آموزش اشپزی, دسته‌بندی نشده, نان

طرز تهیه نان جو خانگی به روشی ساده

خرید نان جو مرغوب از دهکده پروتئین

نان جو یکی از انواع نان های موجود در بازار است که علاوه بر خاصیت و فوایدی که دارد، رای افرادی که رژیم خاصی را دنبال می کنند بسیار مناسب است. این نان حجیم سرشار از ویتامین است و برای سلامتی بدن بسیار سفارش می شود. شما می توانید با همراهی کردن ما تا انتهای این مقاله، طرز تهیه نان جو خانگی را یاد گرفته و در خانه به راحتی آن را تهیه نمایید.

نان جو، نانی شگفت انگیز

نان جو خواص شگفت انگیزی دارد. به طوری که همه پزشک ها خوردن روزانه این نان را، ضروری می دانند. این نان پروتئینی دوبرابر نان گندم دارد و همچنین سرشار از ویتامین ب می باشد. خوردن آن انرژی زیادی به بدن می دهد و با کم کردن روند سرعت هضم، باعث سیری شما در مدت طولانی تری می شود. به همین علت از پرخوری و ریزه خواری جلوگیری کرده و به کم شدن اصولی وزن شما کمک شایانی می کند. بنابراین بهترین نان برای لاغری محسوب می شود. در ادامه این مقاله طرز پخت خانگی و راحت این نان را در اختیارتان می گذاریم تا با تهیه آن، سلامت خود و خانواده تان را تضمین نمایید.

شگفت انگیزترین و پر فایده ترین نان

طرز تهیه نان جو خانگی

نان جو خانگی علاوه بر تمامی خواصی که به آن اشاره شد، برای کودکان بسیار مناسب است و باعث رشد صحیح آن ها می شود؛ از نرمی استخوان جلوگیری کرده و حافظه را تقویت می کند. همچنین پوست را باطراوت و شاداب کرده و ریزش مو را درمان می کند.

مواد لازم:

  • آرد جو: 100 گرم
  • آرد گندم: 250 گرم
  • شیر: 100 گرم
  • خمیر مایه: 4 گرم
  • آب: 120 گرم
  • کره: 25 گرم
  • شکر: 5 گرم
  • نمک: 6 گرم

مواد لازم تاپینگ:

  • شیر: به مقدار لازم
  • شوید خشک: به مقدا لازم
  • زیره سبز و سیاه: به مقدار لازم
  • آب: به مقدار لازم
  • کنجد: به مقدار لازم
  • جو پرک: به مقدار لازم

طرز تهیه:

در طرز تهیه نان جو خانگی، ابتدا در کاسه ای بزرگ آرد گندم و آرد جو را با یک دیگر مخلوط می کنیم و سپس 3 مرتبه آن ها را الک کرده و در ظرفی دیگر می ریزیم. در ادامه خمیر مایه را نیز به کاسه اضافه کرده و هم میزنیم. نمک و شکر نیز با یک دیگر مخلوط کرده و به ترکیب اضافه می کنیم. با قاشق چوبی یا معمولی آن ها را به خوبی به هم میزنیم.

شیر به دمای محیط رسیده را به آرامی به کاسه حاوی ترکیب آردها اضافه کرده و با قاشق چوبی شروع به هم زدن می کنیم. سپس آب هم دمای محیط را نیز به آرامی و کنترل شده به ترکیب اضافه کرده و به کمک لیسک آن را هم میزنیم تا خمیری یک دست و نرم در ظرف به دست آید.

در این مرحله از تهیه نان جو خانگی، کره ای را که از قبل در دمای محیط قرار داده بودیم را درون پیاله ای ریخته و روی حرارت غیر مستقیم کتری یا سماور قرار می دهیم. زمانی که کاملا ذوب شد آن را برداشته تا مجدد به دمای محیط برسد. کره آب شده را به کاسه خمیر اضافه کرده و آن را به مدت 20 دقیقه با دست کاملا ورز میدهیم. زمانی که کاملا کره با خمیر ادغام شد و خمیری یک دست به دست آمد، آن را درون کاسه میگذاریم. روی ظرف را سلفون کشیده و می پوشانیم. سپس خمیر را در محیطی تقریبا گرم قرار داده و اجازه می دهیم به مدت 1 ساعت در آن دما بماند و استراحت کند.

پس از گذشت 1 ساعت، حجم خمیر درون ظرف ما مانند خمیر نان باگت خانگی، 2 الی 3 برابر می شود. کاسه را برداشته و مقداری با دست ورز می دهیم تا مقداری پف اولیه خمیر گرفته شود. سپس به4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر 4 قسمت را ورز داده و چانه می گیریم. مجدد آن ها را با فاصله در ظرف دیگری قرار داده و روی آن را با سلفون می پوشانیم. به مدت 15 الی 20 دقیقه اجازه استراحت دوباره می دهیم.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه سالاد مرغ و شوید مجلسی با سیب زمینی

طرز تهیه نان جو خانگی

در این مرحله از تهیه نان جو خانگی، خمیرهای چانه گیری شده را روی میز کار که قبلا مقداری آرد پاشیدیم قرار می دهیم و به کمک وردنه خمیر را باز می کنیم. سپس به کمک پیتزا بر طرح و اندازه دلخواه را به خمیر می دهیم. شیر را در کاسه ای ریخته و به کمک فرچه روی خمیرها میزنیم. سپس مقدار کمی آب روی آن اسپری می کنیم. روی هر کدام به دلخواه مقداری زیره سبز و سیاه، شوید خشک شده، جو پرک و کنجد ریخته و مجدد روی آن ها را سلفون می کشیم.

برای بار سوم  مانند تهیه نان مک دونالد، به خمیرها اجازه می دهیم 20 الی 30 دقیقه استراحت کنند. در این فاصله فر را روشن کرده و روی دمای 220 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم. با این کار فر گرم شده و در نهایت نان ها حجیم خواهند شد.

پس از آن که 30 دقیقه استراحت خمیرها به پایان رسید و فر کاملا گرم شد، خمیرها را با فاصله مشخصی از یک دیگر در سینی چرب شده فر قرار می دهیم. سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم و در طبقه پایینی آن ظرف آب جوشی را قرار می دهیم. حال اجازه می دهیم این نان سبوس دار به مدت زمان 10 الی 15 دقیقه بپزد.

پس از 10 دقیقه که کاملا نان ها طلایی شد، به مدت 2 دقیقه حرارت بالایی فر یا گریل فر را روشن می کنیم تا روی نان جو خانگی ها کاملا طلایی شود. سپس نان ها را از سینی فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از آن که از داغی افتاد، آن ها را تا زمان خوردن در کیسه نان یا کیسه فریزر نگهداری می کنیم. نوش جان

نکات مهم در تهیه نان جو خانگی

نکات مهم در تهیه نان جو خانگی

  • همانند تهیه نان تست، حتما از آب جوش در داخل فر استفاده نمایید تا بافت نرمی از نان را داشته باشید و نان شما به سرعت خشک نشود.
  • حتما از آرد گندم و آرد جو در کنار یک دیگر استفاده نمایید تا نان جو خانگی شما انسجام خوبی داشته باشد.
  • به مدت زمان استراحت خمیر دقت کنید و زودتر از موعد خمیرها را چانه نگیرید.

خرید نان جو مرغوب از دهکده پروتئین

خرید نان جو مرغوب از دهکده پروتئین

در خرید انواع نان مانند نان جو خانگی باید به تازه بودن آن اهمیت ویژه داد. چرا که خوردن نان خشک یا نانی که سفت است به انسان احساس خوبی نمی دهد. بنابراین باید توجه داشت که از کجا و کدام فروشگاه ها نان فانتزی مورد نظر خریداری می شود. دهکده پروتئین با در نظر داشتن این موضوع، با استفاده از مواد تازه و با کیفیت، سعی در جلب اعتماد مشتریان خود دارد و در این امر بسیار موفق است. شما با یک بار خرید نان و یا خرید محصولات پروتئینی از مجموعه دهکده پروتئین،مشتری دائم می شوید. این امکان برای مشتریان دهکده پروتئین وجود دارد تا تمامی مراحل تولید محصولات را مشاهده نمایند و از کیفیت آن اطمینان حاصل نمایند. ضمن این که شما علاوه بر خرید حضوری از شعب مختلف دهکده پروتئین، می توانید به صورت اینترنتی محصول خود را سفارش داده و در سریع ترین زمان ممکن آن ها را درب منزل دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید