آموزش اشپزی, جوجه کباب

محبوب ترین غذاهای ایرانی کدامند؟

کباب کوبیده

غذاهای ایرانی جزء تاثیرگذارترین غذاهای دنیا به شمار می‌رود. با تنوع‌ زیاد و طعم و عطر بی نظیری که غذاهای ایرانی دارند، برای گردشگران خارجی نیز طعمی خاطره انگیز دارند. محبوب ترین غذا ایرانی از نظر هرکس یک غذاست و سلیقه‌ها متفاوت است. در این مقاله سعی داریم غذاهای ایرانی را معرفی کنیم که محبوبیت فراوانی بین مردم دارند.

معرفی محبوب ترین غذاهای ایرانی

غذاهای ایرانی به شمار متعددی وجود دارند که هر یک طعم خاص و خوشمزه‌ای را به خود اختصاص داده اند. ایران کشور پهناوری است که هر استان آن دارای آداب و رسوم خاص خود و همچنین غذاهای مخصوصی است که طعمی لذیذ و دوست داشتنی برای همه مردم ایران و همچنین گردشگران خارجی دارد. در ادامه به معرفی محبوب ترین غذا ایرانی می‌پردازیم.

کباب کوبیده، محبوب ترین غذا ایرانی

کباب کوبیده، محبوب ترین غذا ایرانی

کباب کوبیده با گوشت چرخ کرده گوسفندی تهیه می‌شود و با نان و سبزی به خصوص سبزی ریحان سرو می‌شود. غذایی است که هم با نان و هم با برنج با توجه به سلیقه افراد آماده می‌شود. یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی بین همه مردم، قطعا و بلاشک کباب کوبیده است.

قرمه سبزی

خورش قورمه سبزی، پرطرفدارترین غذا ایرانی

قورمه سبزی که در بعضی از استان‌ها به خورش سبزی نیز معروف است یکی از محبوب ترین غذا ایرانی است که شهرت آن در اکثر نقاط جهان طنین انداز است و حتی بسیاری از مردم جهان این غذا را دوست داشته و ایران را با این غذا می‌شناسند. این غذا با سبزی‌های تره، گشنیز، اسفناج، جعفری و شنبلیله و همچنین لوبیا قرمز، گوشت و لیمو عمانی تهیه می‌شود و بسیار پرطرفدار است.

آش رشته

آش رشته

ایران از معدود کشورهایی است که آش های بسیار متنوع و خوشمزه ای دارد و در هر نقطه از ایران به شکلی متفاوت با مواد مختلفی تهیه می‌شود.

آش رشته از غذاهای اصیل ایرانی و یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی به شمار می‌آید. این آش از سبزی های متنوعی مثل اسفناج، گشنیز، جعفری و تره و همچنین حبوبات شامل لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، نخود و عدس می‌بشد. همان طور که از اسم آن نیز مشخص است رشته اصلی ترین ماده این آش محسوب می‌شود.

این آش خوشمزه را با کشک، پیاز و سیر داغ و همچنین نعنا داغ می‌خورند و در همه شهرهای ایران نیز این آش سرو می‌شود. به عنوان نذری نیز مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

خورش فسنجان

خورش فسنجان

خورش فسنجان یکی ازانواع غذاهای ایرانی می‌باشد که با رب انار و گردو و گوشت قرمز یا سفید تهیه می‌شود. این غذا به شیوه های ترش، شیرین و یا ملس با توجه به سلیقه و مزاج افراد تهیه می‌شود و بسیار پر طرفدار می‌باشد. در تهیه این غذا نکته مهمی وجود دارد و آن به روغن افتادن فسنجان است، به این معنی که باید خوب جا بیفتد. برخی افراد این غذا را با گوشت مرغ تهیه می‌کنند و در بعضی مناطق فسنجان را با گوشت چرخ کرده نیز طبخ می‌کنند.

زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ

این غذا علاوه بر محبوب ترین غذا ایرانی، به عنوان شیک ترین و باکلاس ترین غذا در دورهمی‌ها و مجالس رسمی سرو و آماده می‌شود. این غذا را مجلسی ترین غذا برای میهمانی‌ها می‌دانند. برای تهیه این غذا، نکته مهم گرفتن بوی زهم مرغ است، که لازمه آن سلیقه و وارد بودن به آشپزی می‌باشد تا غذایی خوش طعم و لذیذ برای اطرافیان حاضر شود. این غذا طرز تهیه راحتی دارد و بین بقیه غذاها سریع‌تر آماده می‌شود و برای زمان‌هایی که وقت کمی برای آشپزی دارید گزینه مناسبی است. البته که هرچه غذا بیشتر جا بیفتد و زودتر آماده شود، قطعا مزه دلنشین تری را نیز ایجاد خواهد کرد.

ته چین مرغ و گوشت

ته چین مرغ و گوشت

ته چین نیز از خوشمزه‌ترین غذا ایرانی به شمار می‌رود و به شدت بین مردم جذاب و پرطرفدار است. برای تهیه تهچین به برنج، مرغ یا گوشت، زعفران، تخم مرغ و ماست احتیاج دارید که ترجیحا از ماست چکیده برای خوشمزه تر شدن این غذا استفاده می‌کنند. زمان تهیه این غذای خوشمزه فقط یک ساعت است و برای زمان‌هایی که وقت کمی برای آشپزی دارید گزینه خوب و خوشمزه‌ای به شمار می‌رود. می‌توانید برای درست کردن ته چین از مرغ و گوشت استفاده نکنید و آن را به صورت خورش به طور جداگانه سرو نمایید.

باقالی پلو با ماهیچه، غذا محبوب ایرانی

باقالی پلو با ماهیچه، غذا اصیل ایرانی

در لیست محبوب ترین غذا ایرانی، قطعا گزینه باقالی پلو با ماهیچه به چشم خواهد خورد. این غذا به غذایی اعیونی نیز معروف است. به دلیل استفاده از ماهیچه و گوشت گوسفندی که باید زیاد طبخ شود. این غذا برای میهمانی‌های رسمی غذایی مناسب و گزینه‌ای عالی می‌باشد. عطر باقالی در کنار سبزی‌های معطر پلویی مانند شوید به همراه زعفران و برنج ایرانی, طعم بی نظیری به این غذا خواهد داد و به عنوان ماندگارترین غذا در ذهن‌ها خواهد ماند.

همچنین بخوانید:  سه روش طرز تهیه سوسیس کبابی خوشمزه

خورش قیمه، محبوب ترین غذا ایرانی

خورش قیمه

این غذا علاوه بر پرطرفدارترین غذا ایرانی، غذایی مخصوص نذری نیز شناخته می‌شود. به دلیل اینکه در مراسمات مختلف قیمه نذری می‌دهند در ذهن‌ها به این شکل نقش بسته است. این غذای خوشمزه با لپه، رب، لیمو عمانی، پیاز و خرد گوشت قرمز و ریز شده تهیه می‌شود و دلیل اصلی نامگذاری این خورش نیز گوشت‌های به اصطلاح قیمه شده آن می‌باشد.

خورش قیمه اغلب با بادمجان یا سیب زمینی سرخ شده تهیه می‌شود اما همچنان می‌توان بدون این دو نیز این خورش را تهیه کرد. همچنین در بعضی از شهرها قیمه بامیه نیز تهیه می‌کنند و از بامیه‌های سبز در این غذا استفاده می‌کنند.

آبگوشت، محبوب ترین غدا ایرانی

آبگوشت 

آبگوشت که به نام دیزی یا یخنی نیز شناخته می‌شود از محبوب ترین غذا ایرانی به شمار می‌رود. این غذای خوشمزه از اصیل ترین و سنتی ترین غذاهای ایرانی نام برده می‌شود و به صورت دورهمی خانوادگی و دوستانه به شکلی دیگر دلپذیرتر خواهد بود. برای تهیه این غذای سنتی خوشمزه با گوشت گوسفندی، نخود، سیب زمینی، رب و دنبه استفاده می‌کنند و با نان مخصوص نان سنگک نوش جان می‌نمایند. در کنار این غذا از پیاز، ترشی، دوغ، ماست و سبزی خوردن استفاده می‌شود که طعم این غذا را دلنشین تر می‌سازد. یکی از راه‌های آشنا کردن مردمان کشورهای دیگر و گردشگران خارجی با فرهنگ و غذای ایرانی، تهیه کردن این غذا یا بردن آن‌ها به رستوران سنتی ایرانی و سرو کردن آبگوشت یا دیزی برای آن‌هاست.

کوفته تبریزی

کوفته تبریزی

در لیست غذاهای ایرانی، حتما نام کوفته تبریزی را نیز خواهید دید. این غذا از شهر تبریز شهرت یافت اما در همه نقاط ایران غذایی محبوب و همه پسند است و جز مورد علاقه ترین غذاهای ایرانی‌ها به شمار می‌رود.

کوفته انواع مختلفی دارد و به شیوه‌ها و مواد مختلفی تهیه می‌شود اما مشهورترین آن‌ها کوفته تبریزی می‌باشد. این غذا از گوشت، سبزیجات و لپه تهیه می‌شود و درون آن را آلو، گردو، تخم مرغ آبپز، زرشک و پیاز داغ می‌گذارند.

این غذا برای گیاهخواران نیز غذایی مناسب به شمار می‌رود، زیرا می‌توانند به جای گوشت از سویا در ترکیب آن استفاده نمایند.

دلمه، پرطرفدارترین غذا ایرانی

دلمه، غذا محبوب ایرانی

می‌توان از محبوب ترین غذا ایرانی، دلمه را نام برد که انواع مختلفی نیز دارد و در همه نقاط ایران تهیه می‌شود. دلمه انواع متفاوتی دارد مانند دلمه برگ مو، دلمه فلفل دلمه‌ای، دلمه بادمجان، دلمه گوجه که انواع پرطرفدار این غذا به شمار می‌روند. در بین این دلمه‌ها، دلمه برگ مو از محبوبیت بیشتری برخوردار است و بسیار خوشمزه است. دلمه برگ مو از برگ درخت انگور، گوشت چرخ کرده، لپه، برنج و ادویه‌های مختلفی تهیه می‌شود. اصل این غذا برای استان های آذربایجان شرقی و غربی محسوب می‌شود اما شهرت آن کل ایران را در بر می‌گیرد.

خورش آلو اسفناج

خورش آلو اسفناج

در این لیست غذا ایرانی، می‌توان خورش آلو اسفناج را نیز اضافه کرد. این غذا به دلیل طبع خنک داشتن مخصوص فصل‌های گرم سال است و غذایی خوشمزه و همچنین سرشار از ویتامین و آهن و پروتئین به حساب می‌آید. این غذا مواد اولیه زیادی لازم ندارد. مواد لازم آن شامل اسفناج، گوشت قرمز و آلو است اما خواص زیادی را شامل می‌شود.

جوجه کباب

جوجه کباب

این غذا علاوه بر این که در دسته کباب ها قرار می‌گیرد، جزء محبوب ترین غذا ایرانی نیز به حساب می‌آید. ایرانی‌ها از گوشت در غذا بسیار استفاده می‌کنند و در اکثر غذاهای ایرانی از گوشت گوسفند، گوساله و مرغ استفاده می‌شود که برای بدن نیز لازم است. جوجه کباب غذایی است که با گوشت مرغ تهیه می‌شود. آن را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنند و با موادی مانند آبلیمو، انواع ادویه و فلفل‌ها، زعفران، آبلیمو، فلفل دلمه‌ای و ماست آن را طعم دار کرده، در سیخ گذاشته و روی ذغال و آتش آن را کباب می‌کنند. انواع جوجه کباب نیز وجود دارد که با مواد متفاوتی آن را طعم دار کرده و همچنین قسمت‌های مرغ را نیز جدا کرده مانند سینه، بال و بازو که در قصابی ها و فروشگاه‌ها نیز به فروش می‌رسند.

محصولات غذایی دهکده پروتئین

خرید انواع محصولات پروتئینی از دهکده پروتئین

امروزه محصولات غذایی آماده زیاد و مختلفی به فروش می‌رسد اما کیفیت آن‌ها متفاوت است. باید دقت شود که برای تهیه غذاهای روزمره خود از چه موادی برای آن‌ها استفاده می‌شود. دهکده پروتئین با استفاده از با کیفیت ترین و مرغوب ترین مواد غذایی برای تولید محصولات خود، این اطمینان را به مشتریان خود می‌دهد که غذایی سالم را تهیه نمایند. با خرید محصولات پروتئینی ارگانیک و سالم به صورت حضوری و اینترنتی سلامتی خود و اعضای خانواده‌تان را تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید