فراورده های گوشتی دهکده پروتئین

اهمیت و معرفی محصولات پروتئینی برای وعده‌های غذایی ورزشکاران

مواد غذایی پروتئینی برای ورزشکاران

محصولات پروتئینی برای وعده‌های غذایی ورزشکاران سبب افزایش حجم، رشد و تقویت عضلات ورزشکاران می‌شود و به بهبود عملکرد بدن آنها کمک می‌کند. این محصولات که سبب عضله‎ سازی می‌‎شوند و نقش مهمی در این امر دارند، شامل تخم مرغ، گوشت گاو بدون چربی، ماهی سالمون، ماهی تیلاپیا، ماهی تن، بوقلمون، سینه مرغ و میگو می‌باشند.

 

 محصولات پروتئینی برای وعده های غذایی ورزشکاران و تقویت عضلات

ورزشکارانی که دوست دارند عضلات قوی و حجیمی داشته باشند باید در کنار ورزش خود از رژیم غذایی مناسبی استفاده کنند. انجام فعالیت‌های ورزشی به خصوص بدنسازی باعث تقویت عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود و افزایش حجم عضلات فقط با ورزش و بدون توجه به نوع تغذیه مناسب امکان‌پذیر نمی‌باشد و در نهایت نتیجه خوبی نخواهد داشت. محصولات پروتئینی موادی هستند که به حجم‌دهی عضلات کمک می‌کنند و به صورت مستقیم روی ماهیچه‌ها اثر می‌گذارند. استفاده از این محصولات به صورت روزانه در برنامه غذایی ورزشکاران لازم و ضروری است و آنها برای عضله‌سازی باید از این مواد استفاده کنند.

محصولات پروتئینی نقش مهمی در تقویت عضلات دارند و استفاده از آن برای ورزشکاران به بهبود عملکرد ورزشی آنها، بهبود عملکرد بدن، افزایش سطح انرژی بدن و کاهش چربی بدن کمک می‌کند. استفاده از مواد پروتئینی در بدن احساس سیری بیشتری به وجود می‌آورد و برای ورزشکاران بسیار مناسب می‌باشد و سبب تقویت عضله آنان می‌شود. این محصولات برای رشد و ترمیم عضلات کاربرد دارند. تغذیه و ورزش در کنارهم می‌توانند تاثیرات بسیار خوبی بر سلامت جسم داشته باشند. در این مقاله با ما همراه باشید تا ابتدا به نقش محصولات پروتئینی در بدن برای تقویت عضلات و انواع این محصولات بپردازیم. سپس محصولات پروتئینی برای وعده‌های غذایی ورزشکاران را به شما معرفی کنیم.

مواد غذایی پروتئینی برای ورزشکاران

نقش محصولات پروتئینی در تقویت عضلات

پروتئین‌ها نقش مهمی در تقویت عضلات و بدنسازی ایفا می‌کنند. پروتئین‌ها به بافت عضلات بدن و ترمیم آن کمک می‌کنند و روزانه باید مورد استفاده قرار بگیرند. همه ورزشکاران اهمیت مصرف پروتئین را می‌دانند و به همین دلیل بیشتر از افراد عادی از این محصولات استفاده می‌کنند. آنها برای عضله‌سازی باید با رژیم غذایی مناسب و استفاده از پروتئین به تقویت و رشد عضلات خود بپردازند تا بتوانند عضلات حجیمی داشته باشند. استفاده از محصولات پروتئینی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. همچنین پروتئین‌ها باعث احساس سیری می‌شوند و به ما کمک می‌کنند تا توده عضلانی بدون چربی بسازیم و آن را حفظ کنیم. رشد و نگهداری از بافت‌های بدن بدون وجود این محصولات مقدور نمی‌باشد. یکی دیگر از مهم‌ترین نقش‌های پروتئین در بدن انسان رشد و نگهداری از بافت‌های بدن است.

 

مهم‌ترین مواد غذایی برای رشد و تقویت عضلات

یکی از هدف‌های ورزشکاران عضله سازی به منظور حفظ تناسب اندام می‌باشد. برای افزایش حجم عضلات باید به تغذیه خود اهمیت دهید و از غذاهایی استفاده کنید که مواد مغذی مورد نیاز برای ساختن عضلات را دارا هستند. این غذاها در دسته‌بندی زیر قرار می‌گیرند و عبارتند از:

  • پروتئین‌ها:

مهم‌ترین منبع برای ساختن عضلات انواع پروتئین هستند و بیشترین نقش را در افزایش حجم عضلات دارند. پروتئین‌ها از اجزای ضروری و سازنده سلول‌های بدن هستند و سبب تقویت عضلات می‌شوند. عضلات برای رشد و ترمیم به پروتئین نیاز دارند. محصولات پروتئینی برای وعده‌های غذایی ورزشکاران نقش مهمی را ایفا میکنند و یکی از موارد ضروری در رژیم غذایی برای عضله‌سازی  می‌باشند. رشد و نگهداری بافت‌های بدن بدون وجود پروتئین کافی امکان‌پذیر نمی‌باشد. بیشتر افراد ورزشکار از اهمیت استفاده از محصولات پروتئینی آگاه هستند و فواید آن را برای تقویت عضلات خود می‌دانند. پروتئین‌های دارای منابع حیوانی از بهترین نوع محصولات پروتئینی می‌باشند که شامل تخم‌مرغ، گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی، بوقلمون و مرغ هستند.

  • کربوهیدارت‌ها:

تامین منبع اصلی انرژی بدن به عهده کربوهیدرات‌ها می‌باشد. آنها در اصل همان نشاسته، قند و فیبر موجود در انواع مواد غذایی هستند که استفاده از آن برای تقویت عضلات و حجم‌گیری ضرورت دارد. برای داشتن عضلات حجیم اهمیت دادن به این ماده غذایی و استفاده از آن بسیار مهم است. برای عضله‌سازی باید مصرف کربوهیدرات‌ها را افزایش دهید. رژیم غذایی بدون کربوهیدرات برای ورزشکاران به منظور عضله‌سازی سبب خواهد شد که نتوانند به خوبی ورزش کنند، زود خسته شوند و در نتیجه برای رشد و حجم‌گیری عضلات با مشکل روبرو می‌شوند. کربوهیدرات‌ها در انواع مواد غذایی مانند برنج قهوه‌ای، غلات، سیب زمینی، حبوبات، آجیل، نان سبوس‌دار، جو، گندم، ماکارانی و انواع میوه مانند موز، سیب، انبه، پرتقال، خربزه یافت می‌شوند.

  • چربی‌ها:

ورزشکاران برای عضله‌سازی و تقویت آن علاوه بر پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها باید از مواد غذایی دارای چربی نیز استفاده کنند. چربی‌ها به رشد عضلات کمک بسیاری می‌کند. افراد ورزشکار در کنار استفاده از محصولات پروتئینی باید از چربی‌ها به منظور عضله‌سازی کمک بگیرند. چربی‌ها علاوه بر تامین انرژی به جذب ویتامین‌های محلول در چربی که برای ساخت و عضلات نقش دارند، موثر می‌باشند. تخم‌مرغ، ماهی سالمون، انواع آجیل، ماست یونانی، کره بادام زمینی، آووکادو، روغن نارگیل، شکلات تلخ از انواع مواد غذایی دارای چربی هستند که برای رشد و تقویت عضلات باید در رژیم غذایی ورزشکاران قرار گیرند.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه سوسیس کبابی به سه روش متفاوت

مواد غذایی برای تقویت عضلات

 

انواع محصولات غذایی پروتئینی برای حجم‌دهی عضلات

انتخاب مواد غذایی مناسب در تقویت و حجم‌دهی عضلات بسیار کاربرد دارد. بعضی از غذاها و منابع پروتئینی تاثیر زیادی بر رشد عضلانی دارند و استفاده از آن در کنار ورزش می‌تواند عضله‌سازی و رشد آن را به حداکثر برساند.استفاده از محصولات پروتئینی برای وعده‎‌های غذایی ورزشکاران ضروری است. این محصولات نقش مهمی را در تقویت عضلات ایفا می‌کنند و از وعده‌های غذایی ورزشکاران محسوب می‌شوند. از انواع محصولات پروتئینی می‌توان به انواع زیر اشاره کرد.

  • تخم مرغ

تخم مرغ یکی از انواع محصولات پروتئینی است که در حجم‌دهی عضلات نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین B، B12 و تیامین است که یکی از مهم‌ترین مواد غذایی پروتئینی برای عضله‌سازی است.

  • ماهی سالمون

ماهی سالمون یکی از محصولات پروتئینی است که برای یک وعده غذایی پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین B را دارا می‌باشد و استفاده از آن نقش مهمی در تقویت عضله ایجاد می‌کند. این غذا برای سلامت بدن و عضله‌سازی بسیار موثر است و ورزشکاران باید برای تقویت و حجم‌دهی به عضلات خود از این محصول پروتئینی استفاده نمایند.

  • سینه مرغ

یکی دیگر از محصولات پروتئینی که بیشتر در وعده غذایی ورزشکاران مشاهده می‌شود و برای تقویت عضلات کاربرد دارد، سینه مرغ می‌باشد. مرغ سرشار از ویتامین است و یکی از بهترین غذاها برای عضله‌سازی محسوب می‌شود. مقدار زیادی پروتئین در سینه مرغ وجود دارد که به ساختن و نگهداری عضلات کمک می‌کند. ویتامین B، نیاسین و B6 از ویتامین‌های موجود در سینه مرغ هستند که به عنوان یکی از محصولات پروتئینی برای وعده‌های غذایی ورزشی کاربرد فراوانی دارد و به حجم‌دهی عضلات کمک می‌کند. انواع جوجه کباب یکی از بهترین وعده های غذایی برای این افراد است.

  • میگو

از بهترین محصولات پروتئینی که در بدنسازی استفاده می‌شود، می‌توان میگو را نام برد. این غذای دریایی حاوی مقادیر زیادی ویتامین است که استفاده از آن برای رشد عضلات ورزشکاران مناسب است. میگو شامل پروتئین، چربی و کربوهیدرات است. میگو را پروتئین خالص می‌نامند و گزینه بسیار خوبی برای عضله‌سازی می‌باشد.

  • تن ماهی

تن ماهی یکی از منابع سرشار از پروتئین است که برای ورزشکاران بسیار مفید است. استفاده از تن ماهی می‌تواند به تقویت و حجم‌دهی عضلات کمک کند. یک تن ماهی حدود 42 گرم پروتئین دارد. مصرف تن ماهی در وعده غذایی ورزشی و بدنسازی توصیه می‌شود زیرا منبع زیادی از ویتامین‎های B و اسیدهای چرب امگا 3 را دارا است.

  • سینه بوقلمون

یکی دیگر از محصولات پروتئینی که برای عضله‌سازی به کار می‌رود، سینه بوقلمون می‌باشد. این محصول سرشار از ویتامین B بوده است و حاوی 26 گرم پروتئین است، بنابراین به عنوان منبع عالی برای رشد و تقویت عضلات کاربرد دارد. سینه بوقلمون برای ورزشکاران بسیار مفید است و به منظور رشد و حجم‌دهی ماهیچه‌ها به کار می‌رود. استفاده از این محصول پروتئینی به صورت منظم در برنامه ورزشکاران، سبب استحکام عضلات، اکسیژن رسانی بهتر در حین انجام فعالیت‌های بدنی قدرتی و تامین انرژی مورد نیاز بدن آنها می‌شود.

  • گوشت گاو بدون چربی

گوشت گاو بدون چربی سرشار از مواد پروتئینی است که استفاده از آن به عضله‌سازی کمک می‌کند. هر چه گوشت دارای چربی کمتری باشد می‌تواند در سلامت قلب و نیز ایجاد ماهیچه کاربرد بیشتری داشته باشد. پروتئین‌های موجود در گوشت گاو در ترمیم بافت‌های ماهیچه‌ای به کار می‌روند. البته افراط در مصرف گوشت سبب تجمع چربی در ناحیه شکم و چربی خون می‌شود. استفاده از این محصول پروتئینی به ورزشکاران برای ساخت عضله توصیه می‌شود. در انتخاب خرید این محصولات دقت فرمایید خرید انواع گوشت با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • ماهی تیلاپیا

یکی دیگر از غذاهای دریایی غنی از پروتئین ماهی تیلاپیا می‌باشد. این ماهی به اندازه سالمون امگا 3 ندارد ولی پروتئین زیادی دارد که برای عضله‌سازی بسیار موثر است. این محصول پروتئینی علاوه بر تقویت عضلات، حاوی مواد مغذی است که در سلامت قلب، جلوگیری از سکته، بهبود غده تیروئید، سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از آلزایمر نقش دارد. انواع ماهی و تن ماهی تازه را می‌وانید از لینک فوق تهیه فرمایید.

محصولات پروتئینی برای حجم‌دهی عضلات

 

خرید آنلاین انواع محصولات پروتئینی دست ساز از دهکده پروتئین

در این مقاله به معرفی محصولات پروتئینی برای وعده‌های غذایی ورزشکاران پرداختیم. همچنین انواع این محصولات که در رشد، حجیم‌سازی و تقویت عضلات کاربرد دارند، را بیان کردیم. در ادامه دهکده پروتئین را معرفی می‌کنیم و از شما می‌خواهیم برای خرید محصولات پروتئینی با کیفیت و دست ساز به این فروشگاه مراجعه نمایید. شما می‌توانید با خرید آنلاین از این مجموعه از تخفیفات آن بهره‌مند شوید و محصولات مورد نیاز خود را با کیفیت بسیار عالی تحویل بگیرید.

دهکده پروتئین عرضه‌کننده انواع محصولات پروتئینی ارگانیک بدون مواد نگهدارنده می‌باشد. این فروشگاه برای اولین بار در ایران سوسیس و کالباس را از گوشت و مرغ تازه در حضور مشتری تولید می‌کند. ورزشکاران و دیگر افراد می‌توانند برای داشتن رژیم غذایی مناسب به منظور رشد و تقویت عضلات خود از محصولات پروتئینی سالم و ارگانیک این مجموعه استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید