فراورده های گوشتی دهکده پروتئین

آیا سوسیس و کالباس بیرون از یخچال خراب میشود؟

خراب شدن سوسیس و کالباس بیرون از یخچال موضوعی است که قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. با خواندن این مقاله شما جواب این سوال را دریافت خواهید کرد. در واقع سوسیس و کالباس یکی از انواع  فرآورده های گوشتی هستند و باید در نگهداری آن ها دقت داشته باشید. اکثر افراد به خصوص جوانان و نوجوانان از طعم غذاهای تکراری خسته شده و به خوردن این محصولات علاقه زیادی دارند. اگر این فرآورده ها را به صورت ارگانیک خریداری کنید می‌توانید با خیالی راحت و بدون مواجه شدن با هیچ مشکلی آن ها را در غذا های خود استفاده کرده و لذت ببرید.

سوسیس

نکاتی درباره نگهداری و خرید سوسیس

برای بررسی موضوع خراب شدن سوسیس و کالباس بیرون از یخچال، لازم است که نکاتی در رابطه با نگهداری آن ها بدانیم. همانطور که می‌دانید این محصولات جز فرآورده های گوشتی هستند که به دلیل موادی که درون آن ها وجود دارد نباید بیشتر از دو یا سه هفته نگهداری کنید. در هنگام خرید سوسیس ارگانیک توجه داشته باشید که بسته بندی آن سالم باشد و جلد پلاستیکی بر روی آن مخدوش نشده باشد. به هیچ وجه محصولات غذایی که بسته بندی آن ها آسیب دیده است را خریداری نکنید. از دیگر شاخص های حائز اهمیت هنگام خرید تاریخ تولید و انقضا است. با توجه به این که محصولات ارگانیک فاقد مواد نگهدارنده هستند، مطلوب است که برای خرید به میزان مصرف همان وعده خود خریداری کنید.
حتما سوسیس و کالباس خود را از فروشگاه های معتبری خریداری کنید که توسط کارخانه های معتبر و شناخته شده تولید شده باشد و مهر استاندارد بر روی آن ها قرار داشته باشد. تنها رنگ سوسیس را ملاک سالم بودن آن قرار ندهید. مهم ترین پارامتر برای تشخیص سوسیس سالم و مناسب داشتن بسته بندی سالم و بدون پارگی است و نداشتن بوی زننده و رنگ غیر طبیعی است.

نکات نگهداری سوسیس

نگهداری سوسیس و کالباس در یخچال

خیلی از افراد معتقدند که سوسیس و کالباس باید از سفره غذایی ما حذف گردد زیرا برای سلامتی مضر است. اما باید به شما این نکته را بگوییم که اگر سوسیس و کالباس را به صورت ارگانیک و سالم از فروشگاه مطمئن خریداری کنید دیگر لازم نیست این نگرانی را داشته باشید. نگه داشتن سوسیس و کالباس در یخچال و فریزر به مدت طولانی کار مشکلی است زیرا این نوع فرآورده های گوشتی به راحتی بوی مواد غذایی را به خود می‌گیرند و احتمال فاسد شدن آن ها زیاد است. همانطور که در بالاتر اشاره کردیم محصولات ارگانیک مواد نگهدارنده ندارند، پس به همین دلیل بهتر است که با توجه به مصرف خود در هر وعده غذایی این محصولات را خریداری کرده و فقط دو تا سه روز آن ها را در یخچال نگهداری کنید.

نگهداری از سوسیس

ویژگی سوسیس و کالباس سالم

  • محصولات غذایی باید دارای پوست براق باشند .
  • حتما توجه کنید دارای بسته بندی مناسب و بدون حباب هوا باشند .
  •   بعد از پخته شدن کاهش حجم ندهند. همان قدر که کیفیت گوشت بکار رفته پایین تر باشد، میزان چروکیدگی و افت حجمی سوسیس و کالباس نیز پس از پخت بیشتر خواهد بود .
  • مقدار درصد گوشت بالا
  • در ترکیبات آن ها از خرده های نان،آرد و چربی بیش از اندازه استفاده نشده باشد .
  • سوسيس فاقد گلوتن (gluten) باشند. به این منظور که فاقد خرده نان، پودر سیب زمینی و برنج باشند. این مدل سوسیس و کالباس ها از درصد گوشت بالاتری برخوردار هستند.
  • توجه کنید که رنگ سوسیس و کالباس دارای لکه های تیره و سبز رنگ نباشند .
همچنین بخوانید:  دهکده پروتئین شریعتی

ویژگی های سوسیس سالم

آیا سوسیس و کالباس در فریزر خراب می شود؟

در ادامه مقاله خراب شدن سوسیس و کالباس بیرون از یخچال، برای شما توضیح می‌دهیم که خیلی از افراد این تصور را دارند که سوسیس را درون فریزر می‌توانند به مدت طولانی نگهداری کنند. از آنجایی که سوسیس یکی از فرآورده های گوشتی محبوب و پرطرفدار می‌باشد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت بی توجهی به شرایط نگهداری آن به زودی فاسد می‌شود. به همین دلیل نباید سوسیس را درون فریزر نگهداری کنید. کالباس هم مانند سوسیس نباید در فریزر نگهداری شود. در واقع درون کالباس آب زیادی وجود دارد و هنگامی که این محصول را درون فریزر منجمد می‌کنید آب آن یخ می‌زند و هنگامی که از فریزر بیرون می‌آید این آب از حالت انجماد بیرون آمده و کالباس طعم بدی می‌گیرد. در نتیجه نباید سوسیس و کالباس را درون فریزر نگهداری کنید. البته کالباس ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به مواد اولیه که درون آن ها استفاده شده است، متفاوت می‌باشند.

سوسیس در یخچال

خرید محصولات پروتئینی ارگانیک و طبیعی از دهکده پروتئین

با توجه به خواندن این مقاله متوجه شدیم که خراب شدن سوسیس و کالباس بیرون از یخچال حتمی است و به هیچ وجه نباید از سوسیس و کالباسی که در بیرون از یخچال مانده است استفاده کنید. همچنین نگهداری سوسیس و کالباس بعد از باز شدن بسته بندی برای طولانی مدت در یخچال و فریزر امکان پذیر نیست و باکتری های به وجود می‌آید که درون یخچال و فریزر هم رشد و تکثیر کرده و باعث فاسد شدن فرآورده گوشتی می‌شود. یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه تولید فرآورده های گوشتی دهکده پروتئین بوده که تولید کننده انواع سوسیس، ژامبون، همبرگر و … به صورت کاملا ارگانیک و سالم می‌باشد.  این فروشگاه تولید کننده سوسیس و کالباس و همبرگر ارگانیک بدون استفاده از مواد نگهدارنده است. از دیگر ویژگی های دهکده پروتئین امکان خرید محصولات به صورت اینترنتی و یا از طریق شعبات مختلف می‌باشد. با سفارش محصول مورد نظر خود با خیالی آسوده و در کوتاه ترین زمان سفارشات خود را درب منزل دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید