آموزش اشپزی, ناگت

طرز تهیه ناگت مرغ ساده و لذیذ   

طرز تهیه ناگت مرغ

ناگت مرغ از سری غذاهایی به شمار می‌آید که همواره در سرتاسر جهان محبوب و پر طرفدار بوده است، علت آن هم ارزش غذایی بالا، پخت بی دردسر و در دسترس بودن مواد اولیه‌اش است. تقریبا در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌های کوچک و بزرگ لقمه مرغ به صورت آماده و یا نیمه‌ آماده موجود می‌باشد، اما از آنجایی که طرز تهیه و مواد اولیه این خوراکی بسیار ساده و در دسترس هستند، به راحتی می‌توانید ناگت خانگی داشته باشید و صفر تا صد آن را در خانه آماده کنید. پس اگر شما نیز به این غذا علاقه دارید بهتر است با روش تهیه آن آشنا شوید و خودتان در خانه اقدام به تهیه این غذا نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله روش پخت آن را به شما ارائه دهیم.

طرز تهیه ناگت مرغ

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ 

برای تهیه ناگت مرغ خانگی در ابتدا باید مواد زیر را تهیه نمایید. این مقدار برای 4 نفر مناسب خواهد بود که با افزایش و یا کاهش تعداد نفرات می‌توانید این مواد را اضافه و یا کم نمایید.

  • سینه مرغ: 1 کیلوگرم
  • پیاز: 3 عدد متوسط
  • سیر تازه: دو حبه
  • پنیر پیتزا: 1 پیمانه
  • نان باگت: 2 عدد
  • خامه صبحانه: 1 قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل و ادویه: به میزان کافی
  • آویشن و کاری: هر کدام 1 قاشق چایخوری
  • پاپریکا و زنجبیل: هر کدام نصف قاشق چایخوری
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • شیر: نصف پیمانه
  • آرد سفید: 1 لیوان
  • پودر سوخاری: 1 لیوان
  • پودر تخم گشنیز: 1 قاشق چایخوری
  • روغن سرخ کردنی: به میزان کافی

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ

مراحل پخت و طرز تهیه ناگت مرغ خانگی

اکنون پس از این که مطمئن شدید که تمام مواد اولیه لازم برای تهیه یک ناگت خانگی را در دسترس دارید به سراغ طرز تهیه آن می‌رویم. در ذیل مراحل پخت و روش تهیه این غذا محبوب را بیان خواهیم کرد.

  • درست کردن خمیر ناگت

برای تهیه ناگت مرغ لازم است که ابتدا خمیر ناگت را آماده کنید، برای آماده سازی این خمیر کافیست، قسمت‌های ابتدایی و انتهایی نان باگت و یا دور نان تست را برش داده، خرد کنید و در یک ظرف که بهتر است کاسه باشد، قرار دهید. در این قسمت به نان‌‌های خرد شده در کاسه، شیر اضافه کنید و اجازه دهید نان و شیر به خوبی با هم ترکیب شوند و به حالت خمیری در بیایند.

  • آماده سازی گوشت مرغ 

سینه مرغ موجود در دستور تهیه را با استفاده از چرخ گوشت یا میکسر چرخ کنید تا کاملا یک دست شود. توجه کنید که مرغ‌ها باید به قطعه‌های بسیار کوچک تبدیل شوند. حالا پیاز را با رنده ریز، رنده کنید و یا با میکسر آن را خرد کنید، به طور کامل آب پیاز را جدا کنید و بعد به مرغ چرخ شده اضافه کنید و به خوبی با هم ترکیب کنید. این مرحله برای انواع ناگت متفاوت است و برای هر نوع ناگت با توجه به این که چه نوع ناگتی است گوشت، مرغ، سیب زمینی میگو و غیره به مخلوط خمیر نان و پیاز اضافه می‌شود.

  • اضافه کردن طعم دهنده‌های ناگت مرغ

در این مرحله سیر، تخم گشنیز، آویشن، کاری، پاپریکا و زنجبیل  و یا ادویه دلخواه خود را به ظرف اضافه کنید و با مایعی که آماده کردید ترکیب نمایید. در ادامه خامه، خمیر تهیه شده از شیر و نان باگت و همچنین پنیر پیتزا را با هم ترکیب کنید و در یک ظرف بریزید. کاملا هم بزنید تا مواد به طور یک دست در ظرف پخش شود و ادویه‌ها در یک قسمت باقی نمانند.

  • استراحت دادن به مایع ناگت

در این هنگام مایع ناگت را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد موجود در آن به خوبی باهم ترکیب شود و مرغ با مواد طعم دهنده موجود در مایع به خوبی طعم‌دار شود و ناگت بوی نامناسبی نداشته باشد. این مرحله هم برای انواع ناگت به همین صورت می‌باشد. در همین حین که مواد شما در حال استراحت هستند، 2 عدد تخم مرغ موجود در لیست را در ظرفی بشکنید و برای این که از حالت لختی خارج شوند، به خوبی با یک چنگال هم بزنید و تا زمانی که تخم مرغ‌ها نیز کاملا یک دست شوند، هم زدن خود را ادامه دهید.

  • آماده سازی برای پخت 
همچنین بخوانید:  طرز تهیه استیک خانگی خوشمزه  به همراه سس قارچ

بعد از گذشت 2 ساعت از استراحت مایع ناگت، ظرف آرد سفید و آرد سوخاری را در دسترس قرار می‌دهیم و هم زمان نوبت آن رسیده که برای سرخ کردن ناگت مرغ لذیذ خانگی تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید. روغن را به میزان کافی در تابه بریزید، خوب است که میزان روغن به حدی باشد که ناگت هنگام سرخ شدن در آن شناور باشد. اگر در انتها پس از سرخ کردن ناگت‌ها روغن نسوخته بود، می‌توانید با صاف کردن روغن مجدد از آن استفاده کنید.

  • پخت ناگت مرغ

در این مرحله برای این که بتوانید به خوبی با مایع  ناگت کار کنید و به آن شکل بدهید، به دست‌هایتان هم مقداری روغن بزنید و چرب کنید، حال کافی است به مقداری که دوست دارید ناگت شما به آن اندازه باشد، از مواد داخل ظرف بردارید و به آن شکل بدهید، پیشنهاد ما این است که مقدار آن به اندازه یک نارنگی کوچک باشد، پس از این مرحله، باید آن را در آرد سفید به خوبی بچرخانید تا تمام بخش بیرونی ناگت به آرد آغشته شود. حالا ناگت مرغ حاوی آرد سفید را وارد تخم مرغ هم زده ای که آماده کردید کنید و مطمئن شوید که تمام آن به خوبی با تخم مرغ تماس داشته است. به عنوان مرحله آخر، پس از تخم مرغ ناگت را در آرد سوخاری بغلتانید و بعد ناگت را در روغن داغ قرار دهید. اکنون غذای شما آماده است و می‌توانید آن را همراه نان و بدون نان میل نمایید.

مراجل پخت ناگت مرغ

نکات مهم  و کاربردی در تهیه و پخت Chicken Nugget

  • برای این که ناگت شما به خوبی مغز پخت شود می‌باست شعله اجاق گاز کم باشد، اگر میزان شعله زیاد باشد، لقمه‌ها به سرعت طلایی شده و سرخ می‌شوند منتها مغز آن‌ها همچنان خام مانده است.
  • دیگر نکته که سبب می‌شود ناگت مورد استفاده شما به خوبی ترد شود، این است که، آن ها را پس از سرخ شدن بر روی دستمال حوله‌ای و یا دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافشان به خوبی کشیده شود، هرچه بیشتر این روغن از ناگت خارج شود، در نهایت ترد تر و لذیذ تر خواهد بود. این نکات هم برای ناگت مرغ و هم برای سایر انواع ناگت قابل استفاده است.
  • ناگت یک فینگرفود لذیذ برای انواع مهمانی ها و دورهمی‌ها است. بنابراین می‌توانید با استفاده از قالب های مختلف طرح های زیبایی به آن بدهید.
  • به جای استفاده از پاپریکا می‌توانید فلفل قرمز و یا سیاه و همچنین ادویه های دلخواه خود را به آن اضافه کنید.

نکات مهم تهیه chiken nugget


سرو خوراک ناگت خانگی

برای سرو ناگت مرغ روش‌های مختلفی وجود دارد و می‌توانید از انواع سبزیجات و دورچین های مختلف استفاده کنید.  یکی از بهترین انواع آن، این است که به همراه سس‌های دلخواه، روی ناگت‌‌ها را دیزاین کنید و با خیارشور، کاهو و گوجه آن را دورچین نمایید، استفاده از سیب زمینی سرخ کرده در کنار این غذا نیز گزینه خوبی است. فراموش نکنید که یک نوشیدنی مناسب در کنار غذا، میل کردن آن را برای شما چندین برابر لذت بخش تر می‌سازد. پیشنهاد ما برای ساندویچ کردن این لقمه‌های مرغی، نان باگت می‌باشد ولی نان تست نیز گزینه مناسبی است.

سرو nugget

خرید ناگت مرغ از دهکده پروتئین ایران

بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های روزانه فراوان و همچنین کمبود وقت، فرصت تهیه ناگت خانگی را نداشته و ترجیح می‌دهند که از انواع ناگت آماده و نیمه آماده استفاده کنند. اگر که برای شما مقدور نیست که مواد اولیه را فراهم کنید و سپس فرایند ترکیب و بعد هم فرایند پخت را سپری کنید، ناگت مرغ، گوشت، میگو و سایر ناگت‌ها به صورت آماده در دهکده پروتئین موجود می‌باشد. از آن جایی که ناگت‌ها با توجه به وزن و نوع آن دارای قیمت‌‌های متفاوتی هستند، شما به سادگی، با چند کلیک ساده می‌توانید اقدام به اطلاع از قیمت و خرید از دهکده کنید. لازم به ذکر است این فروشگاه انواع محصولات پروتئینی ارگانیک و سالم را در فروشگاه آنلاین خود به نمایش گذاشته است. بنابراین با خیالی آسوده از محصولات این فروشگاه خرید خود را انجام دهید.

1 دیدگاه در “طرز تهیه ناگت مرغ ساده و لذیذ   

دیدگاهتان را بنویسید