آموزش اشپزی, ناگت

طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری و لذیذ

بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان بنا به علت‌های مختلف ممکن است علاقه چندانی به مصرف گوشت و مرغ نداشته باشند، این روزها فراورده‌های گوشتی مختلفی به بازار ارائه شده است که مصرف گوشت و مرغ را تقریبا برای همه لذت بخش ساخته است. یکی از انواع مختلف این فراورده‌های پروتئینی مفید، ناگت است. اگر شما هم از آن دست افراد هستید که علاقه دارید همه چیز را خودتان تهیه نمایید و به صورت خانگی مصرف کنید با ما  همراه باشید تا طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری و لذیذ را با شما به اشتراک بگذاریم. توجه داشته باشید که مواد اولیه لازم برای پخت این غذا تقریبا در تمام خانه‌ها یافت می‌شود و نیاری به مواد اولیه دور از دسترسی نیست. لازم به ذکر است که در انتهای این مطلب چند نکته کلیدی برای بهتر سرخ شدن و طبخ این غذا را بازگو می‌کنیم. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

ناگت گوشت

مواد اولیه برای تهیه ناگت گوشت سوخاری

همانطور که پیشتر هم گفته شده اکثر مواد اولیه لازم برای تهیه ناگت گوشت در همه خانه‌ها یافت می‌شود و برای پختن آن نیاز به مواد اولیه خاصی نیست، اما به این نکته توجه داشته باشید که هرچه مواد استفاده شده در ناگت تازه تر باشد، طعم ناگت شما، بهتر و لذیذتر خواهد بود.

  • گوشت چرخ کرده: نیم کیلو
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • آرد سوخاری: به میزان لازم (حداقل یک پیمانه)
  • نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان لازم ( وابسته به نوع ذائقه شما)
  • پودر سیر: به میزان لازم
  • پنیر پیتزا: 100 گرممواد لازم برای تهیه ناگت گوشت

آموزش مرحله به مرحله پخت 

برای سهولت در انجام کار شما در این قسمت از متن به صورت پله پله از اولین قدم تا آخرین مرحله که سرو و تزیین ناگت‌ها است، بررسی و بازگو می‌شود تا هیچ گونه ابهامی برای شما در این باره وجود نداشته باشد.

  • ترکیب گوشت با طعم دهنده‌های ناگت

به عنوان اولین مرحله  تهیه ناگت گوشت سوخاری شما باید پیاز موجود در رسپی غذا را رنده کنید و به طور کامل آب آن را جدا کنید و سپس گوشت را به آن اضافه کنید. جدا کردن آب پیاز از پیاز رنده شده سبب می‌شود تا پس از ترکیب شدن گوشت و پیاز، این ماده انسجام و شکل پذیری بهتری داشته باشد و به راحتی از لحاظ ظاهری به هم ریخته نشود. سپس به آرامی و به طوری که در کل محتویات ظرف پخش شود، فلفل، نمک و زردچوبه را به گوشت و پیاز اضافه می‌کنیم پس از کمی مخلوط کردن  این مواد باهم نوبت به اضافه کردن پنیر پیتزا می‌رسد. برای اطمینان از این که مواد به خوبی با هم ترکیب  شده و ادویه و پیاز و پنیر پیتزا در تمام مواد به میزان یکسان پخش شود، می‌توانید تمام مواد را یک دور در غذا ساز و یا چرخ گوشت بریزید.

البته ناگفته نماند زمانی که شما مواد را مجددا چرخ می‌کنید، این کار سبب می‌شود که موقع شکل دادن مواد به دست شما نچسبد و با خیالی آسوده به آن شکل بدهید.

  • آماده سازی ناگت برای سرخ شدن

بهتر است پس از ترکیب پیاز و ادویه با گوشت چیزی حدود 1 الی 2 ساعت به مواد در یخچال استراحت دهیم تا طعم دهنده‌های موجود در آن به خوبی به بافت گوشت چرخ کرده نفوذ و کاملا آن را مزه دار کنند، بعد از گذشت این زمان نوبت  آن رسیده که مواد را شکل داده و در روغن داغ سرخ کنیم. یکی از نکته‌هایی که در کنار گرفتن آب پیاز و همچنین چرخ کردن مجدد مواد، به قالب گیری و شکل پذیری بهتر ناگت گوشت خام کمک می‌کند این است که؛ هنگامی که مقداری از مواد ناگت را برای شکل دادن بر می‌دارید، از قبل کمی روغن به دست‌هایتان بزنید تا مایع  نچسبد و به خوبی شکل بگیرد. این نکته به صورت عمومی برای پخت انواع ناگت قابل استفاده است.

همچنین بخوانید:  انواع جوجه کباب

پس از این که ناگت‌ها را به شکل مورد نظر خود در آورید نوبت به این می‌رسد که آرد سوخاری را روی میز کار خود قرار دهید و ناگت‌های خام را قبل از سرخ شدن به خوبی در آرد سوخاری بچرخانید. توجه کنید برخی از افراد هم برای سرخ کردن  ابتدا آن را در آرد سفید، سپس در تخم مرغ زده شده که کاملا از حالت لختی خارج شده  و بعد در آرد سوخاری می‌غلتانند تا ناگت بسیار ترد و شکننده شود. اگر زمان کافی برای پخت ناگت را در دسترس دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما این روش را هم امتحان کنید؛ اما اگر فقط قصد دارید یک غذای خانگی خوشمزه در مدت زمان اندک تهیه نمایید، یک دور غلتاندن ناگت در آرد سوخاری هم کفایت می‌کند.

مراحل تهیه nugget گوشت

  • سرخ کردن ناگت گوشت

برای سرخ کردن ناگت‌هایی که در حال آماده سازی آن‌ها هستید بهتر است از روغن داغ استفاده کنید، مقدار روغن هم بهتر است به قدری باشد که روی ناگت‌ها بیاید یا به اصطلاح ناگت‌ها در روغن شناور باشند تا به خوبی حرارت به تمام سطوح آن‌‌ها برسد. اما در این قسمت به نکات طلایی سرخ کردن انواع ناگت و سرخ کردنی‌ها می‌پردازیم.

از آن جایی که سرعت مغز پخت شدن گوشت از مرغ و سایر فراورده‌های پروتئینی کمتر است و یا به نوعی دیرپز تر است، مدت زمان بیشتری برای سرخ شدن آن هم نیاز است، یکی از راه‌هایی که این زمان را کمتر می‌کند این است که قطر ناگتی که قصد آماده سازی آن را دارید کم  و آن را نازک کنید؛ و یا این که به هنگام سرخ شدن و یا قبل از آن، سوراخی در وسط ناگت ایجاد کنید تا با روغن تماس بیشتری داشته باشد و در نتیجه زودتر پخته شود.

برای پخت ناگت گوشت نباید حرارت شعله زیاد باشد زیرا که سبب می‌شود سطح ناگت به سرعت سرخ شود اما مغز آن همچنان خام بماند و البته که در مدت زمان کمی با این که همچنان داخل ناگت خام است، روی آن به حالت سوخته و تیره در می‌آید. از طرفی هم نباید شعله بسیار کم باشد زیرا که حرارت کم موجب جذب روغن بیشتر توسط ناگت می‌شود که این هم خوب نیست.

  • سرو ناگت

سرو ناگت بیشتر به خلاقیت آشپز بستگی دارد اما به صورت عمومی خوراکی‌هایی که اغلب به همراه ناگت سرو می‌شود، خیارشور، سس‌‌های مختلف از جمله کچاپ و فرانسوی و حتی مایونز هستند  و به علاوه استفاده از کاهو در کنار آن به شدت توصیه می‌شود.  البته با این همه شاید عده‌ای علاقمند به خرید ناگت گوشت به صورت آماده داشته باشند که در ادامه راه حلی آسان و به صرفه به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم.
سرو ناگت گوشت

 

 خرید انواع ناگت گوشت و محصولات پروتئینی از دهکده پروتئین

اگر شما هم زمان کافی برای تهیه ناگت در خانه را ندارید و از طرفی هم دوست دارید تا این خوراکی  لذیذ را در برنامه غذایی خود داشته باشید، ما دهکده پروتئین را به شما پیشنهاد می‌کنیم، این فروشگاه با موجودی کاملی از انواع ناگت مانند ناگت مرغ، ناگت گوشت و…  به صورت کاملا ارگانیک و سالم انواع محصولات پروتئینی را به مشتریان ارائه می‌دهد. از مزایای خرید از این فروشگاه تهیه مواد در حضور مشتری است بنابراین با خیالی آسوده از سالم بودن و کیفیت مواد اولیه می‌توانید محصولات مورد نظر خود را از شعبات مختلف این فروشگاه خریداری کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید