آموزش اشپزی

طرز تهیه سالاد مرغ ترکیه ای لذیذ

سالاد مرغ لذیذ ترکیه ای

سالادها یکی از انواع غذاهای سبک و همچنین پیش غذای مناسبی برای مهمانی ها و دورهمی ها به حساب می آید. سالاد مرغ ترکیه ای غذایی سبک و بسیار آسان می باشد که همان طور که از نامش پیداست، اصالت آن به کشور ترکیه برمی گردد. این سالاد خوشمزه به دلیل طعم بی نظیر، مورد پسند و توجه ایرانیان نیز هست. در ادامه به چگونگی تهیه این سالاد لذیذ می پردازیم.

سالاد مرغ ترکیه ای

این غذای شیک خانگی، بسیار مناسب مهمانی های خانوادگی می باشد. همچنین سالاد مرغ ترکیه ای، به علت ترکیب مرغ در آن، گزینه بسیار مناسبی برای عصرانه کامل و خوشمزه مخصوصا برای بچه ها می باشد.همچنین می توانید در ترکیب آن از ژامبون نیز استفاده نمایید.  این سالاد به صورت سرد سرو می شود و زمان کمی را به خود اختصاص می دهد و به همین دلیل مورد توجه مردم قرار گرفته است. در این سالاد از ماده ای به نام آرپاشهریه استفاده می شود. این ماده غذایی مانند برنج است و دانه های قهوه ای کشیده تری دارد که در این سالاد استفاده می شود. در ادامه ابتدا به طرز تهیه این سالاد بدون آرپاشهریه و سپس همراه با آن می پردازیم.

سالاد مرغ ترکیه ای

طرز تهیه سالاد مرغ ترکیه ای به روشی ساده

مواد لازم:

  • سینه مرغ: 1 عدد کامل
  • قارچ: 10 عدد
  • فلفل دلمه ای ترجیحا قرمز رنگ : 1 عدد
  • خیارشور متوسط: 4 عدد
  • سیب زمینی متوسط: 2 عدد
  • هویج آبپز متوسط: 1 عدد
  • نخودفرنگی: 4 قاشق غذاخوری
  • ذرت: 2 قاشق غذاخوری
  • سس مایونز: 4 قاشق غذاخوری
  • ماست چکیده: 2 قاشق غذاخوری
  • پودر آویشن: 1 قاشق مرباخوری
  • شوید خشک شده: 1 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان کافی

طرز تهیه:

برای تهیه سالاد مرغ ترکیه ای، ابتدا یک پیاز را پوست کنده، شسته و به 4 قسمت  تقسیم می کنیم. در قابلمه ای متوسط، مقداری آب (حدودا 1 الی 2 پیمانه) می ریزیم و سینه مرغ را نیز اضافه می کنیم. پیازها را به قابلمه اضافه کرده و مقداری زردچوبه به همراه فلفل سیاه و نمک نیز می افزاییم. اجازه می دهیم سینه مرغ 1 الی 2 ساعت مانند تهیه سالاد مرغ ساده، روی حرارت متوسط خوب بپزد.

سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم و در قابلمه ای مناسب ریخته، مقداری آب تا روی سیب زمینی ها می ریزیم و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار می دهیم تا آنها نیز آب پز شوند. همچنین هویج را در قابلمه ای کوچک گذاشته، آب ریخته و روی حرارت متوسط می گذاریم تا بپزد و مغز پخت شود.

در ادامه نخود فرنگی ها را نیز به همراه آب در قابلمه کوچکی ریخته و روی گاز قرار میدهیم تا بجوشند و نرم شوند. پس از 15 دقیقه، ذرت را نیز به مدت 10 دقیقه به آن اضافه می کنیم تا کمی پخته و نرم شوند. سپس از روی حرارت برداشته و آن ها را آبکش می کنیم. در ظرفی میریزیم و کنار می گذاریم.

در این فاصله تا پخته شدن فیله مرغ، قارچ ها را به خوبی می شوییم و به صورت ریز یا درست به سلیقه خودمان آن ها را خرد می کنیم. سپس خیارشور ها را نیز شسته و به صورت نگینی خرد می کنیم. در صورت تمایل می توانیم مقداری کالباس نیز به مواد اضافه نماییم.

هویج مدت کمتری برای پخته شدن نیاز دارد. بنابراین اگر هویج کاملا پخته شده بود آن را از آب خارج کرده و پس از خنک شدن آن را یا رنده می کنیم و یا به صورت نگینی و ریز خرد می نماییم.

پس از 2 ساعت که مرغ ها کاملا پخته شدند، آن را از قابلمه خارج کرده و داخل ظرفی قرار می دهیم تا خنک شود. پس از آن که از داغی افتاد، روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و سینه مرغ را به صورت مربعی با کارد خرد می کنیم. همچنین می توانیم سینه مرغ را نیز ریش ریش کرده و کنار بگذاریم.

سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کرده و پس از خنک شدن پوست آن ها را جدا می کنیم. سپس با صورت نگینی آن ها را خرد می کنیم.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه سالاد مرغ ساده خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه سالاد مرغ ترکیه ای

در این مرحله از طرز تهیه سالاد مرغ ترکیه ای، فلفل دلمه ای قرمز را نیز شسته و آن را نیز به صورت مربعی خرد می کنیم. سپس در کاسه ای بزرگ، مرغ خرد شده، فلفل دلمه ای، قارچ، هویج و سیب زمینی را میریزیم و مخلوط می کنیم. نخود فرنگی و ذرت را نیز به آن ها اضافه می کنیم و کنار می گذاریم.

در کاسه ای دیگر، سس مایونز میریزیم و با چنگال ابتدا خوب به هم می زنیم. سپس ماست چکیده را به همراه آبلیمو به آن اضافه می کنیم و مجدد با چنگال هم میزنیم تا یک دست شود. سپس نمک را به آن اضافه می کنیم و خوب ترکیب می کنیم تا دانه های نمک کاملا در سس حل شود. سپس مقداری فلفل سیاه و پودر آویشن به آن اضافه می کنیم. در آخر شوید خشک شده را مانند سالاد مرغ و شوید، به محتویات سس اضافه می کنیم و کاملا به هم می زنیم.

پس از آن که سس کاملا یک دست شد، به آرامی به مواد مخلوط شده اضافه می کنیم و به هم می زنیم. چون مواد پخته شده است باید آرام به هم بزنیم تا مواد خرد و له نشوند. پس از مخلوط کردن،روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و داخل یخچال به مدت 2 ساعت به آن استراحت می دهیم.

مانند تهیه سالاد مرغ و کاهو، پس از 2 ساعت مواد را از یخچال خارج کرده، در ظرفی مناسب آن را میریزیم و در نهایت روی آن را به دلخواه با ذرت، نخودفرنگی و هویج تزیین می کنیم. غذا آماده سرو کردن است. نوش جان

طرز تهیه سالاد با آرپاشهریه

طرز تهیه سالاد مرغ ترکیه ای با آرپاشهریه

آرپا شهریه ماده خوراکی شبیه به برنج ماست. با این تفاوت که رنگ آن قهوه ای است و دانه های کشیده تری دارد.

برای استفاده از این ماده در سالاد مرغ ترکیه ای، 1  پیمانه از آرپاشهریه را در مقدار کمی روغن تفت می دهیم و سپس 2 پیمانه آب به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا نرم شوند. سپس آب آن را خالی کرده و به همراه مرغ و سبزیجات دیگر به سالاد اضافه می کنیم و سس مورد نظر را که توضیح داده شد، به سالاد اضافه می کنیم.

نکات مهم در تهیه سالاد

  • این سالاد معمولا سرد سرو می شود اما می توانید آن را پس از مخلوط کردن نیز سرو نمایید.
  • برای رژیمی درست کردن این سالاد، می توانید به جای سس مایونز، فقط از ماست چکیده و ماست محلی استفاده نمایید. این ترکیب نیز طعم خوبی به سالاد شما می دهد.
  • می توانید به دلخواه از سبزی های خشک و معطر دیگر نیز در این سالاد اضافه نمایید.
  • این غذا را همانند سالاد مرغ آمریکایی، می توانید به عنوان عصرانه، میان وعده، پیش غذا یا غذای اصلی استفاده نمایید.
  • در صورت پیدا نکردن آرپاشهریه، می توانید از پاستاهای ریز و کوچک به جای آن استفاده نمایید.
  • می توانید از سوسیس و کالباس ارگانیک نیز در تهیه این سالاد استفاده نمایید.

نکات مهم تهیه سالاد مرغ ترکیه ای

خرید محصولات پروتئینی ارگانیک از دهکده پروتئین

برای تهیه انواع سالاد خوشمزه مانند سالاد مرغ ترکیه ای، نیاز به گوشت تازه و با کیفیت داریم تا طعم عالی غذاهایمان را دوچندان کند. استفاده از محصولات پروتئینی که کیفیت بالایی نداشته باشند، علاوه بر تاثیر گذاشتن بر طعم غذاها، سلامت ما و اطرافیانمان را به خطر می اندازد. دهکده پروتئین که همواره در راستای رضایت مشتریان خود قدم بر می دارد، سعی دارد تا محصولات پروتئینی با کیفیت و کشتار روز را به دست مصرف کنندگان عزیز برساند. شما با یک بار خرید محصولات پروتئینی ارگانیک از شعب مختلف دهکده پروتئین و دیدن کیفیت محصولات، مشتری ثابت این مجموعه خواهید شد. برای رفاه حال مشتریان عزیز، امکان خرید آنلاین محصولات از سایت نیز فراهم شده است تا علاوه بر صرفه جویی در زمان خود، محصولات سفارش داده را در اسرع وقت، درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید