آموزش اشپزی, کباب

طرز تهیه کباب ماهیتابه ای لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه کباب ماهیتابه ای به بهترین روش

یکی از کباب هایی که به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید کباب ماهیتابه ای می باشد. این غذا به دلیل استفاده از گوشت به عنوان ماده اصلی، دارای مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین های گوناگون است که برای سلامتی بدن بسیار مهم است. همچنین به دلیل خوشمزه بودن آن، در بسیاری از رستوران ها به عنوان غذایی مجلسی سرو می شود. در این مقاله به طرز تهیه این غذای لذیذ و راحت می پردازیم.

کباب ماهیتابه ای، خوشمزه ترین کباب خانگی

کباب ماهیتابه ای به عنوان راحت ترین و آسان ترین کباب خانگی شناخته می شود. علاوه بر آن بسیار خوشمزه است و دارای خواص زیادی به واسطه گوشت به کار برده شده در آن می باشد. این غذا برای رشد کودکان، سلامتی بدن همه اعضا و توانایی بیشتر میان سالان بسیار مناسب است. همچنین این کباب خوشمزه مانند کباب بلغاری، مناسب کسانی که رژیم غذایی دارند و ورزش روزانه خود را رعایت می کنند. در ادامه به چگونگی پخت کباب لذیذ خانگی میپردازیم.

آسان ترین کباب خوشمزه خانگی

طرز تهیه کباب ماهیتابه ای به بهترین روش

در این طرز تهیه کباب ماهیتابه ای را می توانید هم به صورت آبدار و هم به صورت برشته و ترد بردارید. طرز تهیه این غذای خوشمزه، به تعداد 4 نفر آماده شده است. برای درست کردن این غذا برای تعداد افراد بیشتر، میزان مواد را به طور یکسان بیشتر نمایید.

مواد لازم:

  • گوشت چرخ کرده: 500 گرم
  • پیاز: 2 عدد متوسط یا بزرگ
  • سیب زمینی: 2 عدد متوسط
  • گوجه فرنگی: 4 عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده: 1 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن: 2 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای تهیه کباب ماهیتابه ای خوشمزه خانگی، ابتدا پیازها را پوست کنده و با دقت می شوییم. سپس با دندانه ریز رنده، شروع به رنده کردن پیازها کرده و در انتها، آن ها را در کاسه ای بزرگ و جا دار می ریزیم. سپس گوشت چرخ کرده را نیز به کاسه ای که پیازها را در آن قرار دادیم، می ریزیم. در ادامه ادویه ها را به ترتیب به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم. ابتدا نمک، سپس فلفل سیاه و در نهایت زردچوبه را اضافه کرده و خوب با گوشت و پیاز درون کاسه خوب مخلوط می کنیم.

پس از آن که مواد را به خوبی با یک دیگر مخلوط کردیم، مواد را با دست خود به مدت 2 الی 3 دقیقه مانند کباب کوبیده خانگی، ورز می دهیم. این کار باعث می شود مواد به بهترین شکل با یک دیگر ترکیب شوند.

برای خوش طعم تر شدن مایه کباب خود، آن را به مدت 40 دقیقه الی 1 ساعت در یخچال می گذاریم. این استراحت دادن به مواد، باعث منسجم تر شدن آن می شود. اما اگر وقت کافی برای انجام این کار را نداشتیم، این مرحله را حذف کرده و به سرعت به مرحله بعدی می رویم.

طرز تهیه کباب ماهیتابه ای به بهترین روش

بعد از خارج کردن مایه کباب از یخچال، تابه ای مناسب مقدار موادمان انتخاب کرده و با روغن مقداری آن را چرب می کنیم. سپس روی حرارت با شعله متوسط رو به کم قرار می دهیم. مایه کباب را به آرامی در تابه می ریزیم و روی آن را کاملا صاف و یک دست می کنیم تا همه قسمت های تابه را پر کند و مایه کباب ماهیتابه ای قطر یکسان داشته باشد. بهتر است از تابه رژیمی مستطیل شکل استفاده کنیم. زیرا هم روغن کمتری در آن استفاده می شود و هم شکل تابه مستطیل، در نهایت کباب ماهیتابه مجلسی تری را به ما خواهد داد.

در ادامه در تابه را گذاشته و به آن زمان می دهیم تا بپزد. پس از مدتی که کباب خودش را گرفت و مقداری پخته شد، آن ها را به اندازه دلخواه برش می زنیم. برای زیبایی بیشتر بهتر است به صورت طولی و مستطیلی آن ها را برش بزنیم. سپس تکه های کباب برش زده را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز به خوبی پخته شود.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه نان همبرگر خانگی

در این مرحله از پخت، تقریبا پخت آن به پایان رسیده و به سراغ تهیه سس کباب می رویم. یک پیاز کوچک و یا متوسط را برداشته و با دنده ریز آن را رنده می کنیم. تابه ای مناسب را برداشته و پیاز را در آن می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم. مقداری که آب پیاز جمع شد، یک قاشق روغن به آن اضافه کرده و خوب تفت می دهیم تا شیشه ای شود. سپس مقداری زردچوبه به آن اضافه کرده و هم می زنیم. پس از آن که پیازها به خوبی سرخ شدند، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و مجدد تفت می دهیم تا بوی خامی رب به طور کامل گرفته شود.

پس از آن که مقداری مواد سرخ شدند، نصف فنجان آب را به همراه آبلیمو به تابه اضافه می کنیم. سپس زعفران دم کرده را نیز به همراه مقداری فلفل سیاه و فلفل قرمز اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پس از آن که مقداری مواد سس غلیظ شد، حرارت را خاموش کرده و آن را کنار می گذاریم.

در مرحله بعد به سراغ کباب ها می رویم. اگر کباب ماهیتابه ای به طور کامل پخته شده بود، آن را در ظرفی ریخته و درب آن را می گذاریم تا سرد نشود. سپس گوجه فرنگی ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و در همان تابه می چینیم. مقداری روغن نیز به آن اضافه می کنیم و فرصت می دهیم تا مقداری سرخ و نرم شوند. سپس سس آماده شده را در تابه ریخته و اجازه می دهیم طعم سس و گوجه فرنگی یکی شود. سپس در ظرفی مناست ریخته و در کنار کباب قرار می دهیم.

در صورت تمایل می توانیم مقداری سیب زمینی سرخ کرده نیز برای کامل تر شدن غذا اضافه نماییم. به این صورت که سیب زمینی ها را پوست کنده، به خوبی شسته و آن ها را به صورت خلالی خرد می کنیم. در تابه مقداری روغن ریخته و سیب زمینی ها را سرخ می کنیم و در کنار کباب می چینیم.

غذای ما آماده سرو است. آن ها را با دقت در ظرف مخصوص سرو می گذاریم و با پلو و سسی که آماده کردیم سر سفره غذا قرار می دهیم.

خرید محصولات پروتئینی تازه از دهکده پروتئین

خرید محصولات پروتئینی تازه از دهکده پروتئین

برای تهیه انواع کباب های خوشمزه مانند کباب ماهیتابه ای، باید گوشت با کیفیت و تازه ای در اختیار داشته باشیم. مهم ترین ماده اولیه در تهیه کباب ها، گوشت قرمز هستند که اگر کشتار روز باشد و مستقیم دست ما برسد، در طعم آن بسیار تاثیر مثبت خواهد داشت. بنابراین بایددقت کنیم که از مکان های معتبر و شناس خرید محصولات پروتئینی خود را انجام دهیم. دهکده پروتئین با استفاده از محصولات تازه و به روز، همواره سعی دارد تا نظر مشتریان خود را جلب کرده و بیش از پیش اعتماد آن ها را به سمت خود بکشاند. این مجموعه با تولید محصولات پروتئینی در حضور مشتری و مشاهده روند کامل آن توسط آن ها، این اطمینان را دو چندان کرده و به فکر سلامتی مشتریان عزیز خود می باشد. شما می توانید با خرید حضوری از شعبه های مختلف دهکده پروتئین و یا خرید اینترنتی از سایت، محصولات تازه را از مجموعه دریافت کرده و غذاهای لذیذی در سفره های خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید