آموزش اشپزی, جوجه کباب

طرز تهیه جوجه کباب سیر و کره با طعمی بی‌نظیر

جوجه کباب سیر و کره

جوجه کباب از کمتر کباب های ایرانی است که همیشه و هر کجا می‌توان آن را تهیه کرد. این نوع غذا برای پیک نیک، مسافرت و حتی مجالس و مهمانی بسیار مناسب بوده و کاربرد گسترده‌ای دارد. جوجه کباب را به روش های مختلفی می‌توان تهیه کرد، تهیه نوع ساده آن که کاملا مشخص است اما بعضی ها ترجیح شان طعم دار کردن گوشت کباب است. چاشنی نوع  سیر و کره ای ترکیبات در دسترسی داشته و طرفداران زیادی دارد. در تهیه این نوع اصلا کار سختی در پیش ندارید و فقط باید به موضوع ترکیبات طعم دار کردن آن اهمیت بدهید و توجه کنید. جوجه ها را از 24 ساعت قبل آماده کنید تا خوب طعم دار شده و آماده طبخ شود. در ادامه مقاله آموزش طرز تهیه جوجه کباب سیر و کره با ما همراه باشید.

جوجه کباب سیر و کره

مواد لازم برای تهیه 

  • سینه یا ران مرغ جوجه ای خرد شده 900 گرم
  • نمک و فلفل سیاه یک قاشق چای خوری
  • فلفل قرمز یک قاشق چای خوری
  • پودر سیر 2 قاشق چای خوری
  • پیاز خلالی شده 2 عدد
  • ماست 100 گرم
  • کره آب شده و زغفران یک پیمانه
  • آب لیموی تازه یک پیمانه

مراحل و طرز تهیه جوجه کباب سیر و کره

مرحله 1. برای تهیه جوجه کباب سیر و کره در ابتدا پیازها را خلالی کنید.

 مرحله 2. سپس در این مرحله پودر سیر، آویشن و فلفل قرمز را با پیازها مخلوط می‌کنید تا مزه دار شود.

مرحله 3. اکنون جوجه ها را در ظرفی ریخته و روی آن کمی ماست بریزید. حتما توجه کنید ماست باید سفت باشد. اگر تمایل داشته باشید در ترکیبات خود از ماست موسیر هم می‌توانید استفاده کنید. حالا نمک را اضافه کنید. بعد وقتی جوجه ها را کامل با ماست ورز دادید پیازهای خلالی را که از قبل مزه دار کرده بودید با جوجه مخلوط  ‌کنید.

مرحله 4. حالا در این مرحله کار شما تمام شده و جوجه ها را برای استراحت باید به مدت 24 ساعت در یخچال نگه دارید.

مرحله 5. تقریبا نیم ساعت قبل از این که پخت جوجه ها را شروع کنید مقداری کره در یک تابه بریزید و بگذارید گرم شود. سپس زعفران و آبلیمو را هم اضافه کنید و جوجه ها را داخل تابه بریزید و ورز دهید. اکنون جوجه شما برای پخت آماده است.

مراحل پخت جوجه کباب سیر و کره

نکات مهم برای مزه دار کردن جوجه کباب

  • نكته حائز اهمیتی که در پخت جوجه کباب وجود دارد این است که نباید منقل را تند باد بزنید بلکه باید بگذارید جوجه ها با آتش ملایم به خوبی مغز پخت شوند.
  • حتما توجه کنید رنده کردن پیاز اصلا شیوه مناسبی نیست چون به جوجه چسبیده و می‌سوزد و ظاهر زشتی به کباب شما می‌دهد، پس حتما پیاز را خلالی کنید.
  • در ترکیبات طعم دار کردن از ماست و سس برای ترد شدن جوجه استفاده کنید.
  • اگر دوست ندارید کباب شما زیاد تند شود، از فلفل قرمز و پودر سیر کمتری استفاده کنید.
  • قبل از این که به مرغ خود آب لیمو اضافه کنید، حتما گوشت را را برای جلوگیری از سفت شدن با روغن مایع کاور کنید.
  • استفاده زیاد از ماست باعث سفید تر شدن رنگ جوجه کباب شما می‌شود.
  • برای اینکه جوجه کباب سیر و کره شما طعم متفاوت تری داشته باشد به اندازه نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل به ترکیبات خود اضافه کنید.
  • برای درست کردن جوجه کباب، به منظور بهتر شدن طعم آن از همه ی قسمت های مرغ استفاده کنید.
همچنین بخوانید:  طرز تهیه انواع ساندویچ خوشمزه و سالم برای مدرسه بچه ها

مزه دار کردن جوجه کباب

چاشنی جوجه کباب سیر و کره

 در چاشنی جوجه کباب سیر و کره از ترکیبات روغن گیاهی، مایع مجاز خوراکی ( آفتابگردان و زیتون)، پیاز، جعفری، جوز هندی، زردچوبه، سیر، شکر، نمک تصفیه شده مخصوص صنایع غذایی، گوارگام، آب آشامیدنی استفاده شده است. انواع مختلف جوجه کباب فقط مختص به کشور ایران نبوده بلکه یک غذای بین المللی است. افراد هر کشور با خواباندن مرغ در مایه‌ای مخصوص و کباب کردن تکه‌های آن روی آتش یا سرخ کردن آن در فر یا ماهیتابه جوجه‌کباب یا خوراک مرغ مخصوص خود را تهیه می‌کنند. ولی نکته اینجاست که از چه مایه‌ای استفاده کنیم که طعم غذا را بهتر کند. با توجه به این نکته که ایرانی‌ها از قدیم اکثرا جوجه کباب زعفرانی و با مخلوطی از پیاز و زعفران و آبلیمو و ادویه جات درست می‌کردند، امروزه طعم های جدید و بین المللی برای مزه دار کردن جوجه و مرغ نزد آن ها از جایگاه و محبوبیت ویژه ای برخوردار است .

برای درست کردن انواع جوجه کباب طعم دار با توجه به ذائقه خود می‌توانید از چاشنی‌های محلی شمال ایران، چاشنی جوجه تند مخصوص هندوستان و مکزیک، طعم دار کردن جوجه به سبک لبنانی، چاشنی با طعم و عطر سبزیجات و سیر که محبوب اروپایی ها است و همینطور چاشنی سیر و کره استفاده کنید زیرا همگی آن ها از چاشنی های محبوب ایرانی ها است. استفاده از این طعم دهنده ها می‌توانند مهمترین نکته در پخت کباب  بوده و موجب طعم لذیذ و خوشمزه آن شود .مزه دار کردن گوشت بی اغراق راز اصلی خوشمزگی انواع کباب ها است .

چاشنی جوجه کباب

خرید انواع فرآورده گوشتی سالم و ارگانیک از دهکده پروتئین

ما در این مقاله طرز تهیه جوجه کباب سیر و کره و چاشنی آن را به شما آموزش دادیم. اما به شما توصیه می‌کنیم برای خرید جوجه سیر و کره و محصولات پروتئینی مانند سوسیس، کالباس و ژامبون خود به صورت کاملا ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده حتما به وب سایت و فروشگاه آنلاین دهکده پروتئین مراجعه نمایید. یکی از مزیت های خرید از این فروشگاه تولید فرآورده ها به صورت کاملا طبیعی و بدون مواد نگهدارنده و در حضور مشتری است. فروشگاه دهکده پروتئین امکان خرید آنلاین و از شعبات مختلف را برای مشتریان خود فراهم ساخته است. خرید اینترنتی به منظور رفاه حال مشتریان، امکان مقایسه کیفیت و قیمت محصولات است. همین حالا با دیدن محصولات ما، سفارش خود را ثبت و در زمانی کوتاه محصولات خود را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید