آموزش اشپزی, ناگت

ناگت مرغ پنیری

ناگت مرغ یا  همان لقمه مرغ نوعی غذای بین المللی است که در دسته‌ی غذاهای حاضری قرار می‌گیرد. این غذای آماده فرآوری شده از گوشت مرغ می‌باشد که در سر تا سر جهان طرفداران خاص خودش را دارد؛ علت آن هم ارزش غذایی بالا و طعم بخصوص این غذا می‌باشد. خواستگاه اصلی و به نوعی محل تولد این غذا به کشور آمریکا باز می‌گردد. در دهه ۱۹۵۰میلادی توسط رابرت سی بیکر یک دانشمند غذا و استاد دانشگاه بیکر این غذا را اولین بار به دنیای خوراکی ارائه کرد. اختراع دکتر بیکر باعث شد انواع ناگت با طعم‌ها و دستور سروهای مختلف وارد دنیای امروزی شود. قبلا در ارتباط با این موضوع و مدل‌های مختلف این غذا صحبت  کردیم. اکنون و در این مطلب از دهکده پروتئین قصد داریم شما را با ناگت مرغ پنیری و روش تهیه آن آشنا نماییم. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

ناگت مرغ پنیری

ناگت مرغ پنیری چیست؟

دستور این غذا نیز درست شبیه به روش تهیه ناگت مرغ  خانگی است.  و البته یکی از خوشمزه‌ ترین انواع ناگت،  ناگت مرغ پنیری است که با دستور سروهای مختلفی می‌توان آن را تهیه کرد. شما می‌توانید برای زمان‌هایی که وقت کافی برای آماده کردن غذا ندارید به عنوان گزینه مناسب  این غذا را در نظر داشته باشید. مواد اولیه این غذا گوشت مرغ و پودر سوخاری است که به راحتی در دسترس شما قرار دارد. اگر وقت بسیار محدودی دارید این غذا را همچنین می‌توانید علاوه بر درست کردن در خانه از سوپرمارکت‌های کوچک و بزرگ یا فروشگاه اینترنتی دهکده با قیمتی بسیار معقول تهیه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی تهیه این غذا را با راحت‌ترین روش ممکن به شما ارائه دهیم. حالا پس ازاین‌ که مطمئن شدید مواد اولیه لازم  را در دسترس دارید، به سراغ تهیه آن می‌رویم.

طرز تهیه ناگت مرغ پنیری به بهترین روش

مواد لازم:

  • گوشت مرغ: ۵۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا: ۵۰۰گرم
  • شیر: یک لیوان
  • نان تست: دو عدد
  • پودر سوخاری: مقدار لازم
  • تخم مرغ: دو عدد
  • پیاز: یک عدد
  • سیرتازه:۲حبه
  • روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم
  • روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم
  • ادویه‌ها (نمک،فلفل،آویشن): به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه ناگت پنیری

مرحله اول تهیه خمیر ناگت:

برای تهیه این ناگت پنیری بهتر است ابتدا خمیر آن را آماده کنید. برای آماده سازی و سرو خمیر ناگت مرغ خوشمزه در ابتدای کار باید دو عدد نان تست یا مغز نان باگت را برش داده، به تکه‌های ریز خرد شده تبدیل کنیم و داخل کاسه‌ای کوچک بریزیم. حالا نصف لیوان شیر یا مقداری آب را درون همان کاسه کوچک برای مدت ۱۰زمان دقیقه اضافه می‌کنیم؛ اجازه می‌دهیم تا شیر کاملا به خرد نان برود و خیس بخورد تا ترکیبات ما به حالت خمیری شود.

مرحله دوم اضافه کردن مرغ:

در این مرحله سینه مرغ را بدون پوست و استخوان به اندازه‌های ریز خرد می‌کنیم تا از عدم وجود خرده استخوان در آن اطمینان پیدا نماییم. سینه‌های مرغ خرد شده را درون چرخ گوشت می‌ریزیم تا کاملا چرخ شده و به حالت خمیری در بیایند؛ از میکسر هم می‌توانید برای تبدیل گوشت مرغ به تکه‌های بسیار کوچک استفاده کنید. یادآوری کنیم که در این مرحله نان تست‌ها را از داخل شیر خارج کرده و کاملا شیر را از بافت آن جدا می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.

مرحله سوم اضافه کردن سیر و پیاز و ادویه:

برای مزه دار کردن و عطر و طعم دادن به ناگت مرغ پنیری، یک عدد پیاز در اندازه بزرگ انتخاب می‌کنیم، پوست آن را می‌کنیم. نوبت به رنده کردن پیاز رسیده است؛ پیاز را با دندانه‌های ریز رنده، رنده می‌کنیم. پیاز رنده شده را از صافی عبور می‌دهیم تا آب اضافی آن گرفته شود. حبه‌های سیر را به تعدادی که مشخص کرده بودیم به تکه‌های ریز، خرد می‌کنیم. پیازی که رنده شده از قبل با سیر خرد شده به گوشت مرغ اضافه می‌کنیم و کل مواد را درون میکسر می‌ریزیم. ادویه‌های لازم نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و اویشن را هم به گوشت مرغ اضافه می‌کنیم تا به خوبی طعم دار شوند. توجه داشته باشید، ادویه‌ها را به خوبی پخش کنید تا در یک قسمت باقی نمانند‌ و به خوبی به خورد خمیر ناگت  بروند.

مرحله چهارم میکس خمیر ناگت با مرغ:

در این مرحله نان تستی که با شیر یا آب مخلوط کرده بودیم و از آب گرفته شده بود؛ همراه پنیر پیتزا به گوشت مرغ اضافه می‌کنیم. سپس به مدت ۵ دقیقه ترکیبات را مخلوط می‌کنیم و ورز می‌دهیم. یک قاشق چای خوری سس خردل برای طعم دار کردن گوشت مرغ اضافه می‌کنیم؛ دوباره ترکیبات مخلوط شده را ورز می‌دهیم تا یک دست شوند. حال مایع ناگت دلخواهی خواهیم داشت.

همچنین بخوانید:  چطوری سالاد اندونزی درست کنم؟

مرحله پنجم استراحت دادن به مواد ناگت:

مایع ناگت مرغ پنیری که به خوبی مخلوط کرده بودیم؛ به شکل یکدست درون کاسه‌ای استیل یا شیشه‌ای می‌ریزیم، روی آن را با سلفون می‌پوشانیم و برای یک الی دو ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا کاملا مواد کاملا مزه بگیرند و مایع  آن بوی نامناسبی نداشته باشد.

مراحل تهیه ناگت پنیری

مرحله ششم اضافه کردن تخم مرغ:

در این زمان دو عدد تخم مرغ را درون ظرفی می‌شکنیم. حال با همزن یا چنگال تخم مرغ‌ها را هم می‌زنیم تا بافت آن‌ها یکدست شود. در ادامه نصف لیوان شیر باقی مانده را به تخم مرغ اضافه می‌کنیم؛ مجددا آن‌ها را هم می‌زنیم تا کاملا بافت تخم مرغ‌ها و شیر با هم مخلوط شوند.

مرحله هفتم شکل دادن به ناگت:

مایع  آماده شده را پس از گذشت حداقل یک ساعت از یخچال در می‌آوریم.

ترجیحا از دستکش پلاستیکی استفاده کنید، دستانتان را به کمی آب یا روغن مایع آغشته کنید (تا خمیر ناگتی که میخواهیم استفاده کنیم به دستانمان نچسبد و به خوبی شکل پذیر باشد). مقداری از مایع ناگتی را که داخل کاسه است به اندازه یک گردو برداشته و آن را به حالت توپی کوچک در می‌آوریم.

کمی آن را فشار می‌دهیم و اطرافش را مرتب می‌کنیم؛ ترجیحا به قطری حدود ۵/۰ الی ۱ سانتی‌متر برسد. حال ناگت‌های توپی را به مخلوط تخم مرغ و شیر که در مرحله قبلی توضیح دادیم، آغشته می‌کنیم و داخل پودر سوخاری معمولی دانه ریز می‌غلتانیم تا کاملا با پودر سوخاری پوشانده شوند. (لازم است بدانید اگر پودر سوخاری دانه درشت هم داشتید استفاده از آن اشکالی ندارد ولی برای ناگت مرغ پنیری پودر سوخاری دانه ریز مناسب‌تر است).

نکته دیگری که می‌توانید برای پخت ناگت از آن استفاده کنید، اگر در شکل و تزئین آن حساس هستید؛ می‌توانید از غالب‌های شکل داری که در خانه دارید استفاده کنید‌. حتما توجه داشته باشید قبل و پس از استفاده از غالب‌ها ، ناگت‌های شکل دارتان را به مایع تخم مرغ آغشته کنید و درون پودر سوخاری بغلتانید.

سرخ کردن nugget

مرحله هشتم پخت ناگت:

در مرحله نهایی باید قابلمه‌ یا ماهیتابه‌ای مناسب انتخاب کنیم؛ قابلمه را روی حرارت متوسط رو به ملایم قرار می‌دهیم. توجه داشته باشید که شعله گاز را زیاد نکنید تا  به سرعت طلایی و سرخ نشوند. زیرا که در این حالت، مغز ناگت به احتمال زیاد خام باقی می‌ماند. به اندازه‌ای روغن درون قابلمه می‌ریزیم که در حین سرخ شدن؛ روغن روی ناگت‌ها قرار بگیرد و آن‌ها را کاملا بپوشاند.

ناگت‌های توپی‌ را درون قابلمه قرار می‌دهیم و  به طور کامل درون روغن می‌غلتانیم تا اطراف آن‌ها به خوبی سرخ شوند. توجه کنید که حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان کافی برای سرخ شدن و مغز پخت شدن ناگت‌های شما است. وقتی ناگت‌های شما طلایی شد؛ می‌توانید آن‌ها را از قابلمه در بیاورید؛ ناگت‌ها را روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. حال ناگت‌های سرخ شده خوشمزه‌ای در اختیار شما است که می‌توانید از طعم آن لذت ببرید.

این غذای حاضری را می‌توانید همراه با سس خردل، سس کچاپ، خیارشور و گوجه و نان باگت تازه میل کنید. همچنین می‌توانید برای تزئین آن از کاهو و زیتون استفاده کنید و از طعم ناگت مرغ پنیری خانگی که خودتان تهیه کردید لذت ببرید.

سرو ناگت

قیمت و خرید  انواع محصولات پروتئینی ارگانیک از دهکده پروتئین ایران

بسیاری از افراد به دلیل کمبود وقت و با توجه به مشغله‌های دنیای امروزی زمان کافی برای تهیه مواد اولیه یا سرو ناگت مرغ  پنیری خانگی را ندارند. اگر برای شما آماده سازی این غذا مقدور نیست اما علاقه مند هستید حتما با خانواده و دوستانتان این غذای لذیذ را امتحان کنید؛ ما به شما فروشگاه آنلاین دهکده پروتئین ایران را معرفی می‌کنیم . این فروشگاه انواع ناگت گوشت، میگو، مرغ، و همچنین سایر محصولات پروتئینی دیگر را در فروشگاه آنلاین خود با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه می‌دهد. هم اکنون می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه‌ها و از شعبات مختلف دهکده پروتئین محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید و در زمانی کوتاه درب منزل خود تحویل بگیرید. از مزایای خرید از این فروشگاه تهیه انواع محصولات و مواد پروتئینی ارگانیک و سالم در حضور مشتری است. بنابراین با خیالی آسوده از سالم بودن محصولات، خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید