آموزش اشپزی, ناگت

طرز تهیه ناگت قارچ و مرغ ساده و خوشمزه

خرید انواع ناگت از دهکده پروتئین

زمانی که از غذا‌های حاضری و آماده صحبت می‌شود؛ اولین غذاهایی که به ذهن بیشتر افراد می‌رسد انواع سوسیس‌ها، پیتزاها و ناگت‌ها می‌باشد. این غذاها انواع مختلفی دارند که به عنوان خوشمزه ترین آن‌ها می‌توان به ناگت قارچ و مرغ اشاره کرد. قبلا در ارتباط با انواع ناگت صحبت کردیم. ناگت مرغ در دهه پنجاه میلادی توسط یک استاد دانشگاه در آمریکا و به عنوان جایگزین مرغ ارائه شد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند غذاهای مختلفی امتحان کنند تا تجربه کافی از طعم‌های متنوع داشته باشند. یکی از غذاهایی که می‌توانید با روش‌های مختلف تهیه کنید و از آن‌ لذت ببرید ناگت است.برای پذیرایی کردن در میهمانی‌ها و زیبایی چیدمان میز غذا در مجالس و دورهمی‌ها از غذاهای آماده مثل ناگت استفاده کنید؛ تا علاوه بر طعم خوب به زیبایی میز هم افزوده شود. این غذای حاضری از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های کوچک و بزرگ قابل تهیه است؛ البته ناگفته نماند که می‌توانید به بهترین و ساده‌ترین روش آن را در خانه تهیه کنید؛ تا غذا دارای کیفیت عالی و عاری از مواد نگهدارنده باشد.

طرز تهیه ناگت قارچ و مرغ

ما در این مقاله با شما همراه هستیم تا بهترین و ساده ترین روش یکی از انواع این خوراکی یعنی ناگت مرغ و قارچ را تهیه کنید.

طرز تهیه ناگت قارچ و مرغ خوشمزه به بهترین روش

 ابتدای کار لازم است شما کاملا از داشتن مواد اولیه و مواد لازم برای تهیه این غذا مطمئن باشید. سعی کنید تا جایی که می‌توانید از مواد تازه استفاده کنید تا پس از سرو ناگت مرغ و قارچ از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

مواد لازم 

  1. نان تست: ۲عدد
  2. سینه مرغ: ۵۰۰ گرم
  3. تخم مرغ: ۲عدد
  4. پیاز: یک عدد
  5. سیر: ۵ حبه
  6. شیر: نصف لیوان
  7. پودر سوخاری : به مقدار لازم
  8. ادویه‌ها (نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه، اویشن): به مقدار لازم
  9. قارچ: ۸ عدد

مرحله اول تهیه خمیر ناگت:

برای تهیه انواع ناگت ابتدایی‌ ترین کار این است که خمیر آن را آماده کنید. برای تهیه خمیر ناگت قارچ و مرغ، باید به تعداد مشخص شده نان تست‌ها را تهیه کنید. کناره‌های نان‌ تست را به خوبی برش دهید. برای تهیه این خمیر فقط به مغز نان تست نیاز دارید. (توجه داشته باشید که اگر نان تست در دسترس نبود می‌توانید از مغز نان باگت استفاده کنید). مغز نان تست‌ یا مغز نان باگتی که تهیه کرده‌اید داخل ظرفی کوچک قرار دهید.

مقدار نصف لیوان شیر به مغز نان تست‌ها اضافه کنید و برای مدت زمان ۸ الی ۱۲دقیقه به آن‌ها استراحت بدهید. این زمان صرف می‌شود تا، شیر(ترجیحا کم چرب) به خرد مغز نان‌ برود و کاملا نرم شود تا در نهایت ترکیبات به حالت مایع خمیری تبدیل شوند.

مرحله دوم خرد کردن گوشت مرغ:

برای تهیه ناگت قارچ و مرغ، درست مانند تهیه ناگت مرغ، سینه‌های مرغ پاک شده بدون هیچ استخوان و پوست را با چاقو به اندازه‌های بسیار کوچک خرد کنید. سپس گوشت مرغ خرد شده را، داخل چرخ گوشت، میکسر یا غذاساز قرار دهید. توجه کنید که گوشت مرغ را دوباره چرخ کنید تا خمیر گوشت مرغ کاملا یک دست شود.

سینه‌های مرغ چرخ شده را به حالت خمیری و له شده از چرخ گوشت یا غذاساز خارج کنید. زمان آن رسیده ‌است که نان تست‌های خیس شده را از داخل شیر بیرون آورید؛ بافت نان تست‌ها را به خوبی از شیر جدا کنید.

مرحله سوم اضافه کردن پیاز و ادویه‌ها به خمیر مرغ:

قارچ‌ها را به خوبی از آلودگی پاک کنید، سپس آن‌ها را خرد کنید و به تکه‌های بسیار ریز تبدیل کنید، یا این که  می‌توانید قارچ‌ ها را رنده کنید.

مجددا خمیر گوشت مرغ را در دسترس قرار دهید. پیازی که در دستور تهیه بود پوست بکنید؛ پیاز را با دندانه‌های ریز، رنده کنید. پیاز‌های خرد شده را از صافی عبور دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و ناگت قارچ و مرغ و شکل ناگت در هنگام پخت تغییر نکند. حالا وقت آن رسیده است که حبه‌های سیر تهیه شده را خرد کنید.

پیاز رنده شده و حبه‌های سیر خرد شده را به خمیر گوشت مرغ اضافه کنید؛ (می‌توانید به جای پیاز و حبه‌های سیر از پودر پیاز و پودر سیر استفاده کنید). مخلوط مواد گوشت مرغ، پیاز و سیر را به خوبی ورز دهید تا مواد ترکیب شوند. در همین مرحله پس از گذشت ۳ الی ۵ دقیقه از ورز دادن مواد؛ ادویه‌های لازم یعنی نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و آویشن را به خمیر گوشت مرغ اضافه کنید. دوباره مخلوط گوشت مرغ، پیاز، سیر و ادویه‌ها را به مدت ۳ دقیقه ورز دهید.

همچنین بخوانید:  بهترین برند ناگت مرغ

مرحله چهارم ورز دادن مواد:

در این مرحله، نان تست‌ یا مغز نان باگتی که در شیر قرار داده بودید، همراه قارچ‌های خرد شده به خمیر گوشت مرغ اضافه کنید. برای مدت زمان ۵ دقیقه کل مواد را باهم ورز دهید تا مزه‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند. این که کل مواد اضافه شده به ترکیب به خوبی و به طور کامل با هم ترکیب شوند، نکته‌ای حائز اهمیت است. زمانی که این که خمیر به خوبی ورز داده شود، مایع ناگت قارچ و مرغ هنگام سرخ شدن از هم جدا نخواهد شد.

آماده سازی مواد nugget

مرحله پنجم قرار دادن ترکیب مواد در یخچال:

خمیر ناگت  را درون ظرف یا کاسه‌ای قرار دهید. ظرف را به با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان یک الی دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا مواد مزه و بوی مناسبی بگیرند. (توجه کنید اگر حساسیت زیادی به بوی مرغ دارید، در این مرحله کمی زعفران دم شده با یک قاشق آب لیمو به خمیر اضافه کنید و قبل از قرار دادن در یخچال مایع را به خوبی ورز دهید تا مواد ترکیب شده بوی بهتری بگیرند).

مرحله ششم ترکیب تخم مرغ‌ها و شیر:

تخم مرغ ها را درون ظرفی کوچک بشکنید؛ سپش دو قاشق شیر کم چرب به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. حال با چنگال یا همزنی که در دسترس دارید، تخم مرغ‌ها و شیر را به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند.

سرخ کردن و شکل دادن nugget

مرحله هفتم شکل دادن به خمیر ناگت:

خمیر ناگتی که داخل یخچال قرار داده بودید، پس از گذشت حداقل یک ساعت از یخچال خارج کنید. ترجیحا از دستکش پلاستیکی استفاده کنید. دستانتان را به کمی آب یا مقداری روغن مایع آغشته کنید که برای شکل دادن به مایع ناگت، خمیر آن به دستان شما نچسبد و به خوبی شکل بگیرد.

مقدار کوچکی از خمیر ناگت داخل ظرف را بردارید؛ شکل توپی کوچک به مایع ناگت قارچ و مرغ دهید. اطراف آن را مرتب کنید و کمی فشار دهید تا به حالت تخت در آید، به همین ترتیب هر تعدادی که توانستید با خمیر ناگتی که دارید توپ‌های کوچک درست کنید. سپس به مخلوط تخم مرغ و شیر آغشته کنید. در مرحله بعد ناگت‌های شکل دار را داخل پودر سوخاری را بغلتانید.

(توجه کنید شما می‌توانید برای زیبایی یا خوشمزه شدن غذا هنگام شکل دادن، قارچ کوچکی داخل ناگت قرار دهید. یا از قالب‌ های شکل‌ دار استفاده کنید).

مرحله هشتم پخت ناگت‌ها:

در مرحله نهایی باید ماهیتابه یا قابلمه‌ای مناسب انتخاب کنید. حرارت قابلمه را روی درجه متوسط یا ملایم قرار دهید؛ مقداری روغن به تابه اضافه کنید. روغن باید به به قدری باشد که هنگام سرخ کردن، روی ناگت قارچ و مرغ را کاملا بپوشاند. اجازه دهید روغن به خوبی حرارت ببیند و گرم شود. سپس توپک‌های مرغ و قارچ را برای سرخ شدن داخل تابه  قرار دهید، ناگت‌ها را به خوبی داخل روغن بغلتانید تا اطراف آن‌ها کاملا سرخ و داخل آن‌ها مغز پخت شوند. وقتی ناگت‌های شما کاملا طلایی شد، آن‌ها را از تابه خارج کنید؛ روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

امیدواریم طرز تهیه این برای شما مفید واقع شده باشد. به خاطر داشته باشید، می‌توان این غذا را همراه با نان باگت تازه، سس کچاپ، سس خردل، کاهو، خیارشور و گوجه بسته به ذائقه شخصی افراد سرو کرد.

 

خرید ناگت مرغ و قارچ از دهکده پروتئین

خرید انواع محصولات پروائینی ارگانیک از دهکده پروتئین

در این مطلب شما را با طرز تهیه ناگت مرغ و قارچ آشنا کردیم و مراحل و روش تهیه آن را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دادیم. اکنون اگر  زمان کافی برای پخت آن را ندارید بهتر است شما  را با برترین برندهای ناگت و فروشگاه آنلاین دهکده پروتئین آشنا کنیم. این فروشگاه انواع محصولات پروتئینی ارگانیک و سالم از جمله انواع ناگت مرغ و گوشت و انواع سوسیس و کالباس سالم و ارگانیک، انواع جوجه کباب، استیک و همبرگر و … را با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه می‌دهد. از مزایای خرید از این فروشگاه تهیه محصولات در حضور مشتری است. بدین ترتیب با خیالی آسوده می‌توانید در هر زمان سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. همین حالا سفارش خود را در شعبات مختلف این مجموعه در سراسر ایران ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید