آموزش اشپزی, جوجه کباب

جوجه کباب دودی

جوجه کباب دودی یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می‌شود. در مقالات پیشین در ارتباط با انواع جوجه کباب طعم دار صحبت کردیم. اکنون قصد داریم تا روش تهیه این غذا  آسان و خیلی سریع را آموزش دهیم. اگر به دنبال یک غذای بسیار مناسب و خوشمزه برای مهمانی و مجالس هستید حتما طرز پخت این غذا را یاد بگیرید. درادامه مقاله یادگیری این غذای محبوب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم (برای 5 الی 6 نفر)

  • گوشت مرغ بدون استخوان :750 گرم (حدودا 4 سینه )
  • پیاز متوسط به میزان یک عدد
  • سیر به میزان دو حبه
  • آبلیمو به میزان 4 قاشق غذا خوری
  • ماست به میزان دو قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون به میزان دو قاشق غذا خوری
  • زعفران به میزان لازم
  • روغن و نمک مایع  به میزان لازم
  • کره به میزان 25 گرم
  • ذغال دو تکه بزرگ

جوجه کباب دودی

طرز تهیه جوجه کباب دودی

مرحله 1. نخست سینه مرغ را در اندازه های سه در دو سانتیمتر برش می‌دهیم. سپس پیاز حلقه شده و سیر خرد شده و ابلیمو وماست وروغن زیتون و زعفران دم کرده و نمک را به آن اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم. بعد از اینکه تمامی این ترکیبات را به خوبی با هم مخلوط کردیم، آن را  حدود یک ساعت در یخچال می‌گذاریم تا مزه دار شود.

مرحله 2. در این مرحله تکه‌های جوجه را به سیخ چوبی می‌زنیم.

مرحله 3. اکنون کمی روغن مایع در ماهیتابه ریخته و سیخ های کباب را در آن می‌چینیم. مقدار کمی از مایع (که برای مزه دار شدن استفاده شده ) را روی جوجه می‌ریزیم .

مرحله 4. یک قالب کره را به صورت ورقه های نازک برش داده و روی سیخ ها قرار می‌دهیم.

مرحله 5.  اکنون در ماهیتابه را گذاشته و حرارت را ملایم می‌کنیم تا حدود بیست دقیقه سینه ها بپزد تا مقداری آب بیندازد .

مرحله 6.  برای پخت جوجه کباب دودی در این مرحله مرحله حرارت را زیاد می‌کنیم تا جوجه ها کاملا سرخ شود. سپس  جوجه ها را بر می‌گردانیم تا هر دو طرف کاملا سرخ شود. بعد از اتمام شعله را خاموش می‌کنیم .

مرحله 7. تکه‌های جوجه را در کنار ماهیتابه قرار می‌دهیم و مقداری روغن در یک کاسه کوچک ریخته و در وسط ماهیتابه قرار می‌دهیم .

مرحله 8. چند تکه ذغال را روی شعله نگه می‌داریم تا کاملا گداخته شود .

مرحله 9. حالا ذغال را در روغن انداخته و خیلی سریع در ماهیتابه را می‌گذاریم و حدود پنج دقیقه صبر می‌کنیم تا جوجه کباب دودی شود .

مرحله 10. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید چند عدد گوجه فرنگی در ماهیتابه تفت دهید که بسیار هم در طعم غذا تاثیر دارد. اکنون این غذای خوشمزه آماده سرو است.

همچنین بخوانید:  جوجه کباب ایتالیایی

طرز تهیه جوجه دودی

تهیه جوجه دودی در منزل

جوجه کباب دودی یکی از روش های تهیه کباب می‌باشد ولی با عطر و بو زغال که به راحتی می توانید در منزل به روی گاز این جوجه دودی را تهیه کنید. مطلوب‌تر است کمی اسانس دودی نیز تهیه کنید و یا از طعم دهنده دودی استفاده کنید تا طعم مرغ شما درجه یک شود. احیانا اگر شما وقت کافی برای بیرون رفتن و طبیعت ندارید می‌توانید خیلی راحت بدون هیچ کثیف کاری این مرغ را در منزل تهیه کنید. چند نوع رسپی در تهیه مرغ دودی وجود دارد ما سعی کردیم بهترین روش را برای شما جمع آوری کنیم تا با خیال راحت این غذا را تهیه کنید.

نکات مهم تهیه جوجه کباب دودی

  • به جهت ترد شدن گوشت جوجه کباب دودی می‌توانید از کیوی یا ماست در ترکیبات خود در هنگام مزه دار کردن آن استفاده کنید.
  • اگر علاقه مند بودید هر زمان که خواستید جوجه کباب میل کنید تکه ‌های جوجه را فریز کنید تا در عرض ۵ دقیقه آماده شود.
  • به منظور دودی کردن جوجه باید یک تکه ذغال را روی شعله بگذاریم و زمانی که خوب آتش گرفت، ذغال را در یک ظرف گذاشته و آن ظرف را روی جوجه کباب ها بگذاریم. سپس کمی روغن مایع روی ذغال ریخته و سریع در تابه را می‌گذاریم و بعد ۵ دقیقه خاموش می‌کنیم.
  • احیانا اگر فر شما کانوکشن ندارد بهتر است در انتها ۵ دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح مرغ ها طلایی شود.
  • مرغ دودی را می‌توانید با سس کچاب یا باربیکیو میل کنید.
  • از انواع سبزیجات نیز در کنار مرغ دودی می‌توانید استفاده کنید.
  • مواد مرینت را به دلخواه می‌توانید تغییر دهید.

نکات مهم در تهیه جوجه دودی

تولید محصولات پروتئینی ارگانیک و طبیعی در دهکده پروتئین

برای خرید جوجه کباب دودی و همچنین انواع جوجه کباب طعم دار نظیر خرید جوجه کباب ایتالیایی، جوجه کباب مکزیکی و جوجه کباب لبنانی می‌توانید به وب‌سایت دهکده پروتئین مراجعه نمایید. این فروشگاه آنلاین با تولید انواع محصولات غذایی سالم و متنوع از جمله سوسیس، کالباس و ژامبون ارگانیک و تولید محصولات در حضور مشتری، امکان خرید به صورت آنلاین را نیز فراهم ساخته است. با توجه با این که خرید اینترنتی یک مزیت در طرح‌های ترافیک و بیماری کرونا به شمار می‌رود، با خرید از شعبات مختلف دهکده پروتئین می‌توانید با خیالی آسوده سفارشات خود را در زمانی کوتاه درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید