آموزش اشپزی

معرفی ده غذای ساده و ارزان

طرز تهیه چند غذای ساده و ارزان

غذای ساده و ارزان یکی از بهترین گزینه‌های شما برای آشپزی به خصوص در وعده شام است. از آنجا که آشپزی کردن انرژی و تمرکز بالایی از شما می برد، بهتر است برای روزهای پرمشغله ایده‌های نو داشته باشید. در این مقاله شما را با چند غذا آشنا می‌کنیم که با مواد غذایی موجود در خانه می‌توانید بپزید:

طرز تهیه غذای ساده و ارزان

اهمیت پختن غذای ساده و ارزان

بسیاری از بانوان مایلند مصرف غذاهای رستوران و فست فود را به حداقل برسانند. آنها ترجیح می‌دهند با تهیه غذای ساده و ارزان رضایت خانواده را تامین کنند، تا اینکه در شرایط پرمشغله به غذای بیرون از منزل پناه ببردند. البته آشپزی ممکن است گاهی خسته‌کننده و طاقت‌فرسا به نظر بیاید. یا ناچار هستید با وجود خستگی زیاد مدتی طولانی پای گاز بایستید. در حالیکه حتی غذا با سیب زمینی آب پز می‌تواند راهگشا باشد.

از سوی دیگر گران شدن غذاهای بیرون از منزل مشکل ساز است. چرا که خریدن ساده‌ترین نوع غذا معمولا با قیمت گزافی تمام می‌شود. اینجاست که پختن غذای ساده در منزل انتخاب اول همه بانوان است. حتی غذاهایی مانند سوسیس تخم مرغ که در کوتاه‌ترین زمان آماده می‌شوند، گزینه مناسبی هستند.

معرفی چند غذای ساده و ارزان

اگر با دستور پخت چند غذای ساده و ارزان آشنا باشید، در هر شرایطی آنها را آماده می‌کنید. غذاهایی که با حداقل امکانات آماده می‌شوند و پختن آنها زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، گزینه‌های مناسبی هستند. البته با داشتن محصلات پروتئینی با کیفیت و خوش‌طعمی مانند ژامبون، کار شما ساده‌تر می شود. در ادامه شما را با چند دستور پخت آشنا خواهیم کرد:

1. سوسیس بندری

برخلاف نام بندر، این غذا در سراسر کشور محبوب است. رسپی‌های متفاوتی در تهیه این غذا وجود دارد. در اغلب آنها رب، سوسیس، سیب زمینی و ادویه جات نقش مهمی دارند. اما در خطه جنوب با ادویه‌های تند تهیه می‌شود. شما اگر تمایل دارید در تهیه این غذا به رسپی کلاسیک وفادار بمانید، می‌توانید آن را با فلفل قرمز و سیاه تند کنید. در غیر اینصورت، از افزودن فلفل پرهیز کنید. می‌توانید برای تهیه این غذا به طرز تهیه سوسیس بندری در سایت دهکده پروتئین مراجعه بفرمایید.

طرز تهیه غذای ساده
2. سالاد الویه

خوشمزگی و راحتی این غذای ساده و ارزان آن را محبوب ساخته است. در صورتیکه عادت به خریدن محصولات پروتئینی سالم داشته باشید، می‌توانید سالاد الویه را با کالباس درست کنید. می‌توانید طرز تهیه سالاد الویه با کالباس را از سایت دهکده پروتئین دریافت کنید.

این غذا بدون کالباس و با مرغ هم تهیه می‌شود. در این دستور پخت می‌توانید از سینه یا ران مرغ استفاده کنید. طعم سالاد الویه با مرغ متفاوت است. ولی معمولا محبوبیت بیشتری دارد. استفاده از گوشت ارگانیک و تازه در کیفیت این غذا بسیار موثر است. در وبلاگ دهکده پروتئین می‌توانید طرز تهیه این غذا را ببینید.

3. کباب ماهیتابه‌ای

یکی از انواع ساده و راحت کباب، کباب ماهیتابه‌ای است. در تهیه این غذای ساده تنها به گوشت و پیاز نیاز است. این غذا بسیار خوش طعم است و جذابیت زیادی برای بچه‌ها دارد. می‌توانید از زردچوبه یا پیاز به عنوان چاشنی استفاده کنید. در کنار این غذا با سیب زمینی سرخ‌کرده فرزندان خود را شگفت‌زده کنید. طرز تهیه کباب ماهیتابه‌ای را از بخش وبلاگ سایت دهکده پروتئین می‌توانید بخوانید.

4. سالاد مرغ و کاهو

سالاد مرغ و کاهو یک غذای ساده و ارزان است. این غذا کالری پایینی دارد و می‌توان آن را با انواع سس و چاشنی‌های ترش یا شیرین سرو کرد. سبک بودن این غذا باعث می‌شود به عنوان غذایی برای وعده شام توصیه شود. می‌توانید در کنار مرغ با افزودن مقداری ژامبون، سوسیس یا کالباس طعم متفاوتی را تجربه کنید. دستور تهیه این غذا در سایت دهکده پروتئین موجود است.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه کالباس تنوری
5. سالاد ماکارونی

این غذا را می‌توان با امکانات موجود در منزل تهیه کرد. در تهیه سالاد ماکارونی مانند ماکارونی کلاسیک، ماکارونی‌ها را آبکش می‌کنیم. اما نیازی به دم‌کشیدن آن نیست. می‌توانید این غذا را با چاشنی‌هایی مانند شوید یا نعنا سرو کنید. سس‌های مختلفی چون سس مایونز ساده یا هزارجزیره و فرانسوی طعم سالاد ماکارونی شما را متحول می‌کنند. استفاده از انواع محصولات پروتئینی در این غذا ممکن است. حتی می‌توانید از سینه مرغ پخته شده هم در این غذا استفاده کنید. طرز تهیه سالاد ماکارونی در وبلاگ ما موجود است.

سالاد ماکارونی
6. حمص لبنانی

هوموس یا حمص یک غذای ساده و ارزان است. نخود و ارده مواد اصلی این غذا هستند. و با چاشنی‌هایی مانند روغن زیتون و لیموترش تازه طعم‌دار می‌شود. این غذا دستور ساده‌ای دارد اما برای تهیه آن باید نخود را از قبل خیس کنید. بهتر است بعد از گرفتن نفخ نخود و پختن کامل آن پوست نخودها را بگیرید. نخود و ارده را در میکسر بریزید و یخ را اضافه کنید. سیر، فلفل و روغن زیتون هم در همین مرحله اضافه می‌شوند.

7. سالاد مرغ ترکیه‌ای

مواد اولیه این غذا مانند سالاد الویه با مرغ است. سینه مرغ، قارچ، فلفل دلمه‌ای، هویج، نخودفرنگی و ذرت از مواد اصلی آن هستند. اما نیازی به افزودن تخم مرغ آب پز نیست. بهتر است برای طعم‌دهی به این سالاد در کنار سس مایون از ماست چکیده استفاده کنید. شوید خشک‌شده، پودر آویشن و آب لیموترش تازه نیز به عنوان چاشنی‌های آن به کار می‌روند. طرز تهیه این غذای شیک و لاکچری را می‌توانید در وبلاگ دهکده پروتئین مطالعه کنید.

8. ساندویچ ژامبون سرد

یکی از محبوب‌ترین غذاهای ساده ساندویچ سرد ژامبون است. این غذای ساده و ارزان نیاز به پخت ندارد. با خرید تان باگت و مقداری خیارشور و گوجه این غذا را تهیه کنید. البته بسیار مهم است که ژامبون استفاده شده در این غذا سالم و دست ساز باشد. پس با خرید محصولات پروتئینی سالم و ارگانیک کیفیت ساندویچ خود را بالا ببرید. رسپی این غذا و نکات لازم برای خوشمزه شدن آن را در بخش وبلاگ ما می‌توانید مطالعه کنید.

9. کوکوسبزی

دستور ساده پخت این کوکو باعث شده است در دسته غذاهای سریع و محبوب قرار بگیرد. این غذا را با تهیه سبزی کوکویی می‌توانید برای خانواده خود آماده نمایید. برخی تمایل دارند در کوکوسبزی مقداری زرشک یا گردو اضافه کنند. برای جلوگیری از ترش‌شدن طعم آن بهتر است زرشک را از قبل با آب و شکر به مدت کوتاه بپزید. همچنین برای خوش‌طعم شدن کوکوسبزی قبل از مخلوط شدن سبزی با تخم‌مرغ سبزی را جداگانه با مقداری روغن تفت دهید. با این کار آب میان‌بافتی سبزی گرفته شده و مزه خامی آن از بین می‌رود، سریع تر سرخ می‌شود و تخم مرغ لابه‌لای آن نمی‌سوزد.

کوکو سبزی، غذا آسان

 

10. کشک بادمجان

بادمجان یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی در سفره‌های ایرانیان است. خوراک‌های ساده و لذیذی توسط این صیفی محبوب تهیه می‌شود. کشک بادمجان یکی از محبوبترین آنهاست. این غذا را می‌توانید با مقداری کشک، سیر، نعنا داغ و پیازداغ تهیه کنید. طرز تهیه کشک بادمجان و چند غذای ساده دیگر را در وبلاگ ما می‌توانید بخوانید.

خرید مواد  پروتئینی دست ساز از دهکده پروتئین

در این مقاله شما را با ده غذای ساده و ارزان آشنا کردیم. در تهیه این غذاها مواد اولیه گران یا کمیابی دیده نمی‌شود. برای تهیه مرغ یا گوشت ارگانیک یا سوسیس و کالباس دست ساز می‌توانید به شعب دهکده پروتئین مراجعه کنید و یا از طریق سایت ما به شکل آنلاین خرید خود را انجام بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید