دسته‌بندی نشده

بهترین گوشت برای استیک

بهترین گوشت برای استیک از فیله، راسته، دنده و کوهان گوساله، گاو و گوسفند انتخاب می‌شود. هر یک از این قسمت‌ها بر اساس نوع گوشت و میزان چربی موجود در آن، طعم و مزه متفاوتی دارند. اگر از محصولات باکیفیت و تازه استفاده کنید، طعم استیک دلپذیری را تجربه خواهید کرد. با توجه به ذائقه و سلیقه خود می‌توانید از انواع گوشت برای استیک استفاده نمایید. دهکده پروتئین این محصولات پروتئینی را به صورت ارگانیک ارائه می‌دهد.

 بهترین گوشت برای استیک کدام است؟

استیک غذای بسیار محبوب و پرطرفداری است که بیشتر افراد به آن علاقه دارند. این نوع غذای بین‌المللی تقریبا در همه کشورها طبخ می‌شود و در بین افراد هر منطقه، محبوبیت ویژه‌ای دارد. محصولات پروتئینی برای بدن مفید هستند و کمبود آن سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد. استیک نوعی غذا با روش طبخ متفاوت است که افرادی که علاقه کمتری به خوردن انواع گوشت دارند، طعم و مزه آن را می‌پسندند. این غذا برشی مخصوص از گوشت گوساله، گاو یا گوسفند است که حاوی رگه‌های چربی می‌باشد و بعد از مزه‌دار شدن با روغن زیتون، ادویه‌های دلخواه و سبزیجات معطر آن را گریل کرده یا سرخ می‌کنند. این غذای خوشمزه را می‌توان با توجه به ذائقه، آبدار، نیمه آبدار یا کاملا سرخ‌شده استفاده کرد. پخت آن بسیار ساده و آسان است و در مدت زمان کمی آماده می‌شود. نوع گوشت انتخاب شده و تازگی و کیفیت آن در طعم و مزه این غذای خوشمزه تاثیر بسزایی دارد. از انواع گوشت با توجه به ذائقه خود در تهیه این غذا می‌توانید انتخاب کنید. در تهیه استیک خانگی معمولا از گوشت قرمز استفاده می‌شود ولی انواع دیگر آن با گوشت سفید مانند: مرغ، بوقلمون و ماهی نیز طرفداران خود را دارد. بهترین گوشت برای استیک بر اساس سلیقه و ذائقه افراد انتخاب می‌شود ولی فیله گوساله، به دلیل تردی و چربی کمتر بسیار محبوب و پرطرفدار است. در ادامه انواع گوشت مناسب برای استیک را معرفی می‌کنیم.

طرز تهیه استیک خانگی

انواع مختلف گوشت برای استیک

گوشت‌های مختلفی را می‌توان برای استیک انتخاب کرد که ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند. انتخاب گوشت برای استیک، کاملا سلیقه‌ای است و با استفاده از هر کدام طعم و مزه‌ای متفاوت را تجربه خواهید کرد. ولی نکته مهم این است که همه قسمت‌های این محصول پروتئینی برای طبخ این غذا مناسب نمی‌باشد. گوشت مناسب برای استیک باید نرم و لطیف باشد تا در حین پخت سفت نشود. همچنین می‌تواند حاوی چربی کم یا زیاد باشد که استفاده از چربی بیشتر، سبب آبدارشدن آن خواهد شد و بسیاری افراد علاقه زیادی به این نوع استیک دارند. فیله و راسته که چربی کمتری دارند بسیار ترد و لذیذ هستند و برای افرادی که این نوع گوشت را دوست ندارند، مناسب می‌باشد.

این غذای محبوب بیشتر با گوشت قرمز‌ شناخته شده است ولی استیک مرغ، بوقلمون و ماهی نیز بسیار رایج است و برای افرادی که به هر دلیلی به خوردن گوشت قرمز تمایل ندارند، مناسب می‌باشد. نحوه برش استیک نیز بسیار مهم است و در پخت، طعم و مزه آن تاثیر بسیاری دارد. در ادامه به معرفی بهترین گوشت برای آن می‌پردازیم.

  • فیله گوساله

فیله گران‌ترین قسمت از گوشت گوساله است که بسیار نرم و ترد است و چربی خیلی کمی دارد. این قسمت از گوشت در سطح زیرین و کناری ستون مهره‌های کمری دام قرار دارد. به دلیل بافت نرم آن، برش‌هایی با قطر ضخیم به آن می‌دهند و بعد از مزه‌دار کردن با روغن زیتون آماده طبخ می‌باشد. استیک گوشت گوساله با فیله مینیون طرفداران بسیاری دارد. طعم و مزه لذیذ آن سبب محبوبیت ویژه‌ای شده است و نیز به دلیل چربی کم سریع پخته می‌شود.

  • راسته گوساله

گوشت راسته گوساله در دو طرف ستون فقرات حیوان قرار دارد که یکی از انواع بهترین گوشت برای استیک می‌باشد و به دلیل اینکه یکی از بخش‌های کم‌تحرک حیوان است، طعم خوبی دارد و استیک آن پرطرفدار است. این قسمت چربی متعادلی دارد و بسیار لذیذ است. راسته گوساله را می‌توانید با ادویه‌های دلخواه به همراه سبزیجات معطر مزه‌دار کرده، سپس آن را گریل یا سرخ کنید.

  • دنده گوساله

دنده نیز یکی دیگر از انواع گوشت مناسب برای استیک است که چربی بیشتری نسبت به دیگر قسمت‌های گوشت دارد. این قسمت  بسیار ترد و آبدار است و طعم دلپذیر آن سبب شده یکی از استیک‌های پرطرفدار باشد.

  • کوهان گوساله

یکی از بهترین گوشت‌های مناسب برای استیک، گوشت کوهان گوساله می‌باشد. این قسمت در بخش برآمده روی گردن حیوان نر قرار دارد که به دلیل چربی زیاد آن، بسیار خوش‌طعم و لذیذ است. استیک کوهان پرطرفدار است و به دلیل کمی آن، قیمت گران‌تری دارد.

  • فیله گاوین گآنآ

بعضی از قسمت‌های گوشت گاو نیز برای استیک مناسب است، فیله جزو تردترین بخش‌های گوشت گاو می‌باشد که استیک ترد و لذیذی دارد. فیله گاو کم‌چرب و بسیار پرطرفدار است و قیمت مناسبی نسبت به گوشت گوساله و گوسفندی دارد. فیله را به صورت استیکی برش داده و با روغن زیتون و ادویه‌های دلخواه مزه‌دار می‌کنند. این استیک بسیار خوش‌طعم می‌باشد.

  • راسته گاوی
همچنین بخوانید:  معرفی انواع ساندویچ ایرانی

راسته گاوی نیز مانند این بخش گوشت گوساله پرطرفدار است. بافت آن نسبت به گوساله کمی سفت‌تر است ولی طعم و مزه خاص آن سبب این شده که طرفداران زیادی داشته باشد. این بخش بهترین گوشت برای استیک است که می‌توانید آن را با روغن زیتون و مواد دلخواه دیگر مزه‌دار کنید و سپس آن به صورت گریل یا سرخ‌شده طبخ نمایید. این گوشت چربی کم و قیمت ارزان‌تری دارد.

  • گوشت گوسفندی

یکی دیگر از گوشت‌های مناسب و پرطرفدار برای استیک، گوشت گوسفندی است که چربی بیشتری نسبت به دیگر انواع این غذا دارد. استیک گوشت گوسفند بسیار لذیذ و نرم است. استفاده از این نوع گوشت برای استیک انتخاب بسیاری از افرادی است که این غذا را با چربی بیشتری می‌پسندند. راسته، فیله و دنده گوسفندی برای استیک بسیار مناسب است. نکته مهم دیگر در انتخاب گوشت گوسفندی برای استیک این است که به دلیل چربی بیشتر در هنگام طبخ تغییر شکل می‌دهد ولی طعم و عطر بی‌نظیری دارد. استیک گوسفندی نیز قیمت گران‌تری نسبت به گوشت گوساله و گاو دارد.

  • گوشت مرغ

یک قسمت از گوشت برش خورده سینه مرغ است که با مزه‌دار کردن آن را سرخ کرده یا گریل می‌کنند. این استیک به دلیل نداشتن چربی برای ورزشکاران و افراد سالمند بسیار مناسب است. استیک مرغ را می‌توانید در کنار سیب‌زمینی و سبزیجات دلخواه میل کنید.

  • گوشت بوقلمون

یکی دیگر از انواع گوشت برای تهیه استیک، سینه بوقلمون می‌باشد که بسیار لذیذ و خوشمزه است. بوقلمون بهترین انتخاب برای افرادی است که به گوشت سفید تمایل دارند و با انتخاب این گوشت، یک طعم استیک بی‌نظیری را تجربه خواهند کرد.

  • گوشت ماهی

گوشت فیله ماهی یک انتخاب ویژه‌ برای افرادی است که به این غذای دریایی علاقه بسیاری دارند. برش‌های ماهی می‎‌تواند به صورت بی‌استخوان یا با استخوان باشد. استیک ماهی بسیار پرطرفدار است و یکی از بهترین انواع گوشت سفید برای طبخ این غذای بین‌المللی می‌باشد که می‌تواند جایگزین گوشت قرمز شود.

می توانید برای خرید استیک  با کیفیت به دهکذه پروتئین مراجعه نمایید.

پخت استیک خانگی

 

ویژگی‌های یک گوشت خوب برای استیک

انتخاب گوشت برای این غذای محبوب کاملا سلیقه‌ای می‌باشد ولی بهترین گوشت برای استیک مشخصات و ویژگی‌هایی دارد که باید در انتخاب آن دقت کنید تا یک استیک باکیفیت داشته باشید و طعم دلپذیری را تجربه کنید. در ادامه خصوصیات یک گوشت خوب و مناسب برای این غذا را بیان می‌کنیم.

  • رنگ گوشت

مهمترین نکته در انتخاب گوشت مناسب برای تهیه استیک، توجه به رنگ آن می‌باشد. به طور کلی گوشت گوساله و گاو قرمز روشن یا ارغوانی است و نوع گوسفندی آن بین صورتی و قرمز روشن می‌باشد. دقت کنید اگر این محصول پروتئینی تیره یا به صورت زرشکی یا قهوه‌ای باشد به معنای کهنگی و فاسد شدن آن است.

  • بوی گوشت

از مهم‌ترین مواردی که در طعم و مزه استیک، تاثیرگذار است توجه به بوی گوشت است. دقت کنید که انواع گوشت انتخاب شده تازه باشد و بوی نامطبوع ندهد. انتخاب گوشت برای استیک بسیار مهم است و بهتر است آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

  • برش گوشت

برش گوشت برای استیک بسیار مهم است و در زمان پخت، نرمی و لطافت غذا و نیز طعم و مزه آن تاثیر بسیاری دارد. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید دقت کنند تا برش مناسبی از انواع گوشت را برای استیک‌های مختلف داشته باشند. شما نیز باید از جاهایی خرید کنید که سابقه طولانی و تجربه کافی در این امر را داشته باشند تا از طعم یک استیک عالی لذت ببرید.

  • رگه‌های چربی

یکی دیگر از ویژگی‌های گوشت استیکی، توجه به رگه‌های چربی آن است که می‌تواند طعم و مزه دلپذیری به استیک دهد. چربی باعث می‌شود که گوشت نرم و آبدار شود. میزان رگه‌های چربی در فیله، راسته، دنده و دیگر قسمت‌های گوشت با هم متفاوت است.

نکات مهم انتخاب گوشت استیکی

 

خرید آنلاین انواع گوشت استیک از دهکده پروتئین

در این مقاله به بررسی بهترین گوشت برای استیک پرداختیم و انواع آن را معرفی کردیم. همچنین ویژگی‌های یک گوشت خوب برای استیک را نیز بیان کردیم. در ادامه پیشنهاد می‌دهیم برای خرید انواع گوشت‌های استیکی ارگانیک به دهکده پروتئین مراجعه نمایید و با خرید از آن کیفیت محصولات این مجموعه را ارزیابی کنید. با خرید اینترنتی از این فروشگاه کالاهای مورد نیاز خود را با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب تحویل بگیرید.

دهکده پروتئین عرضه‌کننده انواع محصولات پروتئینی ارگانیک بدون مواد نگهدارنده می‌باشد. با خرید انواع محصولات ارگانیک مانند سوسیس، کالباس، ژامبون، همبرگر و… از تخفیفات ویژه این مجموعه بهره‌مند شوید. از مزایای دهکده پروتئین این است که برای اولین بار در ایران این محصولات را از گوشت و مرغ تازه در حضور مشتری تولید می‌کند. با خرید مواد پروتئینی و تهیه یک ساندویچ سالم و باکیفیت، سلامتی خود و خانواده‌تان را تضمین نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید