آموزش اشپزی, جوجه کباب

انواع جوجه کباب

جوجه کباب زعفرانی

انواع جوجه کباب طعم دار

جوجه کباب یکی از انواع غذاهای معروف و لذیذ ایرانی است که در طعم های متنوعی تهیه و طبخ می‌شود. این غذای پرطرفدار یکی از محبوب‌ترین غذاها در مهمانی و مراسمات است، به همین دلیل به عنوان یکی از مجلسی ترین غذاهای ایرانی شناخته می‌شود. از مزایای پخت انواع جوجه کباب آماده شدن فوری آن است و بیشتر در تفریحات بیرون از خانه  استفاده می‌شود.همه ما این غذا را با طعم زعفرانی می‌شناسیم. اما همانطور که بیان کردیم این غذا با ادویه و مواد مختلف می‌تواند تنوع و طعم‌های بی‌نظیری داشته باشد که در ادامه قصد داریم انواع این غذا در طعم و مزه‌های گوناگون را به شما معرفی نماییم.

  • جوجه کباب زعفرانی

یکی از انواع جوجه کباب خوشمزه و پر طرفدار ایرانی، نوع زعفرانی می‌باشد. این مدل با توجه به دلیل مدل مزه دار کردن آن با دمکرده غلیظ زعفران، عطر و طعم بی‌نظیری دارد. طرز تهیه نوع زعفرانی بسيار ساده بوده و خودتان نیز می‌توانید اقدام به درست کردن آن کنید .در پخت این غذا می‌توانید از بخش های مختلف مرغ مانند سینه، ران، کتف و بال مرغ نسبت به ذائقه افراد خانواده استفاده نمایید. از مهم ترین ترکیبات  در تهیه این غذا می توان زعفران، آب لیمو و پیاز را نام برد. این ترکیب طعم فوق العاده خوشمزه ای به آن می بخشد. اکثر افراد به  خصوص کودکان طرفدار جوجه کباب مزه دار زعفرانی هستند.

جوجه کباب زعفرانی

  • جوجه کباب لبنانی

کباب های لبنانی را می‌توان از بهترین انواع جوجه کباب‌ها و غذاهای بین المللی دانست. دسری که کنار این غذا میل می‌شود سس سیر لبنانی یا همان سس توم است. این غذای خوشمزه  در بین ایرانیان به دلیل طعم عالی  آن طرفداران زیادی دارد. در طرز تهیه جوجه کباب لبنانی برای رفع بوی ضخم تکه های مرغ، از ادویه های مختلفی استفاده می‌شود و همین  دلیل باعث می‌شود افرادی که از مرغ به خاطر بوی آن زده شده‌اند دوباره مصرف کنند. برای آشنایی بیشتر با این نوع غذا، مواد لازم و طرز تهیه آن به لینک فوق مراحعه نمایید. 

  • جوجه کباب مکزیکی

نوع مکزیکی مانند غذاهای دیگر آن‌ها پر ادویه و تند و تیز است. شما می‌توانید این غذا را داخل ماکروویو و یا روی ذغال تهیه کنید. با درست کردن سس سالسا مخصوص، این غذا را خوشمزه‌تر میل کنید. برای آشنایی بیشتر با جوجه کباب مکزیکی، مواد لازم و طرز تهیه آن به لینک فوق مراجعه نمایید. 

جوجه کباب مکزیکی

  • جوجه کباب بندری

جوجه کباب بندری از دیگر انواع غذاهای محبوب در رستوران‌های ایران می‌باشد، که طعم بسیار عالی و متفاوتی دارد. در ترکیبات این غذا معمولا از قسمت بدون استخوان مرغ استفاده می شود و برای تند و متنوع کردن طعم آن از ادویه‌هایی مانند سیر و فلفل قرمز استفاده می‌شود. غذاهای تند و تیز در ایران اغلب با نام غذاهای بندری شناخته می‌شوند. این نوع  بسیار خوشمزه بوده و مزه تند و تیزی دارد که اشتها را تحریک می‌کند.بنابراین برای افرادی که عاشق غذاهای تند هستند بهترین انتخاب است.

  • جوجه کباب هندی

غذاهای هندی از لحاظ رنگ و طعم بسیار خاص هستند. در پخت جوجه کباب هندی از سس مخصوصی استفاده می‌شود. در ترکیبات این سس موادی مانند پیاز، خامه و زردچوبه وجود دارد. ادویه‌هایی مانند زنجبیل در این ترکیب جز تاثیر گذارترین‌ها هستند. در پخت نوع هندی تفاوت هایی وجود دارد و شما با توجه به ذائقه خود می‌توانید روش طبخ را انتخاب ‌می‌کنید. در ترکیبات آن معمولا از ران مرغ استفاده می‌شود و دارای ادویه های خاص هندی و تند هستند.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه جوجه کباب خانگی

غذای هندی

  • جوجه کباب ژاپنی

یکی دیگر از انواع جوجه کباب نوع ژاپنی است که از جمله غذاهای خاص در شرق آسیا به شمار می‌روند. این نوع از کباب دارای طعم و مزه متفاوت است و شاید با ذائقه همه افراد سازگاری نداشته باشد. برخی از افراد با سلیقه غذایی و یا  ذائقه‌های خاص از طرفداران آن هستند. 

  • جوجه کباب اسپانیایی

در ترکیبات پخت جوجه کباب اسپانیایی از ادویه های مختلف و عطری مانند پاپریکا، پودر زیره و پودر تخم گشنیز استفاده می‌شود. این غذا به نام پینچوی مرغ نیز شناخته می‌شود. از این غذای خوشمزه می‌توانید در وعده های شام، نهار و یا حتی افطار استفاده کنید. این نوع از جمله غذاهای محبوب بین المللی به شمار می‌رود که بسیار خوشمزه می‌باشد. این در بین مردم طرفداران زیادی دارد و خوشمزترین نوع  است.

  • جوجه کباب ترش

کباب ترش یکی از غذاهای اصیل ایرانی بوده و طعم عالی دارد. تاریخچه این غذا به قسمت شمال کشور بر‌می‌گردد. و چاشنی‌های محلی خوشمزه ای برای طعم دار‌ تر کردن آن استفاده می‌کنند. رب انار در پخت این غذا و تمام غذاهای شمالی رواج زیادی دارد. برای آشنایی با طرز تهیه جوجه کباب ترش شمالی و مواد لازم مقالات پیشین ما را مزالعه نمایید. 

  • جوجه کباب ایتالیایی

در پخت این نوع از انواع جوجه کباب موادی مانند آرد سوخاری ایتالیایی و پنیر پارمزان استفاده می‌شود. پودر سیر نیز در طعم دهی آن نقش بسیار زیادی دارد.

  • جوجه کباب یونانی

در پخت نوع یونانی از روش‌های مختلفی برای طعم دار کردن استفاده می‌شود. از ماهیتابه، ماکرویو و ذغال می‌توانید برای درست کردن جوجه کباب یونانی استفاده نمایید. ادویه‌ها و روغن زیتون ارزش غذایی این نوع را دوبرابر کرده است.

جوجه طعم دار یونانی

  • جوجه کباب با طعم سبزیجات

نوع سبزیجات یکی از خوشمزه ترین جوجه کباب  طعم دار است. با استفاده از سبزیجاتی مانند ترخون، پیازچه، جعفری و نعنا  و دیگر سبزی‌های معطر می‌توانید تغییری اساسی در طعم جوجه کباب ایجاد نمایید.

  • جوجه کباب لاری

در ترکیبات این نوع غذا  ماست تاثیر به سزایی دارد، به همین دلیل به آن جوجه ماستی هم می گویند. تفاوت انواع جوجه کباب ها مربوط به نحوه ی تهیه و طبخ آن ها می‌باشد. در طرز تهیه نوع لاری گوشت های مرغ را بدون این که ریش ریش و یا جدا کنیم، به وسیله ی ماست  و نمک طعم دار کرده  و در مرحله آخر مرغ را به سیخ کشیده و کباب می‌کنند.

  • جوجه کباب عربی

جوجه کباب عربی از جمله دیگر انواع این غذا است که طرفداران زیادی در کشور دارد. در پخت این غذا، گوشت و استخوان مرغ را جدا کرده و به شکل‌های مربع مانند و در اندازه کوچک برش زده و سپس با استفاده از سس مایونز، خامه و ادویه های تند آن را مزه دار کرده و کباب می‌کنند.

خرید فرآورده گوشتی از دهکده پروتئین

تولید انواع فرآورده‌های گوشتی ارگانیک در دهکده پروتئین

ما در این مقاله انواع جوجه کباب و مواد اولیه آن را به صورت مختصر به شما معرفی کردیم. فرآورده های گوشتی علاوه بر طعم عالی، برای بدن فواید زیادی نیز دارد. پیشنهاد ما به شما این است که انواع فرآورده‌های گوشتی، سوسیس و کالباس را  به صورت کاملا طبیعی، سالم و ارگانیک از دهکده پروتئین و با امکان خرید آنلاین و حضوری تهیه نمایید. همین حالا از محصولات ما دیدن و سفارش خود را از شعبات مختلف ما ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید