دارد. انتخاب سس مناسب در مزه آن تاثیر بسزایی می‌گذارد. بهترین سس برای این غذای خوشمزه، آلفردو است که از ترکیب کره، خامه، شیر، پنیر پارمزان و سیر به همراه ادویه‌های مختلف، تهیه می‌شود. برای آماده کردن آن باید مواد سس را روی حرارت با هم مخلوط کرده و سپس پاستا را بعد از پخت به همراه کالباس و قارچ نگینی شده و تفت داده شده، با سس مخلوط نمایید.

پاستا چیست؟

قبل از این که طرز تهیه پاستا با کالباس را آموزش دهیم بدانید پاستا چیست؟ پاستا یک غذای ایتالیایی است که در اصل خمیر خشکی است که با جوشاندن در آب و مخلوطی از سس‌های مختلف، تبدیل به یک غذای خوشمزه می‌شود که بسیار پرطرفدار است. این غذا ریشه در دوران باستان دارد. انسان‌ها در دوران کهن گندم را له می‌کردند، سپس با آب مخلوط کرده و خمیری را به دست می‌آورند و بعد آن را خشک کرده و مصرف می‌کردند. امروزه نیز انواع پاستا از آرد گندم یا سمولینا درست می‌شود. در واقع همان ماکارونی است که به شکل‌های متنوعی تولید شده است. فیبر موجود در آن ارزش غذایی بالایی به این غذا داده است. رایج‌ترین مدل پاستا، پنه است که بیشتر با این شکل شناخته می‌شود و در هر کشوری روش پخت متفاوتی دارد. مهم‌ترین قسمت آن، آماده کردن سس می‌‌باشد که نقش مهمی در مزه پاستا دارد. سس مارینارا، آلفردو، پستو، بشامل، پومودورو، بلونز و… از انواع رایج آن می‌باشند که پاستا با سس آلفردو بسیار پرطرفدار است. افرادی که رژیم دارند یا به هر دلیلی استفاده از خامه، کره و به طور کلی سس‌های چرب را نمی‌پسندند، می‌توانند از انواع سس سبزیجات که ترکیبی از گوجه‌فرنگی، قارچ، ریحان، گشنیز و جعفری می‌باشد، استفاده کنند و یک پاستای خوشمزه و رژیمی را تهیه نمایند.

 پاستا با کالباس

طرز تهیه پاستا با کالباس

ترکیب پاستا با سس آلفردو و کالباس بسیار خوشمزه است و شما می‌توانید آن را به راحتی در خانه و با انواع ژامبون نیز آماده کنید. در ادامه مواد لازم مورد نیاز برای این غذای خوشمزه و سس آلفردو را معرفی می‌کنیم، سپس طرز تهیه پاستا را شرح می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه پاستا:

  • ماکارونی فرمی مدل پنه 250 گرم
  • کالباس 200 گرم
  • قارچ 300 گرم

مواد لازم برای تهیه سس آلفردو:

  • خامه 200 گرم
  • کره 50 گرم
  • پنیر پارمزان 300 گرم
  • سیر 2 حبه
  • شیر یک فنجان
  • جعفری خرد شده 3 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و روغن مایع به میزان لازم

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه پاستا با کالباس، یک ظرف مناسب را آب کرده و روی گاز قرار دهید تا جوش بیاید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. وقتی آب جوش آمد، پاستاها را در ظرف بریزید و مدت معینی با توجه به زمان روی بسته، به آن اجازه پختن دهید. بعد از این مدت، آنها را خارج کرده در آبکش ریخته و بدون اینکه آب روی آن بریزید، کنار بگذارید تا بعد از آماده کردن سس از آن استفاده کنید. دقت کنید که بیشتر از زمان پخت پاستا را نجوشانید زیرا له می‌شود و زمانی که در سس قرار می‌گیرد خمیر خواهد شد.

مرحله دوم:

در مرحله بعدی قارچ خرد شده را با کمی کره یا روغن تفت دهید و بعد از آنکه آب آن کشیده شد،  کالباس را به صورت نگینی خرد کردید، با آن مخلوط کنید. اجازه دهید کالباس نیز کمی با قارچ تفت داده شود. سپس آن را کنار بگذارید تا در زمان نیاز استفاده کنید. بهتر است برای اینکه غذای خوشمزه و باکیفیتی داشته باشید از کالباس خانگی استفاده کنید. این نوع مواد پروتئینی را می‌توانید از فروشگاه‌های مطمئن تهیه نمایید. دهکده پروتئین یکی از مجموعه‌هایی است که این محصولات را در حضور مشتری و با مواد اولیه ارگانیک که همان مرغ و گوشت است، تهیه می‌کند.

مرحله سوم:

در مرحله سوم از طرز تهیه پاستا با کالباس، نوبت به تهیه سس آن می‌رسد. کره را در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس خامه را به آن اضافه کرده و اجازه دهید با هم مخلوط شوند. در ادامه شیر را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید. سپس سیر، جعفری خرد شده، نمک و فلفل را روی مواد قبلی ریخته و چند دقیقه‌ای به آن زمان دهید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. در آخر هم پنیر را هم به مواد قبلی اضافه کنید. برای اینکه سس غلظت مناسبی داشته باشد و طعم بهتری بگیرد، بهتر است کمی از آب پاستای در حال جوش را نگه داشته و به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم:

بعد از آماده شدن سس، پاستای پخته شده را به همراه قارچ و کالباسی که قبلا تفت داده بودید، به مواد قبلی اضافه کرده و اجازه دهید که چند دقیقه‌ای با هم مخلوط شوند. وقتی مواد با یکدیگر به خوبی مخلوط شدند، شعله را خاموش کنید. پاستا شما آماده است، آن را در ظرفی شیشه‌ای ریخته و سرو نمایید.

طرز تهیه پاستا با کالباس

نکات مهم در تهیه پاستا و کالباس

برای تهیه هر نوع غذایی باید نکاتی را رعایت کنید تا در آخر نتیجه کار رضایت‌بخش باشد و طعم خوبی را تجربه کنید. اکنون نکات مهم در پخت پاستا باکالباس را بدانید.

  • اولین نکته مهم که در هنگام تهیه پاستا با مواد پروتئینی باید به آن دقت کنید، انتخاب مواد اولیه است. به دلیل حساسیت این محصولات، سعی کنید آنها را از مراکز معتبر و باسابقه تهیه نمایید.
  • برای تهیه این غذا حتما با خرید محصولات پروتئینی دست‌ساز کیفیت غذای خود را تضمین کنید.
  • نکته دیگر این است که در هنگام جوشیدن پاستا آن را چند بار هم بزنید تا به هم نچسبند. نمک نیز به آب در حال جوشیدن اضافه کنید تا هم مزه خوبی بگیرد و هم از له‌شدن آن جلوگیری کند.
  • به پاستایی که در حال جوشیدن در آب است به هیچ وجه روغن اضافه نکنید زیرا روغن، مانع از جذب سس خواهد شد و اجازه نمی‌دهد سس به پاستا بچسبد و طعم آن را به خود بگیرد.
  • کمی از آب پاستایی که جوشیده است را نگه دارید و به سس اضافه نمایید. در این صورت طعم بهتری را تجربه می‌کنید.
  • پنیر پارمزان یکی از مواد اصلی پاستا می‌‌باشد که در هنگام مخلوط کردن آن با مواد دیگر دقت کنید که کاملا پخش شود و شکل گلوله به خود نگیرد.
  • زمان پخت و جوشیدن آن بسیار مهم است، حواستان باشد بیش از حد پاستا را نپزید تا هنگامی که با سس مخلوط می‌شود له نشود. زمان پخت آن روی بسته درج شده است.
  • بعد از آبکش کردن بهتر است روی پاستا آب نریزید تا بافت مخملی آن حفظ شود.
  • نکته مهم دیگر در مراحل طرز تهیه پاستا با کالباس، انتخاب ظرف بزرگ برای این مواد است تا به خوبی باهم مخلوط شوند تا زمانی که ترکیبات دیگر آن را اضافه کردید، جای کافی برای مخلوط کردن آنها باشد و مواد شکل خود را حفظ کنند و له نشوند.
  • بهتر است ابتدا کره و خامه را با هم مخلوط کرده، سپس مواد دیگر را به آن اضافه کنید.
  • بعد از اضافه کردن آن به سس 3 الی 5 دقیقه اجازه دهید مواد جذب پاستا شود و زمان بیشتر سبب خمیرشدن آن خواهد شد.
  • استفاده از بعضی مواد مانند قارچ، شیر یا بعضی ادویه‌ها در تهیه این نوع غذا کاملا اختیاری است و می‌توانید با توجه به ذائقه خود و اطرافیانتان آن را کم و زیاد یا حذف کنید.
  • پاستا را می‌توانید به مدت 3 روز در یخچال نگهداری کنید و در زمان استفاده مجدد روی آن را با فویل بپوشانید و در مایکروویو قرار دهید. از گاز هم برای داغ‌کردن می‌توانید استفاده کنید ولی باید دقت کنید که آن را نسوزانید.
همچنین بخوانید:  آموزش فینگر فود کالباس

طرز تهیه پاستا با کالباس و پنیر پیتزا

برای تهیه این نوع پاستا با کالباس و پنیر پیتزا باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم.

  1. کالباس های خرد شده را در کمی روغن تفت می دهیم
  2. فلفل دلمه ای خرد شده و قارچ های ورقه شده را هم به کالباس ها اضافه می کنیم و تفت می دهیم.
  3. پنیر پیتزای رنده شده را هم به مواد بالا اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا به خوبی مخلوط شوند.
  4. آرد را در یک ظرف تفت می دهیم و شیر را به آن اضافه می کنیم.
  5. کمی نمک و فلفل هم به آرد و شیر اضافه می کنیم و اجازه می دهیم غلیظ شوند.
  6. سس آماده شده را به مخلوط کالباس اضافه می کنیم.
  7. پاستاها را در آب جوش می ریزیم و زمانی که نرم شدند آبکشی می کنیم.
  8. پاستا را با مخلوط کالباس و پنیر پیتزایی که آماده کرده بودیم ترکیب می کنیم.

پاستا با پنیر پیتزا

خرید آنلاین انواع کالباس دست‌ساز از دهکده پروتئین

برای تهیه پاستا با کالباس می توانید از محصولات دهکده پروتیئن استفاده کنید. این فروشگاه تولید کننده انواع سوسیس، همبرگر و سایر محصولات پروتئینی ارگانیک است. در تهیه تمامی این محصولات خوشمزه از مواد اولیه تازه، سالم، مرغوب و با کیفیت استفاده شده است.به عبارتی دیگر دهکده پروتئین عرضه‌کننده انواع محصولات پروتئینی دست ساز بدون مواد نگهدارنده می‌باشد.  از مزایای این فروشگاه این است که برای اولین بار در ایران این محصولات را از گوشت و مرغ تازه و در حضور مشتری تولید می‌کند. با خرید مواد پروتئینی سالم و تهیه یک غذای سالم و باکیفیت، سلامتی خود و خانواده‌تان را تضمین نمایید.

ژامبون بوقلمون

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون بیکن

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون پپرونی

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون پسته ای

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون گوشت گوساله

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون گوشت گوسفندی

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون مرغ

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

ژامبون مرغ و قارچ

براى ديدن محصولات بيشتر و خريد از طريق اين لينك اقدام کنید.

1 دیدگاه در “طرز تهیه پاستای خوشمزه با کالباس

  1. سپیده گفت:

    من پاستا با مرغ رو امتحان کردم خیلی خوشمزه س ، با ژامبون هنوز امتحان نکردم

دیدگاهتان را بنویسید