آموزش اشپزی, استیک, دسته‌بندی نشده, ساندویچ

طرز تهیه ساندویچ رست بیف به روش فست فودی

ساندویچ استیک

به جرات می‌توان گفت که ساندویچ رست بیف یکی از خوشمزه ترین ساندویچ‌ها می‌باشد که در همه رستوران‌ها موجود است و بین مردم بسیار پرطرفدار می‌باشد. این ساندویچ از گوشت گوسفند و گوساله به صورت پخته و یا گریل شده تهیه می شود و با انواع سس و چاشنی های متفاوت سرو می شود.

تاریخچه رست بیف

نام این غذا ریشه انگلیسی دارد ( Roast beef) و در اصل گوشت گاو کبابی است که در فر بو داده می‌شود. طرز تهیه این ساندویچ به عنوان یک غذای اصلی در منوی رستوران‌ها وجود دارد. این غذا ابتدا به صورت گوشت گاو و استیک مانند سرو می‌شده است. اما به مرور زمان ساندویچ آن بیشتر جلب توجه کرد و باعث محبوبیت بیشتر آن شد. به همین خاطر دستورالعمل‌های مختلفی برای طرز تهیه ساندویچ رست بیف به وجود آمد. این غذا در ابتدا در کشورهای انگلستان، کانادا، ایالات متحده، استرالیا و نیوزلند مورد استفاده قرار گرفت و به صورت سنتی از گوشت گاو تهیه می‌شد و در روز یکشنبه که تعطیل است سرو می‌کردند.

تاریخچه رست بیف

ساندویچ رست بیف چیست؟

همانطور که اشاره کردیم رست بیف از گوشت گاو تهیه می‌شود. ساندویچ آن برای اولین بار در سال 1951 در سواحل شمالی ماساچوست اختراع شود و توسط مردم آن منطقه به پخت درآمد. این ساندویچ با دو نان همبرگر و باگت یا همان نان گرد و معمولی تهیه می‌شود. طرز تهیه ساندویچ رست بیف هم به صورت ساندویچ گرم وجود دارد و هم ساندویچ سرد. و همراه پنیر آمریکایی و سس مایونز سرو می‌شود. در ادامه به طرز تهیه ساندویچ رست بیف با دستورالعمل معروف انگلیسی و همچنین ایتالیایی می‌پردازیم که خیلی ساده می‌توانید در منزل به تهیه آن بپردازید.

طرز تهیه ساندویچ رست بیف

طرز تهیه ساندویچ رست بیف

در طرز تهیه ساندویچ رست بیف، دو روش برای پخت گوشت راسته گوساله وجود دارد. روش اول پخت آن و روش دوم گریل کردن آن می‌باشد. مواد اولیه آن نیز تا حدودی شبیه به هم است اما مقداری تفاوت نیز دارد. بسته به سلیقه خودتان از هر دو روش که برایتان به اشتراک می‌گذاریم می‌وانید استفاده کنید.این ساندویچ برای بچه‌ها نیز بسیار مناسب است و می‌توانید به عنوان ساندویچ مدرسه نیز از آن استفاده نمایید.

  • گوشت راسته گوساله: 400 گرم
  • پیاز: 2 عدد
  • فلفل دلمه‌ای: 1 عدد
  • پنیر موزارلا: 100 گرم
  • پنیر گودا: 2 عدد
  • هویج: 1 عدد
  • کره: 75 گرم
  • خیارشور: 4 عدد
  • گوجه فرنگی: 2 عدد
  • نمک: یک قاشق مربا خوری
  • فلفل سیاه: یک قاشق چایخوری

مواد لازم ساندویچ رست بیف

در روش اول برای تهیه این ساندویچ خانگی، ابتدا گوشت را شسته و سپس درون قابلمه‌ای مناسب حاوی آب میگذاریم. سپس هویج را نیز می‌شوییم، پوست آن را جدا کرده و درون همان قابلمه گوشت قرار می‌دهیم.

بعد از شستن پیاز و تقسیم کردن آن به 4 قسمت (که به سلیقه خودتان می‌توانید ریز تر نیز خرد کنید ولی چون برای گرفتن بوی بد گوشت به آن نیاز داریم احتیاج نیست). آن را به همراه فلفل دلمه‌ای که به 4 قسمت تقسیم کرده‌ایم به قابلمه اضافه می‌کنیم. حواستان باشد که دانه‌های درون آن را کامل خارج کنید.

در این ساندویچ رست بیف خانگی، بعد از اضافه کردن پیاز، هویج و فلفل دلمه‌ای به گوشت، آن را به مدت 30 الی 45 دقیقه در آب جوش با حرارت رو به بالا می‌پزیم. در این مدت در قابلمه را می‌گذاریم و با چنگال میزان پخته شدن گوشت را متوجه می‌شویم.

پس از گذشت این زمان گوشت را از قابلمه خارج کرده و با چنگال آن را ریش ریش می‌کنیم. در کنار آن هویج را نیز به دندانه ریز، رنده می‌کنیم. سپس تابه‌ای مناسب انتخاب کرده و کره را در آن گذاشته و روی حرارت قرار می‌دهیم. بعد از آب شدن کره گوشت و هویج را در آن ریخته و مقداری تفت می‌دهیم. سپس نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه پنیر موزارلا و پنیر گودا را روی مواد پخش کرده، در تابه را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم پنیر با حرارت ملایم و کم ذوب و کشدار شود.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه انواع ماکارونی خوشمزه

در این فاصله گوجه فرنگی و خیارشورها رابه اندازه دلخواه برش داده و درون نان باگت می‌چینیم.پس از 2 الی 3 دقیقه تابه را از حرارت برداشته و مواد را درون نان باگت‌ می‌ریزیم. می‌توانید به سلیقه خودتان قارچ را نیز تفت داده تا آب آن کشیده شود و در ادامه در نان باگت بریزید. نوش جان

ساندویچ رست بیف گریل شده

مواد لازم ساندویچ رست بیف به روش گریل

  • گوشت راسته گوساله: 300 گرم
  • قارچ: 6 عدد
  • شیر: نصف پیمانه
  • خامه: 40 گرم
  • پنیر پیتزا: 50 گرم
  • پنیر گودا: 2 ورق
  • آرد: 1 قاشق چایخوری
  • روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
  • رزماری: 2 شاخه
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

مواد لازم ساندویچ رست بیف گریل شده

طرز تهیه ساندویچ رست بیف به روش گریل شده

در روش دوم  تهیه ساندویچ رست بیف، گوشت را شسته و در کاسه‌ای قرار می‌دهیم و به آن روغن زیتون، رزماری، نمک و فلفل سیاه اضافه می‌کنیم. چند دقیقه گوشت را با این مواد ماساژ داده تا مزه آن به خوبی روی گوشت بنشیند. سپس روی آن را سلفون می‌کشیم و به مدت یک الی دو ساعت در یخچال به آن استراحت می‌دهیم.

تابه گریل دار یا گریل را روی حرارت قرار داده و دو طرف گوشت را روی آن گریل می‌کنیم. سپس آن را به کمک چنگال ریش ریش کرده یابا کمک چاقو نازک برش می‌زنیم. برای اینکه کاملا گوشتمان مغز پخت شود، بهتر است بعد از برش زدن نیز بار دیگر آن را تفت دهیم.

قارچ‌ها را خرد کرده و با مقدار کمی روغن در تابه تفت می‌دهیم. سپس آرد را اضافه کرده و هم میزنیم تا خامی ‌آرد از بین برود. در ادامه به آرامی شیر را اضافه می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا غلیظ شود. سپس خامه را به همراه پنیر پیتزا، پنیر گودا و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و بعد از آب شدن پنیرها حرارت را خاموش می‌کنیم.

مقداری از این سس را داخل نان باگت ریخته و گوشت را به اندازه دلخواه روی آن می‌ریزیم . در این ساندویچ سپس گوجه فرنگی و خیارشور نیز مطابق سلیقه خودمان به آن اضافه می‌کنیم.

سس ساندویچ

طرز تهیه سس ساندویچ رست بیف

علاوه بر موادی که در طرز تهیه ساندویچ رست بیف استفاده می‌شود، افرادی نیز دوست دارند سس مخصوصی روی آن استفاده کنند که ساندویچ را خوشمزه‌تر می‌کند. می‌توانید نسبت به سلیقه خود و اطرافیانتان از این سس نیز استفاده نمایید.

مواد لازم تهیه سس

سس مایونز: 2 قاشق غذاخوری

سس خردل: 1 قاشق غذاخوری

جعفری تازه: 2 قاشق غذاخوری

پیازچه: 1 ساقه

سیر: 1 حبه

نمک: به میزان لازم

طرز تهیه سس

سس مایونز و سس خردل را در کاسه‌ای با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. به ترتیب جعفری و پیازچه ساطوری شده و سیر رنده شده را با مقداری نمک اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم.می‌توانید از این سس هم داخل نان باگت استفاده نمایید و هم روی ساندویچتان بریزید و لذت ببرید. می‌توانید در ساندویچ ژامبون و  انواع ساندویچ سرد نیز از این سس استفاده کنید.

خرید ساندویچ سوباس از دهکده پروتئین

خرید انواع محصولات پروتئینی ارگانیک از دهکده پروتئین

شما می‌توانید با همه نوع سلیقه‌ای، ساندویچ آماده مورد نظرتان را به همراه انواع محصولات گوشتی در دهکده پروتئین سفارش دهید. دهکده پروتئین با ارائه بهترین خدمات و با کیفیت ترین محصولات گوشتی و ساندویچ‌ها توانسته است گامی بلند در صنعت غذاسازی بین شرکت‌های برند ایرانی بردارد و مهم‌ترین هدف آن جلب رضایت شما مشتریان عزیز می‌باشد. شما می‌توانید به آسانی خرید آنلاین محصولات پروتئینی را با دهکده پروتئین تجربه نمایید و از خرید خود مطمئن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید