دسته‌بندی نشده

طرز تهیه مینی باگت خانگی

طرز تهیه مینی باگت

مینی باگت همان نان باگت کوچک است که در بین افراد بسیار محبوب می‌باشد. این نان  پرطرفدار از آرد سفید تهیه می‌شود و برای تهیه انواع ساندویچ کاربرد دارد. به همین دلیل به آن نان ساندویچی نیز گفته می‌شود. نان باگت مینی بسیار خوشمزه است و آن را می‌توانید با مواد ساده‌ای مانند: آرد، خمیر مایه، تخم‌مرغ، نمک، شکر و کره به راحتی در خانه تهیه نمایید.

مینی باگت چیست؟

نان‌ها در سبد غذایی نقش ویژه‌ای دارند و بسیار پرمصرف هستند. امروزه انواع گوناگونی از نان‌ها‌ تهیه می‌شود که کاربرد بسیاری در زندگی افراد دارند. علاوه بر نان‌های سنتی انواع نان فانتزی تولید می‌شود که هر کدام را می‌توان با توجه به ذائقه و کاربردی که دارند استفاده کرد. از انواع نان فانتزی می‌توان به نان باگت، نان بولکی، نان تست، نان مک دونالد یا نان همبرگر و بسیاری نان‌های دیگر اشاره کرد.

نان باگت مینی نیز یکی از انواع نان‌های فانتزی است که همان نان باگت کوچک است. این نان در اصل ریشه‌ای فرانسوی دارد و نزد فرانسوی‌ها بسیار محبوب است. نان باگت در واقع نوعی نان مخصوص ساندویچ است که در ایران با نام نان ساندویچی شناخته شده است. با این تفاوت که در فرانسه این نان را بدون شکر و روغن و از آرد سبوس تهیه می‌کنند. نان باگت مینی نیز همان نان باگت و از نوع کوچک آن است.

این نان که در ایران نیز بسیار پرطرفدار است، برای انواع ساندویچ و لقمه‌های کوچک استفاده می‌شود. نان باگت مینی را می‌توانید با مواد دلخواه پر کنید و در محیط کار، مدرسه، دانشگاه و هر جای دیگر استفاده نمایید. همچنین این نان می‌تواند با ترکیب مواد مغذی برای کودکان و نوجوانان  در وعده نهار یا شام یا به صورت میان‌وعده مفید باشد. به دلیل اینکه نان باگت مینی بسیار پرمصرف است، بسیاری از افراد علاقه دارند آن را در منزل تهیه کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه مینی باگت را آموزش دهیم.

مینی باگت

 

طرز تهیه مینی باگت به روش خانگی

اکثر افراد به غذاهای ساندویچی علاقه دارند و در طول هفته از نان باگت مینی بیشتر استفاده می‌کنند. همان‌طور که بیان کردیم، نان باگت مینی از نان‎‌های بسیار خوشمزه‌ای است که بیشتر افراد به خصوص بچه‎ها به آن علاقه دارند. بنابراین بهتر است این نان را در منزل تهیه نمایند و از خوردن آن لذت ببرند. همچنین تهیه نان در منزل علاوه بر لذتی که دارد سبب می‌شود در هزینه خود نیز صرفه‌جویی نمایید. برای تهیه مینی باگت خانگی به مواد ساده‌ای نیاز داریم که در ادامه بیان می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه باگت مینی

  • آرد سفید 500 گرم
  • شیر 150 گرم
  • کره 50 گرم
  • خمیر مایه خشک 2 قاشق غذاخوری
  • آب سرد 100 گرم
  • نمک 2 قاشق غذاخوری
  • تخم‌مرغ 1 عدد
  • شکر 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  • مرحله اول

ابتدا آب و شیر را در ظرفی مناسب با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید. شیر و آب نباید جوش بیاد و به اندازه‌ای باید گرم شود که انگشت شما حرارت را احساس کند. سپس خمیر‌مایه را داخل ظرفی دیگر قرار دهید و مخلوط شیر و آب ولرم را روی آن بریزید و کاملا هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

  • مرحله دوم

در مرحله بعدی طرز تهیه مینی باگت، تخم‌مرغ، نمک و شکر را به مواد قبلی اضافه کنید و همه مواد را با همزن برقی مخلوط نمایید. کره را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا کمی ذوب شود و سپس به مواد قبلی اضافه کنید. بعد از این که این مواد به خوبی با هم ترکیب شد، نوبت به اضافه کردن آرد می‌باشد. آرد را بتدریج و کم کم به مواد اضافه کنید تا خمیر نرم و یکدستی داشته باشید. بعد از اضافه کردن آرد آن را مجددا با همزن برقی هم بزنید و وقتی خمیر جمع شد شروع به ورز دادن آن با دست کنید.

  • مرحله سوم

خمیر را باید حدود 10 دقیقه با دست ورز دهید. ورز دادن سبب می‌شود که خمیر مناسبی برای پخت نان داشته باشید و نیز چسبندگی آن با این روش از بین می‌رود. در ادامه تهیه مینی باگت روی خمیر آرد بریزید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در جای نسبتا گرم استراحت کند. بعد از اینکه زمان استراحت خمیر به پایان رسید، آن را دوباره چند دقیقه ورز دهید و مجددا نیم ساعت اجازه دهید تا استراحت کند.

  • مرحله چهارم
همچنین بخوانید:  معرفی انواع لقمه ساده برای مدرسه دانش آموزان

بعد از اینکه برای بار دوم به خمیر زمان دادیم، نوبت چانه گرفتن است. به دلیل اینکه ما می‌خواهیم نان باگت مینی یا کوچک تهیه کنیم به اندازه 50 گرم از خمیر را چانه کنید. برای این کار می‌توانید از ترازوی آشپزخانه کمک بگیرید. بعد از چانه کردن خمیرها را به صورت رول‌های کوچکی درست کنید و هر رول را با فاصله در سینی فر بچینید. در این مرحله روی رول‌ها را یک دستمال نخی سبک و تمیز بگذارید و این بار به مدت یک ساعت و نیم به خمیر استراحت دهید. این کار سبب می‌شود که حجم خمیر دوبرابر شود.

  • مرحله پنجم

در مرحله آخر طرز تهیه مینی باگت، بعد از این که زمان استراحت خمیرها به پایان رسید روی آنها را کمی آرد بپاشید و با چاقو برش‌هایی روی آنها ایجاد نمایید. این کار سبب می‌شود مغز نان کاملا پخته شود. سپس خمیرها را داخل فر و با درجه حرارت 230 سانتی‌گراد قرار دهید و اجازه دهید نان‌ها به مدت 45 دقیقه پخته شود. دقت کنید که یک ربع قبل از قرار دادن خمیر در فر آن را روشن نمایید تا فر گرم شود.

طرز تهیه مینی باگت

نکات مهم هنگام پخت نان باگت کوچک 

  • نکته مهمی که در هنگام پخت مینی باگت به روش خانگی باید به آن توجه کنید این است که حتما بعد از مخلوط کردن مواد با همزن برقی خمیر را با دست ورز دهید. در غیر این صورت نان شما بافت خوبی نخواهد داشت.
  • نکته بعدی اینکه میزان آرد و آب به طور کاملا دقیق مشخص نمی‌شود. اگر احساس کردید خمیر شما شل است و بعد از ورز دادن نیز به دست می‌چسبد کمی آرد به آن اضافه کنید و اگر خمیر سفت شده کمی آب اضافه نمایید. در اضافه کردن آرد و آب زیاده‌روی نکنید که در این صورت خمیر خوبی نخواهید داشت.
  • قبل از استفاده آرد حتما آن را الک کنید تا صاف شود و ناخالصی نداشته باشد. توجه داشته باشید که آرد را باید بتدریج به مواد اضافه نمایید.
  • زمان استراحت خمیر و قرار دادن آن در جایی که نسبتا گرم است بسیار مهم است و اگر این زمان کم یا زیاد شود نان خوبی نخواهید داشت.
  • می‌توانید روی خمیر را با کمی شیر رومال کنید. این کار سبب می‌شود روی نان خوشرنگ و خشک شود. استفاده از کنجد نیز روی نان سلیقه‌ای است. ولی بهتر است از آن استفاده کنید زیرا کنجد دانه‌ای بسیار پرخاصیت می‌باشد و نیز عطر و طعم خوبی به نان می‌دهد.
  • به دلیل اینکه زمان پخت این نان طولانی است بهتر است برای خشک نشدن نان‌های یک ظرف آب درون فر قرار دهید تا رطوبت ایجاد شده از خشک شدن نان‌ها جلوگیری کند.
  • بعد از اتمام پخت درب فر را باز نکنید و اجازه دهید نان‌ها تا یک ربع داخل فر خاموش باقی بمانند. سپس آنها را خارج کنید. این کار سبب می‌شود نان‌ سفت نشود و تردی خود را حفظ کند.
  • استفاده از کره سبب نرمی و لطافت نان می‌شود. بنابراین حتما از آن استفاده نمایید و به جای کره از روغن استفاده نکنید.
  • در فروشگاه‌های لوازم قنادی قالب‌های نان باگت مینی موجود می‌باشد که می‌توانید برای یکدست شدن نان و سهولت در انجام کار از آن استفاده نمایید.
  • نان باگت مینی یک تغذیه بسیار مناسب برای همه افراد به خصوص کودکان و نوجوانان است و می‌توانید آن را با مواد مغذی مانند کره، عسل، مربا، پنیر، انواع سبزیجات، تخم‌مرغ، سیب‎‌زمینی، گوشت مرغ و انواع سوسیس و کالباس به عنوان غذای اصلی یا میان وعده استفاده نمایید. طرز تهیه باگت خانگی هم به همین صورت است با این تفاوت که مواد اولیه آن دوبرابر می‌باشد.

خرید آنلاین مینی باگت و انواع محصولات ارگانیک از دهکده پروتئین

در این مقاله طرز تهیه مینی باگت به روش خانگی را بیان کردیم. در ادامه پیشنهاد می‌دهیم برای خرید انواع نان‌های فانتزی و مخصوص ساندویچی و نیز انواع محصولات پروتئینی به دهکده پروتئین مراجعه نمایید. دهکده پروتئین عرضه کننده انواع سوسیس و کالباس سالم، ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده می‌باشد. از مزایای دهکده پروتئین این است که اولین تولیدکننده سوسیس و کالباس طبیعی با گوشت و مرغ در حضور مشتری است و مواد اولیه با کیفیتی دارد.

با خرید آنلاین محصولات پروتئینی از دهکده پروتئین در زمان خود صرفه‌جویی کنید و جنس با کیفیت را درب منزل تحویل بگیرید. با یکبار خرید از دهکده تفاوت را احساس خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید