سلامت, فراورده های گوشتی دهکده پروتئین

بهترین تغذیه مدرسه برای بچه ها

تغذیه مدرسه

تغذیه مدرسه را باید از بین غذاهای سالم و مقوی انتخاب کنید. انواع ساندویچ‌های خانگی با محصولات ارگانیک و سالم مانند: ساندویچ مرغ، گوشت، الویه، تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، نان و پنیر، کره و مربا، و… به عنوان تغذیه سالم برای دانش‌آموزان در مدرسه مناسب می‌باشند. همچنین انواع میوه‌های تازه و خشک و آجیل نیز از خوراکی‌های مفید برای مدرسه هستند.

اهمیت تغذیه سالم برای سلامت و رشد بچه ها

تغذیه مناسب در مدرسه یکی از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد. کودکان و نوجوانان به منظور افزایش تمرکز و یادگیری نیاز به استفاده از مواد سالم و مقوی دارند تا بتواند به افزایش هوشیاری آنها کمک کند. استفاده از تغذیه سالم و مواد غذایی سالم و ارگانیک در هوش و ذهن آنها تاثیر مثبتی می‌گذارد و سبب می‌شود که در امر تحصیل و یادگیری عملکرد خوبی داشته باشند. بیشتر بچه‌ها تمایلی به خوردن صبحانه ندارند و معمولا بدون خوردن آن در مدرسه و سر کلاس درس حاضر می‌شوند. بنابراین باید از میان‌وعده‌های مفید که فیبر و پروتئین بیشتری دارند، به عنوان تغذیه در مدرسه استفاده کرد تا انرژی و تمرکز بیشتری داشته باشند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما در انتخاب میان وعده سالم برای تغذیه مدرسه بچه‌ها و معرفی انواع غذاهای سالم به این منظور کمک کنیم.

اهمیت تغذیه سالم در مدرسه به روند پیشرفت آنها در درس و نشاط و سلامت کودکان و نوجوانان کمک بسیاری می‌کند. اولین قدم برای آماده کردن یک تغذیه مناسب در مدرسه، انتخاب مواد اولیه سالم و ارگانیک است که بتوانید با آن نیاز فرزندان خود را تامین کنید تا با انرژی بیشتر در مدرسه حضور داشته باشند. تغذیه مناسب برای مدرسه از موادی مقوی و مغذی باید انتخاب شود که علاوه بر احساس سیری، از خستگی آنها نیز جلوگیری کند. انتخاب غذای سالم برای کودکان و نوجوانان و مواد غذایی که حاوی فیبر، آهن، پروتئین، فسفر، ویتامین و… باشد برای تغذیه دانش‌آموزان در مدرسه مناسب است.  انواع ساندویچ‌های خانگی پروتئینی، ساندویچ کره و عسل، مربا، پنیر و گردو، کیک‌های خانگی و… می‌تواند انتخاب مناسبی برای میان‌وعده سالم در مدرسه باشد.

تغذیه مدرسه

تغذیه خانگی برای مدرسه

به دلیل نیاز روزانه دانش‌آموزان به تغذیه در مدرسه، والدین باید هر روز مواد مقوی و سالمی را برای استفاده آنها فراهم کنند. اینکه نوع تغذیه بچه‎‌ها به چه صورتی باشد، بسیار مهم است. استفاده از تنقلات مضر نه تنها موجب کاهش یادگیری می‌شود، بلکه برای سلامتی آنها نیز خطرناک است. به همین دلیل باید یک برنامه غذایی روزانه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود که تکراری نباشد و موجب شود که تمایلی به خوردن آن نداشته باشند.

تغذیه خانگی سالم‌ترین و بهترین میان‌وعده‌ای است که می‌توانید برای فرزندان دلبندتان تهیه کنید. انواع مواد غذایی متنوع که برای تغذیه مدرسه مناسب هستند را می‌توانید از سبزیجات، غلات، حبوبات، مواد معدنی، آجیل، انواع میوه‌های تازه و خشک و… انتخاب کنید. استفاده از کیک، شکلات، غذاهای آماده، تنقلات ناسالم و نوشیدنی‌های مضر احساس سنگینی، خستگی، کسالت و عدم تمرکز لازم را در حین مطالعه برای آنها به وجود می‌آورد. در ادامه انواع تغذیه سالم برای دانش‌آموزان را معرفی می‌کنیم.

انواع تغذیه سالم برای بچه ها

به دلیل نیاز دانش‌آموزان در مدرسه به تغذیه سالم و خوراکی‌هایی که بتواند علاوه بر احساس سیری، انرژی و نشاط را هم برای آنها به همراه داشته باشد، به معرفی چند میان‌وعده مغذی که در بهبود رشد ذهنی و جسمی آنها نقش مثبتی داشته باشد، اشاره می‌کنیم. ساندویچ‌های خانگی را می‌توان از مواد پروتئینی، فیبر، آهن و… به صورت میان‌وعده برای تغذیه دانش‌آموزان به عنوان ساندویچ مدرسه انتخاب کنید. این خوراکی به دلیل مواد مقوی و نان، سبب سیری زودهنگام می‌شود و برای بچه‌ها بسیار مناسب هستند.

  • ساندویچ مرغ

مرغ به دلیل پروتئینی که دارد می‌تواند یک تغذیه مناسب برای دانش‌آموزان باشد. برای تغذیه سالم مدرسه فرزندانتان می‌توانید از ساندویچ مرغ استفاده کنید. به این صورت که آن را با پیاز و کمی نمک بپزید، سپس به تکه‌های کوچکی تقسیم کرده و با کمی سبزیجات و یا قارچ ترکیب کنید. این مواد را می‌توانید داخل نان باگت یا نان‌ لواش قرار دهید. مواد موجود در آن می‌تواند علاوه بر احساس سیری برای عملکرد ذهن دانش‌آموزان مفید باشد.

  • انواع میوه و آجیل و خشکبار

انواع میوه ها مانند سیب، موز، نارنگی و همچنین انواع آجیل مانند بادام، پسته، سویا،گردو، مویز  توت خشک بهترین تغذیه برای بچه ها است که به سادگی نیز می‌توانند در مدرسه آن ها را بخورند.

  • همبرگر خانگی

همبرگر به دلیل گوشت قرمز، آهن بسیاری دارد و می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده یا غذای کامل برای بچه‌ها مفید باشد. همبرگر غذایی است که بیشتر کودکان و نوجوانان به آن علاقه دارند. می‌توانید از کاهو و خیارشور در کنار آن استفاده کنید و برای مدرسه فرزندانتان بهتر است از همبرگر خانگی استفاده نمایید.

  • نان و  کتلت
همچنین بخوانید:  طرز تهیه همبرگر خانگی به روش ساده و آسان

کتلت یکی دیگر از غذاهایی است که به عنوان تغذیه سالم برای مدرسه بسیار مفید است. ترکیبات به کار رفته در این غذا گوشت و سیب‌زمینی است و به همین دلیل منبع غنی آهن و پتاسیم می‌باشد. این ساندویچ یک میان‌وعده بسیار سالم برای مدرسه است.

  •  الویه

یکی از ساندویچ‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان الویه است که از ترکیب تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، مرغ یا کالباس، خیارشور و سس مایونز تهیه می‌شود. این ساندویچ که به عنوان سالاد الویه شناخته شده است، میان‌وعده کاملی است که به عنوان تغذیه‌ای سالم برای دانش‌آموزان در مدرسه شناخته شده است.

  • ساندویچ تخم‌مرغ

یکی دیگر از انواع ساندویچ خانگی که برای دانش‌آموزان مفید است، ساندویچ تخم‌مرغ می‌باشد. شما می‌توانید این میان‌وعده مقوی را به صورت آبپز درست کنید و با کمی خیارشور و سبزیجات، در نان باگت یا لواش قرار دهید.

  • پوره سیب‌زمینی

سیب‌زمینی خواص بسیاری دارد و خیلی زود احساس سیری به وجود می‌آورد. سیب‌زمینی آبپز شده را به صورت پوره و در صورت دلخواه با مخلوطی از شیر یا کره تهیه کنید و با سبزیجات به عنوان یک ساندویچ سالم برای مدرسه فرزندتان آماده کنید.

تغذیه خانگی

  • ساندویچ کالباس خانگی

همه افراد فکر می‌کنند که کالباس و سوسیس از مواد غذایی مضر هستند و به عنوان تغذیه مدرسه نباید از آن استفاده کرد. در صورتی که این تصور غلط است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر مانند دهکده پروتئین انواع سوسیس و کالباس خانگی را تهیه کنید. این مجموعه با گوشت و مرغ تازه در حضور مشتری اقدام به تهیه این مواد پروتئینی می‌کند. بنابراین ساندویچ کالباس نوعی تغذیه سالم برای مدرسه دانش‌آموزان است.

  • نان و پنیر و گردو

انواع ساندویچ‌های ساده مانند نان و پنیر به همراه گردو، کره و مربا، عسل، حلوا شکری به عنوان ساندویچ ساده و سالمی هستند که می‌توانند نیاز روزانه دانش‌آموزان را به لبنیات و آهن تامین کنند. والدین سعی کنند که حتما هفته‌ای دو بار این لقمه‌ها را در برنامه غذایی فرزندانشان در مدرسه قرار دهند.

  • ساندویچ سوسیس خانگی

یکی دیگر از انواع مواد پروتئینی سوسیس است که در صورتی که به صورت ارگانیک تهیه شود، ضرری ندارد و مفید می‌باشد. شما می‌توانید انواع ساندویچ را با سوسیس و ترکیبی از قارچ، سیب‌زمینی و سبزیجات به عنوان تغذیه‌ای سالم برای مدرسه فرزندتان تهیه کنید. سوسیس خانگی مانند گوشت و مرغ سرشار از آهن و پروتئین است.

تغذیه سالم برای مدرسه

خوراکی‌های غیر مفید برای تغذیه مدرسه چیست؟

با هدف حفظ سلامتی جسمی و ذهنی دانش‌آموزان، باید از خوراکی‌های غیر مفید در برنامه غذایی آنها و به عنوان تغذیه‌ مدرسه بچه‌ها اجتناب کنید. تغذیه ناسالم سبب کاهش هوش و ذهن و به طور کلی عدم یادگیری می‌شود و نیز سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد. خوراکی‌هایی که استفاده از آن برای تغذیه مدرسه مناسب نیستند، عبارتند از:

  • ساندویچ‌های آماده

این نوع ساندویچ‌ها که مواد اولیه آن دست‌ساز نیستند و از مواد اولیه و محصولات پروتئینی ارگانیک و باکیفیت تهیه نشده‌اند، تغذیه‌ای  ناسالم هستند و به عنوان میان‌وعده در مدرسه برای دانش‌آموزان نباید از این ساندویچ‎‌ها استفاده کرد.

  • آب‌میوه‌های غیرطبیعی

آب‌میوه‌های غیرطبیعی به دلیل داشتن شکر، رنگ مصنوعی و افزودنی‌های غیرمجاز به عنوان تغذیه سالم شناخته نشده‌اند و برای استفاده در مدرسه و منزل مناسب نیستند.

  • تنقلات ناسالم

تنقلاتی مانند چیپس، پفک، شکلات، انواع کیک و بیسکویت به عنوان تغذیه سالم برای مدرسه مناسب نمی‌باشند.

  • نوشیدنی‌های کافئین‌دار

نوشیدنی‌هایی که از موادی مانند: قهوه، کاکائو، نسکافه در آن استفاده شده باشد، نباید در مدرسه استفاده شود.

  • انواع شیرینی

خوردن زیاد مواد شیرین در مدرسه خستگی‌، بی‌حوصلگی، سردرد و خواب‌آلودگی را به همراه دارد. به جای مصرف انواع شیرینی‌ها می‌توانید تنقلاتی مانند خرما، کشمش، مویز، توت و انجیر خشک را جایگزین انواع شیرینی کنید و از این مواد غذایی سالم برای تغذیه فرزندانتان استفاده نمایید.

 

خرید آنلاین محصولات پروتئینی دست ساز در حضور مشتری  از دهکده پروتئین

در این مقاله درباره تغذیه مدرسه و اهمیت آن برای دانش‌آموزان مطالبی را بیان کردیم. همچنین به نکات مهمی در خصوص انتخاب تغذیه مناسب برای آنها و انواع آن و نیز عدم استفاده از خوراکی‌های غیرمفید اشاره کردیم. در ادامه از شما می‌خواهیم برای خرید محصولات با کیفیت پروتئینی به دهکده پروتئین مراجعه نمایید و با خرید از آن کیفیت محصولات این مجموعه را ارزیابی کنید. شما می‌توانید با  خرید این محصولات ارگانیک و باکیفیت، انواع ساندویچ‌های سالم را برای فرزندانتان درخانه تهیه نمایید.

دهکده پروتئین عرضه‌کننده انواع محصولات پروتئینی ارگانیک بدون مواد نگهدارنده می‌باشد. با خرید آنلاین سوسیس، ژامبون، کالباس، همبرگر و دیگر محصولات سالم از این مکان از تخفیفات ویژه این مجموعه بهره‌مند شوید. از مزایای دهکده پروتئین این است که برای اولین با ر در ایران این محصولات را از گوشت و مرغ تازه در حضور مشتری تولید می‌کند. با خرید مواد پروتئینی و تهیه یک غذای سالم و باکیفیت، سلامتی خود و خانواده‌تان را تضمین نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید